Author Topic: Стрелките в трамвайния транспорт  (Read 114518 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #360 on: 07.06.2023, 12:30:32 »
чешките позволяват смяна на посоката както с дистанционно управление, така и ... В настоящия момент, уви, всички чешки се управляват само с тягов ток...

А къде са им дистанционните? Ватманите нямат дистанционни за чешки стрелки?

фирма Оarlikon.

Oerlikon.

Не звучи правдоподобно швейцарска фирма да е патентовала конструкция на стрелка без надеждно задържане в крайна позиция.  :rolleyes:

Те какво са патентовали и ние какво сме произвели са две съвсем различни неща. То и Чавдар-ите бяха Сетри под патент, ама между Сетра и Чавдар всеки знае разликата.
« Last Edit: 07.06.2023, 12:32:58 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #361 on: 07.06.2023, 12:40:58 »
Не звучи правдоподобно швейцарска фирма да е патентовала конструкция на стрелка без надеждно задържане в крайна позиция.  :rolleyes:
Технологиите се развиват. Ако патентът е от 19-ти век, защо да не може?  :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #362 on: 07.06.2023, 17:11:26 »
А! Баш, да си дойдем на думата. Можем да се сравняваме с швейцарските технологии от 19 век...
Дори 30 годишните базелски трамваи ни дойдоха прекалено модерни.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #363 on: 07.06.2023, 17:59:15 »
19-ти век електрическите трамваи са били рядкост, по-често срещани са били конните. При тях обръщането на стрелките е винаги ръчно и липсата на надеждна фиксация не е сериозен проблем.  :)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #364 on: 07.06.2023, 18:26:47 »
Стрелките си имат пружина, с която езиците да се притискат в едно от двете крайни положения. Не съм сигурен, но мисля че на електрическото задвижване има още една пружина. До колко това е надеждно зависи и от това как се поддържа целия механизъм, а не само дали е ицмислен от швейцарците.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #365 on: 07.06.2023, 18:34:30 »
Най-вероятно просто не се поддържа.
Не се смазва редовно, движи се трудно и в резултат равновесното средно положение не е точка, а цял диапазон, който включва лъжливо прилепване на езиците, без пружината да ги е притиснала.

При ръчно отваряне, човекът винаги завърта механизма до крайното положение, но при електрическо, ако действието на тяговия ток е твърде кратко или твърде слабо е много възможно движението да приключи някъде по средата и там да остане. В този случай не се чува и отчетливото щракване, характерно за тези стрелки.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #366 on: 07.06.2023, 19:13:35 »
Честно да си призная ми е много странен тоя механизъм на стрелкообръщане с тягов ток. Заключване дето не е заключено... Малко е странно един транспорт на който разчита цял град пътници да е с такава несериозна осигурителна система. В жп транспорта заключената стрелка си е заключена и обърнатата електрически е обърната и заключена.
И да това с дистанционните ми звучи единствения сигурен вариант, ама май рядко се използва

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #367 on: 08.06.2023, 20:48:58 »
Най-вероятно просто не се поддържа.
Не се смазва редовно, движи се трудно и в резултат равновесното средно положение не е точка, а цял диапазон, който включва лъжливо прилепване на езиците, без пружината да ги е притиснала.

При ръчно отваряне, човекът винаги завърта механизма до крайното положение, но при електрическо, ако действието на тяговия ток е твърде кратко или твърде слабо е много възможно движението да приключи някъде по средата и там да остане. В този случай не се чува и отчетливото щракване, характерно за тези стрелки.
Всеки ден се смазват и чистят езиците . Механизмите веднъж седмично , освен по заявка от ватман .
Въпрос на реглаж на обтегача на пружината . На Възраждане за 4,6,7 и 8,10 бая си играха с нея и ввече не разцепва , но се случва пак понякога.
А иначе колко са амортизирани - не е нужно човек да е специалист , та да види, че е така.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #368 on: 08.06.2023, 21:13:19 »
Крайно време е да се спре с купуването на евитини китайски или полски стоки! Имаме нужда от цялостна реконструкция на тролейбусната мрежа, основни ремонти на повечето трамвайни трасета и по - големи спирки. Докато се купува евтин подвижен състав, който е ненадежден и движещ се по тези ужасни трасета, ще става все по - зле.
Много по - добре е стар и модернизиран трамвай на поддържано или чисто ново трамвайно трасе, отколкото Песи по кривите релси на Ботев, Мария Луиза и тн.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #369 on: 08.06.2023, 23:52:36 »
Не звучи правдоподобно швейцарска фирма да е патентовала конструкция на стрелка без надеждно задържане в крайна позиция.  :rolleyes:
Нали не си представяш че този патент е от 2023г за тия стрелки.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #370 on: 16.06.2023, 17:10:04 »
Напоследък в съобщенията на ЦГМ за маршрутни промени когато става дума за ремонт на стрелки винаги има някакъв номер. Ето примерно тук казват че стрелката от Мария Луиза надясно към Христо Ботев е номер 26. Някой знае ли от къде идва тази номерация? И дали може да се разбере по този списък колко са общо стрелките в София?

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #371 on: 16.06.2023, 20:21:00 »
Всяка стрелка е номерирана и това върви още от съобщенията от 30-те години на миналия век (а вероятно и от самото начало на трамвайния транспорт в София).

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #372 on: 07.07.2023, 23:04:33 »
Ще сменят входящата от гарата , от Ботев към струга. Днес разкопаха
Колко им е срокът на годност на тези стрелки!? Тази от коя година е - трасето по Струга го правиха заради строителството на МД-2, значи е от 2009-2010 някъде… И от тогава до сега, сигурно са станали двуцифрен брой дерайлирания…
« Last Edit: 07.07.2023, 23:07:01 by difian »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #373 on: 08.07.2023, 09:15:02 »
Ще сменят входящата от гарата , от Ботев към струга. Днес разкопаха
Колко им е срокът на годност на тези стрелки!? Тази от коя година е - трасето по Струга го правиха заради строителството на МД-2, значи е от 2009-2010 някъде… И от тогава до сега, сигурно са станали двуцифрен брой дерайлирания…
В последната година няколко.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #374 on: 08.07.2023, 09:44:41 »
Като сменят стрелката , дано се сетят и  срещу нея да изровят и асфалтират пропаданията около релсите . А дано, ама.надали
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #375 on: 10.07.2023, 12:55:43 »
И в крайна сметка къде се намира тази стрелка в ремонт? Ако се вярва на схемата трябва да е някоя от стрелките на площад Възраждане. А долу на малката схема прилича на района преди спирката на Централна гара, макар че там не си представям да има стрелки
Тези си спомням, че едно време ги нямаше (преди 2010 година). Когато дойдох в София отново през 2019 година и вече съществуваха.

И пак да се върна тогава на темата с номерирането на стрелките в София, как тази стрелка е станала тогава номер 47? В какъв ред се раздават тези номерации, явно не е според годината на монтиране...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #376 on: 12.09.2023, 18:09:10 »
Не знам дали е за тази тема, но вижте какви интересни трамвайни стрелки видях в Букурещ, всякаш са само сложени отгоре върху другите релси и на земята. Малко опасно ми се вижда преминаването през такива, трябва засилка, сваляне на пантографа между двата коловоза. Но засилката не трябва да е голяма за да не изскочи от пътя, нито пък малка за да може да преодолее превишаването в нивата. Обаче очевидно доста хитро и лесно за монтаж решение при ремонти и очевидно работи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #377 on: 12.09.2023, 18:21:41 »
Май Калифорния им казваха. Преди много години и в София се ползваха такива.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #378 on: 12.09.2023, 22:17:31 »
Преди много години и в София се ползваха такива.

А в крайна сметка какво се случи със софийските? Ползваха ги един път и после ги захвърлиха някъде, втори път не ги видях след ремонта на България.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #379 on: 12.09.2023, 22:46:27 »
И освен в София и Букурещ, ( сигурно и в Калфорния впредвид името им) другаде ползват ли се такива? Иначе защо не се ползват в София е добър въпрос ако наистина имаме налични такива. Може би Песите са много ниски да минават през тях.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР