Author Topic: Стрелките в трамвайния транспорт  (Read 38517 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2496
    • View Profile
    • Email
Мерси много!А защо при преминаването на пантографа през мостчето и трамвая е под тяга,се получава едно придърпване
« Last Edit: 19.03.2012, 09:48:13 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Мерси много!А защо при преминаването на пантографа през мостчето и трамвая е под тяга,се получава едно придърпване

Мостчето на стрелката не е свързано в тяговата верига, т.е. не е под тягово напрежение и е под нивото на контактния проводник, така когато плъзгача опира в моста той не опира в проводника. Тъй като временно "няма ток" се получава придърпване ... всъщност това е забавяне на хода когато плъзгача е на мостчето и рязко "дръпване" когато след това отново е в контакт с проводника.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2496
    • View Profile
    • Email
А трамвая зарежда стрелката за да се премести тя,казано на по-прост език,нали
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4993
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Не. Трамваят играе ролята на проводник или по-просто казано работи като ключа на лампата. Минавайки на тяга през моста, през трамвая протича ток и затваря веригата, като по този начин протича ток през механизма на стрелката и тя се превключва. На практика по този мост тече ток, но много по-малък от необходимия за да задвижва двигателите, но достатъчен за автомата на стрелката.

Ето ти един линк, пуснат в началото на темата от CKD: http://tram.rusign.com/strelka/

И като цяло можеш да прегледаш началото на темата.
« Last Edit: 22.03.2012, 12:12:28 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2496
    • View Profile
    • Email
Сега вече го разбрах,наистина мерси много :)
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3234
    • View Profile
Каква ще е стрелката за линия 7 на Триъгълника за мотриса, идваща от подлез Надежда и отиваща към метростанция Хан Кубрат? Автоматична/ ръчна/ отопляема. Предполагам, че стрелката за трамвай, идващ от София Север и отиващ към метростанция Хан Кубрат, ще е ръчна. Предвижда ли в това неизполвано от редовна линия отклонение да стоят две мотриси резерв (изключващи се от пиков час) - по една във всяка посока, както беше преди години?
████████████████████████ Епилог

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4624
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Няма стрелка без отопление. Най-вероятно ще е автоматична, като стрелката е сменяна сравнително скоро (имаше ремонт преди няколко години) и я смениха с чешка. Естествено тази чешка стрелка има опция за дистанционно управление, но никой не се занимава да направи дистанционното управление възможно... Всяка стрелка, която има на стълб до себе си червен светодиоден показател има възможност за дистанционно управление. За сега на Съдебната палата работи и дистанционно, на Гарата работи и дистанционно... А всички чешки стрелки са: Съдебна палата, пл. Македония за 4, Ц.Гара, Триъгълника, Рожен за 6, колело Връбница, Западен парк - Люлин... Може би пропускам на Константин Величков някоя... А и на надлез Подуене за 20/22 е такава... Триъгълника и Връбница не работят. Ако някоя стрелка пропускам, кажете...
Искам да отбележа, че светлинната индикация на Н.Петков вече работи(не работеше около 2 месеца), с нея стават 2 стрелките, които имат лампови индикации, от старите. Другата стрелка е за обръщателното ухо Красна поляна, за нормалното междурелсие :fan: Остава да се възродят всички такива  :D
П.П. не съм видял - стрелката за идващите от гара София Север няма да е автоматична. Няма смисъл, а и мрежата там е двойна, заради червена лампа в подлеза преди триъгълника. Естествено кабела е скъсан ;D
« Last Edit: 14.10.2012, 10:33:55 by mihailo »
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Как работи това отопление - на ток ли? Имало ли е идея стрелките около банята да се отопляват с топлата вода, която се изсипва наполовина неизползвана в канализационната мрежа. Нещо обвързано с проекта за отоплителната инсталация на Министерския съвет, която искаха да свържат с минералната вода?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8262
    • View Profile
С кюмюр работи отоплението.
Естетствено ,че с електричество , което идва от контактния проводник. Стрелките на Журналист и Македония за 5 и 10 са немски и се отварят с дистанционно или щанга. На Триъгълника стрелката за 7 и 12 е автоматична.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3234
    • View Profile
Чудесно, утре ще пишете дали работи.

На "Христо Ботев" и "Мария Луиза" (напр. трамвай 3 и 1) си отварят стрелката с щанга.
████████████████████████ Епилог

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4624
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Тази стрелка така и не я направиха автоматична. Едно, че не е удобно на спирката, а можеше с дистанционно да я направят. Но май имаше друг проблем - нямаше окабеляване за автомат :neznam:
« Last Edit: 15.10.2012, 09:30:16 by mihailo »
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
"Новата" стрелка за 7 и 12/6/19 на Триъгълника  дори не беше смазана.
« Last Edit: 16.10.2012, 00:34:18 by Tatra »
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Чудя се какво им пречеше да направят стрелката на Пл. Македония за ТМ4 и ТМ5 да е автоматична, както и тази на Централна гара посока М. Луиза-там дори поставиха нова стрелка, която да се мести ръчно при все това там  не минават две линии.
« Last Edit: 16.10.2012, 09:03:50 by titijoji »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3234
    • View Profile
Ето поредното доказателство, че проблемите не идват предимно от ватмани и шофьори, както многократно се опитваха да ни убедят. Понеже подобни сценарии редовно се разиграват след ремонти, този път се надявах да прочета нещо положително.
████████████████████████ Епилог

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8262
    • View Profile

На "Христо Ботев" и "Мария Луиза" (напр. трамвай 3 и 1) си отварят стрелката с щанга.
Оправданието е , че няма канал за да се оттича водата .Проблемът бил подлеза. До самата стрелка има две шахти , но може и да са за кабели.Обикновено след дъжд , макар и кратък стрелката се пълни с вода и кал и докато се обърне в друга посока минават поне 3 минути.
А иначе има решение на проблема- стрелка ,като на Джеймс Баучер в посока Журналист.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4624
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Едноезична? Има ли желание, ще се намери начин да се оттича водата...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5388
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Там стрелката е подобна на тези, които съм снимал в Бидгошч - Полша, само че по-къса. Виж, ето тук:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Поставянето на нова автоматична стрелка по-скъпо ли излиза от това да се изчакват колите за ръчно обръщане на посоката? Помня дядо ми разказваше, че преди много години е имало стрелочници-ватманите на са слизали. Не съм видял но си представям това да стане сега-майко мила.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8262
    • View Profile
Преди години - преди 1989 имаше някакъв ремонт и именно на тази стрелка имаше стрелочник. Сега дори не можем и да си помислим .Веднъж един пътник каза - Може ли в 21-ви век в центъра на София ватмани да слизат и да отварят ръчно стрелката. Аз му отговорих- Вижте в какво се возите .Човекът само поклати отчайващо глава .Разликата между България и други цивилизовани държави е тази ,че в другите държави всичко се прави за улеснение а тук - точно обратното.По-скъпо е да се направи едно необходимо удобство ,но е по-евтино да се събират на куп по 5-6 трамвая ,водачите им да се изнервят и да чистят калта от улеите. Вчера от центъра ми казаха , че е само една аварийната и тя е в Дружба.Та докато се върне - ще чистим , ще закъсняваме и ще се редим на опашка зад стрелката , защото няма как аварийната е само една .Именно затова наблягайте в мемоарите си и жалбите до Столична община.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2496
    • View Profile
    • Email
Оправиха ли стрелката на Тм4 и Тм5 на Македония, защото до скоро ватманите се мъчиха да  да я отварят, дори един ден станах свидетел как четворка натрупа 3 минути закъснение и ватманката мина смело на червено.
« Last Edit: 29.03.2013, 11:27:58 by blagun »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4