Това с искрата беше на старите стрелки (още се срещат), където тяговият ток преминава през соленоида, който обръща стрелката. Понеже той има индуктивност, в момента, в който пантографът се отдели от контактния проводник, веригата се разкъсва и се запалва впечатляваща дъга.
При новите стрелки има по-комплексно управление, при което тяговият ток се ползва само за сигнал, че стрелката трябва да се обърне и тяговата верига не се прекъсва, затова няма дъга.
И това с мостчето и тръгването с ход не е ли по-рисково защото тръгваш срещу стрелката и ако не се обърне какво правиш
Гледаш дали ще се обърне и ако не заеме желаното крайно положение, спираш (екстрено най-често).
Тая система с мостчето е супер примитивна, но пък действа с всякакви трамваи без да е необходимо да се оборудват с каквото и да е.
На абсолютно същия принцип работят и тролеите, само че там стрелката се държи от пружина винаги в едното положение и минаваш на тяга само, когато искаш другото.
А да запитам тия 30 см някакси сигнализирани ли са му, или?
Преди стрелката има табелка "АС". Самото мостче, което по-горе е показано не е сигнализирано специално.