Author Topic: Тема за вагони  (Read 179361 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #140 on: 04.05.2012, 00:39:17 »
Чудесно. Утре ще си я купя.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #141 on: 04.05.2012, 01:13:45 »
Интересна книга, за всеки който се интересува от вагоните на БДЖ, има интересни факти освен за самите вагони и за категоризацията на влаковете, времепътуванията и др. и цената е само 9лв. Книжарницата е в по-новата сграда, на втория етаж след един копирен център малко навътре по коридора след голямо общо помещение, а книгата я видях изложена на витрината още. Хубаво е човек да я има, все пак е свързана и с нашата история. А книгата е съвсем актуална и има даже и последни даннни от 2012-та година, значи е съвсем прясно издание.

Ше чакаме да излезе и другата книга, за която стана въпрос във форума.
« Last Edit: 04.05.2012, 01:16:12 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #142 on: 04.05.2012, 15:50:56 »
За мен книгата е таблоид, който не си заслужава парите. Толкова повърхностно и пошло написана литература на тази тема не съм срещал досега. Освен това е пълна със сваляни от интернет-сайтовете снимки (включително и мои).
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #143 on: 21.05.2012, 23:51:16 »
Вижте нещо интересно, което намерих в нета.



Ще си кажете вагон на БДЖ, модернизиран в Дряново обаче интересното че вагона е всъщност от Унгария. Забележете поразителната прилика, седалки, багажници, масички, плоскости 1 към 1 с тези модернизирани в Дряново. Интересно дали у нас модернизират вагони за западни ж.п.администрации, защото приликите са много.
Ето и на прикачената снимка същият вагон у нас, в състава на Бургас уиикенд експрес, а старата модернизация пък още повече прилича на тези от Унгария.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #144 on: 22.05.2012, 00:00:11 »
Колега,вагони серия 63 са модернизирани съвместно със специалисти от (MAV)Унгарските железници.Ето защо нашите вагони изглеждат като унгарските.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #145 on: 26.06.2012, 23:52:59 »
Сега ми хрумна да направя една нова тема, в която да направим полемика за или против купейните вагони, понеже в тази за бъдещето на БДЖ изпаднахме много в офф-топик в последните 3 поста, а мисля, че всеки може да изложи своя гледна точка по въпроса и не е редно току-така да идат в кофата и да се раздават наказания. А и понякога по-общите дискусии са доста интересни. Този пост е отговор на последния такъв на freepigeon.

Аз лично бягам като дявол от тамян от купейните вагони и ако в състава на влака, който пътувам, има поне един салонен вагон, веднага се насочвам към него. Винаги съм се чудил кой, по ягодите, е изобретил купетата (и защо винаги във вицовете за влакове действието се развива в купеен вагон). Това е като да си затворен в една килия с още 5-7 души и ми действа много потискащо. Особено се дразня от някакви, дето се мъчат да захванат разговор и почват да те заразпитват, а дефакто не ги интересуваш - те просто искат да им мине времето и да си пробутат на някого историите. Или пък някаква млада двойка, която ще тръгне да ми се натиска пред мен (всяко второ пътуване има такива индивиди, които сякаш се подиграват на тези около себе си, които са без гаджета, но това е друга тема), като че ли ей след малко ще се почнат, а ти трябва да се преструваш, че не ги забелязваш. Пълна клаустрофобия да те хване не от това че пространството е затворено, а от спътниците ти. А ако си с компания и много държиш да сте в едно купе, пак може да не се получи, понеже трябва да си от начална гара или някъде, където знаеш, че ще се поизпразни. Единствено ти остава да се надяваш, че влакът е празен. Също така в цял вагон никой няма да надуе мазна чалгия от съседното купе, съпроводена със селяндурски провиквания.

Да не говорим и че повечето купейни вагони на БДЖ са с адски грозно оформен интериор, който е или с плоскости имитации на дърво, или с някакви също толкова грозни, които се срещат по чиновете в училищата и университетите. Дай ми на мен някой от модернизираните или поне от тея от ДБ, които съставляват обикновено съставите на бързите влакове от София до Бургас. В неделя влакът, с който бях от Търново до Дъбово, случайно беше 3 вагона, от които последният беше безкупеен (на такъв не бях попадал - салонът му е като на ЕМВ 32 оформен горе-долу). Беше адски шумен и ме заболяха ушите, но и през ум не ми идваше да ида в някой от другите два, които на всичкото отгоре бяха от тези с ръбестите прозорци.

Нощен влак не ми е и минавало през ума да ползвам, а не ми се е и налагало, но съм сигурен, че 100% няма да мога да заспя във влак (освен ако не престоим дълго на някаква гара) - досега в ПС не съм заспивал, а във влак посмъртному няма да стане с това отвратително друсане и трещенето, което винаги ми звучи като: "Конюнктивит... Конюнктивит... Конюнктивит...".

« Last Edit: 26.06.2012, 23:56:06 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #146 on: 27.06.2012, 00:19:37 »
С това което си написал си изразил собственото си мнение и становище. Аз те разбирам - хората сме различни и имаме различно усещане за лично пространство,а явно твоето е изключително широко и в едно купе то ти се нарушава което подсъзнателно те отблъсква и те кара да се чувстваш неспокоен и в опасност.Съвсем нормално е да търсиш спасение в по-открити пространства.Също така явно не обичаш да провеждаш разговори - аз например винаги се надявам някой да ме заговори защото говорейки ми минава неусетно времето пък и кой знае - може да науча нещо.За сметка на това никога аз не започвам разговорите - трябва ми само един въпрос и съм охотен събеседник  :P Но стига съм занимавал аудиторията с твоя и моя психологически портрет да минем по същество  :crazy:

Недей да ме разбираш неправилно - аз не съм против салонните вагони и за купейните. Ще гласувам в анкетата с безразлично ми е. Всъщност не ми е безразлично друго  - няма значение какъв е вагона искам да е чист,удобен и комфортен и да ухае на чисто и евентуално да е нов.Това обаче за дневните влакове.

Но твърдото ми убеждение е че за нощни влакове единствените вагони които трябва да се пускат са купейните причните съм ги изброил в предишния ми пост не смятам да се повтарям.

Личния ми опит показва следното - пътувал съм много и тук и в чужбина и с влак и с автобус и с кола и положително мога да  определя нощните пътувания като най-големия тормоз на който някога съм се подлагал та даже и съм плащал за този ужас!Винаги когато мога да не пътувам през нощта не го правя - последния път когато ходихме с кола към западна Европа спахме в мотел в Словения примерно. В краен случай ако ще трябва да пътувам то избирам да е с нощен влак и спални вагони - оня ден се върнах от Румъния с влак и си спах като къпан защото даже бях и сам в купето което ми донесе още повече спокойствие и комфорт.Както и да е - всеки си има предпочитания но опитай се да погледнеш малко по-обективно на нещата. Абсолютна обективност не може да се постигне но все пак не гледай само от твоята камбанария,хората сме различни и когато се прави едно нещо не може да е идеално за всички - този който е направил тирбушона не е помислил за левиарите,този който е направил подводниците за жените и т.н.
« Last Edit: 27.06.2012, 00:24:42 by freepigeon »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #147 on: 27.06.2012, 01:08:22 »
Реновираните немски кокошарници са за пътуване до два часа, не повече. За по-дълги пътувания и особено за нощни влакове е престъпление да се пускат салони. Като изключим липсата на климатици най-добрите вагони на БДЖ са купейните 74 серия. Широки, удобни подвижни седалки, возят доста меко, имат добро разстояние между седалките. Парното зимата им е на добро ниво, осветлението е на две степени.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #148 on: 27.06.2012, 10:29:07 »
Аз пък предпочитам купейните, защото така се намалява вероятността някой да ти смърди, или да пуши, или пък да говори на висок глас, и въобще да ти пречи. Ако решиш да отвориш прозореца, вероятността да пречиш е много по-малка, особено в коридора. Колкото до това дали ще завържеш разговор с някого, не мисля, че има голямо значение дали ще си в купе или салон. А и салонните са много неудобни, ако си правостоящ. Иначе не познавам вагоните кой коя серия е, но преди ми харесваха старите, боядисани синьо или зелено отвън (а май имаше и червени), с правоъгълни прозорци и зелено тапицирани кожени седалки, и парното е под тях, но и по-новите също не са лоши, стига на не са много мръсни и да им е прецакано парното. Иначе Дезиротата са удобни за къси разстояния, с класи са над чамугите като комфорт за пътниците. Лошото е, че мангалите системно ги съсипват...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #149 on: 27.06.2012, 12:08:57 »
Ми както freepigeon каза, и аз мисля, че е по-скоро въпрос на психическа нагласа. Има хора, които не могат да понасят затворени пространства, дали в превозно средство или вкъщи винаги искат да има около тях отворена врата или прозорец, те предпочитат салонните.

Аз например предпочитам купейните, харесват ми тези за които ozzy спомена, с квадратните прозорци и кожените седалки. 47-ма серия се водят, имат отлично проветрение лятото и много добро отопление зимата, и са пригодени за 140 км/час, произвеждани са през 60-те и 70-те години. Харесват ми и 74-та серия, ако помните на форумната екскурзия до Перник на събора и фестивала в града, при минус 15 градуса навън и един метър сняг в най-големите студове точно в тези вагони вътре беше невероятна жега и седяхме по къс ръкав. Салон вагоните са за по-къси растояния и те нямат толкова силно отопление, и такова добро проветрение и вентилация като купейните. В салон-вагон зимата винаги ми е било по-прохладно отколкото в купеен, а лятото по-топло.

Какво им е на нощните влакове, много са удобни, на мен ми е екстра като пътувам надалеч вечерта да тръгна, да се наспя и сутринта като се събудя вече да съм там. Особено ако е 74-та серия вагон седалките се разпъват и са удобни за спане, до сега не съм имал проблем със съня във влака  :)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #150 on: 27.06.2012, 18:06:09 »
О, забравих да спомена за прекомерно силното парно в някои купейни. Това зимата да си на път да колабираш от жега, е много парадоксално.

Аз лично под разговор нямам предвид такъв с приятел или познат, а с някои бабки, дето почват да ти задават най-досадните въпроси: "Ти така, момченце, студентче ли си, баби? Какво учиш? А па коя година?...". А и в купе сякаш човек е по-предразположен към разговори, понеже е по-дискретно, а и на много хора им стават любопитни спътниците им.

А тея т. нар. "кожени" седалки не са ли тапицирани с най-обикновена мушама?
« Last Edit: 27.06.2012, 18:11:45 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #151 on: 27.06.2012, 19:52:19 »
Мисля, че по - долуизбоеното казва достатъчно по отношение комфорта при пътуване с влак.

Реновираните немски кокошарници са за пътуване до два часа, не повече. За по-дълги пътувания и особено за нощни влакове е престъпление да се пускат салони.
Ето за това говорех и аз, но колегата успя да се изрази по - точно от мен.

Като изключим липсата на климатици най-добрите вагони на БДЖ са купейните 74 серия. Широки, удобни подвижни седалки, возят доста меко, имат добро разстояние между седалките. Парното зимата им е на добро ниво, осветлението е на две степени.
Пътувал съм в купейни вагони с по 6 и по 8 седалки в купе (не съм запознат в детайли кои вагони коя серия ги водят. Направи ми впечатление, че в купетата с по 6 седалки тапицерията на самите седалки беше доста замърсена (явно непочиствана от доста време). Докато при купетата с по 8 седалки подобен проблем отсъства.

При пътуване в купе има и още едно предимство.Винаги можеш да си запалиш цигара на отворен прозорец.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #152 on: 27.06.2012, 20:59:02 »
Винаги съм бил твърдо за купейните вагони! За по-дълги дестинации, както и за нощни влакове определено са по-подходящите, причините - колегите по-нагоре ги изброиха, аз ще добавя само че единствено в купеен вагон може да се наспи добре човек (изключвам спалните вагони), особено ако е празен влакът. Във вагон тип салон, ако ще и сам да си във вагона, няма как да се опънеш надълго, просто защото седалките не го позволяват. Имаше само едни по-особени вагони, серия 47 се водят, но са без купета, а седалките са общи и залепени за едната страна на вагона, пътеката не е по средата, а в другия край. Ето и снимка за по-нагледно. Но лично на мен пак няма да ми е комфортно да спя в такъв вагон.
Към Bus_lover бих казал само, ако попадне на някоя досадна бабка, мляскащи се младежи, шумна компания или някакъв друг дразнител в купето, може да се премести в близките до него. Стига да не е препълнен влака, все ще намери купе, което е споделяно от по-културни хора. Докато ако има такива дразнители в салонен вагон, преместването ще е по-трудно, а вероятността да има такива и по другите вагони е по-голяма.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #153 on: 27.06.2012, 21:46:20 »
Аз също съм привърженик на купейните вагони. В мненията отгоре повечето предимства на този тип вагони са изброени, хубавото им е, че има по-малко хора концентрирани в затворено пространство, за разлика от салонните вагони, при които неудобството е значително по-голямо.

Иначе от салонните серия 63 (при работещ климатик) действително не са лоши вагони за дълъг тип. Но за ex-DB-тата въобще не може да се каже същото.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Тема за вагони
« Reply #154 on: 28.06.2012, 11:05:07 »
Тая тема-спор в стил "Лада срещу Москвич" защо я пуснахте? Всичко опира до субективни лични предпочитания и нагласи.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #155 on: 28.07.2012, 15:38:57 »
В момента текат изпитания и проби на първата партида новодоставени спални вагони от Турция. Първите впечатления и отзиви от вагоните никак не са добри. Например при спиране вратите се отварят сами и куп други работи. От снимките,  вече налични из нета, от пръв поглед се вижда и изключително калпавата направия. Явно пак е извършена доставка от боклуци. А ние после си говорим как почти цялото европейско производство на автобуси е изнесено в Турция, как страната е световен производител и износител, как дори Травего се прави само там и т.н. Производител и износител за такива будали като нас.....Всичко си личи и по вече раздрънканите Конекта, и по БМЦ-тата и за кой ли път по въпросните вагони.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #156 on: 28.07.2012, 20:57:24 »
А най-лошото е, че ние сме страна, традиционен производител на вагони от десетилетия насам, и вместо ние сами да си произведем вагоните ги поръчваме от вън. Пълна простотия. Вместо да се наема работна ръка, да се квалифицират кадри, това е високотехнологично производство, ние наливаме пари в чужди икономики.

Бас държа, че нашите български вагони ще надживеят турските, просто при нас качеството е с класи над турското производство.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #157 on: 28.07.2012, 22:36:07 »
Дали мога да помоля да ми бъде обяснено като на малоумен защо преди 10 години по 8611 през летния сезон се возехме в леденостудени 63-ки, като целият състав на влака беше от такива, а в момента вагоните са пръснати из страната? Кой е взел това решение и на какво основание? Има ли общо с появилите се по време на тестването проблеми при талигите на някои от тях?
« Last Edit: 28.07.2012, 22:49:01 by iukwim »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #158 on: 28.07.2012, 23:18:32 »
Има. Ограничиха ги на 100 км/ч и ги разкараха от Слънчевия и Чайката. Сега уж ограничението е отпаднало но докато се задейства тромавата машина ще дойде зима.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #159 on: 28.07.2012, 23:19:48 »
...но докато се задейства тромавата машина ще дойде зима.
Когато пък няма да им работи отоплението. :devil: