Мда, така е за купейните вагони.
ozzy, нищо не пречи БДЖПП да си е държавно и пак да се стреми към постоянно повишаване на качеството, по-оптимално разпределение на вагоните, по-оптимални разписания по-високи скорости и тн.
Имаме примери от цяла България, че където стъпи частник това в повечето случаи означава само разруха и падение, примери може да се дадат не 10-ки ами 100-тици, ако не и хиляди. Като се започне от тоталното орязване на ГТ в много от малките градове, където е стъпил частник, и се стигне до заграбените от частници заводи. Кои градове са най-добре откъм ГТ-там където е държавен или общински, Плевен, Бургас и София. Почти навсякъде по света железопътният транспорт си е държавен. Не знам, но на мен ми се струва, че на фона на частните пътнически превозвачи, каквото и да е БДЖ все си е номер едно.
Може би не е лоша идеята да се върнат отново вагоните за превоз на коли на нощните влакове. Сега много повече хора имат коли и сигурно би било доста удобно да си качиш колата на вагон-платформата, да се наспиш в новите спални вагони докато стигнеш до морето и сутринта наспал се да си вземеш колата. Едно време като ги имаше тези платформи за коли винаги бяха пълни, поне аз така ги помня.