Author Topic: Тема за вагони  (Read 179378 times)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #180 on: 15.01.2013, 01:32:28 »
Напоследък съм много доволен от вагоните в някои влакове, например в 3621 вижте на какви прясно ремонтирани вагони попаднах 74-та серия. Вътре чистичко, топло, лъскаво, отлична возия, вътре още миришеше на прясна боя, личеше си че буквално преди седмици е ремонтиран(това дето виси от багажника са ми на туристическата чанта коланите, не обърнах вниманите че са така като снимах) А пък влак 3621 вече почти изцало е с купейни вагони. Има напредък!

И сега ако някой се оплаче от обслужването, при никой друг превозвач чак така добре, вижте даже и огледалата в купетата са сменили, а в тоалетните имаше и течен сапун. Интересно, че на вагоните след ремонт вече вместо само БДЖ пише БДЖПП
« Last Edit: 15.01.2013, 01:35:05 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #181 on: 15.01.2013, 02:23:10 »
Това трябва да е от ремонтираните в Румъния вагони, прилично изглежда, въпросът е да се поддържа така и занапред, защото Дезиротата например ги позанемариха...

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #182 on: 15.01.2013, 08:33:19 »
Точно така, вагонът е ремонтиран в Румъния. Не ми харесва обаче, че мажат всичко с блажна боя. Специално плоскостите няма нужда да ги боядисват, а само да ги поизчистят добре. Много по-естетическо е с имитацията на дърво, отколкото с тая боя с някакъв никакъв цвят, при който имаш чувството, че си в болница от соц-а.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #183 on: 16.01.2013, 11:51:36 »
Боята като цвят на мен ми се нрави. За съжаление имаше 74-ки с много приятни плоскости, които очевидно повече няма да видим. В ревизираните по-рано в септември пък ги бяха сменяли с някакви отвратителни на цвят та сега е по-добре.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #184 on: 16.01.2013, 12:11:37 »
Мда, оригиналните плоскости си бяха най-айляк. Иначе, понеже водих и група с мен в планината, може би някои за пръв път да се качваха на влак останаха доста впечатлени и доволни от обслужването в БДЖ и чух коментари" по новините само глупости говорят, че то било много приятно и удобно за пътуване" и тн.

А преди да заминем, при уговарянето питаха" е как с влака ще ходим то било не знам си какво" и след пътуването коренно си промениха мнението. Едно купе си беше изцяло за нас, като си писнеш и приятна музика за из път е идеално.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #185 on: 16.01.2013, 13:15:37 »
Имали сте късмет, че ви се е паднал ремонтиран вагон, не е бил натъпкан и е бил навреме. Защото аз съм изпадал и в друга ситуация - след като съм вървял цял ден в планината, да дойде претъпкан влак и да няма къде да седнеш, едни приятели седяха на пода, като в началото стояхме до смрадливия кенеф. :/

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #186 on: 16.01.2013, 13:23:21 »
Има го и тоя момент, най-вече лятото обаче, и на мен ми се е случвало след цял ден ходене в планината, или след цял ден на плажа на морето. Това се случва лятото най-вече, тогава пътникопотока е в пъти по-голям, защото времето е хубаво и хората щъкат насам-натам, зимата са си дома и е по-празно, но пак в някои влакове става тъпканица. Най-вече по 1-ва линия, между София и Пловдив, по дефилето, както и към Перник.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #187 on: 16.01.2013, 13:49:27 »
Точно след един такъв 7 часов преход от х.Рай до Карлово ми се наложи да пътувам прав в претъпканата 1ва класа до София.На въпросите ни към кондуктора,защо не са пуснати повече вагони?Той отговори,че ако ни каже конкретната причина,рискува да загуби работата си.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #188 on: 16.01.2013, 13:57:29 »
На мен ми се е случвало след празника на розата в Казанлък на гарата да настане такова стълпотворение от хора, че да не могат да се съберат въобще на перона, цяло чудо е как се побраха във влака, при все че дойде пълен от Бургас. А веднъж след преход до вр.Шипка не можахме да сллезнем за влак 3622 и си висяхме по заведенията че следващият беше чак след полунощ около 1.00 час :D

Да се надяване че като модернизират и останалите вагони ще имаме вече нормално брой вагони минимум по 7-8 за влаковете до морето, и ще пътуваме все в такива вагони,като този на снимките.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #189 on: 16.01.2013, 20:46:16 »
Надали ще се получи, защото непрекъснато други вагони навъртат пробег за ремонт и предстои да бъдат спрени. А иначе обърна ли внимание дали работят механизмите за автоматично затваряне на вратите в движение и дали действат блокировките против отваряне? Лятото с изненада установих, че на ремонтираните в Румъния вагони тези системи са възстановени! :fan:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #190 on: 16.01.2013, 21:41:56 »
Работят да.

Иначе по повод вагоните ми дойде една интересна идея. Като няма достатъчно купейни вагони, да композират влаковете на дългите дестинации например с 3 купейни вагона и 2 седящи 43-ки зимно и да дават местата за далечните дестинации в купейните, а до близките в салонните. Понеже има диспропорция има доста хора които пътуват между 1-2 гари и такива, които пътуват по целият маршрут. Така пътуващите по целият маршрут ще пътуват в хубави модернизирани купейни вагони, а другите в прилични вагони за кратки растояния. Разбира се лятото трябват поне по 10 вагона за влаковете до морето. Дано пуснат и спалните дотогава и БДЖ ще избият конкуренцията.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #191 on: 16.01.2013, 22:05:01 »
Аз като цяло не разбирам идеята на дълго задължително да са купейни вагоните. Лично аз предпочитам да пътувам в нормални, както се пътува в самолетите и автобусите, а и насвякъде по Европа с влакове.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #192 on: 16.01.2013, 22:09:15 »
По-удобни са като че ли седалките от на 43-та серия, а пък и купетата са по-топли зимата. Пътувал съм и в 43-та серия салонен на нощен влак и в 74-та и 40-та и определено купейните ми бяха по-комфортни.

Салонните са и по-трудни за отопление заради огромната си площ, а и едно е да пътуваш със 100 човека в един салон, или с по 30-тина в 3-те отделни салона, друго е с още 5 човека в купе на вагон 40-та или 50-та серия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #193 on: 16.01.2013, 22:16:04 »
Трудно ще стане, това означава във всеки вагон да има поне по един разпоредител (или кондуктор), който да указва кой къде да сяда.
Просто трябва наличните вагони да се разпределят по-добре, в момента има пътнически влакове, които се движат с вагони 47-та, 63-та или 74-та серии, а в същото време по бързите се пускат екс-ДБ и Дезирота. На никой не му дреме какво се пуска, важното е да се движи нещо там. Ако беше частна компания, вероятно БДЖ щеше да се стреми към печалба и по-оптимални разписания и скорости по трасетата, но в момента изпълнява по-скоро социална и дарителска функция :/

За дълги пътувания купейните вагони са по-добри, понеже можеш да станеш, да се разтъпчеш, да отвориш прозореца и да позяпаш навън, докато при безкупейните трябва да си стоиш само на мястото, отваряемите прозорци са много малко, седалките са по-неудобни...

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #194 on: 16.01.2013, 22:32:19 »
Мда, така е за купейните вагони.

ozzy, нищо не пречи БДЖПП да си е държавно и пак да се стреми към постоянно повишаване на качеството, по-оптимално разпределение на вагоните, по-оптимални разписания по-високи скорости и тн.

Имаме примери от цяла България, че където стъпи частник това в повечето случаи означава само разруха и падение, примери може да се дадат не 10-ки ами 100-тици, ако не и хиляди. Като се започне от тоталното орязване на ГТ в много от малките градове, където е стъпил частник, и се стигне до заграбените от частници заводи. Кои градове са най-добре откъм ГТ-там където е държавен или общински, Плевен, Бургас и София. Почти навсякъде по света железопътният транспорт си е държавен. Не знам, но на мен ми се струва, че на фона на частните пътнически превозвачи, каквото и да е БДЖ все си е номер едно.

Може би не е лоша идеята да се върнат отново вагоните за превоз на коли на нощните влакове. Сега много повече хора имат коли и сигурно би било доста удобно да си качиш колата на вагон-платформата, да се наспиш в новите спални вагони докато стигнеш до морето и сутринта наспал се да си вземеш колата. Едно време като ги имаше тези платформи за коли винаги бяха пълни, поне аз така ги помня.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #195 on: 16.01.2013, 22:37:56 »
Не съм сигурен дали БДЖ все още има такива вагони за превоз на коли. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #196 on: 16.01.2013, 23:03:44 »
а и насвякъде по Европа с влакове.
Не навсякъде. Половината влакове на дълги разстояния, които пътуват по-дълго са с купейни вагони и в Западна Европа, особено нощните.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #197 on: 16.01.2013, 23:27:03 »
Аз като цяло не разбирам идеята на дълго задължително да са купейни вагоните. Лично аз предпочитам да пътувам в нормални, както се пътува в самолетите и автобусите, а и насвякъде по Европа с влакове.
Хайде първо да изясниш, какво разбираш под нормални вагони??

Като цяло подкрепям мнението на Иво за купейните вагони за дълги разстояния. Дори и да задремеш седейки, предимството на купетата е, че мястото е самостоятелно - т.е. едно, по този начин възможността да се подпреш в съня си на друг пътник е минимална.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #198 on: 17.01.2013, 00:23:38 »
Вероятността да се подпреш на ближния е една и съща, независимо дали си в купе или в салон. Принципно България е малка страна и би трябвало такива неща, като "нощни влакове" и "дълги разстояния" да са забравени към 1970 год., че и по-рано. Но уви за БДЖ е трудно да се каже, че "събира хората" и вместо за 3-4 часа експресът до морето стига за два пъти по-дълго време...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #199 on: 17.01.2013, 01:02:53 »
Хайде първо да изясниш, какво разбираш под нормални вагони??

Като цяло подкрепям мнението на Иво за купейните вагони за дълги разстояния. Дори и да задремеш седейки, предимството на купетата е, че мястото е самостоятелно - т.е. едно, по този начин възможността да се подпреш в съня си на друг пътник е минимална.

Каквото колегите разбраха - вагони с обикновен пътнически салон с много седалки. Не знам, но ако случиш на кофти спътници в купето, е изключително неприятно. Докато в салона има някакви повече пространство, за да се абстрахираш от разни смърдели, бъбривци и прочее. Не, че няма вероятност някой такъв да седне до теб или в непосредствена близост, но пространството не предполага задължително да го "държиш под око".
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.