Author Topic: Тема за вагони  (Read 179383 times)

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #200 on: 17.01.2013, 08:55:58 »
Не знам, но ако случиш на кофти спътници в купето, е изключително неприятно. Докато в салона има някакви повече пространство, за да се абстрахираш от разни смърдели, бъбривци и прочее.
Точно в салонен вагон не може да се абстрахираш от разни бъбривковци и смръдльовци, защото като се разговорят, се чува в целия вагон, а миризмите на смръдльовците се разнасят навсякъде, особено ако вагона е климатизиран. Ако си в купе и попаднеш на такава лоша компания, във вагона има и други купета, просто ставаш и се местиш. ;)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #201 on: 29.01.2013, 15:47:36 »
Бих искал да попитам вагоните на CFR,серия 21-80(тези които идват до София)оригинално ли са били произведени за Румъния или и те са втора употреба?

Offline dhamitak

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #202 on: 04.03.2013, 00:08:56 »
Здравейте,доста пъти,а и от доста отдавна ми се налага да ходя до град Кюстендил!Там,малко след гарата има 4-5 вагона(такива,обикновените,стандартни на външен вид),с тази разлика,че на тях пише "туристически спален вагон"!Въпросът ми е (въпреки,че не знам дали беше редно за нова тема да пускам,но все пак според мен темата е интересна) къде са се ползвали,по кои линии,колко е струвал билета за тях,кога са се движили,дали има информация,че и по-натам във времето ще пътуват?Дали не са пътували към Гюешево,въпреки,че е малко като разстояние,май или при атракционни пътувания...?Благодаря предварително за мненията и отговорите!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #203 on: 04.03.2013, 00:13:31 »
Това е старото име на кушетите. В момента се движат само 2 бр. на 2626/27.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #204 on: 04.03.2013, 00:30:02 »
Здравейте,доста пъти,а и от доста отдавна ми се налага да ходя до град Кюстендил!Там,малко след гарата има 4-5 вагона(такива,обикновените,стандартни на външен вид),с тази разлика,че на тях пише "туристически спален вагон"!Въпросът ми е (въпреки,че не знам дали беше редно за нова тема да пускам,но все пак според мен темата е интересна) къде са се ползвали,по кои линии,колко е струвал билета за тях,кога са се движили,дали има информация,че и по-натам във времето ще пътуват?Дали не са пътували към Гюешево,въпреки,че е малко като разстояние,май или при атракционни пътувания...?Благодаря предварително за мненията и отговорите!

Това е, представи си обикновен купеен вагон, обаче, седалките стават на 6 легла. Първото е на седящите места, второто се спуска и пада над облегалките, а 3-тото е на мястото на багажника над седалките, огледално са и от другата страна на купето. Към коридора купетата са остъклени, а не са като при спалните вагони без стъкла към коридора. До Кюстендил не са се движели, но се движеха и до Бургас преди, също и до Русе, Видин, Русе-Кърджали, Петрич-Бургас и тн.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #205 on: 18.03.2013, 21:35:58 »
След далаверата на БСП - и вагоните на ГЕРБ са нередовни
Quote
Тридесетте спални вагона, които правителството на ГЕРБ купи от турската компания “Тювасаш”, не могат да получат евросертификат, тъй като в тях има стари части и елементи, за които липсват документи, че отговарят на изискванията на ЕС.

Талигите им са френски модел от 70-те години на миналия век. Има проблем с ел. инсталацията, а също така липсват документи за спирачната система и горимостта на материалите в купетата, твърдят източници на “Труд”. Тридесетте вагона бяха купени за около 66 млн. лева през есента на 2010 г., когато министър на транспорта бе Александър Цветков, а шеф на БДЖ - Пенчо Попов.

Част от новите вагони са в България от август м.г., но нямат разрешение за пускане в експлоатация.

Беше ясно, че ще се стигне дотук. Турците нямаха документи за оперативна съвместимост, каза бившият шеф на жп агенцията в транспортното министерство Симеон Ананиев. Махнаха ме и след 10 дни сключиха договора за вагоните, добави той.
По подобна схема тройната коалиция също купи 30 спални вагона, като сделката още се проверява от прокуратурата.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #206 on: 19.03.2013, 09:51:08 »
След далаверата на БСП - и вагоните на ГЕРБ са нередовни
Quote
Тридесетте спални вагона, които правителството на ГЕРБ купи от турската компания “Тювасаш”, не могат да получат евросертификат, тъй като в тях има стари части и елементи, за които липсват документи, че отговарят на изискванията на ЕС.

Талигите им са френски модел от 70-те години на миналия век. Има проблем с ел. инсталацията, а също така липсват документи за спирачната система и горимостта на материалите в купетата, твърдят източници на “Труд”. Тридесетте вагона бяха купени за около 66 млн. лева през есента на 2010 г., когато министър на транспорта бе Александър Цветков, а шеф на БДЖ - Пенчо Попов.

Част от новите вагони са в България от август м.г., но нямат разрешение за пускане в експлоатация.

Беше ясно, че ще се стигне дотук. Турците нямаха документи за оперативна съвместимост, каза бившият шеф на жп агенцията в транспортното министерство Симеон Ананиев. Махнаха ме и след 10 дни сключиха договора за вагоните, добави той.
По подобна схема тройната коалиция също купи 30 спални вагона, като сделката още се проверява от прокуратурата.

В тая работа имат толкова пръст БСП и ГЕРБ, колкото аз съм премиер. Както зад всяка една сделка, така и зад тази стоят имена на конкретни хора, в случая на "експерти" от БДЖ. Когато всички тези имена бъдат публикувани (за съжаление не вярвам, че това ще се случи), а това са "инженерите", определили параметрите на сделката и "финансистите", които са дали рамката за "парите", тогава ще разберете, че некадърността им опропасти идеята за нови вагони.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #207 on: 25.03.2013, 15:36:31 »
Quote
Първите 8 от общо 30 спални вагона, нов внос от Турция пристигнаха късно вечерта в събота в България през Свиленград.
Те са нови и се различават от първите 6, които след първоначални изпитания не получиха европейски сертификат за безопасност поради наличие на стари елементи и липса на сертификати за качество и произход на някои части, съобщава Burgas24.

В средата на седмицата, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиян Кръстев обяви пред медиите, че в началото на месец май, вагоните ще тръгнат в съставите на влаковете за Варна и Бургас.

Тези, както и следващите вагони, са съответстващи на всички изисквания и в тях няма стари части, обявиха близки до БДЖ източници. Пристигането им обаче е запазено в пълна тайна. Те са в ЖП депо край София, където се взети специални мерки за охрана.
http://burgas.dir.bg/news.php?id=13450389
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #208 on: 31.03.2013, 19:13:42 »
Абе, как е възможно на пътнически влак 10114 композицията да е от 2 първокласни 63-ки и 1 44 серия? Тия нормални ли са, то на Чайката например са по-скапани вагоните, а билетът е по-скъп :help: :eek:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #209 on: 31.03.2013, 19:53:42 »
Първокласните са много, а не могат да се ползват за бързите влакове, защото са до 100 км/ч.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #210 on: 31.03.2013, 20:03:54 »
Хм аз преди си спомням, че 63-ки имаше по Диана-та, защо сега не могат да развиват по-висока скорост? Доста е абсурдно, по пътническите влакове да има такива вагони, а по бързите - мизерни, нечистени от години, екс-ДБ-та  :/

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #211 on: 31.03.2013, 20:44:49 »
Не търси логика, когато е намесено БДЖ. :D Но проблема с вагоните е наистина сериозен и направо се чудя как ще се изкара лятото.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #212 on: 01.04.2013, 00:38:19 »
Хм аз преди си спомням, че 63-ки имаше по Диана-та, защо сега не могат да развиват по-висока скорост?
Дианата и сега има такива вагони и затова е до 100 км/ч.
"Златни пясъци" също.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #213 on: 07.04.2013, 22:18:56 »
А тия вагони виждали ли сте ги, те са за скорост 200 км/час за високоскоростни линии, никак не изглеждат зле. Преди имаше подобни, само че бели.

А ето и вагоните на Пловдив експрес на 3-тата снимка, все още много добре поддържани, чисти вътре с перденцата и килимчетата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #214 on: 07.04.2013, 22:24:21 »
Вагоните на първата снимка са същите бели, които визираш, просто сега им е направен ремонт и са пребоядисани, по мое мнение изключително некадърно! Можеше поне рамките на прозорците да боядисат бели!
И се чудя, защо смяташ, че вагоните на Пловдив експрес са много добре поддържани. :rolleyes: На мен ми изглеждат по-зле от всякога.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #215 on: 07.04.2013, 22:31:10 »
Това е само отвън, отвътре са си като едно време, с хубавите перденца, калъфки на облегалките на седалките, и лукса, който си го имаше преди. Още не е дошло време да ги измият отвън.

Прави ми впечатление, че другите депа вече ни изпреварват по този критерии, например Русенските вагони и тези на Янтрата бяха идеално чисти и лъскави и отвън, докато Софийските още не са измити отвън. Иначе това е наслоена кал и прахоляк отвън, ако се измият и бяло-червените и тези на Пловдив експрес ще можеш да се огледаш в тях. Не знам какво още чакат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #216 on: 07.04.2013, 22:45:15 »
Чакат да влезнат в депо сигурно. :D С тази криза за вагони се въртят от влак на влак само. Всички са отвратително мръсни, и то не само отвън. Иначе си прав, че русенските, варненските и горнооряховските вагони са по-чистички от софийските. Даже на моменти ме е яд, че по разни ПВ по 2-ра, 4-та и 9-та линии са с хубави купейни вагони, а бързите влакове за Бургас и Варна вървят с по 3-4 вагона в отвратително състояние и често има и ex-DB-та. :/

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #217 on: 07.04.2013, 23:40:25 »
Иво,Иво след изявлението че ГТ в София е по-уреден и по-добър от този в Будапеща това ти е нов връх в недоумиците. Показал си снимка на най-мърлявите и освинени вагони на БДЖ и ги хвалиш колко добре са поддържани  :D   :D Щом отвънка са такива просто няма как отвътре положението да е по-различно - сигурно седалките са черни и кирта просто не им личи  :crazy:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #218 on: 07.04.2013, 23:53:07 »
http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=461.0;attach=63266;image

Ето ти ги вътре, щом виждаш някъде такива работи...аз виждам чисти бели калъфки, килимчета, перденца...

И какво излиза, че Софийските са така мръсни отвън, защото постоянно са в движение и няма време да минат през миВка ли?
« Last Edit: 11.04.2013, 23:12:17 by difian »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #219 on: 11.04.2013, 15:36:26 »
Quote
Напред към морето с БДЖ-то: Хлад и душ-кабина във влака!

30-те нови вагона нямало да повишат цените на билетите

Не се очаква поскъпване на билетите за БДЖ след въвеждането в експлоатация на новите вагони, заяви транспортният министър Кристиан Кръстев, който инспектира процедурата по въвеждането на вагоните в експлоатация.

Нови 30 спални пътнически вагона ще бъдат пуснати в експлоатация най-вероятно от 1 май тази година. Те ще обслужват дългите дестинации на БДЖ - Варна, Бургас, Силистра, Русе.

Пет от вагоните са приспособени за хора с увреждания, а останалите са конвенционални. Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по три легла, снабдени са с пожаро-известителна система, както и с информационна система.

Според директора на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Веселин Василев в България досега не е имало толкова добре технически снабдени вагони. Те разполагат още с интерком система за връзка, която позволява подаването на информация от един вагон на друг.

Предвидено е индивидуално събуждане на всеки от пътниците. Вагоните разполагат и с душ-кабина, санитарен възел, помещение за предлагане на топли и студени напитки. Климатичната им инсталация позволява индивидуално регулиране на температурата във всяка кабина. В горещите месеци тя може да бъде снижена до 18 градуса.

Цената на договора е 1 млн.73 хил. евро без ДДС на вагон. Общата стойност на вагоните е 32 млн. 202 хил. евро без ДДС. Вагоните могат да се движат с до 160 км/ч, затова на този етап те не могат да бъдат включвани в международни композиции. Причината е, че по европейските стандарти железниците се движат с до 200 км/ч.

Страната ни закупи спалните мотриси през 2010 г. и те трябваше да станат част от железницата още през юли 2012 г. Тогавашното ръководство на БДЖ, начело с Йордан Недев, отложи пускането им с обещание за август. След като вагоните се оказаха без нужни сертификати и без направени тестове за скорост и издръжливост, включването им в състава се отложи за есента.

След известно затишие по темата преди бившият транспортен министър Ивайло Московски даде ново обещание за пускането им през март. Когато това отново не се случи и ясна обосновка за причините не бе дадена, служебният министър Кристиан Кръстев увери обществеността, че до лятото новите мотриси ще влязат в експлоатация.

http://www.dnes.bg/politika/2013/04/11/napred-kym-moreto-s-bdj-to-hlad-i-dush-kabina-vyv-vlaka.185226