Author Topic: Тема за вагони  (Read 179408 times)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #680 on: 02.03.2024, 23:13:20 »
И вагон отоплител може да сложат. Новите 10 с какво ще са по-различни?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #681 on: 02.03.2024, 23:46:29 »
Навсякъде из Европа (и не само) от години купейните прогресивно намаляват - по-скъпи са и по-трудни за поддръжка.
Не е точно така. В Полша и Словакия се проивеждат нови модерни купейни, а в Унгария и Чехия например модернизираха купейните си вагони и станаха много модерни. В Словени и Хърватия и други държави същно имат съвременни купейни вагони. В новите Рейлджетове пък, които тръгват другия месец, отново ще има няколко купета, защото хората си ги искат.
У нас явно за жалост наистина са решили да премахвнат купейните вагони до няколко години.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #682 on: 02.03.2024, 23:53:26 »
Ще ги теглят с баба ти Шкода докато не дойдат новите 10 Смартрона.
На повечето баби Шкоди медните шини и гнездата за 1000 V са отдавна откраднати и ще трябва да се възстановяват, а машинистите нямат никакви навици (някои и знания) за смяна на напрежението от 1500 на 1000 и обратно. Ще има много грешки и последствията не са ясни. В най-добрия случай, вагоните имат защита и няма да работи нищо, в по-лошия - нещо ще изпуши.

Новите 10 Смартрона ще са същите.

При предишните вагони преустройството е лесно - печките се свързват по друга схема (и топлят по-слабо), а статичният преобразувател се захранва с допълнителен трансформатор 1500/1000V. Тези обаче са по-сложни и сигурно и пригодяването няма да е така просто.
« Last Edit: 02.03.2024, 23:56:54 by bdz43r »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #683 on: 03.03.2024, 00:04:19 »
Твърди се, че новите 10 Смартрона ще имат извод освен за 1500 V и такъв за 1000 V. Наличните 15 броя нямат - имат само 1500 V.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #684 on: 03.03.2024, 00:55:14 »
Няма да го отрека категорично, защото не съм проучвал подробно най-новите версии на платформата X4E, но ще съм много изненадан, ако дори пълноценният Вектрон е започнал да се предлага с 1000 V при 25 kV/50 Hz, а няма такова изискване и в техническата спецификация по тази поръчка и няма причина производителят да го прави, ако не го искаме. Поръчката за тези 10 локомотива беше направена много преди да стане дума за тези вагони.
В момента в Европа се работи с три напрежения за захранване на вагоните - 1000, 1500 и 3000 V.
1000 V/16,7 Hz при контактна мрежа за 15 kV/16.7 Hz;
1500 V/50 Hz при контактна мрежа за 25 kV/50 Hz
1500 V и 3000 V DC при съответните постояннотокови контактни мрежи със същите напрежения.
Вагоните, пътуващи международно могат да работят с всички варианти, но тези, произведени само за определена железница често са само за стандарта, използван в нея. Освен това много от нашите вагони са само за 1500 V и ще има проблеми ако се наложи да се композира влак с вагони за различни напрежения.

Най-вероятно ще се измисли как да се преустроят за 1500 V. В най-лошия случай, един трансформатор 1500/1000 V, който да захранва целия вагон трябва да свърши работа.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #685 on: 03.03.2024, 01:07:52 »
Първокласни вагони няма ли да има? Предвид малката разлика в цената билетите за първа класа често свършват първи.
Ако е вярно, че няма да има първокласни по този договор, това не е добра новина, тъй като композиция с разнороден състав (говоря от гледна точка на поколението на вагоните) ще води до други проблеми. Не казвам, че не може нещо да бъде вързано към друго нещо, но си представям как сегашните 1-ва класа ги вкарват в състав с новозакупените. Направо ще се обезсмисли "класирането". То и без това и сега човек може да попадне на такива недоразумения първата класа да е по-зле от втората.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #686 on: 03.03.2024, 01:18:01 »
Тогава разликата в цената ще е за желаещите купе, както в някои държави на запад.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #687 on: 03.03.2024, 01:38:19 »
Най-вероятно ще се измисли как да се преустроят за 1500 V. В най-лошия случай, един трансформатор 1500/1000 V, който да захранва целия вагон трябва да свърши работа.

А можеха просто да подберат от двойно сертифицираните IC вагони от интерсити-та за Нидерландия които се справят и с двете напрежения...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #688 on: 05.03.2024, 10:41:42 »
А каква е концепцията за тези вагони? Ще се пуснат ли експресни влакове по основните направления като например София-Бургас, София-Варна, София-Русе( Букурещ) София-Петрич, София-Видин почти без спирания с тези вагони или ще се пускат навсякъде по влаковете, както сега подобните им 63-та и 44-та серия и на ПВ? Мисля че първия вариант с тези вагони би бил доста успешен.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #689 on: 05.03.2024, 10:45:26 »
Няма как да пуснат такива влакове, понеже няма държавна субсидия за тях. Още преди години бившите експреси, които бяха на търговски принцип, ги вкараха в договора за субсидираните влакове, защото бяха на загуба.
По рейс и по жена не се тича!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #690 on: 05.03.2024, 10:51:23 »
Щото иначе БДЖто върви на печалба, та тия влакове бутнаха сметката му. Нали в крайна сметка обществото печели, че повече пътници ще се придвижват безопасно с влак, вместо да правят трафик по пътищата.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #691 on: 05.03.2024, 11:03:25 »
Така е, ама онези на Вазов не го разбират и не мислят така...А и заплатката им тече, независимо от това какви приходи има организацията им....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #692 on: 05.03.2024, 11:06:25 »
Ами първо ще продават билетите на адекватни цени, а не за по 5 лева за тези влакове, ще го направят като навсякъде цената да е различна взависимост от това дали си купуваш билета 1 месец по-рано или 5 минути преди да тръгне влака, или дори вътре във влака.

Второ нали уж постоянно се хвалят как бюджетите били рекордни пари имало, просто ще добавят субсидии за още 6-7 влака. Аз даже няма да се учудя както напоследък има все пове че пътници по влаковете, дори надминаваме годините преди пандемията такива влакове да излезнат на печалба. Разбира се ако се направят натегнати, с минимално спирания и удобно време. Например

София-Пловдив-Стара Загора-Бургас.
София-Плевен-Горна-Търговище-Шумен-Варна
София-Плевен-Горна-Русе-Букурещ
София-Враца-Видин
София-Дупница-Блогаевград-Сандански-Петрич
София-Карлово-Казанлък-Сливен-Бургас
Русе-В.Търново-Трявна-Стара Загора-Пловдив

Това мисля че би било доста добре като за начало, без никакви други спирания за които си има влакове. Надали субсидии за 6-7 влака ще бутнат държавиня бюджет.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #693 on: 05.03.2024, 11:21:16 »
Влакове София-Варна и София-Бургас биха могли да са рентабилни само през лятото и по празници. София-Букурещ се бави основно между Горна Оряховица и Русе както и след това заради обиколката през Виделе, пропускането на няколко гари в дефилето и между Мездра и Горна Оряховица няма да направи времепътуването атрактивно. Влак към Петрич надали може да е рентабилен дори по празници - времепътуването трудно ще се намали сериозно да доближи това на автобусите, практически няма участъци над 100 km/h.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #694 on: 05.03.2024, 11:40:08 »
Глупости! Времепътуването само с тези спирания ще е сходно дори по-бързо от това на който и да е автобус. За удобство да не говорим. София-Бургас през Чирпан като пуснат линията ще падне дори под 6 часа, София-Бургас през Карлово само с 2 спирания ще падне на около 5.30 минути. Че и по-бързо, защото до сега имаше 5.49 минути с почти 20 спирания. По-разписание автобусите до Бургас пътуват 6 часа, с 2 спирания може да отвориш да видиш. И това без да отчиташ ежедневните блокади по магистралата. София-Бургас даже от известно време няма и полет.

София-Русе-Букурещ след приемането ни пълноправно в Шенген ще е без спиране до Русе към 5.30, до Букурещ ще е под 8 часа. Даже и тука при добра организация може да се ползва един и същ състав отиване и връщане, като се пристигне даже към 23.00 в София. Русенци отдавна искат някакъв адекватен транспорт до София и Букурещ, с кола отнема също 5 часа при силен трафик, полет няма от 30 години сигурно, София-Букурещ полета с Таром е над 200 евро в посока.

София-Варна, като се пусне Каспичан-Провадия преко сили 6.40 минути само с 2-3 спирания. Без проблем и тука може да се ползва един и същ състав.

София-Петрич и София-Видин на моменти има повече пътници отколкото до Варна и Бургас. До Петрич редовно са по 5-6 вагона.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #695 on: 05.03.2024, 13:24:36 »
С държавната субсидия е редно да се подобри обслужването по слабо натоварените направления. Например Плевен- Черквица, Левски- Свищов, Левски- Троян, Кюстендил- Гюешево и не на последно място влаковете по 16-та линия. Със сигурност има още дестинации, които изпускам. За тези направления е най-добре закупуване на подходящ подвижен състав като шинобуси задължително с възможност за работа в много единици. Дългите направления трябва да се обслужват на търговски принцип и там БДЖ ПП да се конкурира с навлизащите на пазара частни превозвачи. Тъй като скоростите по железопътната мрежа са еднакви за всички то конкуренцията може да се състои в качеството на предлаганата услуга и брой спирания по маршрута за привличане на пътници.Важно е да се следи реалния пътникопоток и спрямо него да се оптимизират спиранията. БДЖ има същественото предимство да предложи цялостна схема обхващаща всички направления с минимални времена за прекачване. Към момента има/няма пътници боба и леба са осигурени! Дори е по-добре да ги няма, че само се оплакват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #696 on: 05.03.2024, 14:00:37 »
София-Бургас през Чирпан , София-Бургас през Карлово

София-Русе-Букурещ

София-Варна,

София-Петрич и София-Видин на моменти има повече пътници отколкото до Варна и Бургас. До Петрич редовно са по 5-6 вагона.

Значи тези вагони няма да стигнат за всичко което ти се иска, те са 66 вагона, по 6 на влак стигат само за 10 влака. Като сложиш едно 30% което ще виси в депото счупено или надраскано и ще чака части може да се каже че съвсем доникъде няма да стигнат.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #697 on: 05.03.2024, 14:10:41 »
Аз ги смятам 7 такива експреса по 6 вагона 42 вагона, като един състав се използва отиване-връщане. Мисля че е възможно с ранно тръгване от София и късно връщане, те и преди бяха горе-долу така. Остават 18, за уиикенди и летния сезон когато има повече пътници, както и по празници.

Дали действително е възможно при добра организация, не съм напълно сигурен, това по най-груби сметки. Отделно имаме и 63-та и 44-та серия, които също стават за такъв тип влакове, но трябва да им поддържат климатиците.

Нормалните бавни-бързи субсидирани влакове като сега, с ремонтирани 40, 43-та, 50-та серия и 74-ки. Мисля че би се получило добре така.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #698 on: 05.03.2024, 15:07:10 »
63 и 44 за мен са най - големите врагове на пътника през лятото. Те нямат климатик, а някакъв тип водна система, която трябва да охлажда, но това не се случва. Нямат отваряеми прозорци и лятото вътре е истинска сауна.
Гнусните врати отделящи салона от тоалетните и тези в краищата на вагона няма да ги коментирам, че за тях си трябва сериозна сила, за да бъдат отворени и че затискат ръце.
Отделно, защо точно на дългите влакове да са салонни вагони... те трябва да са напътнически влакове, където няма живо пиле... отличен пример са влаковете ГО - Шн през лятото... разбира се това ми предложение го пускам при условие, че 32ра вече не се движат.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #699 on: 05.03.2024, 15:27:14 »
63 и 44 са напълно подходящи за дълги разстояния стига да нямат ограничение 100 km/h. Не им е мястото на къси пътнически влакове.  :rolleyes: