Author Topic: Тема за вагони  (Read 61262 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #300 on: 05.06.2019, 08:47:35 »
Този все още седи в Ямбол.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #301 on: 07.06.2019, 15:10:24 »
А климатизираните български вагони, които преди бяха на експресите, сега къде се движат? Напоследък само по пътнически влакове ги засичам от време на време.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5168
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #302 on: 07.06.2019, 17:27:10 »
Серия 63 са ограничени до 100 km/h и влаковете с тях няма как да развият по-висока скорост дори трасето и локомотивът да позволяват съответно ще се удължи времепътуването на дълги разстояния - почти всички бързи влакове имат участъци с допустима максимална скорост над 100 km/h, тези към Кюстендил нямат участъци с по-висока разрешена скорост, бързите влакове към Видин и Кулата имат съвсем малки участъци с разрешена скорост 110 или 120 km/h и за подобни влакове не би трябвало да има проблем да се спазва разписание. :rolleyes:
« Last Edit: 08.06.2019, 08:44:49 by V.Peichev »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #303 on: 07.06.2019, 19:03:46 »
А климатизираните български вагони, които преди бяха на експресите, сега къде се движат? Напоследък само по пътнически влакове ги засичам от време на време.
От години не могат да им оправят талигите - циркът започна в кривите около Оризово и Чирпан, които им чупели пружините. Някакъв "специалист" реши, че като ги охлабят, проблемът ще се реши, само че стана по-лошо - при скорост над 100 вагоните се държат като прасе, което го водят да го колят....Затова ги ограничиха - няма нови, няма стари - до 100. Поради това ги слагат на пътнически влакове или там, където няма участъци над 100. Защото а вкарат такъв вагон, автоматично ще забави целия влак. А в Унгария, Чехия и Словакия абсолютно същите вагони са до 160....На панаира 97-а година показаха унгарски първокласен вагон, на чиято база направиха нашите - даже първите пет ги направиха в Унгария, в Дунакеши, следващите у нас. Там са произведени и "новите" гръцки вагони, които вече чукнаха 15 години....
« Last Edit: 07.06.2019, 19:05:27 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #304 on: 07.06.2019, 19:44:31 »
Благодаря. Значи да ги търся по 5-та линия и в дефилето + евентуално към Карлово.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8526
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #305 on: 07.06.2019, 21:51:06 »
Мисля че ги сложиха и на ломския влак. Нищо не пречи да пътуват и към Видин вместо серия 33/45, ама не би.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 726
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #306 on: 07.06.2019, 22:34:27 »
Има няколко вагона на бързия влак София - Лом - София и още две бройки отделно на МБВ 464/5, които са първите, излезли от капитален ремонт. Останалите са спрени за такъв, по някои трябва и да се работи вече, така че да се надяваме по-бързо да ги видим обратно освежени.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12855
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #307 on: 07.06.2019, 23:53:11 »
Често има по 1 такъв на пътническите влакове по дефилето. Дори и първокласни със завеси, калъфки на седалките и работещи климатици.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #308 on: 08.06.2019, 19:01:55 »
Не знам дали скоро някой от вас е пътувал със спалните турски вагони,но този в който бях подскачаше и се тресеше на всеки един настав.
Но за сметка на това на качване шафнера ти дава кутийка с комплект принадлежности  :D .

Offline Spas237

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 53
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #309 on: 08.06.2019, 20:03:56 »
А климатизираните български вагони, които преди бяха на експресите, сега къде се движат? Напоследък само по пътнически влакове ги засичам от време на време.
В момента се движат само няколко, а всики други са спряни за капитален ремонт. Тези няколко, които се движат са в доста лошо състояние, но един по един ще започнат да излизат ремонтираните  и ще станат пак много :)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2725
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #310 on: 01.07.2019, 18:01:09 »
БДЖ обновява салона на спалните вагони
Quote
БДЖ ще обнови интериора на спалните вагони в партньорство с една от световноизвестните марки за обзавеждане ИКЕА, съобщиха от компанията.

Брандирането е част от маркетинг стратегията на националния железопътен превозвач за отдаване на площи във влаковете с рекламна цел.

Обзавеждането на спалните вагони с цветни аксесоари ще придаде на кабините домашен уют и допълнително лятно настроение на пътниците в спалните вагони при пътуването им от София до Бургас и Варна.

С обновени интериори ще пътуват всекидневно по един спален вагон в посока на нощните композиции, които се движат между столицата и морските градове.

« Last Edit: 01.07.2019, 18:02:41 by Magirus deutz »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #311 on: 09.07.2019, 14:32:02 »
В момента пътувам с БВ3624 посока София, вагона е от малката серия 1ва класа (74-та серия), положението откъм хигиена е трагично.

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2404
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #312 on: 22.07.2019, 20:18:30 »
25 юли 1967

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #313 on: 02.08.2019, 22:04:01 »
Актуално от Пловдив: Пътническият влак за Димитровград от 22:00 е с дизелова мотриса, а този към Септември от 22:20 е с купейни вагони, които стават за 160км/ч, поне според писанията по тях. Преди тези 2 влака се обслужваха от ел.мотриси.  :neznam:
« Last Edit: 03.08.2019, 15:02:07 by mitkov2 »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #314 on: 02.08.2019, 22:12:06 »
Toзи за Димитровград е с дизелова мотриса най-вероятно за да може да се сменят мотрисите, пътуващи за Кърджали/Подкова. За Септември - обикновено късните влакове, които се връщат обратно рано на другата сутрин, с малки изключения са с вагони, за да не нощува мотрисата извън депото.

А двуетажните вагони, Иване, са били общо осем четирисекционни вагона. Технически "4-те" вагона са един вагон, понеже са свързани по между си с междинни носещи триосни талиги, които държат две съседни секции (и съответно с хармоники), двете краини талиги са двуосни. Та осемте вагона са дефакто два четирисекционни, а 24-те - шест. Всъщност вагоните не са доставени нови, а настаро - ползвани са малко в бившата ГДР. Имало ги е също в Полша, Чехословакия и Румъния. У нас имаме само най-стария вариант, от 1956-та година, но с тапицирани седалки, в ГДР първите са били с дървени. Следващата модификация, от 80те, която си е отделни четириосни вагони, я има във всички посочени държави, без у нас. Има и петсекционен съчленен двуетажен влак с врати, разположени в "хармониките", но него ГДР-ците не са го изнасяли, експлоатирали са си го само те.
Повече като стане втория том на книгата на дядо ви Стефан.
« Last Edit: 02.08.2019, 22:28:44 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12855
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #315 on: 02.08.2019, 22:20:06 »
 Влакът Плевен Черквица с 55-ца и само един вагон 47ма серия пълен до откат...не знаех че все още има останали от тези вагони
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #316 on: 02.08.2019, 22:29:43 »
Че там също беше мотриса, явно и тази е дала фира....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12855
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #317 on: 02.08.2019, 23:01:50 »
Ей сега видях във Варна доста видимо отдавна изоставени дизел дезиро. Неприятна гледка,точно където влаковете влизат в гарата, хората ги виждат и само се възмущават. Дали са наистина изоставени или ги събират да ги пращат за ремонт предстои да разберем. Язък за дадените пари и труда на хората.                                       

Иначе Чамуги има доволно около Шумен и Варна.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #318 on: 02.08.2019, 23:14:03 »
За ремонт, и много от тях са станали донори за части, та може повече хич и да не тръгнат....щото БДЖ до там са я докарали, че трябва да обявяват обществени поръчки за ремонт на подвижния състав, и там също целта е едни наши хора да лапнат едни мангизи......Фирма ЖП Тракция ще прибира, а ремонтите ще се правят в халетата и от работниците на БДЖ. А за доставка на оригинални Сименс резервни части и дума да не става...Една помпичка за сапун в кенефа, които ги продават в китайските магазини по два лева, по каталога на Сименс е 600 евро, една дръжка е 2 хил. евро, за по-сериозните части да не приказваме......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #319 on: 03.08.2019, 11:00:55 »
Влакът до Черковица е пълен, защото частникът се е отказал да обслужва автобусната линия до Никопол. Май нов все още няма. Затова влакът става единствената връзка с големите градове, освен личното МПС.
храна за мозък - http://www.banitza.net/