Author Topic: Тема за вагони  (Read 63657 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12946
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #320 on: 04.08.2019, 19:25:56 »
Тогава да пуснат повече влакове, да добавят още 1-2 вагона или да стегнат едно дезиро за линията, вместо да обявяват конкурс-за автобусен превозвач. Така или иначе на БДЖ им се плаща субсидия няма смисъл да се дублира и от автобус.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #321 on: 04.08.2019, 21:50:59 »
Тогава да пуснат повече влакове, да добавят още 1-2 вагона или да стегнат едно дезиро за линията, вместо да обявяват конкурс-за автобусен превозвач. Така или иначе на БДЖ им се плаща субсидия няма смисъл да се дублира и от автобус.
Нали се говори, че има едни "наши", пардон "техни" хора (на управляващите), които имат автобусен бизнес... Той трябва да върви, за да има и за батко, и за братко, нали така? :crazy: :crazy: :help: Очевидно, ниското ниво на БДЖ трябва да се поддържа и затвърждава все така ниско, сакън да не слязат хората от автобусите. :/ А не е като съвсем да няма вагони. Е го, на... снощи БВ 2626 пак с 10 вагона замина (4 спални, 5 Б и 1 А вагон). През юли БВ 3636 беше с 1 спален, 2 Б и 1 А вагон. Снощи и неговият състав беше увеличен с 1 Б (който, между другото, не беше серия 74, каквито са останалите, ами серия 50, последен в композицията).
« Last Edit: 04.08.2019, 21:53:13 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12946
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #322 on: 05.08.2019, 23:09:48 »
Че то едните на другите може дори да са си полезни вместо да се конкурират по едни и същи маршрути. Като БДЖ му докара цял влак пътници на частника с автобуса за довозване в близките 30-40 километра от възлова гара, вместо да му пътува полупразен автобус през цяла България дали няма да е по-надалавера? Или обратното, частника да докарва до възлови гари на БДЖ пътници от по-отдалечени места от ж.п.лините.  Отделно могат да се съюзят и да си правят заедно промоции, комбинирани билети автобус-влак-автобус, посещение на атракциони, отстъпки при ранна покупка на билети и какво ли още не. Когато играят един срещу друг ще има отлив на пътници и от едното и другото, особено като сега всеки има кола. Съгласи се че най-добре двете системи да съществуват заедно, не може да има добри междуградски и междуселки превози превози нито без едните нито  без другите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #323 on: 05.08.2019, 23:24:47 »
Положението е точно такова.
Автобусният превозвач се е отказал да вози, заради малкото пътници и заради лошите пътища в областта, които все още не са ремонтирани.
Затова има само автобусна линия, която вози 5-6 километра (като градски транспорт) от автогара Никопол до гара Черквица. Стига за 7-8 минути. Автобусът е обвързан с влака и изчаква пътниците. Така автобусът е пълен, но и влакът е пълен, а линията Ясен - Черквица има най-големият процентен скок на пътуващите спрямо предходната година.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12946
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #324 on: 13.08.2019, 19:47:00 »
Ето какъв вагон ми се падна в експрес Чайка в петък вечер. Зелен реновиран първокласен 63-та серия. Личи се че съвсем скоро е ремонтиран, с бели калъфки на седалките, работещи контакти, завеси, масички и доста добър климатик. В някои от тая серия е слаб, ама в този беше доста приятно прохладно въпреки жегите. Този вагон май преди години се ползваше за отдаване под наем на групи, за атракционни пътувания и подобни.

Останалите вагони бяха от тези с лепените стъкла, скоро не ги бях виждал.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12290
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #325 on: 13.08.2019, 21:02:41 »
Дано го поддържат и занапред в този вид. Преди го виждах по разни пътнически влакове до Карлово и до Мездра, което е абсурдно.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #326 on: 13.08.2019, 22:31:11 »
Не е абсурдно - съставите си имат обвръзки и се въртят по различни влакове, не седят в депото. След пристигането на влак, правят каквото правят по вагоните - чистене, дребни поправки и т.н., след което те отиват на друг......Примерно този на Чайката 100% преди това е дошъл от другаде....Затова често срещано явление е прясноремонтирани вагони на някой селски пътнически влак, а трошляци на бързите за Варна или Бургас....Свърши оная, при която композициите на Белия Кон, Синия Дунав, Чайката, Янтрата и т.н. след пристигането си стояха диван-чапраз до връщането си с обратния чифт. Нещо повече, дори и тогава, в интервала между идването и връщането им обратно, съставите се ползваха за някой селски влак до Калотина или Станянци примерно, барабар с ресторанта и първокласните вагони, като вината  за тях си е на БДЖ и съответно не можеха да таксуват хората с добавки....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12946
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #327 on: 14.08.2019, 09:46:14 »
Логично превозвача има изгода, особено в най-активния туристически сезон и уиикендите когато има много пътници вагоните му постоянно да са в движение от влак на влак, вместо да седят часове или дни по разни гари и депа и да са обвързани само с едни влакове, особено както са им дефицитни в момента вагоните. Разбира се би следвало и сигурно има някакво минимално технологично време между което да обслужат някой влак-все пак трябва почистване, да се изхвърлят кошчетата, както се спомена някакви дребни ремонти, я крушка ще е изгоряла някъде, я някоя завеса ще е скъсал някой или омърлял и ще е за смяна, или някоя от белите калъфки, я някой прозорец няма да иска да седи отворен ще му се е повредил механизма, зареждане на вода в тоалетните, напоследък слагат и сапун и хартия. Все срещани дреболии, и разбира се да се прегледа технически. Не знам колко време отнемат горе-долу технически тези работи между два влака.

Не че не ми се е случвало в най-големите жеги и то в първокласен вагон да го пуснат на линия на влак с повреден механизъм на прозорец, без да може да седи отворен и да трябва да се подпира с шише.

Не съм сигурен, но мисля че при плана за композиране имаше нещо и на коя страна да са завъртяни купетата. Лятото, от страната която ще се пада предимно на сянка, зимата обратното.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12290
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #328 on: 14.08.2019, 11:03:48 »
О, това от коя страна да са купетата, със сигурност не се редят специално. Почти няма влак, в който всички купейни вагони да са ориентирани в една посока. Въпреки това смятам, че първокласните вагони следва да се движат само по бързи влакове, а не да возят разни вмирисани цигани и клошари по пътническите. Както добре знаете, седалките никога не се перат. Последно се возих на едно Дезиро и въпреки че седалките изглеждаха горе-долу чисти, смърдяха ужасно на непрано с години (както миришат всички стари вагони).
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 279
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #329 on: 14.08.2019, 12:37:14 »
О, това от коя страна да са купетата, със сигурност не се редят специално. Почти няма влак, в който всички купейни вагони да са ориентирани в една посока. Въпреки това смятам, че първокласните вагони следва да се движат само по бързи влакове, а не да возят разни вмирисани цигани и клошари по пътническите. Както добре знаете, седалките никога не се перат. Последно се возих на едно Дезиро и въпреки че седалките изглеждаха горе-долу чисти, смърдяха ужасно на непрано с години (както миришат всички стари вагони).

За 80-те години съм чувал, че имало така наречената 3-та маневра. При нея се обръщали вагоните така, че купетата да са ориентирани от определена страна. И аз съм срещал, че идеята била точно кога и къде грее слънцето, ама може и да си е градски мит.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #330 on: 14.08.2019, 13:10:23 »
Имало е такова правило за купетата, но то е изоставено преди много години... в София се е прилагало с обръщане през триъгълника София - София-север - Надежда, който днес не съществува. До преди няколко години в Пловдив имаше редовно назначен служебен влак за обръщане на съставите Пловдив - Скутаре - Филипово - Пловдив, но не заради купетата, а за равномерно износване на ребордите от двете страни на състави, които пътуват по една и съща линия (най-вече белият състав на експрес "Пловдив"). Днес вагоните пътуват много хаотично навсякъде и не е възможно да се държи сметка нито за купетата, нито за ребордите.

Единични вагони за специални пътувания се обръщат на обръщателите в локомотивните депа при нужда.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 744
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #331 on: 14.08.2019, 21:10:59 »
Истината е, че вагонният парк се използва доста безстопанствено — спрямо възможностите си има много какво да се желае. Факт е, че съществуват и много технически особености, за които ние не сме наясно, но от съставите на влаковете лъха некадърност и безотговорност.
Пример са вагоните серия 20-44 (с тъмните лепени стъкла, оранжеви врати и нови седалки). Излезли са от модернизация в заводите в Септември и Дряново през 2010 г., в тях са вложени пари, за да се направят обновени вагони. За жалост, не всички са завършени, сещайте се защо. Тези обаче, които са завършени, се използват — в самото начало с цел реклама и еталонен състав обслужваха т.нар. Уикенди и „Слънчев бряг”, а двата вагона за ТПЛ — „Диана” и „Чайка”. Да, обаче с течение на времето, а и особено след ревизиите им в завода в Септември, тези вагони не пътуват заедно. За съжаление, дори не по бързи влакове. Когато не са заедно в състава на някой бърз влак по 5-та линия (неясно кога за последно се е случвало) или на един път в седмицата движеща се „Чайка”, същите модернизирани климатизирани вагони обслужват пътнически влакове. В резултат на тази безотговорна поддръжка и климатиците рядко са изправни, и вагоните изглеждат изключително неугледно и мизерно. Никой не подема инициативата сега, в летния сезон, когато се подават допълнителни вагони на нощните влакове или други към морето, те да бъдат точно такива. Каквито и да са в момента правят добро впечатление на средностатистическия пътник.
Друга редовна практика е от „липса на нужда”, вагон, преминал капитален ремонт непосредствено или неотдавна преди  озоваването си на пътнически влак, докато в същото време бързи влакове на дълги разстояния къде от „липса на други вагони”, къде от целта да навъртят километри за ремонт, се пускат такива, които буквално не са виждали заводски ремонт от 10 години и върху които експлоатацията и лошата поддръжка си казва думата. И още куп други примери. В крайна сметка се получава парадоксът хората, платили си по-скъп билет за бърз влак да пътуват доста по-малко комфортни условия спрямо тези в пътническия. Да, понякога е нужда. Липсва обаче желание за промяна и максимално адекватни състави. Защо, важното е да върви някакъв вагон там...
В момента международният влак за Букурещ, който возеше румънски и български седящи вагони, не вози румънски и затова единственият седящ вагон по трасето е българският. От наша страна се подават 50-ки — удобни купейни вагони, подходящи за целта. И докато имаме предостатъчно бройки от тях, в едната посока винаги пътува такава, която е изключително мизерна — почти във вида, в който е внесена в началото на века от Германия, дори със заковани прозорци поради нежелание за ремонтирането им. И човек, купил си билет София - Букурещ, получава място в точно такъв вагон и ако до Русе има шанс да се премести в друг вагон, то след това нашата кочинка става единствен вагон в посоката. Вагонът пътува от седмици и нежеланието му за подмяна с друг прозира. А никой не може да ме убеди, че няма никоя друга годна за тази цел 50-ка. В краен случай са налични достатъчно ексДБ-та, от ремонт и в стотици пъти по-приятен вид, отколкото подвижна кочина.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12290
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #332 on: 14.08.2019, 23:08:41 »
Ами допреди няколко години до Букурещ се движеше екс ДБ. 50ка е по-удобна, но ако наистина е със заковани прозорци и в тая жега.... нямам думи :help:
Иначе наистина се получава така, че на ПВ се движат по нови състави, с климатик, а по много БВ са гадни екс ДБ.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 744
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #333 on: 14.08.2019, 23:38:29 »
Ами допреди няколко години до Букурещ се движеше екс ДБ. 50ка е по-удобна, но ако наистина е със заковани прозорци и в тая жега.... нямам думи :help:
Иначе наистина се получава така, че на ПВ се движат по нови състави, с климатик, а по много БВ са гадни екс ДБ.
Тя 50-ката по всички параграфи е много по-добрият вариант от ексДБ. Просто някой може да излезе с това, че, видиш ли, точно този вагон е един от малкото годни. Тази, която визирам е в такова състояние, че по-добре ревизирана, чиста, с нова тапицерия, пердета и калъфки 43-ка пред това.
Заковаването на прозорците пък е „временно решение” срещу повреди — с цел в следствие на повреда същият да не бъде отворен, за да не остане в отворено положение здраво се набива едно болтче, което се слага така, че искаш или не, няма как да помръднеш нито самия болт, нито прозореца. И пърженето в собствен сос започва. Отделно на много от тези, а и други вагони, пружините не държат прозорците и те не стоят отворени (освен когато се подпират с хартии, пердета, шишета или със заключване в отворено положение), като има случаи абсолютно целият вагон да е в такова състояние на парник.
« Last Edit: 15.08.2019, 09:39:22 by dobriii123 »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12290
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #334 on: 14.08.2019, 23:44:27 »
Да, механизмите на прозорците на 50ките са доста слабо място. Като се замисля, май не съм виждал вагон от тази серия, на който всички прозорци да се отварят и затварят нормално.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #335 on: 15.08.2019, 11:57:50 »
В последните няколко месеца пътувах до Бургас, все "първа класа" и все с 50ка е няма такава мизерия, съжалих че не взех 2ра.Неотварящи се прозорци, за хигиена в купета и тоалетни няма и да споменавам.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #336 on: 15.08.2019, 19:20:05 »
Това не е изолиран случай, масово е, още като бях в България, не помня колко много пъти ми се случи с билет за първа класа да пътувам във втора точно поради същата причина. И при проверката кондукторът нищо не казва, но ако направиш обратното, с билет за втора седнеш в първа......ще те изгони. На сегашния хал най-добре да я премахнат първата класа до появяването на читави вагони....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #337 on: 15.08.2019, 19:25:18 »
Това не е изолиран случай, масово е, още като бях в България, не помня колко много пъти ми се случи с билет за първа класа да пътувам във втора точно поради същата причина. И при проверката кондукторът нищо не казва, но ако направиш обратното, с билет за втора седнеш в първа......ще те изгони. На сегашния хал най-добре да я премахнат първата класа до появяването на читави вагони....
Не съм съгласен! Първа класа има голямо значение в направленията с висока концентрация на цигани. Пътуващите София - Пловдив знаят какво е до Ихтиман(го). Не съм пътувал във втора класа на бърз влак от години именно поради тази причина

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #338 on: 15.08.2019, 19:26:48 »
Да, ама като си платиш за първа класа и се случи вагон-кочина, бетер втора.....Отделно доста често, поради липса на вагони, подават за замяна първокласен вагон, в който първата класа не важи - вината си е на превозвача, че няма вагони. Имаше навремето откачени кондуктори, които си четяха евангелието както си искат и искаха добавки за първа класа в случай, че вагонът "фабрично" е първокласен...
« Last Edit: 15.08.2019, 19:28:46 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12946
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #339 on: 16.08.2019, 00:02:25 »
Въобще не винаги е вярно това, съвсем друго е в 1-ва класа. Първо, че в повечето случаи има много по-малко хора и пътуваш с още 3-4  човека в купето, а не сте 8 човека и правостоящи в коридора, както се случва понякога. Второ че седалките са по 6 в купе, а не по 8, купетата са по-широки, седалките са много по-удобни, разтягат се като легло, а не само да се издърпват леко напред, също и на всяка седалка има подлакътници. В повечето случаи и аз си взимам първа класа и има и завеси, и бели калъфки на седалките, и сапун в тоалетните.

Трето, че за възрастта на вагоните това попринцип не е толкова от значение. Това не е автобус да му се издуха двигателя след 15-20 години и да пуши и реве. Тук важно е да имаш здрава конструкция, изправни инсталации, спирачна система, ходова част и може и 50 години да се вози този вагон, не е проблем. Е да, няма да е като в новите, но попринцип не е проблем в самата възраст. Дори повечето вагони имат въздуховоди и вентилатори и може да им се монтират и климатици при ремонт които да се настройват във всяко купе.

Айде да не ви качвам сега снимки от преди няколко години от Германия, и там макар и рядко разбира се си ги ползват тези същите вагони и първокласни и второкласни, и техните са нашарени с графити и изглеждат по същия начин. Разбира се имат и чисто нови, и високоскоростни влакове. И не само там и в сума ти други ЕС държави ги ползват такива и подобни вагони.

Иначе, ето още от първокласните вагони, на които попаднах последните седмици, освен този на Чайката. Както се вижда съвсем приятно, чисто, хубаво да видите че единия път все пак ги нямаше белите калъфки но в другите случаи си ги имаше. И контакти има. И завесите и си беше съвсем чисто и приятно. И бяхме по 3-4 -ма в купе, а във втора класа имаше и по някоя правостоящ в коридорите и по 8 човека в купе.
« Last Edit: 16.08.2019, 00:07:17 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР