Author Topic: Тема за вагони  (Read 60343 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1609
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #340 on: 16.08.2019, 00:48:33 »
В началото на юли, когато пътувах с чифта БВ 3636/7, тайничко се надявах на контакти в първата класа, но не ми се получи и в двете посоки. Иначе да, беше си доста спокойно, дори, може би, прекалено. Общият брой пътуващи в целия вагон беше едноцифрен, а в добавка към тях, в едно от купетата дремваха двама служители на транспортна полиция, а в друго едно бяха се разположили двама кондуктори. Може и да нямаше много хора, но пък си спахме по-спокойно. :) Тъпото беше, че в нашето купе лампата не можеше да се изгаси. В смисъл, ако го сравня с фаровете на колите, имаше къси, дълги, габарит, но не и "изключено". Цяла нощ седяхме на "габарит". :D
едит: единият от кондукторите (жена) на всяка гара, на която се спира, се показваше през прозореца (бяха в съседното купе до нашето) и с жълто фенерче даваше сигнал "готово", някой път комбинирано с подсвиркване и подвикване "Даа жълто!".
« Last Edit: 16.08.2019, 00:51:00 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #341 on: 16.08.2019, 01:08:35 »
Знаеш с кой влак да пътуваш  :D...15-тина минути преди този влак има друг влак за Варна, който обира почти всички пътници за там и този, особено първокласния вагон остава по-слабо населен. Аз с този влак пътувах до Добрич посред седмица, той вози вагони и за там и във 2-ра класа бяха почти навсякъде по 3-4 човека в купе. Влака който тръгва следобяд за Варна, към 16.00 или малко след това май беше също все съм попадал на много хубави вагони, пристига във Варна към полунощ.

Сутринта също се получава това нещо, има два влака за Варна през 20 минути, но единия е през Пловдив, после има чак след 2 часа и половина, след него пак 2 часа и половина някъде няма нищо. Не знам дали не е добра идея вместо да са така неравномерно да се поразместят малко така че средно през час и половина да има влак София-Варна.

От друга страна пък до Бургас, особено от Бургас към София за обединя експрес Слънчев бряг който тръгва към 17 без малко към София няколко пъти ми се случва да няма места и трябва да се чака нощния влак, защото след него няма нищо до София преди нощния. Тази събота отново на гишетата имаше бележка " за влака в 16:ХХ няма места" а имаше опашка от чакащи и в нощния влак стана мазало после. Дори в 1-ва класа нямаше места, аз успях да взема едно от последните. След като вече в София има нощен транспорт, спокойто може след влака на 16:ХХ да има още един към 18 и нещо например и да пристига към 0.00 в София, за да няма такава голяма дупка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #342 on: 16.08.2019, 03:04:10 »
Иво като види за какви вагони става въпрос из Полша, Чехия, Унгария, за по-на запад да не говорим, друга приказка ще приказва.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1371
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #343 on: 16.08.2019, 08:22:20 »
Повечето вагони в споменатите страни са рециклирани няколко пъти. Един вагон може да се ползва 100 години при спазване на ремонтите и модернизации.
The Grand Tour

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #344 on: 16.08.2019, 09:47:29 »
Така е, ето какво снимах в движение при едно пътуване с влак из Германия, това не са ли същите вагони като нашите 50-тки или подобни, а също се вижда и аналог на нашето дизел 55-ца с вагонче, и там видях на 2 пъти такова нещо. Разбира се, повечето вагони са им нови, климатизирани, или модернизирани, има добра инфраструктура и високоскоростни влакове, влаковете масово бяха са по 8-9 вагона да не се препълват, но и по запада можеш да видиш гледки със същите вагони като нашите, а също и дизел с 1-2 вагончета. Не сме само ние. И на ИСЕ се возих и междудругото едната тоалетна не работеше, точно както се случва и в Дезирото. И на таблото на гарата също имаше обявени закъснели влакове. И там си имаше вагони, нашарени целите с графити. Една приятелка, която живее в Стокхолм ми каза че и при тях има такива подобни вагони, и че и при тях също понякога закъснява влака.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12229
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #345 on: 16.08.2019, 11:24:06 »
Такива купейни вагони в Германия са по-скоро рядкост, много вероятно е да са чешки или полски. Разбира се, и там има някои неуредици, особено в Рурската област - закъснения на влакове, неработещи контакти, мръсотия и т.н., но са много по-напред. Там закъсненията идват не толкова от неизправен подвижен състав, а от това, че има твърде много влакове и мрежата е много гъста и на моменти не може да ги поеме, особено ако има и закъснение на някой влак. Не си снимал как на пероните е отбелязано точно кой вагон къде спира, така че да не се налага да търчиш с багажа да търсиш вагона. Отделно на големите гари влаковете за определени дестинации винаги тръгват от точно определени перони. Много години ще минат, за да стигнем тяхното ниво, ако въобще го стигнем някога...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1371
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #346 on: 16.08.2019, 11:52:00 »
Иво е снимал атракционен влак на EVB или някой частен оператор. Около Хамбург ли си ходи?
The Grand Tour

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4340
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #347 on: 16.08.2019, 12:19:37 »
Бяхме с Иво през 2014 в Берлин и Хамбург.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 725
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #348 on: 17.08.2019, 14:45:53 »
Ето снимки от модернизираните в Септември 63-ки, превърнати в серия 20-44, за които говорех, че обслужват предимно пътнически влакове, противно на предназначението си.

Offline Lepos_Grim

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 172
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #349 on: 17.08.2019, 16:49:15 »
Виждал съм този тип вагон по линията Брусарци - Лом миналата година.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2988
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #350 on: 19.08.2019, 11:18:19 »
Точно състав с включени два такива вагона обслужи ПВ за Лакатник,а после замина от София като БВ за Лом.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #351 on: 19.08.2019, 19:01:04 »
Вагоните 44-та серия, aко правилно помня, не са модернизирани 63-ки, ами са модернизирани други стари вагони (вече не помня коя серия, може би 40 или 47) като са им ползвани само кошовете и талигите. Всичко друго е ново. Впечатленията ми от пътувания с тях не са особено добри. Имат същите недостатъци общо взето като 63-та серия - странни вибрации при скорост над 100 км/ч и слаб климатик. Ставал съм свидетел и на проблеми с врати - отказващи да се затворят или обратното - да се отворят. Общо взето само на външен вид изглеждат по-модерни, иначе по мое мнение са си същия боклук като 63-та серия. Ако се окаже, че и те са ограничени до 100 км/ч, с основание бих казал че е правилно да ги слагат на ПВ.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #352 on: 19.08.2019, 19:23:30 »
Ограничени са.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8458
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #353 on: 19.08.2019, 20:07:54 »
Има достатъчно бързи влакове които не помирисват скорости по разписание над 100, та да се налага най-модерните вагони да се съсипват по ПВ.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #354 on: 19.08.2019, 20:20:14 »
Няма как да ги навържат, особено в момента както вагоните са кът - всичките вървят навсякъде и обслужват всякакви влакове, отделно електричките и Дезирата постоянно дават фира........Непрекъснато отменят влакове и ги обслужват с автобуси.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 725
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #355 on: 19.08.2019, 20:59:25 »
Доколкото пък е моята представа,63-ките са преправяни от стари вагони, а за произхода на 20-44 от 63-ките свидетелстват някои отличителни белези — вратите и начинът им на работа са напълно запазени, багажниците са абсолютно същите, само че унгарските/австрийските стъкла (не съм сигурен какви бяха) са заменени с турски. Разположението на прозорците е същото, таванните и стенните плоскости и изводите на климатика са тези, с които са произведени 63-ките. Дефакто от видимата част са сменени седалките, броят им, лампичките над седалките, прозорците, външните врати (които при дряновските 44-ки за инвалиди дори са си същите, не са сменяни) и ел.таблата.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #356 on: 19.08.2019, 21:04:46 »
44 не са ограничени и не са бивши 63.
На практика са същите и дори бяха надписани със серия 63 отначало, но я смениха на 44 точно, за да не попадат под ограничението за скорост.
« Last Edit: 19.08.2019, 21:06:55 by bdz43r »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #357 on: 19.08.2019, 21:07:10 »
И 63, и 44 са от стари ГДР-ски вагони, първокласни, доставени у нас през 1972-ра. Проектът за модернизация е унгарски, на тогавашното унгарско подразделение на Адтранц, сега Бомбардие, даже първите пет броя за нас са направени в Унгария, останалите в Дряново...Унгарците на техните от същия проект са монтирали доста по-скъпи и надеждни елементи, там са за скорост до 160. "По-новите" серия 44 не се различават особено, освен по джамове, седалки и някои други дреболии..Има два вида - едните са правени в Дряново, другите при оялите се турски фесове в Септември....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #358 on: 19.08.2019, 22:28:34 »
Ето един от доста редките, първокласни вагони серия 74. Не е нещо особено на пръв поглед но е доста удобно. И хубаво возят, и седалките направо заспиваш в тях, и се регулират, може и да се разпъват като легло. Има работещи контакти има и завеси. Майтапа настрана, ама в немските вагони с вратите по средите първата класа не е с толкова удобни седалки, дори в немските не се регулират. Който се е возил и в едното и другото може да потвърди.

Иначе, вагоните 44-та серия, тези с лепените стъкла са за 140 км/час, но от 63-та серия явно не всички са ограничени защото 2 пъти виждам такъв на който пише 140, и на този зеления също така пишеше. Но така и така само към Свилнеград и Бургас за сега имаме скорости от 160, и май няма влакове, които да се движат с повече от 150.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #359 on: 19.08.2019, 22:33:26 »
На всичките пише 140, но има заповед да се карат до 100.