Въобще не винаги е вярно това, съвсем друго е в 1-ва класа. Първо, че в повечето случаи има много по-малко хора и пътуваш с още 3-4 човека в купето, а не сте 8 човека и правостоящи в коридора, както се случва понякога. Второ че седалките са по 6 в купе, а не по 8, купетата са по-широки, седалките са много по-удобни, разтягат се като легло, а не само да се издърпват леко напред, също и на всяка седалка има подлакътници. В повечето случаи и аз си взимам първа класа и има и завеси, и бели калъфки на седалките, и сапун в тоалетните.
Трето, че за възрастта на вагоните това попринцип не е толкова от значение. Това не е автобус да му се издуха двигателя след 15-20 години и да пуши и реве. Тук важно е да имаш здрава конструкция, изправни инсталации, спирачна система, ходова част и може и 50 години да се вози този вагон, не е проблем. Е да, няма да е като в новите, но попринцип не е проблем в самата възраст. Дори повечето вагони имат въздуховоди и вентилатори и може да им се монтират и климатици при ремонт които да се настройват във всяко купе.
Айде да не ви качвам сега снимки от преди няколко години от Германия, и там макар и рядко разбира се си ги ползват тези същите вагони и първокласни и второкласни, и техните са нашарени с графити и изглеждат по същия начин. Разбира се имат и чисто нови, и високоскоростни влакове. И не само там и в сума ти други ЕС държави ги ползват такива и подобни вагони.
Иначе, ето още от първокласните вагони, на които попаднах последните седмици, освен този на Чайката. Както се вижда съвсем приятно, чисто, хубаво да видите че единия път все пак ги нямаше белите калъфки но в другите случаи си ги имаше. И контакти има. И завесите и си беше съвсем чисто и приятно. И бяхме по 3-4 -ма в купе, а във втора класа имаше и по някоя правостоящ в коридорите и по 8 човека в купе.