Author Topic: Тема за вагони  (Read 179316 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #360 on: 14.08.2019, 23:44:27 »
Да, механизмите на прозорците на 50ките са доста слабо място. Като се замисля, май не съм виждал вагон от тази серия, на който всички прозорци да се отварят и затварят нормално.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #361 on: 15.08.2019, 11:57:50 »
В последните няколко месеца пътувах до Бургас, все "първа класа" и все с 50ка е няма такава мизерия, съжалих че не взех 2ра.Неотварящи се прозорци, за хигиена в купета и тоалетни няма и да споменавам.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #362 on: 15.08.2019, 19:20:05 »
Това не е изолиран случай, масово е, още като бях в България, не помня колко много пъти ми се случи с билет за първа класа да пътувам във втора точно поради същата причина. И при проверката кондукторът нищо не казва, но ако направиш обратното, с билет за втора седнеш в първа......ще те изгони. На сегашния хал най-добре да я премахнат първата класа до появяването на читави вагони....
По рейс и по жена не се тича!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #363 on: 15.08.2019, 19:25:18 »
Това не е изолиран случай, масово е, още като бях в България, не помня колко много пъти ми се случи с билет за първа класа да пътувам във втора точно поради същата причина. И при проверката кондукторът нищо не казва, но ако направиш обратното, с билет за втора седнеш в първа......ще те изгони. На сегашния хал най-добре да я премахнат първата класа до появяването на читави вагони....
Не съм съгласен! Първа класа има голямо значение в направленията с висока концентрация на цигани. Пътуващите София - Пловдив знаят какво е до Ихтиман(го). Не съм пътувал във втора класа на бърз влак от години именно поради тази причина

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #364 on: 15.08.2019, 19:26:48 »
Да, ама като си платиш за първа класа и се случи вагон-кочина, бетер втора.....Отделно доста често, поради липса на вагони, подават за замяна първокласен вагон, в който първата класа не важи - вината си е на превозвача, че няма вагони. Имаше навремето откачени кондуктори, които си четяха евангелието както си искат и искаха добавки за първа класа в случай, че вагонът "фабрично" е първокласен...
« Last Edit: 15.08.2019, 19:28:46 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #365 on: 16.08.2019, 00:02:25 »
Въобще не винаги е вярно това, съвсем друго е в 1-ва класа. Първо, че в повечето случаи има много по-малко хора и пътуваш с още 3-4  човека в купето, а не сте 8 човека и правостоящи в коридора, както се случва понякога. Второ че седалките са по 6 в купе, а не по 8, купетата са по-широки, седалките са много по-удобни, разтягат се като легло, а не само да се издърпват леко напред, също и на всяка седалка има подлакътници. В повечето случаи и аз си взимам първа класа и има и завеси, и бели калъфки на седалките, и сапун в тоалетните.

Трето, че за възрастта на вагоните това попринцип не е толкова от значение. Това не е автобус да му се издуха двигателя след 15-20 години и да пуши и реве. Тук важно е да имаш здрава конструкция, изправни инсталации, спирачна система, ходова част и може и 50 години да се вози този вагон, не е проблем. Е да, няма да е като в новите, но попринцип не е проблем в самата възраст. Дори повечето вагони имат въздуховоди и вентилатори и може да им се монтират и климатици при ремонт които да се настройват във всяко купе.

Айде да не ви качвам сега снимки от преди няколко години от Германия, и там макар и рядко разбира се си ги ползват тези същите вагони и първокласни и второкласни, и техните са нашарени с графити и изглеждат по същия начин. Разбира се имат и чисто нови, и високоскоростни влакове. И не само там и в сума ти други ЕС държави ги ползват такива и подобни вагони.

Иначе, ето още от първокласните вагони, на които попаднах последните седмици, освен този на Чайката. Както се вижда съвсем приятно, чисто, хубаво да видите че единия път все пак ги нямаше белите калъфки но в другите случаи си ги имаше. И контакти има. И завесите и си беше съвсем чисто и приятно. И бяхме по 3-4 -ма в купе, а във втора класа имаше и по някоя правостоящ в коридорите и по 8 човека в купе.
« Last Edit: 16.08.2019, 00:07:17 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #366 on: 16.08.2019, 00:48:33 »
В началото на юли, когато пътувах с чифта БВ 3636/7, тайничко се надявах на контакти в първата класа, но не ми се получи и в двете посоки. Иначе да, беше си доста спокойно, дори, може би, прекалено. Общият брой пътуващи в целия вагон беше едноцифрен, а в добавка към тях, в едно от купетата дремваха двама служители на транспортна полиция, а в друго едно бяха се разположили двама кондуктори. Може и да нямаше много хора, но пък си спахме по-спокойно. :) Тъпото беше, че в нашето купе лампата не можеше да се изгаси. В смисъл, ако го сравня с фаровете на колите, имаше къси, дълги, габарит, но не и "изключено". Цяла нощ седяхме на "габарит". :D
едит: единият от кондукторите (жена) на всяка гара, на която се спира, се показваше през прозореца (бяха в съседното купе до нашето) и с жълто фенерче даваше сигнал "готово", някой път комбинирано с подсвиркване и подвикване "Даа жълто!".
« Last Edit: 16.08.2019, 00:51:00 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #367 on: 16.08.2019, 01:08:35 »
Знаеш с кой влак да пътуваш  :D...15-тина минути преди този влак има друг влак за Варна, който обира почти всички пътници за там и този, особено първокласния вагон остава по-слабо населен. Аз с този влак пътувах до Добрич посред седмица, той вози вагони и за там и във 2-ра класа бяха почти навсякъде по 3-4 човека в купе. Влака който тръгва следобяд за Варна, към 16.00 или малко след това май беше също все съм попадал на много хубави вагони, пристига във Варна към полунощ.

Сутринта също се получава това нещо, има два влака за Варна през 20 минути, но единия е през Пловдив, после има чак след 2 часа и половина, след него пак 2 часа и половина някъде няма нищо. Не знам дали не е добра идея вместо да са така неравномерно да се поразместят малко така че средно през час и половина да има влак София-Варна.

От друга страна пък до Бургас, особено от Бургас към София за обединя експрес Слънчев бряг който тръгва към 17 без малко към София няколко пъти ми се случва да няма места и трябва да се чака нощния влак, защото след него няма нищо до София преди нощния. Тази събота отново на гишетата имаше бележка " за влака в 16:ХХ няма места" а имаше опашка от чакащи и в нощния влак стана мазало после. Дори в 1-ва класа нямаше места, аз успях да взема едно от последните. След като вече в София има нощен транспорт, спокойто може след влака на 16:ХХ да има още един към 18 и нещо например и да пристига към 0.00 в София, за да няма такава голяма дупка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #368 on: 16.08.2019, 03:04:10 »
Иво като види за какви вагони става въпрос из Полша, Чехия, Унгария, за по-на запад да не говорим, друга приказка ще приказва.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #369 on: 16.08.2019, 08:22:20 »
Повечето вагони в споменатите страни са рециклирани няколко пъти. Един вагон може да се ползва 100 години при спазване на ремонтите и модернизации.
The Grand Tour

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #370 on: 16.08.2019, 09:47:29 »
Така е, ето какво снимах в движение при едно пътуване с влак из Германия, това не са ли същите вагони като нашите 50-тки или подобни, а също се вижда и аналог на нашето дизел 55-ца с вагонче, и там видях на 2 пъти такова нещо. Разбира се, повечето вагони са им нови, климатизирани, или модернизирани, има добра инфраструктура и високоскоростни влакове, влаковете масово бяха са по 8-9 вагона да не се препълват, но и по запада можеш да видиш гледки със същите вагони като нашите, а също и дизел с 1-2 вагончета. Не сме само ние. И на ИСЕ се возих и междудругото едната тоалетна не работеше, точно както се случва и в Дезирото. И на таблото на гарата също имаше обявени закъснели влакове. И там си имаше вагони, нашарени целите с графити. Една приятелка, която живее в Стокхолм ми каза че и при тях има такива подобни вагони, и че и при тях също понякога закъснява влака.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #371 on: 16.08.2019, 11:24:06 »
Такива купейни вагони в Германия са по-скоро рядкост, много вероятно е да са чешки или полски. Разбира се, и там има някои неуредици, особено в Рурската област - закъснения на влакове, неработещи контакти, мръсотия и т.н., но са много по-напред. Там закъсненията идват не толкова от неизправен подвижен състав, а от това, че има твърде много влакове и мрежата е много гъста и на моменти не може да ги поеме, особено ако има и закъснение на някой влак. Не си снимал как на пероните е отбелязано точно кой вагон къде спира, така че да не се налага да търчиш с багажа да търсиш вагона. Отделно на големите гари влаковете за определени дестинации винаги тръгват от точно определени перони. Много години ще минат, за да стигнем тяхното ниво, ако въобще го стигнем някога...

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #372 on: 16.08.2019, 11:52:00 »
Иво е снимал атракционен влак на EVB или някой частен оператор. Около Хамбург ли си ходи?
The Grand Tour

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #373 on: 16.08.2019, 12:19:37 »
Бяхме с Иво през 2014 в Берлин и Хамбург.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #374 on: 17.08.2019, 14:45:53 »
Ето снимки от модернизираните в Септември 63-ки, превърнати в серия 20-44, за които говорех, че обслужват предимно пътнически влакове, противно на предназначението си.

Offline Lepos_Grim

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 221
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #375 on: 17.08.2019, 16:49:15 »
Виждал съм този тип вагон по линията Брусарци - Лом миналата година.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #376 on: 19.08.2019, 11:18:19 »
Точно състав с включени два такива вагона обслужи ПВ за Лакатник,а после замина от София като БВ за Лом.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #377 on: 19.08.2019, 19:01:04 »
Вагоните 44-та серия, aко правилно помня, не са модернизирани 63-ки, ами са модернизирани други стари вагони (вече не помня коя серия, може би 40 или 47) като са им ползвани само кошовете и талигите. Всичко друго е ново. Впечатленията ми от пътувания с тях не са особено добри. Имат същите недостатъци общо взето като 63-та серия - странни вибрации при скорост над 100 км/ч и слаб климатик. Ставал съм свидетел и на проблеми с врати - отказващи да се затворят или обратното - да се отворят. Общо взето само на външен вид изглеждат по-модерни, иначе по мое мнение са си същия боклук като 63-та серия. Ако се окаже, че и те са ограничени до 100 км/ч, с основание бих казал че е правилно да ги слагат на ПВ.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #378 on: 19.08.2019, 19:23:30 »
Ограничени са.
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #379 on: 19.08.2019, 20:07:54 »
Има достатъчно бързи влакове които не помирисват скорости по разписание над 100, та да се налага най-модерните вагони да се съсипват по ПВ.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!