Author Topic: Тема за вагони  (Read 63786 times)

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 744
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #360 on: 20.08.2019, 01:11:52 »


44 не са ограничени и не са бивши 63.
На практика са същите и дори бяха надписани със серия 63 отначало, но я смениха на 44 точно, за да не попадат под ограничението за скорост.

Предположих, че съм бил в заблуда, просто информацията из интернет е противоречива, а и видимите белези също объркват, благодаря.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12949
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #361 on: 21.08.2019, 17:30:32 »
А спомняте ли си, че до сравнително скоро имаше вагони 50-та серия с бюфет в единия край. Примерно вместо последните 4 купета, имаше барче със маси и столчета и продаваха вода, бира и нещо за хапване. Беше много удобно особено за по-дълъг път вместо да си носиш вода и храна, да има нещо за хапване и пиене, и да си разнообразиш пътуването като седнеш на барчето. Движат ли се сега въобще такива вагони с бюфет или и те изчезнаха? Не съм виждал такъв сигурно някъде от 2012-2013-та насам. Ако не им е изгодно да пускат цял вагон ресторант, поне по дестинациите където се пътува по-дълго може да има такъв бюфет. Така и така си има поне 6-7 купета във вагона и може да вози горе-долу същия брой пътници.

Сега вагон ресторант май има само на експрес Слънчев бряг. Не знам дали го въртят на други влакове или е закотвен само там.

Още по-преди това пък имаше вагон-бюфет серия 47, но и такива не съм срещал от много години, а по едно време на влаковете до Варна имаше и цял вагон-ресторант 47-ма серия. С детски кът, с климатик, с интернет, имаше дори готвени манджи но и те изчезнаха.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #362 on: 21.08.2019, 19:01:39 »
Изчезнаха заради някаква наредба на НАП, че не можело да се предлагат стоки в подвижни търговски обекти, а само услуги - целта им беше да ударят нелегално обикалящите по селата и нищо не отчитащи подвижни магазини, но в крайна сметка удариха и вагон-ресторантите. Да не говорим, че предлагаха много ограничен асортимент и беше адски скъпо....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12949
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #363 on: 21.08.2019, 21:51:24 »
Да, но явно все пак има начин, защото и сега има вагон ресторант на Слънчев Бряг и на теснолинейката.

Иначе ето още един интересен и доста рядко срещан вагон, мисля че също Българско производство, серия 47. Интересно е по-скоро разположението на салона, със седалки тип пейка и коридор в края, вместо по средата. Като този съм виждал и разделен на 2 с решетка по средата и подлакътници между отделните седалки, както и различни типове салонна облицовка. Този е в състава на влак от...не помня вече или от Стара Загора до Русе, или от Горна Оряховица до Русе. Наскоро видях един такъв вагон на гара Левски в състава на влак за Свищов но са много редки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #364 on: 21.08.2019, 22:20:00 »
Не знам дали има все още такива вагони около Г. Оряховица и Левски....казват им "конски".
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #365 on: 21.08.2019, 22:34:57 »
Поне един такъв се движи и е ремонтиран със синя тапицерия. Мисля, че има и решетка по средата.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 138
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Тема за вагони
« Reply #366 on: 22.08.2019, 09:51:08 »
Един има се движи от предна поръчка за ремонт на вагони с номер 27-47 008. От сегашната поръчка са ремонтирани 27-47 001 и 27-47 003 които се и движат. В Хан Крум се вижда готов вагон и един който е започнат да се ремонтира. В Горна Оряховица депото се вижда 27-47 002 който чака да бъде закаран в Хан Крум.

ПС. Тези вагони са направени в Хан Крум от вагони серия 20-47. Общо 8 вагона са направени по този начин и са били използвани за пътнически влакове Самуил - Силистра.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #367 on: 13.09.2019, 23:29:20 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12949
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #368 on: 09.10.2019, 19:39:51 »
Няколко пъти ми прави впечатление нещо, което сигурно си има логично обяснение. Пътувайки с ПВ по дефилето, пътниците са натъпкани само в 3 вагона и има дори правостоящи, а отзад има още 2-3 вагона които са заключени. Няколко пъти ми се случва вече така.  Възможно е по план влака да е с 3 вагона и останалите 2-3 да ги местят или превозват за друг влак, или в друго депо но въпроса е като има повече хора защо трябва да са заключени?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5306
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #369 on: 11.10.2019, 15:42:47 »
Няколко пъти ми прави впечатление нещо, което сигурно си има логично обяснение. Пътувайки с ПВ по дефилето, пътниците са натъпкани само в 3 вагона и има дори правостоящи, а отзад има още 2-3 вагона които са заключени. Няколко пъти ми се случва вече така.  Възможно е по план влака да е с 3 вагона и останалите 2-3 да ги местят или превозват за друг влак, или в друго депо но въпроса е като има повече хора защо трябва да са заключени?
Защото са от/за ремонт и не могат да возят пътници.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5271
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #370 on: 27.10.2019, 20:24:30 »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #371 on: 03.12.2019, 11:56:20 »
Поръчката за вагони втора употреба е прекратена поради липса на оферти. В медиите няма информация, но вижте сайта на БДЖ, секция "Регистър на поръчките".
Процедурата за закупуване на 40 нови вагона е в ход. Крайният срок за подаване на предложения е бил до 18.11, но е подадена само 1 оферта и затова е удължен до 18.12.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5906
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #372 on: 03.12.2019, 13:13:31 »
Нещо втора употреба не се купува с "обществена поръчка - открита процедура", а се минава на директно договаряне като се обосновава предварително това. Никой превозвач, който притежава вагони няма да седне за негово височество БДЖ-то да му попълва документи, ЕЕДОП, приложения и договори, освен ако няма някоя "наша фирма" прекупвач, която да направи далаверата. Ако БДЖ наистина иска да ги вземе вагоните, то трябва веднага да се мине директно на процедура за директно договаряне с превозвача - собственик на вагоните.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5271
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #373 on: 03.12.2019, 14:45:48 »
Законово как стои това? Кога ти е разрешено да се договаряш директно?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Spas237

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #374 on: 03.12.2019, 16:43:55 »
Всъщност в опевлението пише, че след като са затворили процедурата са минали на директно договаряне. Така е станало и с процедурата за наем на 8 локмотива.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5906
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #375 on: 03.12.2019, 23:52:58 »
Законово как стои това? Кога ти е разрешено да се договаряш директно?
Така, както Русе си договори 12-те тролейбуса от Пилзен, а София - 40-те Т6А5 от Прага. Обосновава се - при така наречените "изключително благоприятни обстоятелства".
храна за мозък - http://www.banitza.net/