Author Topic: Тема за вагони  (Read 81402 times)

Offline Spas237

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #400 on: 03.12.2019, 16:43:55 »
Всъщност в опевлението пише, че след като са затворили процедурата са минали на директно договаряне. Така е станало и с процедурата за наем на 8 локмотива.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #401 on: 03.12.2019, 23:52:58 »
Законово как стои това? Кога ти е разрешено да се договаряш директно?
Така, както Русе си договори 12-те тролейбуса от Пилзен, а София - 40-те Т6А5 от Прага. Обосновава се - при така наречените "изключително благоприятни обстоятелства".
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12583
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #402 on: 22.05.2020, 16:58:38 »
Каква е разликата между вагон 50 серия, 1 класа и 50 серия, 2 класа?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #403 on: 22.05.2020, 18:41:04 »
Каква е разликата между вагон 50 серия, 1 класа и 50 серия, 2 класа?
Основната разлика е в цвета на тапицерията. При повечето първокласни 50-ки обаче седалките са различни, по-комфортни и с опция за разтягане. Въпреки това обаче има един или два първокласни вагона от серията, които са със седалки от второкласен. Има дори една 50-ка, която е извън движение, която е със седалки от т.нар. ексДБ — вагоните от серия 21-43.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk


Offline Spas237

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #404 on: 22.05.2020, 20:46:26 »
Основната разлика е, че първокласните са с едно купе по-малко и съответно по-широки купета и повече място за краката, както и по-широки седалки, които са и подвижни за разлика от второкласните.
Съществува само един първокласен, който е бивш второкласен и за жалост се таксува за първа класа, въпреки, че не би трябвяло да е така.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3522
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #405 on: 22.05.2020, 20:50:01 »
Има второкласни вагони от тази серия, на които им е турена жълта лента над джамовете и айде първа класа...което е абсолютно недопустимо и е извън всякакви правила. В същото време, понеже вагони няма и се пуска каквито има, много пъти първокласен замества второкласен и се смята за втора класа. В България не един път съм имал билет за първа класа, но съм пътувал във втора заради "първокласни" вагони в кошмарно състояние.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1262
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #406 on: 22.05.2020, 20:52:53 »
Основният смисъл от първа класа е не толкова в разликата във вагоните, а в липсата на определен пътуващ контингент в нея.
« Last Edit: 23.05.2020, 00:18:31 by qwerty95 »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1657
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #407 on: 22.05.2020, 20:56:31 »
Първа класа трябва да е услугата с голяма добавана стойност и печалба.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3522
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #408 on: 22.05.2020, 21:04:25 »
Реално погледнато из Европа по влаковете няма много голяма разлика между втора и първа класа - обикновено се касае за по-широко седалки и по-шарена тапицерия...Втората класа е достатъчно удобна и комфортна. И разликата в цената не е кой знае каква. Виж, при самолетите, там си е откровен идиотизъм и простотия, както искате го наричайте......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9334
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #409 on: 22.05.2020, 22:56:32 »
Серия 50 нямаше ли и по 8 местни второкласни, освен тези с по 6 места?
Освен това май имаше вагони за 160 км/ч и други за до 130.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 166
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Тема за вагони
« Reply #410 on: 22.05.2020, 23:22:00 »
Серия 10-50 (А) - 10 купета, 21-50 (В) - 11 купета.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3544
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #411 on: 22.05.2020, 23:40:14 »
Освен това май имаше вагони за 160 км/ч и други за до 130.
Има 10 броя с дискови спирачки за 160 км/ч. С тях пътуваше "Слънчев бряг", когато се движеше до 150 км/ч. Вероятно ще послужат за същото и догодина, ако пристигнат новите локомотиви.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11533
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #412 on: 23.05.2020, 21:38:00 »
Сините серия 51-52 с прозорците с уплътнения нискоскоростни ли са?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3544
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #413 on: 23.05.2020, 21:41:25 »
Това 51 52 е друго - 51 означава, че вагонът може да се движи международно, а 52 - че е български. На всички пътнически вагони у нас номерата започват с 50 52 или 51 52.
Серията на сините е 63 на старите и 44 на новите с лепените прозорци. За 140 км/ч са.