Author Topic: Тема за вагони  (Read 179407 times)

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #700 on: 05.03.2024, 15:41:01 »
33-43 серия са за ПВ, но, за съжаление, ги пускат на БВ до Видин и Петрич. За сметка на това 44 и 63 серия се движат често на ПВ, а те са по-комфортни за БВ. Климатикът иначе им е слаб.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #701 on: 05.03.2024, 15:55:13 »
Аз не мога да разбера, защо това, че вие харесвате купейните вагони, означава, че всички ги харесват? Купетата са подходящи единствено за пътувания в група, затова най- добре в един вагон да има 3-4 купета и останалото да е салон.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #702 on: 05.03.2024, 15:59:55 »
63 серия по едно време имаха ограничение 100 km/h и ако е премахнато са доста добри за бързи влакове на по-дълги разстояния. 33 и 43 са напълно подходящи за времепътуване около 2.5 h и категорично нямат място на влакове с такова над около 4 h, каквито са на практика всички бързи само до Петрич е малко над 4h. Салонните вагони са подходящи, ако са проектирани за по-дълги пътувания. :rolleyes:
« Last Edit: 05.03.2024, 16:02:41 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #703 on: 05.03.2024, 16:35:14 »
Ако се поддържа климатикът в 63-та и 44-та серия си е добре. Случвало ми се е преди време чак хладно да стане и хората да искат да го намалят. Особено 1-вата класа в 63-та серия е много комфортна, а 44-та серия са по схема 2+1 места и на гърба на всички седалки има масички. Далеч по-удобно от кой да е купеен вагон. Недостатък е че отворите за климатиците са ниско долу, вместо на нивото на прозорците и за това понякога не охлаждат ефективно.

В купейните също заради поддръжката не винаги прозорците уплътняват хубаво и духа от тях, лятото не стоят отворени и е много топло, отделно заради по-малката площ в купетата е по-задушно, отвън влиза шум и прахоляци. Като отвориш пък завсите се развяват и не пазят от слънце. В това отношение дори 43-та серия е по-добре.

Лично на мен в купейните ми харесва че може да се показваш на прозореца и да снимаш, но като цяло съм останал с впечатление че пътниците предпочитат салонните, и с изключение на това с прозореца и на мен повече ми харесват.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #704 on: 05.03.2024, 17:14:14 »
Аз не мога да разбера, защо това, че вие харесвате купейните вагони, означава, че всички ги харесват? Купетата са подходящи единствено за пътувания в група, затова най- добре в един вагон да има 3-4 купета и останалото да е салон.

За това казах че Bvmmz 188.1 са най-подходящите от тези вагони, особено самостоятелните места към вратата с масичката отстрани в купетата са идеални и никой не те бута и не ти се пречка, но дали ще дойдат такива не е ясно.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #705 on: 05.03.2024, 17:15:57 »
В момента на 63-ките им махат ограничението до 100км/ч една по една и съвсем скоро ще бъдат почти всичките до 140 км/ч. ;)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #706 on: 05.03.2024, 18:20:19 »
Миналото лято пътувах няколко пъти с 15-63 и 20-44, стига климатика да е пуснат, пътуването е прекрасно.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #707 on: 05.03.2024, 19:43:34 »
В момента на 63-ките им махат ограничението до 100км/ч една по една и съвсем скоро ще бъдат почти всичките до 140 км/ч. ;)
Това им е най-малко трето махане. Не виждам причина да не очакваме и четвърто и пето.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #708 on: 05.03.2024, 21:14:20 »
Трето и също толкова неуспешно. От друга страна, днес пътувах с 20 44 и беше доста приятно като за наш влак. Чак ми стана мъчно за горките първокласни пътници в раздрънкания 10 40 в съседство.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #709 on: 05.03.2024, 21:26:16 »
Това с първата класа не е от сега. В такива случаи просто отивах и сядах във втора, независимо, че билетът ми е за първа. И кондукторите обикновено не гледат, че с билет за първа си във втора, но обратното го гледат естествено. А ако си доплатиш във влака добавка за първа, пишат ти добавката, но не ти гарантират - ако дойде някой с билет за мястото, където си седнал, пак те гонят - хем билетът ти вече е за първа, хем няма къде да седнеш....
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #710 on: 29.03.2024, 14:22:21 »
Договорът с DB е подписан, вагоните идват през април до юни:

БДЖ се модернизира със 76 немски вагона

"БДЖ-Пътнически превози" ЕООД подписа договор с Deutsche Bahn за доставка на 76 модернизирани пътнически вагона. Това съобщиха от БДЖ.

Очаква се първите вагони да пристигнат у нас през април. Останалите 57 ще бъдат доставени по график до началото на юни. Така държавните железници ще модернизират близо 20% от подвижния си състав. Новите вагони ще обслужват най-натоварените направления от София до Варна, Бургас и Русе

Договорът с Deutsche Bahn включва доставка на 60 пътнически вагона от салонен тип за пътуване във втора класа, 6 специализирани пътнически вагона за превоз на трудноподвижни лица и велосипеди, както и 10 вагон-бистра. Стойността на договора е 30,5 млн. лв. В цената влизат и разходите по доставката до България, уточняват от БДЖ. Единичната цена за 1 вагон възлиза на 391 166 лева.

Подвижният състав отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт. Оборудван е с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака.

Последният планов ремонт на вагоните е извършен в периода 2018-2022 г., а до декември 2023 г. те са били в експлоатация по железопътната мрежа на Германия."

https://news.bg/politics/bdzh-se-modernizira-sas-76-nemski-vagona.html

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #711 on: 29.03.2024, 17:46:37 »
  ^ Интересно как винаги в последният момент се подписват и вземат важни решения или поне се обявяват за завършени, въпреки че конкретно тук не е спонената точна дата... което пък е странно на ''фоерверките'', може би за да не бие на очи въпросният моментът – е практика в която съмненията как всичко се прави с някаква друга цел е повече от очевиден!

Но аз не по този повод, а че преди две седмици в Стара Загора, на скритите коловози имаше една композиция със смесени вагони... Че ако това не е част от някакъв чуждесетранен ешелон, което е по -малко вероятно, може би доставките вече са тук...
 И предвид че Дряново е алт, къде, а по -скоро какво и как ще модернизират... Предвид очерталата се суматоха... точно подбрано във времето до новото правителство и респективно ръководство в железницата... с което сегашните се оттеглят с достойнство... и минимум съмнения в накава реална модернизация по тези вагони... 
« Last Edit: 29.03.2024, 17:52:31 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #712 on: 29.03.2024, 18:24:31 »
  ...може би доставките вече са тук...
 И предвид че Дряново е алт, къде, а по -скоро какво и как ще модернизират... ... и минимум съмнения в накава реална модернизация по тези вагони...

Доставките не са в България, това което си снимал са някакви други вагони, кой знае какви...

За да модернизира Дряново трябва да има някаква икономическа обосновка, не може да модернизират на цени по-високи от нов вагон при положение че IC вагони на DB излизат по 400.000 лева бройката...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #713 on: 29.03.2024, 21:20:51 »
Дряново се опитаха - играха с дъмпингова цена, за да спечелят поръчката - само че не всичко е греди и тенекии - една камара работи - панели, врати, лампи, климатици, прозорци, кенефи, седалки, електротабла и и.т.н. от поддоставчици струват доста скъпо. И накрая цената излиза колкото при модернизация в Алстом. А нали се сещате, че ако бяха обявили такава цена, щяха да спечелят на куково лято.
Да, всички искаме чистак нови, но - дори и при наличие на мангизи - обществена поръчка, обжалваници, простотии, докато се подпише договор, а след това сроковете за доснавка са поне 3-4 години. Вижте какво става с новите влакове по ПВУ - още реално нищо не е подписано и поръчано, само маневрените локомотиви....
« Last Edit: 29.03.2024, 21:23:21 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #714 on: 30.03.2024, 10:15:37 »
  ...може би доставките вече са тук...
 И предвид че Дряново е алт, къде, а по -скоро какво и как ще модернизират... ... и минимум съмнения в накава реална модернизация по тези вагони...
Доставките не са в България, това което си снимал са някакви други вагони, кой знае какви...
За да модернизира Дряново трябва да има някаква икономическа обосновка, не може да модернизират на цени по-високи от нов вагон при положение че IC вагони на DB излизат по 400.000 лева бройката...
Защо си толкова категоричен, след като и ти незанаеш какви са! Да, според протокола естествено че не трябва да са тук. Но понеже доста случайности стават вкупом, както и многобройните подобни примери от последните десетилетия, затова изказах само предположение... но де да видим...
Откъде взе тази икомомическа обосновка за модернизацията им, при положение че за нея се знае само кой няма да я прави. А колко ще струва - за какво, кога, конкретно за тези вагони... пак не разбрах...       
   
 
« Last Edit: 30.03.2024, 10:18:29 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #715 on: 30.03.2024, 10:22:06 »
Тези вагони от снимката са обичайна част от чуждестранните военни ешелони.
В нашите също се включват пътнически вагони, но такива на БДЖ-ТП (имат няколко точно с тази цел).

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #716 on: 30.03.2024, 12:22:09 »
.. за модернизацията им, при положение че за нея се знае само кой няма да я прави. А колко ще струва - за какво, кога, конкретно за тези вагони... пак не разбрах...       
 

Имаш предвид тези IC вагони които пристигат сега от DB ли? Те няма да се модернизират, пускат ги в експлоатация направо както са дошли, все пак са били по немските влакове до декември миналата година, ще им ударят една метла и един парцал и са готови според нашите стандарти. Дано поне махнат логото на DB и сложат такова на БДЖ отвън, надписите вътре сигурно ще ги оставят на немски. А модернизация за тях - като им дойде времето - ако изобщо има дотогава български вагоноремонтни заводи ще видим колко ще струва, в противен случай ще трябва да ни ги ремонтират немците.

Тези вагони от снимката са обичайна част от чуждестранните военни ешелони.

Немски ли са или австрийски? Надписите им са на немски отвън...
« Last Edit: 30.03.2024, 12:23:44 by fafan »

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #717 on: 30.03.2024, 13:02:13 »
Вагоните от ДБ са произведени 1978-79-та, 2002-ра са частично реконструирани и около 2015 са модернизирани в сегашния им вид. Повече модернизации няма да има. Поддържаме ги и ги ползваме колкото може, след това се заменят с други.
http://www.die-zugfolgestelle.de/cgi-bin/bild.cgi?bild=2882910
http://www.die-zugfolgestelle.de/cgi-bin/bild.cgi?bild=2882940

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #718 on: 31.03.2024, 15:29:12 »
.. за модернизацията им, при положение че за нея се знае само кой няма да я прави. А колко ще струва - за какво, кога, конкретно за тези вагони... пак не разбрах...       
 
Имаш предвид тези IC вагони които пристигат сега от DB ли? Те няма да се модернизират, пускат ги в експлоатация направо както са дошли, все пак са били по немските влакове до декември миналата година, ще им ударят една метла и един парцал и са готови според нашите стандарти. Дано поне махнат логото на DB и сложат такова на БДЖ отвън, надписите вътре сигурно ще ги оставят на немски. А модернизация за тях - като им дойде времето - ако изобщо има дотогава български вагоноремонтни заводи ще видим колко ще струва, в противен случай ще трябва да ни ги ремонтират немците.

Тези вагони от снимката са обичайна част от чуждестранните военни ешелони.

Немски ли са или австрийски? Надписите им са на немски отвън...
Австрийски са.
Да, имам предвид тях. Защото поне от тази медия, която си посочил по -горе, но в публикация два месеца по -рано... нищо не се разбира... сега вече да, но като цяло нивото на всичките е много -много ниско. Те въпроси не задават - като кое и откъде идва, а когато ти цитират нещо, много често контекста не е ясен, да не говорим как координирано работят с внушения - когато някой трябва да се омаскари. Примерно това е завода в Дряново, когато ако върнето не чак толкова назад, преди да доставят спалните вагони имаше пак подобно. И оставете това дали те там могат да работят или не, ами първото което правят е да ги окалят, после им поставят неприемливи условия и накрая видяхте ли... И възниква въпрос – защо всичките тези усилия, освен ако не е преднамерено? Впрочем това е метода, който се изплозва винаги и при ''Чавдар'', и с АРЗ -та, и т.н... въпреки че много биха веднага опонирали... но не за тях сега.
Че ако се върнем в темата и проследим как така се случва работещи вагони довчера, от утре да се озоват тук? – С помоща на посланника, може би срещу нещо...! Разбира се да правим сметка на ДВ е нереално, но въпроса си е повече от резонен, защото по всякакви там правила на работа, това за тях си е извънредна ситуация... а за нас впечатления за всякакви гимнастики само и само да ''оползотворят'' едни милиони и отстъпка в нещо, което не ни е устройвало... като едва довчера ни говориха как държавна помощ не може... поради... сега тия точно обратното...

Другото вагоните в Ст. Загора - независимо дали това, или другото... но скрити... а са празни... съгласен съм че и за тук ще има отговор, но пак някак си...
« Last Edit: 31.03.2024, 15:50:35 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #719 on: 31.03.2024, 15:53:33 »
Не са скрити, а вероятно ще стоят дълго и са ги навряли където няма да пречат и/или е по-нисък наемът за заемане на коловоз за повече от 24 часа.
Тези наеми са различни за различните коловози. Най-скъпи са примноотправните, а най-евтини - закритите за експлоатация.