Author Topic: Тема за вагони  (Read 179365 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #740 on: 27.04.2024, 10:45:51 »
Наскоро се возих в такив вагони в местния Региоджет. Бяха в оригиналното си изпълнение на салона - леко почистени. Мога да кажа, че съм разочарован. Седалките не са особено комфортни, всичко е доста захабено. Съмнявам се някой в безНадежда да се опита да освежи салона.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #741 on: 27.04.2024, 10:56:30 »
Това, което забравих да питам по-горе е, вероятно австрийските железници ще постигнат много по-висока утилизация и рентабилност от този наем, отколкото въобще е възможно при нас… Този един милион за наем вероятно им е в разчетите и се оправдава от приходите за рях или ползите за Австрия от осъществяването на пътнически превози… При нас подобни мисли биха минали на много по-малко хора, на такива от Иван Вазов 3 още по-малко…

Основната идея е спасяване на положението, заради недомислици в мениджмънта 25% от вагоните на ÖBB седят в момента по депата, заради което наскоро имаше и рокади и уволнения, явно не само на Иван Вазов 3 имат подобни проблеми с мисленето:

https://presse-oebb.at/news-oebb-aenderung-im-management-bei-oebb-technische-services?id=194840&menueid=27024&l=deutsch


Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #742 on: 27.04.2024, 11:07:45 »
Далеч не е само там. Проблемът е в цяла Европа и то поради две доболка познати причини - липса на кадри и липса на материално осигуряване (стомани).
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #743 on: 27.04.2024, 12:13:41 »
Сериозна разлика, която прави различното между БДЖ и ÖBB. Тук вагоните след няколко месеца ще са коптори, а след няколко години половината ще са донори за части, докато в Австрия ще са най-малко в същия вид, в който са получени.

В Австрия поддръжката им струва австрийски заплати, нови части и редовно пране на седалките с машина, а в България - заплатата на пияндурника Генко от Оплетня, който се качва с мазните обувки на седалките, за да смени лампа и чистачката Айше, която само замазва пода с парцал.

Ако БДЖ иска (а то не иска по заръка на разни лобита, за които писах и за които се знае), може да започне промяната от първокласната услуга. Няма как с магическа пръчка да се оправи инфрата, нито да се обнови целия подвижен състав. Но сравнително бързо могат да се обновят само първокласните вагони и да се предложи истинска първокласна услуга на по-висока цена и така поне да се тества пазара. Какво значи това, всички знаем - безупречна чистота отвътре и отвън, климатик, интернет, храна и напитки до мястото, удобни седалки и т.н.

Преди няколко месеца исках да си купя билет за първа класа и ми казаха, че били свършили.
Миналата седмица пак пътувах и като попитах за първа класа, касиерката ми каза, че има, тъй като са добавили още един първокласен вагон. И двете случки означават, че търсене за текущата първокласна услуга на текущите цени има. Въпросът е да се пробва пазара дали може БДЖ да гарантира първокласна услуга на по-висока цена и да се види има ли интерес или не. 

Например сега, новите стари вагони от DB могат да се пръснат по всички бързи влакове като първокласни и да се гарантира нивото на услугата. В момента цената на 1-а класа е 50% над тази на 2-ра. Почти см убеден, че и при 100% отгоре, при гарантирано ниво на услугата, пътници ще има.
« Last Edit: 27.04.2024, 12:16:59 by AAA »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #744 on: 27.04.2024, 12:19:49 »

Например сега, новите стари вагони от DB могат да се пръснат по всички бързи влакове като първокласни и да се гарантира нивото на услугата.

Тези вагони са второкласни, такива са били в DB.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #745 on: 27.04.2024, 12:24:20 »
Вагоните 15-63 са достатъчно комфортни за пътуване. В последните две седмици 6 пъти пътувах с влак и в половината случаи беше именно с тях. Да се пуснат второкласни вагони като първокласни е много голяма глупост. Трябва да се ревизират бистрата.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Тема за вагони
« Reply #746 on: 27.04.2024, 12:40:29 »
И кой ще изгони Ганчо от първокласния вагон ако е с второкласен билет? Ако изобщо има и такъв?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #747 on: 27.04.2024, 12:46:30 »
Ами гонят ги. Доста пътници видях да се местят, че уж не разбрали че голямото 1 отвън не означава първи вагон. Особено в Янтрата и местата гледаха.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #748 on: 27.04.2024, 12:57:31 »
Вагоните 15-63 са достатъчно комфортни за пътуване. В последните две седмици 6 пъти пътувах с влак и в половината случаи беше именно с тях. Да се пуснат второкласни вагони като първокласни е много голяма глупост. Трябва да се ревизират бистрата.

Нямат читави климатици. Другото като чистотата е поправимо. Но не може да плащаш за първа класа и лятото да се пържиш при 30 градуса вътре.
Втора класа от IC на DB е по-добро от първа на БДЖ. Пиша го като човек, който е пътувал и в двете.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #749 on: 27.04.2024, 12:58:29 »
Климатиците не 63, ако работят изобщо, вършат работа, но не и когато индианците отворят половината прозорци.
А те го правят, защото в БДЖ предварителното отопление през зимата е познато от десетки години, но предварителната климатизация - съвсем не и климатиците започват да работят след прикачването на локомотива.

Отделно, превозните бригади не винаги проявяват интерес към каквото и да е, освен да проверят билетите (и дори това не винаги).
« Last Edit: 27.04.2024, 13:03:15 by bdz43r »

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #750 on: 27.04.2024, 13:05:07 »
Климатиците не 63, ако работят изобщо, вършат работа, но не и когато индианците отворят половината прозорци.
А те го правят, защото в БДЖ предварителното отопление през зимата е познато от десетки години, но предварителната климатизация - съвсем не и климатиците започват да работят след прикачването на локомотива.

Миналото лято на два пъти пътувах от София до Пловдив с влака идващ от Драгоман. В началото дори беше леко хладничко, но като цяло - приятно. Към Септември-Пазардик, като напече слънцето, климатиците вече не смогваха и "индианците" почнаха да отварят прозорците и в Пловдив вече се радвах, че слизам.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #751 on: 27.04.2024, 13:10:43 »
Пътувал съм в 40-градусова жега в такива вагони и вътре беше почти студено. Климатиците смогват, когато са включени, не са изтекли, прозорците са затворени и има захранване от локомотива.
А смартроните имат такава особеност, че след всяко сваляне на пантографа, захранването към вагоните трябва да се включи отново ръчно и това много често се забравя. Като остане по-дълго изключено, вагоните се нагряват, хората отварят прозорците и след това дори климатикът да заработи отново, вече наистина не може да смогне.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #752 on: 27.04.2024, 13:18:34 »
Това означава че същият проблем ще го има и с новите вагони.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #753 on: 27.04.2024, 13:23:16 »
С разликата, че на новите прозорците не се отварят и отначало ще пътуват само със стари локомотиви докато ги преработят за 1500 V.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #754 on: 27.04.2024, 13:37:54 »
И пак се връщаме на желанието за поддържането на нивото на услугата, а не невъзможността за това.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #755 on: 27.04.2024, 13:45:13 »
А добрутру. Много от проблемите на БДЖ не са пряко свързани с пари. И това в общия случай не се дължи на имагинерни лобита, а просто на мързел, и "щото може и така".
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #756 on: 28.04.2024, 13:31:13 »
Между другото, ако някой е забравил, ето с какви вагони започнаха уикендите и с какви завършиха безславно.
Да разбирам ли, че в БДЖ са били много работливи и после са станали мързеливи?
Очевидно не е можело така, защото хората спряха да пътуват и влаковете - спрени, а не възстановени в първоначалния си вид.




Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #757 on: 28.04.2024, 18:34:18 »
Айде стига вече с тая първа класа. Всичко друго в БДЖ като че ли е Мара втасала, цъфнало и вързало, та до първата класа опряхме. Милион пъти съм пътувал с първокласен билет във втора класа заради мръсни и изпотрошени първокласни вагони, с отварящи се по време на движение врати и т.н. Иначе вече имаше случай, когато някакви началници решиха, че едни стари немски второкласни вагони са прекалено комфортни, та им мацнаха жълта лента над джамовете. Това, което отбелязвате, като климатици, интернет и т.н. отдавна е стандарт и за втора класа. Дори масово съвременният подвижен състав няма голяма разлика между втора и първа, освен малко по-широки и по-шарени седалки. Тези вагони, които сега идват, не им знам седалките, но например прехвалените "нови" гръцки от преди 20 години, които идваха у нас, бяха все едно че сядаш върху гипс и във втора, и в първа класа. В дизеловото Дезиро и в двете класи седалките са абсолютно същите и въпреки това много кондуктори в посока Кюстендил особено се заяждаха, че зад преградата било първа класа, а то реално си е същото. Сега, който иска да се прави на баровец, има специални атракционни влакове като възстановения в автентичен вид "Ориент Експрес", само че за по 10 хиляди евро билета примерно...
Въобще в БДЖ проблемът е нехранимайковщината по депата, особено в "Надежда", както и че е една хранилка за непрокопсаници "наши" хора.
« Last Edit: 28.04.2024, 18:37:20 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #758 on: 28.04.2024, 22:12:04 »
Т.е. предлагаш нищо да не се прави, щото сега е зле?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #759 on: 28.04.2024, 23:28:45 »
Между другото, ако някой е забравил, ето с какви вагони започнаха уикендите и с какви завършиха безславно.
Да разбирам ли, че в БДЖ са били много работливи и после са станали мързеливи?
Очевидно не е можело така, защото хората спряха да пътуват и влаковете - спрени, а не възстановени в първоначалния си вид.

Всъщност вагоните не ги ли смениха заради проблеми с окачването, че първите не можеха да се движат със 140 заради силни вибрации и бяха ограничени до 100, а пък вторите при 130 и нагоре не повръдват.

Иначе уиикендите ги ползвах и наистина бяха доста силни влакове, редовно се случваше да няма места за тях и за мен също спирането им беше необяснимо. Младите ги предпочитаха точно защото не спираха никъде и не се мъкнеха по тях цървуланковци с дисаги дето само търсят "дали има намаУение"

Слънчев бряг също до миналата година беше хубав влак с вагони 63-та и реновирани 44-та серия, бистро и 2 първокласни вагона. За него ми е необяснимо защо го прецакаха така и може би тука бих се съгласил че има нещо съмнително, защото няма никаква логика. ( по-скоро простотия и тотално непознаване на нещата отколкото измислени лобита) Лятото беше станал много популярен и някои дни беше с 12-13 вагона.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР