Author Topic: Тема за вагони  (Read 179363 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #780 on: 22.05.2024, 16:02:36 »
А какво му е на покрива на 11-тия вагон? Кърпен ли е?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #781 on: 22.05.2024, 16:16:09 »
Надраскан е с графит "PEACE"
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #782 on: 23.05.2024, 12:09:21 »
Първите 19 вагона са вече в България:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #783 on: 23.05.2024, 12:20:51 »
През нощта са успели да "украсят" вече два, на предното видео им нямаше нищо още  :rolleyes: До София сигурно и стъклата ще са с три слоя спрей  :help:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #784 on: 23.05.2024, 15:38:17 »
Ето още две видеа. 9 вагона са отишли в депо Пловдив, останалите 10 - в депо Надежда.


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #785 on: 23.05.2024, 21:28:12 »
Информационната система ще заработи ли?

Модернизация за БДЖ: Пристигнаха новите вагони
От юни ще превозват пътници до Варна, Русе и Бургас


...

Вагоните са модернизирани и разполагат с 80 седящи места. Максималната скорост на движение е до 200 км/ч и отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт. Подвижният състав е без купета, тип отворено пространство и е оборудван с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака, предаде БГНЕС.

..."

https://www.dnes.bg/obshtestvo/2024/05/23/modernizaciia-za-bdj-pristignaha-novite-vagoni.608316

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #786 on: 23.05.2024, 21:55:35 »
Не съм сигурен, че ще пътуват до Русе и Варна, поне на този етап. Това са тракционни рамена на депо ГО. Въпреки че до Варна има и софийски бригади и ПЖПС, но до Русе засега не би трябвало. 2611 си остава на горна, както и всички международни от Русе
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #787 on: 24.05.2024, 07:22:46 »
Локомотивите са едно, вагоните друго. Тези, които ще покриват Варна, най-добре да си им ги дадат в тяхното депо, като идват в София само да ги чистят на коловоз и обратно. Дори сега ще са до гара Север. В Русе по същия начин - да дадат там, сутрин за София, следобед обратно, 4612/4613, бившият Синия Дунав. Защото в софийското депо Надежда са страшни хайвани и разсипници. Да видим най-вече как ще чистят и поддържат вакуумните кенефи - досега вагони с такова чудо не сме имали, освен Дезирата.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #788 on: 25.05.2024, 01:36:07 »
Има един сериозен проблем с тези вагони - прозорците.

Първо - не мога да разбера защо се унищожава възможността човек да пътува на отворен прозорец (който се плъзга надолу). Това е част от чара на пътуването с железницата. Първо започнаха с едни малки прозорчета, които се отворят косо. а сега вече и без възможност за отваряне.

Второ - знаете как се извършва поддръжката в днешно време. Няма да е далече времето, когато ще започне окапването на климатиците. И както няма нито един отваряем прозорец, ще има припаднали вътре.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #789 on: 25.05.2024, 03:49:18 »
Ако прозорците се отварят като едно време, климатикът практически ще работи зян.
По рейс и по жена не се тича!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #790 on: 25.05.2024, 04:25:25 »
Ако прозорците се отварят като едно време, климатикът практически ще работи зян.
Вярно е.

Но винаги може да се намери инженерно решение. Можеше да има електрически ключалки на всеки прозорец, които да се контролират от таблата, в края на вагоните, за които ключ имат само кондукторите. Пуска климатика, задейства ключалките, минава през вагона да провери дали някой прозорец е отворен и го затваря. После пътниците няма да могат да го отворят.

А ако климатикът е повреден или по някаква причина спрян, се отблокират тези ключалки. и прозорците ще може да се отварят.

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #791 on: 25.05.2024, 09:58:15 »
Както е салон и с отворени прозорци в Козница и Зли дол... А и спрямо тарирането са за 200 км/ч (не знам дали ще се претарират), ако са се движили с толкова този тътен ще е постоянен. Пък и като ги знам немците с тяхната енергоефективност може и това да е фактор. Отворените прозорци обуславят по големи съпротивителни сили, действащи на състава... Тепърва ще се вписват в нашите условия. Да видим след колко време ще има разбити шийкови и централни лагери, шийки, подглавинни части, превъртян бандаж, недостатъчно закалени пружини, съмнителна смазка в буксите, нефункциониращи демпфери... Дано поддръжката и хигиената си подобрят след увеличаването на цените. Дано и състоянието на железния път не им се отрази разрушително и все да се чуват звънки удари, колкото и да не са свикнали да ги почукват в Германия...
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline LZ2CFW

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #792 on: 25.05.2024, 10:20:26 »
Има един сериозен проблем с тези вагони - прозорците.

Първо - не мога да разбера защо се унищожава възможността човек да пътува на отворен прозорец (който се плъзга надолу). Това е част от чара на пътуването с железницата. Първо започнаха с едни малки прозорчета, които се отворят косо. а сега вече и без възможност за отваряне.

Второ - знаете как се извършва поддръжката в днешно време. Няма да е далече времето, когато ще започне окапването на климатиците. И както няма нито един отваряем прозорец, ще има припаднали вътре.

Има по два отварящи се прозовеца на всеки вагон. Предполагам, че са специално предвидени за като спре да работи климатика.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #793 on: 25.05.2024, 11:59:44 »
Както е салон и с отворени прозорци в Козница и Зли дол...

Именно това е причината, оригинално вагоните са били с отваряеми прозорци, които са премахнати, за да станат  druckertüchtigt: https://de.wikipedia.org/wiki/Druckert%C3%BCchtigte_Schienenfahrzeuge#Anforderungen. Вакуумните тоалетни също са част от тази концепция.
« Last Edit: 25.05.2024, 12:01:30 by fafan »

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #794 on: 25.05.2024, 16:31:23 »
Това сме го играли и продължаваме да го играем - с дезирата. На БДЖ не им пука дали пътниците ще припадат или не, важното е да поддържат скапана услуга.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #795 on: 25.05.2024, 23:09:20 »
Когато климатиците започнат да се развалят, ще стане много весело. А тоалетните няма дълго да изкарат в това състояние при това ниво на добитъка в България. Ще ги чупят, ще ги запушват, ще мирише ужасно и няма да има хартия и сапун, а може би и вода. Иначе тези вагони, въпреки че е дразнещо, че купуват 40-годишен шрот, вместо най-после да купят нови вагони, са с добър ландшафт. Защото седалките са една зад друга. И не се гледаш насреща с чужди хора, имаш повече лично пространство. В Швейцария всички вагони седалките са две по две обърнати една срещу друга и е тъпо. Добре, че тези не са така. Доколкото си спомням някои ICE имат много неудобни седалки, дано тези IC да не са от тях, че ще е голяма подигравка. Никаква ергономичност.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #796 on: 26.05.2024, 20:51:19 »
превъртян бандаж...
Превъртян бандаж на вагон?
Quote
Както е салон и с отворени прозорци в Козница и Зли дол... А и спрямо тарирането са за 200 км/ч (не знам дали ще се претарират), ако са се движили с толкова този тътен ще е постоянен.
И сега имаме вагони за 200 км/ч - бистрата и даже са карани с толкова у нас на влак с пътници. Скоростта в графа 2 на разписанието беше 200.
Няма причина да се прешаблонират за по-малко.

Единствено, най-веротяно ще им се изолира магнитно-релсовата спирачка, защото "специалистите" тук нямат никакъв опит с това чудо и ги е страх, че "нещо може да стане".

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #797 on: 26.05.2024, 22:38:49 »
На изпитания наистина са достигани 200 км/ч с вагони от парка на БДЖ. Със своевременно и синхронно развитие на инфраструктура и пжпс надеждите са, че скоростите и сигурността ще се повишават. Но засега нямаме пжпс с накланящи се кошове (Neigetechnik) тъй че нормативно да се разрешава движение с 200 (за редовна експлоатация). Също за по високи скорости от 160 се забравя за светофори и осигуряването се осъществява чрез радиовръзка, която заедно с АЛС не функционира в България.
Но да - няма какво да се захващам за едното прешаблониране, технически тези вагони могат да поддържат такава скорост при наличие на необходимата инфраструктура. Прешаблониране евентуално имам предвид при смяна на серията/номера за интеропериране или както се нарича, както и гарата на домуване.
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #798 on: 26.05.2024, 22:50:51 »
Също за по високи скорости от 160 се забравя за светофори и осигуряването се осъществява чрез радиовръзка, която заедно с АЛС не функционира в България.
У нас е прието тази скорост да е 130. В повечето други железници е 100, а някои дори 60.
Но за светофорите не се забравя задължително. Има много линии и за 300 км/ч, които си имат светофори.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #799 on: 27.05.2024, 07:13:25 »
Собственикът на завода в Дряново ни напомня за себе си и му дават трибуна, за да изкаже компетентно и независимо мнение за покупката на употребяваните немски вагони.