Author Topic: Тема за вагони  (Read 179366 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #960 on: 06.09.2024, 00:12:30 »
Доходите, колкото и хората да мрънкат, се увеличиха осезаемо и изпревариха цените на горивата, автомобилът стана по-достъпен и все повече хора пътуват с коли. Това са хора, които слизат от автобусите, защото който се е возил на влак, пак ще се качи на влак, защото ползва някакъв вид намаление или цената му е определяща.
В резултат, автобусите на дълги разстояния останаха празни и станаха нерентабилни, защото не са субсидирани и закономерно са на изчезване, пращайки малкото останали пътници, които не могат да пътуват с автомобил на влака. От там и ръста на пътници по влаковете, но това е измамна тенденция, която няма как да продължи - първо, пътуващите с автомобили ще се увеличават още, второ, автобусите почти ги няма и няма как да пратят още много пътници на влака и трето, населението като цяло намалява, намалява и общия брой пътуващи.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #961 on: 06.09.2024, 00:38:33 »
И мобилността на хората се повишава, пътуват все повече с цел туризъм. Вече е нормално да се ходи по 3-4 пъти до морето, на ресторант в капана в Пловдив, концерти и събития в други градове и др. Може да останем и богати 4-5 милиона но да пътуваме и потребяваме много повече от бедни 9 милиона С привършването на ремонтите и пускането на всички немски вагони и евентуално 20-40 чисто нови влака или нови вагони, навлизане на частни оператори ( всичко това при добро стечение на обстоятелствата) дали няма да се привлекат и хора от автомобили към влаковете? Все пак ако пътуващите с автомобил се увеличават това би създало само неудобства за самите тях, като километрични задръстваня по магистралите и границите, проблеми с паркирането, повишен риск от ПТП та и др. и при добра алтернатива може да се замислят. Същия ефект като метрото в София.
« Last Edit: 06.09.2024, 00:40:22 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #962 on: 06.09.2024, 02:28:36 »
Като сме тръгнали да мечтаем, да си кажа и аз.
На тоя, който стои зад големите автобусни фирми, му припари напоследък и току виж отхлабил хватката около поредния транспортен министър и БДЖ.

Ама засега няма изгледи за това - новият внос вече е нашарен, инцидентите стават ежедневие, разписанието вече е пожелателно като пловдивския ГТ и не ще и дума за смяна на управлението в БДЖ. Министърката размаха пръст от първия ден и забрави, явно посъветвана да не пипа, където (не) ѝ е работа.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #963 on: 06.09.2024, 08:54:54 »
Да бе. За това ли в момента у нас се ремонтират и модернизират повече километри ж.п. линии отколкото пътища и по всичко личи си я близките години ще е така.

Преди месец някъде във влака имаше един унгарец и добро впечатление му направиха мащабните ремонти и строежи по ж.п. инфраструктурата навсякъде. Остана с впечатлението че у нас навсякъде се работи а каза в техния регион почти нищо не се правило и всичко било изоставено за разлика от тук. Но човека се впечатли от мащаба на реконструкциите навсякъде.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #964 on: 06.09.2024, 16:44:18 »
Унгария е по-малка и от България, няма ни една планина, и всички главни линии са им за 120-160 постоянно.
Те много няма какво повече да подобряват. И да вдигнат всичко на 160-180, разликата ще е 10-15 минути, а ще им струва милиарди.
Имат си бърза връзка с Виена, където се движат едни от на-комфортните влакове в света,.

А нашите "впечатляващи" проекти ще се точат още едно десетилетие. И тъкмо ще приключат, и НКЖИ ще разручка това, което сега е за 130-160 и ще го свали на 60-80. 2-та часа до Пловдив, 6-те до Бургас и сакралните 130 км/ч са неотменима норма за до края на века.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #965 on: 06.09.2024, 21:16:27 »
Всъщност Унгария има планини 800-1000 m в най-северната част близо до границата със Словакия.  :) ЖП линиите се модернизират доста бавно, а и за 160 km/h трябва да има достатъчно подходящ подвижен състав и необходимата сигнализация.  :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #966 on: 07.09.2024, 19:44:26 »
Доходите, колкото и хората да мрънкат, се увеличиха осезаемо и изпревариха цените на горивата, автомобилът стана по-достъпен и все повече хора пътуват с коли. Това са хора, които слизат от автобусите, защото който се е возил на влак, пак ще се качи на влак, защото ползва някакъв вид намаление или цената му е определяща.
В резултат, автобусите на дълги разстояния останаха празни и станаха нерентабилни, защото не са субсидирани и закономерно са на изчезване, пращайки малкото останали пътници, които не могат да пътуват с автомобил на влака. От там и ръста на пътници по влаковете, но това е измамна тенденция, която няма как да продължи - първо, пътуващите с автомобили ще се увеличават още, второ, автобусите почти ги няма и няма как да пратят още много пътници на влака и трето, населението като цяло намалява, намалява и общия брой пътуващи.
Нямам наблюдения колко наистина са се вдигнали заплатите. Сигурно е вярно. Но цените са се увеличили и то в пъти, непропорционално на заплатите. Преди да тръгна за Канада, в София за 5-6 лева се наяждаше като прасе в дюнерджийниците. Ако си доволен от баница и боза - с 2-3 лева. За 10 лева дори и в по-хубав ресторант, не от скъпите, разбира се. Сега това е невъзможно - трябват ти поне 10 лева за дюнер, за ресторант - поне 20. И ако така ядеш всеки ден. Рейсът София - Сливен беше 20 лева, сега е 30. До Сандански се пътуваше за 12 лева, сега е 16. Ако сравним тези цени със заплатите и стандарта в Чехия и Унгария, там е по-евтино дори от БДЖ. Просто в България а са се вдигнали заплатите, веднага се вдигат и цените. За парното и газа пък да не почвам, тока също...НАП казва, че над 3 бона бруто вземат под 10 процента от населението. Но има много нелегални мангизи, които никъде не се отчитат. Да не говорим, че като се купуват апартаменти, сделката се изповядва на данъчната оценка, не на реалната цена, отделно строителмафията изисква разликата да се плати кеш, не по банков път, иначе - "сори, няма сделка, имаме достатъчно други желаещи, дори връщаме хора"...Е по-голям батак от това здраве му кажи. Но има един фактор, който преди го нямаше - платформите за споделени пътувания - в това няма нищо лошо и незаконно. Защото хората си делят бензина, никой не печели.
А за влака - ПИМК ако съвсем скоро не си заявят и пуснат влаковете, ще си изгубят лиценза. Еврокомисията със сигурност от следващата година няма да разреши повече дерогация - монопол на БДЖ-ПП. Сега влаковете ви се струват пълни заради много малкото вагони - кога по дългите линии са били само по три, от които единият "първа класа"? Иначе по Витошка по заведенията и по моловете в най-работното време е фрашкано с най-вече женски лентяи и също женски хаййлязи/хаймани. При мен през седммицата между девет и пет дори и най-централните улици са пусти, всичко е на работа..
« Last Edit: 08.09.2024, 03:12:16 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #967 on: 08.09.2024, 21:38:38 »
Не знам кога си заминал за Канада, но аз през 2006 г започнах в железницата с основна заплата 206 лв, а последната ми като машинист (ако я смятаме за 8 часов работен ден) беше 2400 лв, което е както и да го смятам над 11 пъти разлика, без да броим добавките. Автобусът София - Сливен не е поскъпнал 10 пъти за същия период.
« Last Edit: 08.09.2024, 22:16:03 by bdz43r »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #968 on: 24.09.2024, 14:29:15 »
Буквално до дни новите вагони щели да подменят повечето влакове по 2-ра линия, включително и до Русе. Съвсем скоро дългите дестинации май няма да остане влак със старите купейни вагони, останалите сигрно ще са със 63-ки. Ако се научат да ги поддържат чисти, да им работят климатиците и на немските и на 63-ките съвсем скоро нещата с влаковете на далечни разстояния ще са доста прилични като за тази част на Европа.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #969 on: 24.09.2024, 20:26:18 »
Ако се научат да ги поддържат чисти, да им работят климатиците...

Блажени са вярващите.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #970 on: 04.10.2024, 18:36:06 »
Ако се научат да ги поддържат чисти, да им работят климатиците...

Блажени са вярващите.
Вчера пътувах с влак 1614 Пловдив -София със състав от вагони 63-та серия. Понеже свърших работа по рано и отидох по рано на гарата, таман да видя какво ремонтират видях че доста преди тръгването миха целия състав, включително врати, забърсваха около прозорците. Също поне 30-40 Мин. по рано докараха машината и въпреки че не беше толкова топло пуснаха климатиците и затвориха всички прозорци да се охлади. Отидох да си взема билет и се качих 10 тина минути преди тръгване и вътре беше приятно хладно, заредено с хартия и сапун и миришеше на препарат. Въпреки делничния ден влака беше на 60-70 процента пълен. Пристигнахме на Искърско шосе с 20 мин. закъснение което стана на гара Искър повечето, иначе бяхме с 3-4.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #971 on: 31.10.2024, 13:59:48 »
Не мога да повярвам. 20-тина години след закупуването, най-после са пуснали през Шумен от Сименс Дезиротата и то по две линии Шумен-Горна Оряховица и Шумен-Комунари. И то ненадраскани.

Но рижската електричка за Варна още разваля пейзажа, време е и нея да подменят.

Докато по шуменската линия минават вече надраскани от германските вагони :help: Фолиото само за онези 4 вагона ли беше, защото в тази композиция се возИ министърът? И таблата им продължават да не работят, побългариха ги вече напълно, с по един залепен лист А4 :neznam:

« Last Edit: 31.10.2024, 14:03:55 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #972 on: 31.10.2024, 14:05:29 »
И таблата им продължават да не работят, побългариха ги вече напълно, с по един залепен лист А4 :neznam:

За табелите вече обширно беше писано, помъчи се да прочетеш преди да побългаряваш и тази тема.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #973 on: 31.10.2024, 14:17:02 »
Движението на ДМВ по участъци с контактна мрежа докато към Добрич се движат лами серия 07 с 1-2 вагона не може да се нарече добра новина. Мястото им е на неелектрифицирани по-слабо натоварени линии.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #974 on: 31.10.2024, 16:38:10 »
Движението на ДМВ по участъци с контактна мрежа докато към Добрич се движат лами серия 07 с 1-2 вагона не може да се нарече добра новина. Мястото им е на неелектрифицирани по-слабо натоварени линии.  :rolleyes:
Към Добрич е само на един от чифтовете - този, който вози спалния вагон от и за София, който го прикачат към БВ 3636/7. Останалите са си с Дезиро "по сайт/разписание", освен ако някое не се е развалило без алтернативно да го замени. Но пък и не знам дали има втора свободна серия 07 или 55 в момента, за да тегли втори влак с вагони към Добрич. Предполагам, че не...?  :rolleyes: Иначе си прав за дизеловите под контактна мрежа, но пък нали не искат да е ретро Рижок към Горна Оряховица... :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #975 on: 31.10.2024, 18:40:59 »
Дезиро на пътнически влак към Шумен се пуска, когато всичко останало е счупено и няма какво друго. Тези дезира се поддържат във Варна, затова често има някое свободно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #976 on: 01.11.2024, 15:49:15 »
Не мога да повярвам. 20-тина години след закупуването, най-после са пуснали през Шумен от Сименс Дезиротата и то по две линии Шумен-Горна Оряховица и Шумен-Комунари. И то ненадраскани.
...
Но рижската електричка за Варна още разваля пейзажа, време е и нея да подменят.
...
Докато по шуменската линия минават вече надраскани от германските вагони :help: Фолиото само за онези 4 вагона ли беше, защото в тази композиция се возИ министърът? И таблата им продължават да не работят, побългариха ги вече напълно, с по един залепен лист А4 :neznam:
...
До Варна през Горна Оряховица почти всички влакове са вече със салонни климатизирани вагони, или немските, или 63/44 та серии. Само сутрешния май остана със старите купейни за сега. Получава се много добро обслужване като цяло.

Иначе забелязах че на немските вагони също доста им миришат спирачките като на 74- та серия про дълго спускане, като например от Хумата до Червен бряг, от Гривица до Плевен. Толкова че 2-3 пъти един пътник взе да се разправя с персонала на влака че бил години професионален шофьор и не било нормално да е така и че щели да ги прецакат така.
« Last Edit: 01.11.2024, 16:13:25 by difian »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #977 on: 01.11.2024, 15:59:12 »
При дълги спускания на пътнически влакове би трябвало да се ползва предимно рекуперативната или реостатната спирачка на локомотива. Новите Сименс би трябвало да имат работещо рекуперативно спиране, на старите Шкоди реостатната спирачка често не е напълно изправна.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #978 on: 01.11.2024, 17:01:26 »
Иначе забелязах че на немските вагони също доста им миришат спирачките ... дълго спускане, като например от Хумата до Червен бряг, от Гривица до Плевен. Толкова че 2-3 пъти един пътник взе да се разправя с персонала на влака че бил години професионален шофьор и не било нормално да е така и че щели да ги прецакат така.

В Германия не миришат. Явно и миризмите на спирачките стават български като стъпят на наша територия...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #979 on: 01.11.2024, 18:43:45 »
Ако се теглят от Сименс или друг модерен локомотив няма да става така да мирише на феродо. Просто при старите спират с въздушните спирачки. Тука някъде беше коментарино че май старите могат да спират само по 2-3 вагона с реостат, нямам се идея или че имат проблеми с реостата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР