Author Topic: Тема за вагони  (Read 179348 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #980 on: 01.11.2024, 19:36:52 »
В Германия не миришат. Явно и миризмите на спирачките стават български като стъпят на наша територия...
И там миришат.

Проблемът е, че влаковете са малки, а повечето машинисти упорито спазват архаичното правило да се спира само със спирачката на вагоните, които освен себе си, спират също и теглото на локомотива, което за 4-5 вагона хич не е малко. Има машинисти, които дори с новите смартрони спират само със спирачката на влака.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #981 on: 02.11.2024, 07:33:37 »
Каква е идеята да се спира с влаковата спирачка, а не с локомотивната? И при спускане ли се прави? Звучи ми много нелогично.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #982 on: 02.11.2024, 09:31:47 »
Научното обяснение е, че бандажите се нагряват, разхлабват се и после при потегляне може да превъртят. Това има логика и ако влакът е с 10+ вагона, теглото на локомотива е незначителна част от това на влака и няма проблем един вагон да спира няколко тона повече от собственото си тегло. Всъщност има и писано правило, че ако влакът тежи по-малко от 4 пъти масата на локомотива, ползването на спирачката на локомотива е задължително, но това масово не се спазва.

По-меродавната причина обаче е, че навремето, машинистите сами е трябвало да преглеждат и екипират локомотива след прибиране от път, включително да сменят износените калодки, затова са свикнали да ползват спирачката на локомотива възможно най-малко.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #983 on: 02.11.2024, 10:27:14 »
Могат поне 10 пътнически вагона при изправна и правилно настроена  реостатна спирачка, но такава е рядкост. :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #984 on: 03.11.2024, 14:54:57 »
По-меродавната причина обаче е, че навремето, машинистите сами е трябвало да преглеждат и екипират локомотива след прибиране от път, включително да сменят износените калодки, затова са свикнали да ползват спирачката на локомотива възможно най-малко.
Да не забравяме и смрадтта от калодките и калодковия прах, които не са особено приятни.
Иначе дискове миришат навсякъде. Парадоксално и на ЕМВ-тата "CityElefant", където е дори значително.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
  • пендел
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #985 on: 12.11.2024, 17:16:33 »
Интересна дискусия водих днес, свързана с бъдещето на жп транспорта. Главната тема беше вагони срещу мотрисни влакове; в това число - плюсове, минуси, прилики/ разлики в различните европейски жп системи. Също така споделих с чужденци как в България имаме купейни вагони (1-ва и 2-ра класа) и бях изненадан от реакциите им, тъй като за тях това беше рядко/ невиждано явление. За испанци става въпрос.

Исках да чуя и вашите мнения. Тенденция ли е, че мотрисните влакове изместват локомотив-вагон композициите? Пък дали ще изчезнат скоро купейните вагони? По един и същ маршрут съм пътувал във и извън купе, и мога да заявя, че съм си голям фен на купейните вагони.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #986 on: 12.11.2024, 17:27:35 »
Съставите локомотив и вагони надали ще изчезнат - позволяват по-голяма гъвкавост, могат да се прикачват и разкачват вагони също да се разделя състава на две части в различни направления както е в Горна Оряховица.  :rolleyes: Също съставите локомотив с вагони могат да са по-икономични при по-дълги състави. Като цяло купейните вагони нямат особени предимства особено при по-високи скорости и по-кратки пътувания.  :rolleyes:

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #987 on: 12.11.2024, 17:47:24 »
Купейните вагони в Европа със сигурност не изчезват, в Полша, Словакия, Чехия и Унгария например масово се модернизират стари купейни вагони и дори се произвеждат нови модерни за 200км/ч, а новите високоскоростни Рейлджетове на австрийските железници отново имат купета, по желание на пътниците. Държавите от Западна Европа пък са по индивидуалистично мислещи и предпочитат безкупейните вагони.
Ето снимки на модерни купейни вагони.
Полша:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_A9mnouz-178A-10.php
Словакия:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bmz.php
Чехия:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_ABmz346.php
Унгария:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Amz.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bvmz.php
Австрия - новия Рейлджет:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202401/20240504_115648.jpg
Гърция:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/GR/OSE_Bmz.php
Словения:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SLO/SZ_Beelm.php
Хърватия:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/HR/HZ_Bee-61.php
Като цяло влаковете с вагони са много погъвкави и са подходящи за бързи влакове до 200 км/ч. Регионалните и високоскоростните влакове(>200) от друга страна са мотрисни.

У нас пък за съжаления няма желания за модернизацията на старите вагони, така че може и да изчезнат в някакъв момент, но пък Пимк рейл наскоро е закупил именно купейни вагони за новия си влак, който ще тръгне можеби съвсем скоро:
http://bgvagoni.weebly.com/passenger-wagons-pimk.html
« Last Edit: 12.11.2024, 17:49:29 by Spas237 »

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
  • пендел
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #988 on: 13.11.2024, 12:47:05 »
Спас, евалата за подробната информация. Да, наясно съм за новия вагон на Пимк, както и подвижните състави в Полша и Чехия. Не знаех, че все още се произвеждат купейни вагони за 200+ км/ч :fan: - като човек, който му се налага да пътува почти постоянно това е добра новина... Изненада ме също, че новия Рейлджет има в такава конфигурация. Като пътувам с ОББ, ще трябва да разгледам ако има начин да запазя място точно в такъв купеен вагон.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #989 on: 13.11.2024, 16:40:37 »
Някои ICE на DB също имат няколко купета, аз съм пътувал в такова,беше много готино. Но ако в купето има повече от 3 души освен мен, предпочитам салонните вагони.
« Last Edit: 13.11.2024, 17:18:31 by Chezare »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #990 on: 13.11.2024, 17:04:02 »
Още от 50 години има смесени вагони с купета и салон. Според мен най добрия вариант е точно това, салон вагон с 2-3 купета в края защото повечето предпочитат салон. Такива смесени вагони салон и купета има много в Румъния също.

Аз лично мисля че салонните са по удобни. Има повече простор, по хубава гледка без да ти пречат стени и рамки, не си натъпкан с още 5-6-7 човека на място 2 на 2. Също има повече място за краката без да се буташ с човека насреща и масичка. В купетата няма как. Като цяло салонните са по предпочитани въпреки че и купейните си имат фенове. На мен на старите ми харесва че може да се покажеш на прозореца в коридора.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #991 on: 13.11.2024, 17:27:04 »
Изненада ме също, че новия Рейлджет има в такава конфигурация. Като пътувам с ОББ, ще трябва да разгледам ако има начин да запазя място точно в такъв купеен вагон.
Новите рейлджеттове за сега се движат само по линията Мюнхен - Инсбрук - Бренер - Италия, но са поръчали и още бройки от тях, така че постпенно ще се появят и на други линии. Даже наскоро ги тестваха в Унгария, но нямам представа каква точно им е идеята и дали мислят да ги пускат в тази посока. Вагоните имат 2 купета + салон, като 2-ра класа са 6-местни, а първа 4-местни.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=TN&kategorie=RJ&cislo=80&nazev=&rok=2024
« Last Edit: 13.11.2024, 17:36:34 by Spas237 »