Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 97786 times)

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Най-зле е дефилето (София-Мездра). Участъкът Курило-Реброво е за 40 km/h (11 km), а миналата година там беше 70. Има още и няколко участъка по дефилето, където скоростта е намалена. Миналата година с Ускорен Бърз Влак разстоянието се изминаваше за 1 час и 29 минути, докато сега в едната посока е 1 час и 42 минути, а в обратната 1 час и 48 минути.
****

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6850
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1 on: 23.01.2007, 19:20:56 »
Относно линията Русе-Варна - за мен старото трасе е трябвало да бъде изоставено още първата световна война и да се тръгне изцяло по нова след за минимална скорост 100 км/ч. Същото важи и за участъка Русе-Горна Оряховица, който не отговаря на никакви норми за международен коридор и състоянието му никога не е било адекватно на натоварването на което е подложен. Да не говорим за следващия го участък Горна Оряховица-Стара Загора.
Все пак трябва да се чувстваме късметлии, че в последните години на Народната власт съумяха да удвоят и изправят участъка Мездра-Горна Оряховица-Варна, въпреки изключително некачественото изпълнение и допуснатите пропуски за още по-високоскоростно движение. В момента единствено междугарията Пордим-Каменец-Левски и Павликени-Ресен по отношение на профила позволят скоростите на движение да достигнат 200 км/ч след съответните ремонтни мероприятия.
« Last Edit: 23.01.2007, 22:59:58 by CKD »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12153
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #2 on: 23.01.2007, 20:11:36 »
А какво ще кажете за участъка Сливен-Церковски,там скоростта е 130 км/ч,доколкото днам трасето позволява 160 км/ч,релсовият път е безнастанов.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6850
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #3 on: 23.01.2007, 20:16:25 »
А какво ще кажеш за участъка Карнобат-Церковски?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12153
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #4 on: 23.01.2007, 20:26:10 »
Церковски-Карнобат е едно от слабите места на 3-та линия.Там ако не се лъжа скоростта е 60 км/ч.
Друго проблемно място по тази линия е Шивачево-Орешак-Селиминово-там има криви с много малък радиус,но този участък май няма какво да се направи по него,защото терена е скалист и мнго сложен,там се намира и тунел номер 14,който е изкопан в скалите.Все пак на фона на цялата 3-та линия този участък е малък.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6850
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #5 on: 23.01.2007, 20:31:27 »
Карнобат-Церковски и Михайлово-Калояновец имат аналогичен проблем - не е изградена система за отвеждане на повърхностните води вследствие на което земната основа е слаба и има склонност към пропадания и свличания.

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #6 on: 23.01.2007, 20:53:00 »
Quote from: Ivo
А какво ще кажете за участъка Сливен-Церковски,там скоростта е 130 км/ч,доколкото днам трасето позволява 160 км/ч,релсовият път е безнастанов.
Точно така. Обаче с повече от 100 km/h не се движат, защото Шкодите са до 100 km/h. Но дори и да са с 46-та серия (до 150-160 km/h са тези локомотиви) пак се движат със 100, защото някой идиот е решил така.
****

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11960
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #7 on: 23.01.2007, 22:50:23 »
Quote from: CKD
Карнобат-Церковски и Михайлово-Калояновец имат аналогичен проблем - не е изградена система за отвеждане на повърхностните води вследствие на което земната основа е слаба и има склонност към пропадания и свличания.
Малко след Вакарел в посока Пловдив имаше свлачище, но преди 3-4 години от БДЖ се хванаха и укрепиха участъка от около 500м. И не само това, ами смениха и изцяло релсите и контактната мрежа между Вакарел и Веринско. Сега там влакът спокойно може да се движи с 100 км/ч. Много е яко
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6850
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #8 on: 23.01.2007, 22:55:46 »
Жестоко е особено товарачка 2000 т. с 3 машини качвайки Вакарел откъм Веринско с 80 да намали за намаление 40 с фронт 20 м. в най-стръмното изкачване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #9 on: 25.01.2007, 18:13:06 »
Quote from: CKD
Относно линията Русе-Варна - за мен старото трасе е трябвало да бъде изоставено още първата световна война и да се тръгне изцяло по нова след за минимална скорост 100 км/ч. Същото важи и за участъка Русе-Горна Оряховица, който не отговаря на никакви норми за международен коридор и състоянието му никога не е било адекватно на натоварването на което е подложен. Да не говорим за следващия го участък Горна Оряховица-Стара Загора.
Все пак Балканската линия е при сложен релеф. Но в равнините трасета почти нищо не е направено, освен електрификацията.
Засуканото трасе Русе-Варна се дължи и на това, че от Самуил, а не от Разград тръгва отклонението за Силистра. Пък и вероятно трафикът не е налагал удвояване.
А за Русе-ГО наистина няма причини да стои единично, след като е част от всички жп коридори север-юг, минаващи през България (от Букурещ към Атина, Истанбул, Александруполис).

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6850
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #10 on: 25.01.2007, 23:11:50 »
Балканската линия е трябвало да премине по съвсем друга следа, какъвто е бил и първоначалния проект. Впоследствие обаче се появява външен интерес от страна на мини "Принц Борис" за построяване на жп линия тяхна собственост, която да свърже мините с проектотрасето на БДЖ. Тъй като по онова време това е невъзможно по закон, а в същото време натискът за жп връзка с мините е голям се налага трасето на магистралната линия да се измести и така е построена днешната жп линия Трявна-Радевци-Плачковци-Кръстец-Радунци-Борущица-Дъбово с изключително много изкуствени съоръжения, малки радиуси на кривите и големи наклони.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #11 on: 27.01.2007, 10:56:09 »
Някой знае ли какво става с трасето около Яз. Цонево (строятото се)? А също лятото като минавах покрай Хисаря видях също изоставен ЖП строеж май надлез беше...


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6850
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #12 on: 27.01.2007, 20:31:38 »
Амбициите са до края на годината да се пусне движение по новите естакади на яз. Цонево.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #13 on: 29.01.2007, 19:46:18 »
ЧКД а дали ще успеят?


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6850
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #14 on: 29.01.2007, 21:14:37 »
Съмнявам се.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #15 on: 29.01.2007, 23:18:51 »
„Фейбър Монсел - Вектор Бул“ е консултант на интермодалния терминал в София

Договорът беше сключен на 9 януари, търгът за строителство ще е през септември

Милена ВАСИЛЕВА

Брой: 4 / 2007-01-29

Министерството на транспорта избра консултант за интермодалния терминал на София при Подуене - гара Разпределителна. Това е обединението „Фейбър Монсел - Вектор Бул“. Договорът беше сключен на 9 януари.
В срок от 34 седмици (приблизително до средата на август) се очаква да бъде изготвен инвестиционен проект в две фази - идеен и работен проект, и документация за избор на изпълнител за изграждане на интермодален терминал в София, съобщиха от транспортното министерство.
През декември 2006 г. бе проведена тръжна процедура за възлагане на обществена поръчка за избор на консултант при изпълнение на проект „Интермодален терминал в района на град София“.  В указания срок са постъпили две оферти  - на обединенията „Парсънс Бринкерхов - Евротранспроект“ и „Фейбър Монсел - Вектор Бул“.
Английската Faber Maunsell участва в търга за супервайзър на Дунав мост 2 като водещ партньор в обединение с още три фирми - Faber Maunsell LTD, Louis Berger SAS, Ove Arup&Partners Ltd, Tecnica Y Proyectos S.A., и беше избрана  в късата листа. Компанията участва и в търга за консултант на „Транзитни пътища 4“ заедно с Hill Internаtionаl. През март 2006 г. тя е включена в 100-те най-добри фирми на Sunday Times. Във Великобритания фирмата има над 30 офиса, а в 60 страни от света поддържа над 24 хиляди души персонал. През 1980 компанията изобретява нова концепция за изграждане на стоманени мостове, която след това се прилага от много други фирми. Faber Maunsell и Hugh Broughton Architects спечелиха търга на British Antarctic Survey за дизайна на Halley VI на изследователската станция в Антарктика.
През октомври 2006 г. министерството на транспорта възложи на фирма „Стоарх“ ЕООД да изготви подробен устройствен план (ПУП) на територията, върху която се предвижда изграждането на терминала. Екипът работи по устройството на територията, за която български жп инженери са правили предпроектни проучвания. Въз основа на тях и разработените варианти на привързваща железопътна инфраструктура консултантите ще разработят проекта.
Една част от територията, обхващаща фаза 1 от терминала (изграждане на подхода на пътната връзка към терминала и демонтаж на част от коловозното развитие, изграждане на площадка за товаро-разтоварна дейност с прилежащите и сгради, съоръжения и инфраструктура), е собственост на Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Останалата е частна собственост. Конкретният обхват на терените, предвидени за фаза 1, ще бъде окончателно изяснен след одобрение на подробния устройствен план и изготвянето на работния проект, съобщиха от министерството на транспорта. Наскоро експертният съвет на министерството на транспорта прие железопътен  вариант на трасето за района на терминала. От жп подходите зависи устройството на територията там.
Работата по доклада за въздействие върху околната среда започва през януари. Предстои завършването на подробния устройствен план. Строителството трябва да започне през септември. Дотогава трябва да бъдат завършени отчуждителните процедури. Те стартират през март. Територията е около 40 хектара, като частните имоти са земеделски земи.
В края на ноември 2006 г. правителството определи за

обект с национално значение изграждането на интермодалния терминал
на територията на жп гара Подуене-разпределителна - източен район. Това е седмият национален обект сред такива проекти като Дунав мост 2, жп линията Пловдив - Свиленград, пристанище Бургас, подхода към летище София при бул. „Брюксел“ и др. Финансирането му е предвидено по секторната оперативна програма „Транспорт“. Според  прединвестиционния доклад общата стойност на проекта е около 44 млн. евро. Реализирането му може да започне през 2007 г., като се планира да бъдат усвоени значителни средства от структурните фондове на ЕС - около 16.5 млн. евро. Част от обекта може да бъде пусната в експлоатация през 2009 г.
Инфраструктурният проект има прединвестиционно проучване и срокове за проектиране UMA Engeneering LTD. Финансирането на предпроектните изследвания е от Канадската агенция за международно развитие.
Територията до  жп гара Подуене-разпределителна е избрана за място на терминала и поради факта, че голяма част от земята там е собственост на Националната компания „Железопътна инфраструктура“. Според предишния избор на територията за терминал за комбинирани товари той трябваше да се строи с помощта на италиански инвеститори и да бъде разположен на територията на Гара Искър, т.е. в близост до летището. Основен проблем за изграждането му беше разнородната собственост.
 
Новият терминал край жп гара Подуене-разпределителна ще бъде изграден в две фази
Фаза 1 ще се проведе в периода 2007-2008 г. Обхваща площ от 40 дка. Ще се изгради подходът на пътната връзка към терминала и ще се демонтира съществуващото коловозно развитие заради изграждане на площадката за товаро-разтоварна дейност с прилежащите й сгради, ще бъде оформена зона за съхранение на празни контейнери, съоръжения и инфраструктура.
В тази фаза се предвижда и изграждането на паркинг за изчакване на товарните автомобили със съответните съоръжения и сгради.
Фаза 2 ще е в периода 2009-2010 г. Обхваща площ от 30 дка. По време на тази фаза ще се достигат оптималните размери на железопътната част от интермодалния терминал чрез разширение на площадките за товаро-разтоварна дейност.
Интермодалният терминал ще бъде част от група подобни обекти, разположени в Бургас, Варна, Русе и територията на гара разпределителна в Пловдив. Според министъра на транспорта Петър Мутафчиев работна група обсъжда възможностите за терминала в Русе, а за нуждите на проектите министерството на транспорта възложи прединвестиционно проучване. Пред журналисти министърът на транспорта обяви миналата седмица, че терминали ще има не само във Варна, но и в Бургас, защото количеството на товарите, преминали през пристанищата, се е увеличило, а Констанца отдавна се задъхва да осигури бързо придвижване на стоките.
Интермодалните терминали осъществяват най-важната връзка в една логистична верига, а именно прехвърлянето на товари от един вид транспорт на друг. Целта е възможно най-ефективно и екологосъобразно използване на транспорта.
В момента София няма модерен интермодален терминал. С изграждането на съоръжението ще се постави началото на развитието на национална мрежа от транспортно-логистични центрове и интегрирането им през следващите години в европейските логистични мрежи.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #16 on: 30.01.2007, 11:39:36 »
Интересно ми е за какво въобще го строят до Подуене-Разпр, при положение, че жп трънспорта (до момента на въвеждането на обекта в експлоатация, а едва ли и след това) няма да има никаква готовност да превозва товарите. Първо линиите са толкова калпави, че по-добре да се вложат пари в построяването на нови, второ подвижният състав - той просто не съществува сега, а до тогава.. и последно - самите управници от иван вазов няма да допуснат да се превозва с жп транспорт такова парчище локум  
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #17 on: 30.01.2007, 12:19:00 »
някой да ме светне какво ще рече интермодален терминал
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #18 on: 30.01.2007, 12:38:11 »
Quote from: Repcho
някой да ме светне какво ще рече интермодален терминал
Контейнерите да се прехвърлят от кораб на влак, от влак на камион...За такъв в момента се счита Сточна гара, но не е от най-модерните

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #19 on: 30.01.2007, 13:34:18 »
Quote from: difian
Контейнерите да се прехвърлят от кораб на влак, от влак на камион...За такъв в момента се счита Сточна гара, но не е от най-модерните
ами щом е така е доста глупаво. То гара Подуене може да се води и в широкия център на София а те искат да вкарват там камиони, това е доста  глупаво, нали трябва да минат отнякъде тия камиони-през задръстеното Ситняково или Д.Николаев може би ?
НЕ на хейтърството!