Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 97350 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #20 on: 30.01.2007, 14:14:44 »
Частници поемат гарите в София и Пловдив
Строят още магазини на новия терминал на столичното летище
МОНИТОР
Централните гари в София и Пловдив ще бъдат отдадени на концесия на частни фирми. Това предвижда план на Министерството на транспорта и съобщенията, съобщи транспортният министър Петър Мутафчиев пред БНР.
Вложенията в железопътния транспорт са трудновъзвращаеми и все още няма заявен интерес от частници, които да искат да стопанисват двете най-големи гари у нас, призна министърът.
На големите гари обаче може да се развива търговска дейност, такава практика има в Чехия, Испания и Италия, каза Мутафчиев.
Транспортното министерство подготвя още 6 концесии, съобщи министърът.
Абсурд е да се мисли, че през 2007 година ще може да се увеличи скоростта на влаковете, коментира Мутафчиев. Според него в момента има много участъци, които са за скорости от 40 до 60 км, за да можем да достигнем параметрите и това пречи да се постигнат параметрите, за които е изградена нашата железопътна мрежа. Тя е с порядъка 130 е най-високата скорост, каза транспортният министър. За увеличаване на скоростта до максималната са необходими около 5 милиарда лева.
Аз съм оптимист обаче, защото над 800 милиона лева ще бъдат осигурени от кохезионния фонд за железния път, каза министърът. В момента върви строителство и ние сме подготвили осем проекта през 2005 г., като в момента търговете вървят, те са свързани пряко с усвояване средствата от кохезиония фонд, добави той.
Единият от тези проекти е Пловдив-Свиленград. Първият участък със скорост 160 км., показват сметките на транспортното ведомство.
Министърът обясни още, че новият терминал на летище "София" се използва само от българските компании. Има още малко работа по отношение на това да бъдат населени всички магазини, каза Мутафчиев.
С течение на времето, след около шест месеца, ще преразгледаме отново терените, вероятно по нов план, съобразявайки се с пожарната безопасност, съобщи транспортния шеф.
Според него ще има план и за строеж на нови магазини, които да бъдат поставени от нуждите, които имат гражданите.
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #21 on: 30.01.2007, 14:17:57 »
По-добре е такъв "интермодален терминал"  да се направи в района на гара Искър или Казичене - много по-удобно е според мен !
« Last Edit: 30.01.2007, 14:20:07 by ozzy »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #22 on: 30.01.2007, 15:00:40 »
Първоначалната идея беше такъв терминал да има в Казичене. Дефакто обаче нищо не възпрепятства построяването му на гара Подуяне, тъй като целия бивш отправен парк в момента не функционира, задръстен е с бракувани вагони и строителни отпадъци.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15660
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #23 on: 30.01.2007, 15:34:49 »
Quote from: Repcho
ами щом е така е доста глупаво. То гара Подуене може да се води и в широкия център на София а те искат да вкарват там камиони, това е доста  глупаво, нали трябва да минат отнякъде тия камиони-през задръстеното Ситняково или Д.Николаев може би ?
По-скоро идеята е за връзка с Ботевградско шосе.В района според новия ОУП минава и тангента, около Христо Ботев ще има пълна детелина(това показва колщко голям ще е този път).Така че Ситняково и Николаев на дали ще се използват.Но искам да отбележа, че от известно време през Слатина започнаха да минават много Тир-ове.А и като цяло трафикът оттам доста се увеличи.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #24 on: 05.02.2007, 23:25:07 »
Някой може ли да ми даде инфо за Окловръстната линия и за изчезналите трасета в София?


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #25 on: 06.02.2007, 08:13:05 »
Част от околоковръстната линия работи и тя е Подуяне-разпределителна-Пионер-Някакъв завод до Зоопарка-все забравям името.  Оттам всеки ден минава един товарен влак.
Другата част е от Захарна фабрика до Сердика. Сега тя е закрита. По нея гарите бяха Сердика и Стан, които вече са напълно унищожени.
Частта от 3оопарка до Сердика е демонтирана и сега на нейно място се намира бул. Иван Гешов.
****

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #26 on: 07.02.2007, 00:11:57 »
Да, линията на бул. Вардар също не се използва - по-точно: използва се за паркинг, подвижни сергии за зеле и дини, боклуци и т.н.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #27 on: 09.02.2007, 22:20:28 »
Първият етап от проекта за електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград получи разрешение за строителство
 
08 Февруари 2007 | 10:35
 

Разрешение за строителство получи Министерството на транспорта за стартиране на първата фаза на проекта “Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив — Свиленград”, съобщиха от транспортното ведомство.

Договорът за проектирането и строителството на жп трасето бе подписан между Министерството на транспорта и гръцката фирма “Терна”. Първият етап включва електрификация на участъка Крумово — Първомай с необходимите подготвителни строително-монтажни работи и временно строителство за нуждите на Изпълнителя и подизпълнителите на обекта.

Отсечката е с дължина 37,7 км и след построяването й влаковете ще могат да се движат със скорост от 160 км в час.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #28 on: 12.02.2007, 21:06:47 »
Издадено е разрешение за строеж на Пловдив - Свиленград

Започва изпълнението на първата фаза на проекта за модернизация и електрификация на железния път

Милена ВАСИЛЕВА

Брой: 6 / 2007-02-12

Първата фаза на проекта „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч” получи разрешение за строеж. Документът беше издаден от Министерството на регионалното развитие и благоустройството на 5 февруари, а на 7 февруари е получен в Министерството на транспорта.
Той се отнася за договора за проектирането и строителството на железния път и електрификацията на участъка Крумово - Първомай, сключен между Министерството на транспорта и гръцката фирма ТЕRNA S.A. на 15 юни 2005 г. и подписан в Крумово от тогавашния министър на транспорта Николай Василев.
Идейният проект, въз основа на който се издава настоящото разрешение, беше разгледан от Националния експертен съвет за устройство на територията и регионална политика на 1 декември 2006 г. и беше одобрен на 12 януари т.г.
Разрешението за строеж предвижда извършването на подготвителни строително-монтажни работи и на временно строителство за нужди, свързани с организацията и механизацията. Подготвителните строително-монтажни работи включват отнемането на хумуса, изграждането на временни депа, изграждането на временни пътища, устройство на при­обектови офиси и бази.
Финансиране на проекта и срокове
В средата на 2006 г. Министерският съвет удължи срока на договора за заем от Европейската инвестиционна банка. Реалистичният срок за завършване на електрификацията и модернизацията на жп линията Пловдив - Свиленград е 2010 г. Поради тази причина крайният срок за получаване на траншове по заема от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) беше удължен до 30 юни 2010 г. Това стана с две споразумения между България, ЕИБ и НК „Железопътна инфраструктура“ за изменение на два финансови договора „България - железопътен проект на трансевропейската мрежа“, подписани през 1999 г. и 2001 г.
Общата им стойност е 150 млн. евро. Двата документа уточняват финансирането на проекта за реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив - Свиленград - гръцка/турска граница и оптимизиране на трасето за движение със скорост 160 км/ч. Заради забавяне на проекта сроковете за получаване на 80 млн. евро от кредита са изтекли на 30 юни 2005 г.
С подписването на двете споразумения беше потвърдена не само валидността на финансовите договори с ЕИБ, но и бяха осъвременени условията за ползване на заемите в съответствие с договорености с най-големия донор на инвестиционния проект - програма ИСПА на ЕС, по която са осигурени 153 млн. евро. За този проект от бюджета са предвидени 37 млн. евро.

Фази на развитие Още при подготовката на проекта стана ясно колко трудно той може да бъде изпълнен в една фаза. Затова беше разделен на две, като в трета част се обединиха дейностите по системите за управление.
Проектирането и строителството на участъка от Крумово до Първомай е първата фаза от проекта „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград - гръцка/турска граница“. Участъкът е с дължина 37.7 км и ще даде възможност за движение на влакови композиции със скорост 160 км/час. Проектирането на жп линията и електрификацията на участъка Пловдив - Първомай започнаха на 25 май 2006 г. и завършиха в края на 2006 г. Проектантският екип за модернизацията на жп линията Пловдив - Свиленград,  избран от фирмата изпълнител ТЕRNA S.A., е от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ). Ръководител на  проектантския колектив, на пътната част и на част „Геодезия“ е ректорът на УАСГ доц. Пеньо Пенев. Архитектурната част ръководи арх. Бойка Витанова, геоложките проучвания - експерти от „Транспроект“. Автор на железопътния проект е доц. Стою Тодоров, ръководител на екипа за мостовата част  - проф. Константин Топуров, заместник-ректор на УАСГ.
Търгът за втората фаза на проекта беше обявен в края на 2006 г. Той е за строителство на железен път и електрификация на фаза 2 от Първомай - Свиленград - турска/гръцка граница с референтен №EuropeAid/123600/D/WKS/BG, като дължината на участъка е 114 км. Срокът за подаване на оферти изтича на 25 април 2007 г.
Пак в края на миналата година беше обявена процедурата  за работи по изграждане на системи за сигнализация, телекомуникации и SCADA за цялата линия с референтен №EuropeAid/124429/D/WKS/BG. Оферти се подават до 11 април 2007 г. Това е третата част от обекта и е за проектиране и изпълнение на системи за централизирано управление на влаковете, автоматична локомотивна сигнализация и телеуправление на енергийната система.

История и участници
Първоначално за проекта Пловдив - Свиленград беше избран за консултант PB Kennedy & Donkin Ltd (UK) заедно с Westbrook Mills, Godalming, Surrey GUZ 3 AZ, които с български под­изпълнители работеха върху идейния проект на обекта през 1999 г. По-късно този консултант беше заменен от друг - „Пърсънс Бринкенхоф“.
Договорът за избор на изпълнител на модернизацията на железницата Пловдив - Свиленград беше обявен на 25 юни 2004 г. Първоначално крайният срок за приемане на оферти за избор на изпълнител беше 19 септември 2004 г., по-късно той беше променен на 18 ноември 2004 г., а договорът е с изпълнител - гръцката ТЕRNA S.A. („Терна“),  и беше под­писан на 15 юни 2005 г. след оспорване в съда от страна на другите участници в търга. В конкурса за строителство участваха девет фирми и консорциуми, като цената на „Терна“ беше 85 728 832 евро, а на жалбоподателя, консорциум от „Порр технобау унд умвелт“ и „Ва Тех Те и Де ГемБеХа“ - Австрия, 74 881 527 евро. В началото на 2006 г. Върховният административен съд реши спора в полза на „Терна“, а загубилият делото (заради неспазен административен ред на обжалване) джойнт венчър „Порр технобау унд умвелт“ и „Ва Тех Те и Де ГемБеХа“ - Австрия, осъди да заплати на Министерството на транспорта направените по делото разноски в размер на 15 281.70 лв.
Договорът с избрания консултант за надзор на проектирането и строителството беше подписан на 25 април 2006 г. Изпълнител е консорциумът между ТYPSA S.A., Louis Berger SAS, Systra S.A., TRADEMCO S.A. и Rubicon Engineering Ltd. Сключеният договор е за 12 577 350 евро и е със срок на изпълнение 74 месеца. В помощ на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ за управлението на проекта беше избран консултант, който представлява консорциум между гръцката компания АDО S.А. (Athens Development Office S.A.) и WSP International, Швеция. Договорът с него беше под­писан на 22 август 2005 г. Той е за срок 60 месеца и е на стойност
1 819 700 евро.

Къса листа за супервайзър

    * SCETAUROUTE S.A., Франция/Halcrow, Великобритания/Patinvest Engineering J.S.C., България
    * CONSULGAL CONSULTORES DE ENGENHARIA E GESTAO S.A. / IntecSA. - InarSA. S.A./ GetinSA. - Gabinete de Estudios Tecnicos Ingenieria S.A., Португалия
    * OBERMEYER PLANEN + BERATEN GmbH/INOCSA Ingeniera S.L/HYDER Consulting Ltd/PLANET S.A., Германия и Великобритания
    * TRANSURB TECHNIRAIL S.A./Ingenieria y Economia del transporte S.A., Португалия
    * ITALFERR SpA./Metropolitana Milanese SpA./Tecnic SpA./ Holland Railconsult bv/ Tractebel Development Engineering S.A., Италия, Нидерландия, Белгия
    * MOTT MacDonald Ltd, Великобритания
    * ТECNICA Y PROYECTOS S.A. (TYPSA)/Louis Berger SAS/SYSTRA/SGI Trademco/Rubicon Engineering Ltd, Испания, Франция

Къса листа за консултант по осъществяването на проекта

    * ADO (Гърция) and WSD International (Швеция)
    * Hill International  Ltd. (Великобритания) и IDOM INGENIERIA Y CONSULTORIA S.A. (Испания)
    * Holland Railconsult bv и Tecnic SpA.
    * IBERICA DE ESTUDIOS E INGENIERIA S.A. (IBERINSA), Испания, и CIE Consult (Ирландия)
    * INOCSA Ingenieria, S.L. (Испания) и Hyder Consulting, Ltd. (Великобритания)
    * Mott MacDonald Ltd (Великобритания)
    * PLANET S.A./PLANET, OBERMEYER Plannen + Beraten GmbH /OPB и Rail Consult Gesellschaft fur Verkehrsberatung mbH/Rail Consult (Германия)

Къса листа за първоначален консултант

    * PB Kennedy & Donkin Ltd (Великобритания)
    * Lahmeyer Int. GmbH (Германия)
    * Holland Rail Consult (Нидерландия)
    * CIE Consult (Ирландия)
    * Eurostudios (Испания)
    * Tractebel (Белгия)
    * Italferr (Италия)
    * Carl Bro a/s (Италия)
    * Systra (Франция)
    * Swederail ab (Швеция)
    * Ineco (Испания)
    * Railplan (Нидерландия)
    * Brown & Root Services (Великобритания)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12084
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #29 on: 21.06.2007, 22:16:24 »
Незнам дали сте обърнали внимание,обаче в най-дългият железопътен тунел Козница има вентилация, и то е правена още със строителството на тунела през 50-те години.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13529
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #30 on: 21.06.2007, 23:12:42 »
Quote from: Ivo
Незнам дали сте обърнали внимание,обаче в най-дългият железопътен тунел Козница има вентилация, и то е правена още със строителството на тунела през 50-те години.
То се знае, тогава локомотивният парк е бил предимно на въглища. Има един трагичен случай от войната (1944) в Италия, когато влак не може да изкатери баир и спира в тунел, от който не излиза. Десетки са загинали от натравяне с въглероден окис. Явно този случай е бил пресен тогава и тунелостроителите не са смеели да икономисат от вентилация.
А дали е била предвидена височина за електрифициране или по-късно е бил разширяван във вертикална посока?
« Last Edit: 21.06.2007, 23:15:33 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12084
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #31 on: 22.06.2007, 00:10:31 »
Някъде четох за този случай. Доколкото знам се е спукал се е резервоар или тръби за масло на локомотива,вледствие на което са се омаслили колелата,и на баира в тунела е забуксувал,като влака в доста голям състав, с 15-16 вагона. Много хора са се удушили и това се счита за един от най-трагичните инциденти в историята на ж.п транспорта. Според мен е трябвало хората да затворят всички врати и прозорци и да чакат. Уплътнениета на ж.п.вагоните са доста добри,би трябвало да спрат дима.
Иначе тунела Козница не е разширяван за електрификацията. Контактната мрежа е по-ниско,и пантографа се сгъва на половина.
Проблем е имало при тунел номер 14,при спирка Орешак,преди Сливен. Там май го бяха разширявали за да прокарат контактната мрежа.
За големите инфраструктурни проекти пропускате нещо изключително важно-електрификацията и удвояването на ж.п.линиите.
« Last Edit: 22.06.2007, 00:10:49 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5250
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #32 on: 22.06.2007, 22:07:26 »
Часът когато влака е спрял в тунела е бил късен и повечето хора са спяли...

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #33 on: 22.06.2007, 23:28:00 »
Най-големите постижения в жп. строителството от късния соц са удвояването на Сф-По и новото удвоено трасе на втора линия - Мездра-Варна.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #34 on: 22.06.2007, 23:57:55 »
Избрана е фирмата, която изготвя проектите за модернизация на жп линията София-Видин, съобщи в Монтана зам.-министърката на транспорта Весела Господинова. Първият етап, който ще приключи през 2013 г., ще струва 320 млн. лв. След модернизацията влаковете ще се движат със 160 км/час, допълни Господинова.
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #35 on: 23.06.2007, 15:38:29 »
Ако остане ии се купи какво да ги тегли с такава скорост.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #36 on: 23.06.2007, 16:59:07 »
160 едва ли, но Шкодите мисля, че могат да вдигат 130.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #37 on: 23.06.2007, 17:13:52 »
Quote from: conecto
160 едва ли, но Шкодите мисля, че могат да вдигат 130.
Могли са някога, сега едва ли  Все пак са вече на доста години...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #38 on: 23.06.2007, 17:19:54 »
Вдигат си 130 без проблем.
http://www.vbox7.com/play:2a24eb56

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #39 on: 23.06.2007, 18:42:44 »
Шкодите могат да се движат със 130 без проблем и днес, но само тези, които имат нови колооси или оси.
****