Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 304860 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #680 on: 01.09.2015, 15:18:08 »
Ето на това му се казва логика.  :D То тогава въобще да не правят нищо по тези трасета, поне скоростта няма да им свалят.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #681 on: 01.09.2015, 15:35:00 »
Влакове спокойно могат да се движат със 140 км/ч (наличните електрички) и 150 км/ч (с наличните 46-та серия), само, че никога няма да бъдат пуснати тия трасета за скорост над 130 км/ч... ако вообще се достигне и до тази скорост. Тенденцията е след ремонтите скоростта да е по-ниска от колкото преди тях.
Защо така, бре Красене? Вече четири години чепкат Михайлово-Бургас (линията едно време е била построена по-бързо и то само с кирки и лопати), и накрая нищо. В другия форум някой беше написал, че примерно цялото Бургас-Карнобат ще стане с "проектна" скорост 60км/ч и че на финала всичко, което досега уж е реконструирано, е едно лайнище...Всъщност задавам отговори - само се "усвояват" едни европейски пари, фирмите на Васил Божков - Черепа и разни други катили, си ги прибират, а накрая намаление до намаление, да не би пътят да се скапе докато тече гаранционният срок, та да трябва изпълнителят да си плати за гяволъците......А това, че дядо Милчо успява да се задържи вече няколко години, при няколко правителства, не показва нищо друго, освен това, че този келеш просто се е научил да "слушка", да "папка", да си трае и да прави каквото му кажат. Между другото каква е хавата в Циганьория след ремонта, колко е скоростта? Дали съвсем скоро няма да стане същия кенеф, какъвто си беше.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #682 on: 01.09.2015, 16:05:40 »
Защо е така ти сам си отговори. Пловдив - Първомай уж отдавна го пуснаха с проектни скорости.... но влак със 160 не е минал.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #683 on: 01.09.2015, 18:13:12 »
Според мен в статията се говори за период след около десетина години, време достатъчно да се прокопае 6 километровия тунел, който да избяга от Вакарелското изкачване.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #684 on: 01.09.2015, 20:06:11 »
Тунела трябва да е готов до 2019 - иначе пари йок.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #685 on: 01.09.2015, 21:59:26 »
Те линията в полето след Септември вече 2 години я чопкат и са доникъде, еле пък за 3 да прокопаят тунел под Вакарел - абсурд! Всичко в момента, което се прави е само и единствено едно усвояване на средства.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #686 on: 01.09.2015, 22:20:40 »
Теоретично е напълно възможно за това време да се прокопае тунела и да стане цялата линия до морето, ако човек прочете историята малко тунела Козница е прокопан за по-малко от 2 години и то при едновремешните технологии! А това дори не е високоскоростна линия, сега вече и за над 300 километра в час правят, така че при съвременните технологии ако имат желание като нищо може да стане за 2-3 години всичко. Сега напрактика какво ще сатне е друг въпрос.

И все пак какъв е шанса след 2-3 години да пътуваме до морето за 3 часа с влак? 20-30%?

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #687 on: 01.09.2015, 23:01:49 »
0,00%

Вече 3 години се "ремонтира" Карнобат - Бургас и единственият резултат е много отрицателен - скоростта от 110 падна на 25-40-60-80, намаленията заради крив път никнат като гъби след дъжд, релсите са прави само през зимата, изпълнението е на час по лъжичка, незакъснял с много влак почти няма, страхотен спад на пътниците и никакъв шанс за старите (какво остава за по-високи) скорости, ако не се направи почти всичко наново отначало.
Единственият завършен и приет участък по тази линия, уж за 160 км/ч, с дължина няколко километра (само едно междугарие) пропада, има намаления 40, 60 и 80 км/ч, отнесе го наводнение и го разора дерайлирал влак.
Само за Пловдив - Свиленград има раздвижване и то едва последните месеци, защото последният удължен срок е до края на годината. И там щеше да е готово след 2-3 години... през 2001 г.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #688 on: 01.09.2015, 23:32:57 »
Ужас!

И влака от по-бърз от автомобила транспорт стана по-бавен, а по пътищата е претъпкано с коли сума хора се трепят всеки ден.

Прави ли ви впечатление и друго, че напоследък на някои места влака се конкурира със самолета, кой ще стигне по-бързо, а тука все още влака се конкурира с личния автомобил, с кое ще стигнеш по-бързо.

Преди 40 години до морето с влак се е стигало за 4 часа и половина, като интересно уж технологиите се развиват, трябва да има прогрес а сега по-бързо от 5 и половина-6 май е невъзможно :blink: Не знам до Варна дали също е възможно влак да стигне за 6 часа например.

Интересно ми е наистина какво ще се случи и какви ще са времепътуванията, често пътувам а влака ми е единствен вариант, както и на много други хора. Крайно грешно е наливането на пари в магистрали-неекологичен и бавен вариант за придвижване, ако вместо за магистрали беше инвестирано в скоростни ж.п.линии пътуването щеше да е 2 пъти по-бързо от сега, екологично чисто, за комфорта да не говорим, ама де толкова акъл някой да помисли. Можеше 4-те главни направления да се направят високоскоростни, 1-ва, 8-ма, 2-ра, 3-та и 5-та линия, а по разните европроекти да се кандидаства за построяване на ж.п.връзки между някои линии като Попово-Разград, Плевен-Ловеч, Копривщица-Панагюрище, Павликени-Бяла, както и нови ж.п.линии Бургас-Слънчев Бряг, Варна-Златни пясъци, Асеновград-Смолян, ж.п връзка Дупница-Самоков-Боровец и др. което значително ще съкрати времепътуването и растоянието на още много градове и села със столицата и други градове ама.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #689 on: 02.09.2015, 00:48:30 »
Не трябва едното да е за сметка на другото  ;) Трябва да се развиват както магистралите, така и жп инфраструктурата. И да искаш, не можеш да качиш всичко живо на влакове, има и страшно много стоки, които се превозват с камиони. Влаковете у нас са загубили вече конкуренцията както от личните МПС-та, така и от автобусите. Дълго протаканите ремонти, лошото изпълнение и лошата текуща поддръжка си казват думата.

Но трябва да се подобрява не само инфраструктурата, а и самото качество на предлаганата услуга, както и довозващия транспорт. Мен лично ме дразни това, че почти няма влак, който да се движи навреме, дори нощните за Бургас често ги чувам от нас как тръгват със закъснение. Оня ден, като пътувах с нощния за Шумен, пък се оказа, че има дублаж на местата в спалния вагон, едвам ми намериха място. Крайно време е БДЖ-ПП да си подновят допотопната "система" за издаване на билети от средата на миналия век! Лошото е, че като е държавна компания, и никой не се стреми към повишаване на качеството на услугата, повече клиенти и печалби...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #690 on: 02.09.2015, 01:05:00 »
Поначало всички управляващи се отнасят крайно безотговорно към НКЖИ. А всъщност тя е по-важното звено: БДЖ и да фалира, ще се прероди в нов превозвач, а и други превозвачи ще поемат нещата. Докато инфраструктурата си е важна. И тук от години се наблюдава грандоманско говорене за супертунели Арабаконак, Коняво, Вакарел, Петрохан и н'ам какви си още, а по основните ни направления текат реконструкции с крайно занижен контрол - и за срокове, и за качество. При това положение няма смисъл да искаме еврофинансиране на ЖП-структура, защото и да го получим, ще го загубим. Първо трябва из основи да се реконструира къщичката, пък после великите проекти.

Offline eng.vassilev

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #691 on: 03.09.2015, 10:02:21 »

Прави ли ви впечатление и друго, че напоследък на някои места влака се конкурира със самолета, кой ще стигне по-бързо, а тука все още влака се конкурира с личния автомобил, с кое ще стигнеш по-бързо.

Преди 40 години до морето с влак се е стигало за 4 часа и половина, като интересно уж технологиите се развиват, трябва да има прогрес а сега по-бързо от 5 и половина-6 май е невъзможно :blink: Не знам до Варна дали също е възможно влак да стигне за 6 часа например.





София - Варна с влак под 7,30ч - друг път, няма такива филми. Дори ако си за 7,30 викаш ура... А иначе влакът отдавна е изгубил битката с личния автомобил относно времепътуване, комфорт, гъвкавост... Само погледни Фейсбук групите, в които хората се организират и се придвижват с автомобили групово - никнат като гъби. И междудругото магистралите никак не са бавен вариант за придвижване и това се доказа и в България след пускането на АМ Тракия.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #692 on: 03.09.2015, 10:18:39 »
По Пловдив-Свиленград се "разтърчаха" от немай-къде, защото ако не стане до края на годината, после всичко ще си го плащаме от джоба. Те нашите негодяи станаха толкова нагли, че искаха незавършеното да се "фазира" демек да се прехвърли в следващия програмен период, ама от Еврокомисията им удариха завъртник и не им разрешиха. То тези нищо и никакви пикливи 130 километра станаха цяла епопея - от почването през 2001-ва, първо се правеха по предприсъединителните фондове, след като отказаха удължаване на срока за тях, го прехвърлиха към ОП Транспорт, а сега катилите пак поискаха прехвърляне чрез "фазиране" на проекта, ама еврочиновниците им го "дефазираха", та затова са се засилили.........По новоремонтираната линия за Бургас релсите са като спагети, съответно няма как да не е нацвъкано с намаления, а на всичкото отгоре на частните превозвачи вече им писна, та почнаха да пишат доклади до Брюксел, че ж.п. инфраструктурата е в ужасно състояние въпреки огромните такси, които плащат, та ще има шамари.....И тия работи много добре се знаят, но началниците в НКЖИ и БДЖ-ПП се оправдават "ние сме външни на системата, нищо не разбираме и не можем да се месим", та затова "вътрешните" така си въртят далаверките, че бедна ви е фантазията.

Другото положително е, че ЕК отказа на България следваща дерогация или изключване от правилата по отношение на правата на пътниците по ж.п. транспорт и единния европейски ж.п. пазар. Това означава, че след 2019-та всички европейски ж.п. превозвачи ще могат да влизат директно на българска територия, без да искат специално български лиценз, а освен това БДЖ-ПП ще трябва да спазва абсолютно всички регламентирани европейски права на пътниците, включително и да изплаща обезщетения при закъснения.
« Last Edit: 03.09.2015, 10:24:04 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #693 on: 03.09.2015, 11:35:48 »
София - Варна с влак под 7,30ч - друг път, няма такива филми. Дори ако си за 7,30 викаш ура... А иначе влакът отдавна е изгубил битката с личния автомобил относно времепътуване, комфорт, гъвкавост... Само погледни Фейсбук групите, в които хората се организират и се придвижват с автомобили групово - никнат като гъби. И междудругото магистралите никак не са бавен вариант за придвижване и това се доказа и в България след пускането на АМ Тракия.

Експрес "ЗЛАТНИ ПЯСЪЦИ" Пътува под 7 часа попрнцип до Варна, той е най-бързия влак до северното чернморие, но пък тръгва твърде рано от София, в 6.50 сутринта което за някои хора е неудобно, особено ако си бил до късно на работа предишната вечер.

Иначе това за споделените пътувания и аз щях да пиша е много неприятно напоследък. От моята работа колеги и то интелигетни хора редовно се възползват от такива, най-вече гледам до Стара Загора. Това са ФБ групи, в които всеки пише с каква кола, колко места има и къде спира и така превозва хора нелегално, ощетявайки националния превозвач, за който си плащаме данъците. Дори ми се хвали колега от Стара Загора, как от врата до врата се прибрал така нелегално до София само за 2 часа, а с това което му осигурявала държавата, ГТ в двата града, влаковете си загубил бил половината ден.

Това въобще законно ли е според вас, така да се ощетява националиня превозвач? Още по-брутално съм виждал на гарата в Бургас, там направо седят пред колата и питат "има ли за Айтос, Карнобат, Сливен" итн.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #694 on: 03.09.2015, 11:45:42 »
София - Варна с влак под 7,30ч - друг път, няма такива филми. Дори ако си за 7,30 викаш ура... А иначе влакът отдавна е изгубил битката с личния автомобил относно времепътуване, комфорт, гъвкавост... Само погледни Фейсбук групите, в които хората се организират и се придвижват с автомобили групово - никнат като гъби. И междудругото магистралите никак не са бавен вариант за придвижване и това се доказа и в България след пускането на АМ Тракия.

Експрес "ЗЛАТНИ ПЯСЪЦИ" Пътува под 7 часа попрнцип до Варна, той е най-бързия влак до северното чернморие, но пък тръгва твърде рано от София, в 6.50 сутринта което за някои хора е неудобно, особено ако си бил до късно на работа предишната вечер.

Иначе това за споделените пътувания и аз щях да пиша е много неприятно напоследък. От моята работа колеги и то интелигетни хора редовно се възползват от такива, най-вече гледам до Стара Загора. Това са ФБ групи, в които всеки пише с каква кола, колко места има и къде спира и така превозва хора нелегално, ощетявайки националния превозвач, за който си плащаме данъците. Дори ми се хвали колега от Стара Загора, как от врата до врата се прибрал така нелегално до София само за 2 часа, а с това което му осигурявала държавата, ГТ в двата града, влаковете си загубил бил половината ден.

Това въобще законно ли е според вас, така да се ощетява националиня превозвач? Още по-брутално съм виждал на гарата в Бургас, там направо седят пред колата и питат "има ли за Айтос, Карнобат, Сливен" итн.

Не съм наясно с тези организирани пътувания, за това питам - твоят колега като се качва в чужда кола плаща ли нещо?
Ако не плаща не е незаконно, но ако плаща вече има проблеми за приемащия парите - няма лиценз, най-вероятно не декларира приходи, не знам със застраховките как стои положението.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #695 on: 03.09.2015, 11:50:10 »
Иво, бактън вече от такива приказки...Т.нар. сайтове за организиране на споделени пътувания въобще не сме ги измислили ние, ами са дошли от Европа, САЩ и т.н., даже тук по-скоро навлизат тепърва и не са достатъчно разпространени, защото знаеш каква е обстановката и хората малко или много ги е страх. Да не би в Германия ДБ да са ревнали, че тези споделени пътувания ги ощетяват? Там, а от скоро и тук, знаеш ли колко приятелства за цял живот са възникнали по този начин, има дори случаи на хора, които са станали гаджета и са се оженили.....В крайна сметка всеки си решава сам дали да участва в такива пътувания или не - хората просто при наличие на свободни места в колата си поделят разходите за бензин. "Националният превозвач" в това си състояние не заслужава грам държавна субсидия от нашите данъци да получава докато поне не си оправи говняните вагони, трошнатите машини и кекавите разписания, същото се отнася и за НКЖИ....Парите, които държавата, респективно ние с тебе, дава на БДЖ и НКЖИ, отиват основно за хубави заплатки на назначените безброй  абсолютно нищо не правещи търтеи - "наши хора" в администрациите на Вазов-3 и на Мария-Луиза.
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #696 on: 03.09.2015, 11:51:10 »
Нека Веско76 да ви обясни, как функционира митфарер-системата в държавата с най-развита жп-структура - Германия. От това DB не е тръгнал да фалира.
Всеки е свободен да качва когото си иска в колата си. Той не изпълнява маршрут по поръчка като такси, а просто вози хора със себе си. Дай сега да забраним всякакъв вид транспорт, за да живеят БДЖ и НКЖИ! Няма какво да търсим по вола теле, двете организации сами са си виновни за проблемите си.

До 50-те години на 20-ти век жп-транспортът практически е бил без конкуренция в междуселищните комуникации. Нито е имало читави пътища, нито читави автобуси, нито читави самолети. Но това отдавна се е променило. Затова жп-инфрата и возилата в развитите страни отговарят на предизвикателствата с разработки на супер-бързи возила и бърза инфра за тях. А не с мухлясали кимирсеновски дивотии заради неблагополучията на БДЖ и НКЖИ да порязваме другите превозвачи.
По същия начин бурното развитие на презокеански лайнери тип "Титаник" спира през 50-те, когато те не могат да устоят на самолетите. В някой хубав ден и самолетите ще остареят и ще отстъпят място на левитационни телепорти или нещо друго. Прогресът не се спира с декрети.
« Last Edit: 03.09.2015, 12:02:17 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #697 on: 03.09.2015, 12:18:24 »
Да не би в Германия ДБ да са ревнали, че тези споделени пътувания ги ощетяват? Там, а от скоро и тук, знаеш ли колко приятелства за цял живот са възникнали по този начин, има дори случаи на хора, които са станали гаджета и са се оженили

Така е, но там пътуването с обществен транспорт е доста по-бързо, влаковете се движат и с по 250-300км/час, первоза е на често и такива споделени пътувания не могат да бъдат сериозна конкуренция. Там конкуренция на влака е по-скоро самолета, а не личния автомобил, както тука, дори тука вече както писахме влака губи дори в тази конкуренция. Иначе наистина можеш да си изгубиш половината ден ако пътуваш само с обществения транспорт от Стара Загора до София, като сложиш ГТ там, ГТ тука, прескачванията и влака в сравнение с 2 часа при такова споделено пътуване.

А дали плащат не знам, ще попитам но мисля че си делят разходите за бензин/нафта/метан просто, демек дават пари все пак.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #698 on: 03.09.2015, 12:22:52 »
Влакът ще продължава да губи докато отговорните за това БДЖ-ПП и НКЖИ не си оправят бакиите. Точка по тоя въпрос.
« Last Edit: 03.09.2015, 12:30:48 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #699 on: 03.09.2015, 13:03:12 »
Само, че проблема не е в БДЖ и НК"ЖИ", а в държавата. Няма никакъв контрол върху случващото се в тези две предприятия. И колкото и да се опитваме да се заблуждаваме, че проблема е конкретно в двете предприятия... не е - просто държавата и всички политици имат интерес този вид транспорт да не се развива, а само да се прибират парички от него. Реално ако всички тези вложени средства и всички предлагани средства от еврофондовете се използват по предназначение и с качествено изпълнение - сега щяхме да имаме една много добра железница... хайде да не е като Немската, но поне като Полската, Унгарската или Чешката.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!