Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 304877 times)

Offline eng.vassilev

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #700 on: 03.09.2015, 20:46:26 »
За да станем сме напълно точни Иво, според разписанието на БДЖ RБВ 2601 (не експрес - такава категория в БДЖ няма) взима разстоянието София - Варна за 7часа и 5 минути. Да не са 7,30, но не са и под 7 :)
А иначе например за пътуване с кола между София и Варна има поне 4 фб групи (за толкова знам аз). Наистина незаконно е, но е много практично - возиш се от адрес до адрес, не си губиш например времето в неделя вечер със "супер редовния" градски транспорт в София и тн. :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #701 on: 03.09.2015, 21:01:56 »
Точно днес, а вероятно и доста често, го е взел за 7.30 ч -> +24 мин закъснение.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #702 on: 03.09.2015, 21:04:49 »
Абе аз мога да го взема за три часа, ама дали ще стигна жив.....
То не е само до това кога ще стигнеш, а също и дали ще стигнеш. Влакът си остава най-сигурния и най-екологичния транспорт, световно признат. А и в България, най-евтиния.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #703 on: 03.09.2015, 21:08:12 »
И по този критерий България е в дъното - хем с влак най-бавно в Европа, хем с кола най-опасно в Европа (да не споменавам разбиването на колите по хубавите пътища).
« Last Edit: 03.09.2015, 21:09:54 by Neronov »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #704 on: 28.10.2015, 12:18:44 »
Строителството на София – Перник – Радомир ще започне в началото на 2017 година

Quote from: Градът.бг
Завършва работата по техническия проект на жп трасето София – Перник – Радомир. Работата по него беше представена на пресконференция.

Инвестиционният проект за модернизация на жп линията София – Перник – Радомир предвижда изграждане на железопътна магистрала, която обслужва населението в региона, вътрешния и международния товарен трафик.

От работата по техническия проект са завършени предпроектните проучвания и идейният проект. Сега се работи по етап 2 на проекта - постигане на пълна проектна готовност до ниво "зрял проект".

Избран е вариант "Алтернатива 6", комбинация от няколко варианта. Според него трасето София - Перник - Радомир се разделя така:
- София - Владая - единична линия, около 90 км в час
- Владая - Драгичево - двупътен тунел с дължина 4890 км. Той потъва на дълбочина между 130 и 180 м, за да избегне свлачищата в района., каза инж. Павлина Димитрова, представител на изпълнителя ДЗЗД"Нет - Италфер ИКЮИ". Проектантът препоръчва тунелът да бъде изкопан с тунело-пробивна машина.
- Драгичево - Перник - двойна линия - 120 км в час.
- Перник - Радомир - двойна жп линия - 160 км в час. По трасето има 2 тунела с обща дължина 1195 м - единият е около 700 м, а другият - 300 м.


Железопътната линия София - Перник - Радомир се състои от две трасета:
-основно: София - Драгичево – Перник - Радомир – единична жп линия с обща дължина около 48.6 км
-обходно: Волуяк - Разменна - Храбърско - Перник – единична жп линия с обща дължина около 48.8 км. След Перник обходното трасето се влива в тунелния участък към Радомир. Обходът има голяма значение за товарните превози. Основното трасе в частта до Перник ще се ползва като пътническо, а обходното - като товарно.
НКЖИ ще кандидаства след обявяването на втората показа за Механизма за свързана Европа през ноември с проекта София - Перник. Индикативната му стойност е 520 533 818 лв. без ДДС.

Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #705 on: 28.10.2015, 13:04:06 »
Доста странно: как от най-високата точка на прохода - гара Владая - н.в.858 м ще правят дълбоко заложен тунел до Драгичево, което е само на 743 м н.в. По-скоро входната точка би трябвало да е между Черния кос и КАТ-Владая.
А ако софийската част - от Горна баня до Захарна фабрика се удвои, може да се обмисля сгъстяване на жп връзката Перник-София или надземна градска железница Горна баня-Искър
« Last Edit: 28.10.2015, 13:06:15 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #706 on: 28.10.2015, 15:21:28 »
От СО са се заинатили и не дават и дума да става за удвояване на линията през Западния парк. Не пожелаха да се преборят с "еколозите" за трамвая през Борисовата, камо ли това.

Според мен ако в долното:

- София - Владая - ...
- Владая - Драгичево - ...

Владая се замаести с Горна баня нещата ще паснат.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #707 on: 28.10.2015, 15:34:47 »
Оставете СО, ами знаете какъв голям балон са надути цените на имотите в София и удвояването на този участък направо ще излезе златно, плюс години дела, обжалваници, забавяния и т.н. Освен ако правителството не обяви обекта за такъв от национално значение, да се дефинира държавна нужда, като тогава собствениците могат да обжалват цената, но това не спира строителството. В случая със Северната тангента например отчужденията бяха извършени на смешната цена от 80 стотинки на квадрат, имаше протести и т.н. и в крайна сметка съдът отхвърли жалбите срещу тези оценки. Другият по-голям проблем е Циганьория, където разни високоплатени соросоидни организации, базирани за благозвучие в Хелзинки, не дадоха дори подпорна стена да се построи, щели да бъдат нарушени правата на ония маймуни, а за удвояване да не говорим. А ново трасе = отново разправии с отчуждавания на балонести имоти и 10-годишно протакане.

Аз лично се съмнявам тази история да се реализира в така зададените срокове. Справка - Пловдив-Свиленград. Освен това как се строи пет километра тунел - имаме си един такъв, и то с много по-малка дължина, "паметник" по линията Карнобат - Синдел, който не е ясно в кой живот ще бъде завършен. Сега не съм се качвал на влака след ремонтите в Мангал сити, но се надявам влаковете оттам да минават доста по-бързо от преди, примерно поне с 90 км/ч. Не знам дали е преработена и книжката-разписание.

Отделно от това Батановци-Радомир път 1 е в гига-аварийно състояние и е пред закриване, а централизацията в Батановци така е направена, че ръководителят движение не може да пусне влак в посока Радомир по неправилния път, та да спести поне 10 минути....
« Last Edit: 28.10.2015, 15:41:29 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #708 on: 28.10.2015, 16:00:37 »
Преди време в сп. Железопътен транспорт имаше проект за премахване на трасето през Западен парк. Алтернативното описваше една  крива по реката и западната част на парка пак влизаше в Захарна фабрика. Беше доста добра идея.
The Grand Tour

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #709 on: 28.10.2015, 17:07:23 »
Миналата седмица пътувах, по-добре е през бунището, сравнително бързо минава, на кривата след това не ми хареса много, на новия подлез на Горна баня имаше ограничение 25, после и преди Владая също в един участък. На Батановци - Радомир се влачихме сигурно с 40, после наду доста и на следващата гара беше на -3 спрямо разписанието. Иначе Перник-разпределителна - Перник има някакъв коловоз, който не ми е ясно за какво се използва, с малко усилие дори при това трасе може да се спестят към 15-20 минути на пътническите до Радомир.

ПП На Захарна фабрика все още подбиват коловози, като минах работеха по първи, после в парка копаеха канавки и оформяха откосите настрани.
« Last Edit: 28.10.2015, 17:12:17 by monte carlo »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #710 on: 28.10.2015, 17:55:15 »
Преди време в сп. Железопътен транспорт имаше проект за премахване на трасето през Западен парк. Алтернативното описваше една  крива по реката и западната част на парка пак влизаше в Захарна фабрика. Беше доста добра идея.

Можеш ли да я намериш тази статия?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #711 on: 11.11.2015, 14:43:40 »
Вчера е пусната обществена поръчка за модернизация на линията София - Елин Пелин.

Отваряне на офертите
Дата: 22.01.2016 г.  Час: 10:00
Място

ДП НКЖИ, гр. София, бул. "Мария Луиза", 110, заседателна зала, партер.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #712 on: 11.11.2015, 21:13:06 »
Вчера е пусната обществена поръчка за модернизация на линията София - Елин Пелин.

Отваряне на офертите
Дата: 22.01.2016 г.  Час: 10:00
Място

ДП НКЖИ, гр. София, бул. "Мария Луиза", 110, заседателна зала, партер.
Добре, че са включили и Елин Пелин-Септември. Можем да се надяваме, че до 2020 ще е готово. Друг е въпросът какви влакове ще се движат по скоростната отсечка. Ако нямат намерение да оправят БДЖ, да идват чужди компании, вече ми писна да се влача 3 часа до Пловдив.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #713 on: 11.11.2015, 23:45:03 »
С тези темпове на ремонт на жп инфраструктурата най-рано 2025г. ще е готово това трасе, според мен. София-Елин Пелин е лесно, там може и да успеят до 2020г., но нататък към Вакарел и Костенец трябва да изградят сума ти тунели и мостове.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #714 on: 12.11.2015, 14:04:18 »
Добре, че са включили и Елин Пелин-Септември. Можем да се надяваме, че до 2020 ще е готово. Друг е въпросът какви влакове ще се движат по скоростната отсечка. Ако нямат намерение да оправят БДЖ, да идват чужди компании, вече ми писна да се влача 3 часа до Пловдив.

Eлин Пелин - Септември ще се финансира по ОП ТТИ 2014-2020. Отсечката ще бъде разделена на два лота Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Септември. За тези отсечки търгът ще бъде обявен вероятно през 2016.

Настоящият търг е за София - Елин Пелин, като част от отсечката Волуяк - Елин Пелин и ЖП възел София. Всичко това се финансира по Механизма за свързана Европа.

Добре е да се разграничават нещата.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #715 on: 12.11.2015, 18:06:08 »
Добре, че са включили и Елин Пелин-Септември. Можем да се надяваме, че до 2020 ще е готово. Друг е въпросът какви влакове ще се движат по скоростната отсечка. Ако нямат намерение да оправят БДЖ, да идват чужди компании, вече ми писна да се влача 3 часа до Пловдив.

Eлин Пелин - Септември ще се финансира по ОП ТТИ 2014-2020. Отсечката ще бъде разделена на два лота Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Септември. За тези отсечки търгът ще бъде обявен вероятно през 2016.

Настоящият търг е за София - Елин Пелин, като част от отсечката Волуяк - Елин Пелин и ЖП възел София. Всичко това се финансира по Механизма за свързана Европа.

Добре е да се разграничават нещата.
Разбира се, ама така беше написано, че е трудно за разграничаване. Хубаво е да побързат и с другата поръчка, че трябва да приключат до 2022, за да не изгубят пари. Да не стане като Септември-Пловдив, където на места още са сериозно изостанали и е под въпрос, дали ще свършат до 31.12. Добре, че засега времето е с тях.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #716 on: 12.11.2015, 23:23:21 »
За Септември-Пловдив нищо не е под въпрос. Напълно сигурно е, че два от трите участъка няма да са готови, а единия от тях няма да е и до половината.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #717 on: 13.11.2015, 15:24:51 »
Обявиха първия търг от жп проекта Пловдив – Бургас, фаза 2

Quote from: Градът.бг
НК"Железопътна инфраструктура" обяви търг за рехабилитация на железопътни участъци Скутаре-Оризово и Стралджа-Церковски, част от проект: "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по жп линията Пловдив – Бургас – фаза 2", по обособени позиции.
Обособена позиция 1: Рехабилитация на железопътен участък Скутаре – Оризово.
Обособена позиция 2: Рехабилитация на железопътен участък Стралджа – Церковски.
Стойността на двете отсечки е 83 978 650 лв. без ДДС. Времето за изпълнение на проекта е 36 месеца. Оферти се приемат до 16:45 на 28 януари 2016 г. и ще бъдат отворени на 29 януари 2016 г.

Позиция 1: Обхваща жп участък от гара Скутаре (НС1 - км 16+894) до гара Оризово (НС2 – км 43+029) с дължина 26.135 км и включва гарите Маноле и Белозем и сп.Опълченец. Предвижда се рехабилитация на всички изкуствени съоръжения от долното строене (големи и малки мостови съоръжения, водостоци, отводнителни канавки и др.) в участъка Скутаре - Оризово от км 16+894 (НС 1 гара Скутаре) до км 43+029 (НС2 гара Оризово).;полагане на ново горно строене на железния път и стрелките сс релси тип 60 Е1 и стоманобетонови траверси с безподложно еластично скрепление и нов баласт, направа на безнаставов релсов път. Рехабилитация на технически сгради и приемни здания в гари Маноле, Белозем и сп. Опълченец; изпълнение на мерки според плана за управление на строителните отпадъци; дейности по шенаж и репераж на жп пътя и др.
По контактна мрежа ще бъдат заменени всички железобетонни стълбове с металорешетъчни или плътно метални; предвидено е анкериране на стълбовете на пероните; натягане на проводниците; подмяна на контактен проводник; подмяна на носещо въже; подмяна на хамути на конзолите; рехабилитация на еднопътни и многопътни конзоли; инсталиране на обратен проводник/алуминиев многожичен проводник;промяна на височината на контактния проводник от глава релса, включително и на прелези; изпълнение на въздушните междини без секциониране в три междустълбия и др. Стойността на позиция 1 е 79 807 937 лв. без ДДС.

Позиция 2: Обхваща Стралджа - Церковски от км 217+210 до кмm 218+919 (Път 1) и от км 218+586 до км 218+973 (Път 2). Ще бъдат рехабилитирани всички изкуствени съоръжения, положено ново горно строене на железния път с релси тип 60 Е1 и стоманобетонови траверси с безподложно еластично скрепление и нов баласт, ще бъде направен безнаставов релсов път и др.стойността на позиция 2 е 4 170 713 лв. без ДДС.

Критерии за оценка
Обособена позиция 1
-Предложена цена, максимален брой точки 100. ; тежест: 60.
-Техническа оценка - максимален брой точки 100, в т.ч.: предложение за проектиране (Т1) - максимален брой 15 т.; продължителност на прекъсването на движението на влаковете за цялото денонощие и за част от денонощието "прозорци"(Т2) - максимален брой 50 т.; среден месечен напредък (Т3) - максимален брой 35 т.; тежест: 40.

Обособена позиция 2
-Предложена цена, максимален брой точки 100; тежест: 60
-Техническа оценка - максимален брой точки 100, в т.ч.:предложение за проектиране (Т1) – максимален брой 15 т.;продължителност на прекъсването на движението на влаковете за част от денонощието "прозорци" (Т2) - максимален брой 45 т; среден месечен напредък (Т3) - максимален брой 40 т. ; тежест: 40.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #718 on: 30.11.2015, 13:26:09 »
Жп проектът Видин – София фаворит за Механизма за свързване на Европа

Quote from: Градът.бг
Жп проектът Видин - София предвижда изграждане на железопътна магистрала, която да обслужва населението, вътрешния и международния пътнически и товарен трафик. Специфична цел при неговото реализиране е постигане на проектна готовност за модернизация на железопътната линия Видин - София (в железопътния участък Видин - Медковец е подготвен технически проект), както и актуализация на идейния проект за трасето в жп участъците Медковец - Руска Бяла и Руска Бяла - Столник.

След отпадането на жп проекта София – Драгоман от кандидатите за финансиране по Механизма за свързване на Европа (МСЕ) и след

актуализацията на жп проекта Видин – Медковец
той се превръща във фаворит за финансиране по МСЕ.
Стойността на актуализирания проект Видин – Медковец от 540 млн. евро е сведена до 405 млн. евро. Това означава, че и този проект следва да бъде осъществяван частично, ако получи финансиране по Механизма за свързване на Европа, каза Мария Чакърова, защото общата стойност на поканата от ноември 2015 г. е 240 млн. евро, 10 млн. евро от които са резервирани за други български проекти. Ако проектът бъде разделен на части, втората му част може да кандидатства за финансиране от МСЕ при обявяване на следваща покана  през 2016 г. Чакърова използва възможността отново да подчертае, че е необходима държавна политика в подкрепа на железниците, което да даде тласък за развитие на сектора.
Кой от проектите ще се кандидатира за МСЕ тепърва ще се решава, но шансовете на Видин – Медковец са големи.
Участъкът е с дължина 65 км. По трасето има 33 моста и 2 тунела, единият от които е с дължина 1985 м, а вторият – 300 м. Според ръководителя на проекта от страна на изпълнителя Валентин Михайловски линията е единична. Теренът, през който преминава, е планински и по тази причина по него има големи съоръжения. Най-дългият от мостовете е 1050 - 1070 м, по-дълъг е и от Дунав мост 2 и е висок 110 м.
Авторите на техническия проект са готови с основната част по него, сега се подготвят подробните устройствени планове, които ще бъдат завършени през следващата година. При геоложките проучвания са използвани съвременни лазерни технологии за проучване в дълбочина на териториите, през които преминава бъдещото трасе.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #719 on: 04.12.2015, 15:30:59 »
Quote
Влаковете до Перник ще пътуват със 160 км/ч

Проектът за модернизация на ж. п.-линията София - Перник - Радомир, предвижда увеличаване на скоростта на влаковете до 160 км/ч., съобщиха от общината.
Общата дължина на трасето е 48,6 км и обслужва десет гари. Проектната скорост на съществуващата линия е 75-100 км/ч., като реално максимално достигнатата скорост е 80 км/ч. поради ограничения на места. Линията е единична и е електрифицирана, а в отсечките София - Захарна фабрика, и Батановци - Радомир, е двойна. Проектът за модернизация запазва съществуващото трасе до Владая. Избраното решение за участъка Владая - Драгичево, предвижда строителство на нова двупътна линия и тунел, дълъг 4850 м. Според специалисти така ще се реши проблемът със засягане на жилищни райони на север от съществуващата линия над Владая. В участъка Драгичево - Перник, ще има двойна железопътна линия за скорост 120-160 км/ч. по съществуващото трасе. Там се налагат някои ограничения заради наличието на магистрала и крива с малък радиус при влизане в гара "Перник". Между Перник и Радомир ще има двойна ж. п.-линия за скорост 160 км/ч., като до спирка "Кракра" трасето е проектирано по съществуващото с ограничения на места на скоростта до 110 км/ч. Ще бъдат изградени два тунела с обща дължина 1195 м. На наличните големи съоръжения по ж. п.-линията София - Драгичево - Перник - Радомир, ще бъде направена реконструкция, или подмяна с нови. Всички прелези се премахват и се заменят с нови надлези и подлези. Предвижда се изграждане на седем нови моста над Струма, като техните устои не засягат речното корито, и четири нови - над улици и пътища. Проектирано е и построяване на 95 водостоци, от които 10 са в участъка, разположен най-близо до защитената зона "Витоша". Те ще бъдат заустени във Владайската река.

Източник: http://www.dir.bg/
ДИРЕКТЕН ЛИНК