Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 97347 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9602
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #820 on: 18.09.2017, 22:32:35 »
Сделано през 2015 г.
Със специално подчертаване върху линиите на релсовото трасе.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #821 on: 26.12.2017, 19:17:37 »
Май ще правят някакъв ремонт на гарата в Казичене, защото има доста голямо количество релси и траверси стоварени на площада до релсите, нещо което до сега не е правено.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Spas237

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #822 on: 26.12.2017, 19:50:51 »
Сигурно скоро ще започне ремонта от София до Елин Пелин.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #823 on: 11.03.2018, 17:03:31 »
"Модернизацията" на София-Елин Пелин е започнала, или започва от утре, защото движението се извършва само в единия коловоз и се изчакват влаковете на Елин Пелин. Някой има ли линк към проекта, интересува ме по-конкретно какво се случва със сегашното трасе Елин Пелин - Белово. Знам, че ще се правят тунели и мостове, ама все си мисля, че ще е най-разумно по текущото трасе да продължават да се движат ПВ, срамота ще е да се оставят толкова населени места без транспорт, а и гледките са уникални.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #824 on: 11.03.2018, 18:40:38 »
Ето го проектът: https://www.youtube.com/watch?v=s_jMoUY-QOo. Само Вакарел няма да е на новата линия, но си има отклонение за него (както и за мина Чукурово). Доколкото се вижда от анимацията - само отклонение от източна страна - откъм Пловдив, т.е. няма да е възможно пътнически влакове София-Вакарел-Септември да минават през сегашната гара Вакарел. Уникални гледки ще има по мостовете на новото трасе, по сегашното няма някакъв уникат.
« Last Edit: 11.03.2018, 18:59:06 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #825 on: 11.03.2018, 19:22:41 »
Пропуснати са някои спирки по трасето. Не ми е съвсем ясно къде ще е новата гара Костенец и каква ще е съдбата на старата, която реално е на около 30 години.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #826 on: 11.03.2018, 19:39:47 »
Модернизацията започна на 26.02.2018г. вече голяма чаат от треверсите и релсите складирани на площада на гара Казичене са извозени посока предназначеното им място за полагане, също така има фургони за работниците.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #827 on: 11.03.2018, 22:34:05 »
Ето го проектът: https://www.youtube.com/watch?v=s_jMoUY-QOo. Само Вакарел няма да е на новата линия, но си има отклонение за него (както и за мина Чукурово). Доколкото се вижда от анимацията - само отклонение от източна страна - откъм Пловдив, т.е. няма да е възможно пътнически влакове София-Вакарел-Септември да минават през сегашната гара Вакарел. Уникални гледки ще има по мостовете на новото трасе, по сегашното няма някакъв уникат.
Явно не пътуваш достатъчно често, аз съм по тоя маршрут поне 2 пъти в месеца и в двете посоки вече години и не ми омръзват гледките. Около Костенец е наистина много живописно, Момин проход и Момина Клисура. Вакарел-Елин Пелин също е красиво. Не виждам как през тунела ще се вижда нещо?! Нищо не им пречеше да оставят старото трасе за ПВ и КПВ, ама все пак знаем кой е министър на транспорта, знаем ги капацитети в НЛЖИ, БДЖ и колко им пука за редовния пътник или бабите от селата. Наши се усвояват парите, симулира се дейност, всичко е точно.

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #828 on: 11.03.2018, 22:49:13 »
ЖП линията е на първо място транспортна инфраструктура и няма как гледките да определят съдбата на главна линия. Живописни линии имаме предостатъчно.
Единствената съществена транспортна загуба ще е за Вакарел, където ще отпаднат повечето влакове и едва ли ще просъществува като гара дълго. Там само трябваше да остане цялото старо трасе, но еднопътно и пътническото движение да минава по него.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12084
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #829 on: 11.03.2018, 23:16:45 »
Никъде не е упоменато, че старото трасе отпада, предполагам че ще остане за пътническите и товарни влакове, а бързите и експресите ще са по новото. Дори се споменава за 2 нови ж.п.връзки със старото трасе, при Вакарел и Костенец, така че ще има възможност и за повече маршрути дори.

При 160 км/час ще може да се пътува до Пловдив за около 50 мин. време без спиране.

2020-та ли е крайният срок? Доста работа имат и ако е тогава ще видят зор, като гледам има доста съоражения за правене, а пък и колко време правеха Пловдив-Бургас.

Да не стане така както има само няколко локомотива за по-високи скорости, да има 2-3 елитни влака, които да пътуват за 50 мин. до Пловдив и за 3 часа до Бургас а всичко останало да си е по старо му. Макар че ако се поддържа и 100-110 км/час плътно без много спирания, пак трябва да може да се стигне до Бургас за малко над 4 часа, и за час и малко до Пловдив.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #830 on: 11.03.2018, 23:18:42 »
ЖП линията е на първо място транспортна инфраструктура и няма как гледките да определят съдбата на главна линия. Живописни линии имаме предостатъчно.
Единствената съществена транспортна загуба ще е за Вакарел, където ще отпаднат повечето влакове и едва ли ще просъществува като гара дълго. Там само трябваше да остане цялото старо трасе, но еднопътно и пътническото движение да минава по него.
Не казвам, че трябва "гледките да определят" съдбата на главните ЖП линии. Нито съм против модернизацията по принцип, и аз искам да стигам за 1 час до Пловдив, само дето това няма да се случи и след 10 години... Видях как работеха на участъка Септември-Пловдив, изстрадах целия процес. Закъсняха с 2-3 години, при това на равен участък, представете си какво ще бъде през планината, където тепърва предстоят адски мъки. Също, за мен цялата тая "модернизация" с линии за 160 км/ч е просто прах в очите на обществеността, за да се каже, че се прави нещо за ЖП транспорта. В 21-ви век, епоха на TGV, ICE, Шинкансен и тем подобни, всякакви скорости под 200 км/ч не са никаква модернизация, освен ако не говорим за Африка.
Вярно е, че съм пристрастен, защото имам сантимент към това трасе, от там е минавал Ориент експрес, аз самият съм имал и продължавам да имам приятни пътувания от там. Представете си, че не говорим за Елин Пелин-Септември, а участъка през Искърското дефиле. И там е главна линия, все пак това е транспортен коридор 4. Ако трябваше половината линия да мине в тунели, нямаше да сте толкова равнодушни.
Пак казвам, аз не съм против високоскоростно трасе, точно обратното, но какво пречи да остане старото трасе? Ще кажете, че вероятно технически е необосновано, скъпо и пр., но идеята не е лишена от логика. Погледнете АМ "Тракия", там си остава старият път E80, при тежки инциденти и аварии пренасочват движението от там. Имайки предвид качеството на изпълнение на проекти по ЖП инфраструктурата в България и дълготрайността на обектите, ще има нужда и от "бавното" трасе.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #831 on: 11.03.2018, 23:20:09 »
Никъде не е упоменато, че старото трасе отпада, предполагам че ще остане за пътническите и товарни влакове, а бързите и експресите ще са по новото. Дори се споменава за 2 нови ж.п.връзки със старото трасе, при Вакарел и Костенец, така че ще има възможност и за повече маршрути дори.

При 160 км/час ще може да се пътува до Пловдив за около 50 мин. време без спиране.

2020-та ли е крайният срок? Доста работа имат и ако е тогава ще видят зор, като гледам има доста съоражения за правене, а пък и колко време правеха Пловдив-Бургас.

Да не стане така както има само няколко локомотива за по-високи скорости, да има 2-3 елитни влака, които да пътуват за 50 мин. до Пловдив и за 3 часа до Бургас а всичко останало да си е по старо му. Макар че ако се поддържа и 100-110 км/час плътно без много спирания, пак трябва да може да се стигне до Бургас за малко над 4 часа, и за час и малко до Пловдив.
Никъде не е упоменато (още), защото се страхуват от реакцията на хората. Голяма част от пътниците не знаят какво предстои, не всеки е транспортен ентусиаст, за да следи.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7591
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #832 on: 11.03.2018, 23:22:22 »
... Погледнете АМ "Тракия", там си остава старият път E80, при тежки инциденти и аварии пренасочват движението от там. Имайки предвид качеството на изпълнение на проекти по ЖП инфраструктурата в България и дълготрайността на обектите, ще има нужда и от "бавното" трасе.

Път I-8. Е80 следва А1 и след това А4. Въпросният път понастоящем се води затворен поради непроходимост. Старият път I-1, дубльор на А2, също е затворен поради непроходимост. Случайност?

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #833 on: 11.03.2018, 23:24:11 »
... Погледнете АМ "Тракия", там си остава старият път E80, при тежки инциденти и аварии пренасочват движението от там. Имайки предвид качеството на изпълнение на проекти по ЖП инфраструктурата в България и дълготрайността на обектите, ще има нужда и от "бавното" трасе.

Път I-8. Е80 следва А1 и след това А4. Въпросният път понастоящем се води затворен поради непроходимост. Старият път I-1, дубльор на А2, също е затворен поради непроходимост. Случайност?
Затворен е временно, АПИ има намерение да го ремонтира тази година. Затворен е само участъкът Вакарел-Ихтиман, което е около 20? километра. Никъде другаде по Е80 няма затваряне :D

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #834 on: 11.03.2018, 23:51:00 »
Старото трасе разбира се отпада. Затова са и връзките - за обслужване на сегашната гара Костенец и Вакарел, където има(ше) и товарно движение. Подобно решение е приложено навремето и за старата гара Попово.
И ако на Костенец ще може да пътува една мотриса напред-назад между старата и новата гара за връзка с влаковете, на Вакарел няма да има такова нещо.

По мое мнение, цялата идея за новата линия в този участък е крайно неудачна и може би е по-добре да не се случва в този си вид. Големият наклон остава и пропусквателната способност намалява, товарните влакове ще продължат да имат нужда от два локомотива и да се движат бавно както нагоре, така и надолу и ще запушват огромните междугария за дълго.
А по старата линия могат да се достигнат параметри за 100-120 км/ч на спънатите места с минимални корекции на трасето. Това ще е напълно достатъчно и в пъти по-евтино.

Ако се прави нова линия, тя трябва да е с минимален наклон, ако ще това да изисква 15-километров тунел под Вакарел. Всичко останало е безпредметно, поне на тази цена.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12084
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #835 on: 11.03.2018, 23:55:11 »


Ето видео и за реконструкцията на Оризово-Михайлово. Според него например където новото трасе се отдалечава от старото, като при Чирпан път 1 минава през старата гара, път 2 минава транзит през тунел за 160 км/час.

Колкото до скоростта- не знам с нашият сложен терен доколко са възможни по-високи скорости. Това не са равните като тепсия Германия, Англия, Дания итн. Нашия терен е изключително сложен и пресечен. Може би с мотриси с накланящи се кошове да е възможно постигането и на по-високи скорости от 160 км/час.

Тази скорост е добра като за нашите растояния, но да се поддържа постоянно. При 160 км/час до Пловдив ще се пътува за около 50 мин., до Бургас за около 2.40 мин. сметнете скороста спрямо растоянието. Мисля че са съвсем прилични времена за пътуване и напълно конкурентни на автомобила и авиокомпаниите. Със самолет се пътува 50 мин. но трябва да си 2 часа по-рано на летището.  Но за да има ефект от тази линия това трябва да стане стандарт за всички бързи и експресни влакове, а не да има само 1-2 елитни влака, които да пътуват така а другите да са си пак със 100-130.

Quote
По мое мнение, цялата идея за новата линия в този участък е крайно неудачна и може би е по-добре да не се случва в този си вид. Големият наклон остава и пропусквателната способност намалява, товарните влакове ще продължат да имат нужда от два локомотива и да се движат бавно както нагоре, така и надолу и ще запушват огромните междугария за дълго.
А по старата линия могат да се достигнат параметри за 100-120 км/ч на спънатите места с минимални корекции на трасето. Това ще е напълно достатъчно и в пъти по-евтино.

ЕДИТ: сега видях това, има логика да е така. Между 120 и 160 км/час разликата не е толкова голяма, но ще се спестят милиони от тези тунели и препрвяне на трасето, да не говорим че ми се вижда малко абсурдно всичко това да стане в близките 2-3 години, ама да видим... А пък от Веринско почти до Немирово също е повече поле и там може да се гони 160 км/час, и за сметка на тези 100-120 при Вакарел и Костенец, може да се гонят по-високи скорости през полето след Септември и пак да е същото времепътуване, като цялата работа с тия ремонти да приключи много по-бързо.

Не че не е възможно тоя път да направят нещата като хората и да приключат за 2-3 години, но в нашите условия силно съмнително, като си спомним колко години правиха реконструкцията през полето до Димитровград едва ли може да се надяваме да е толкова скоро.
« Last Edit: 12.03.2018, 00:05:32 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4970
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #836 on: 12.03.2018, 10:51:29 »
Много хубаво звучи, ама като гледам колко съоръжения (мостове и тунели) има, не знам дали за по-малко от 5 г. ще го направят.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4553
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #837 on: 12.03.2018, 12:35:56 »
Строителството на толкова сложни и скъпи съоръжения в планината не е оправдано, ако не премахне проблемите с големия наклон край Вакарел. При този наклон ще е трудно да се поддържат 160km/h, може да се окаже и невъзможно за много влакове а и ще има задръжки от по-бавните товарни такива.  :rolleyes:

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 258
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #838 on: 15.03.2018, 16:53:29 »
Ето го проектът: https://www.youtube.com/watch?v=s_jMoUY-QOo.
Тоя проект е пълен абсурд.

Толкова сложни съоръжения. И за какво? Наклона си остава. А в същото време се развалят много други неща.

Значи гара Ихтиман, която е на майната си спрямо града остава на същото място. Ама Костенец, която е в сърцето на града ще се маха. Щяло да има връзка. Нали се сещате какво ще стане с тая връзка. Ще я обявят за нерентабилна и ще я закрият...

Закриват се гари. Правят се на спирки. Създават се изключително големи междугария. А нищо не чувам за АБ с проходни светофори. Така пропускателната способност отива на майната си.

И кви са ти гари с 3-4 коловозчета. Плаче ми се като се сетя как едно време гарите бяха с по 10-15 коловоза.

И като вземем предвид, че от Пловдив до Свиленград (през полето!) го правиха 15 години. как си мислите, че тука ще се справят с това за 5 години. Това го виждам да се влачи десетилетия. А през това обслужването на отсечката София-Пловдив ще е ужасно и ще отблъсне и малкото останали пътници на БДЖ.



Ето видео и за реконструкцията на Оризово-Михайлово.
Още една пародия.

Какви са тия простотии бе? Как може гара с 3-4 коловоза? Тия просто искат да гарантират, че железопътния транспорт никога няма да се възстанови в България. Ами ако в бъдеще някоя индустрия иска да използва железопътен транспорт в тия градчета? Няма как да стане - гарата няма капацитета да обслужва товарни влакове...

Пак се говори за закриване на гари и превръщането в спирки. Големи междугария. И каква е тая тъпотия без проходни сигнали? Защо се премахва нещо толкова полезно?

Защо трасето, отклоняващо се към Чирпан е само за 80 км./ч. То ще се ползва основно от пътническите влакове. Не трябва ли точно те да се движат с по-висока скорост?

И защо от двете страни на въпросния тунел няма РП? Ако стане авария на един от двата пътя - или влаковете няма да могат да влизат в Чирпан или няма да могат да минават транзит. Ако има РП и от двете страни на тунела, ще има възможност за преминаване между двата пътя. А това ще увеличи и пропускателната способност на участъка.

Offline martin.l

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #839 on: 30.04.2018, 10:07:00 »
Здравейте, ще се промени ли разстоянието между Елин Пелин и Септември по новото трасе и с колко?