ЖП линията е на първо място транспортна инфраструктура и няма как гледките да определят съдбата на главна линия. Живописни линии имаме предостатъчно.
Единствената съществена транспортна загуба ще е за Вакарел, където ще отпаднат повечето влакове и едва ли ще просъществува като гара дълго. Там само трябваше да остане цялото старо трасе, но еднопътно и пътническото движение да минава по него.
Не казвам, че трябва "гледките да определят" съдбата на главните ЖП линии. Нито съм против модернизацията по принцип, и аз искам да стигам за 1 час до Пловдив, само дето това няма да се случи и след 10 години... Видях как работеха на участъка Септември-Пловдив, изстрадах целия процес. Закъсняха с 2-3 години, при това на равен участък, представете си какво ще бъде през планината, където тепърва предстоят адски мъки. Също, за мен цялата тая "модернизация" с линии за 160 км/ч е просто прах в очите на обществеността, за да се каже, че се прави нещо за ЖП транспорта. В 21-ви век, епоха на TGV, ICE, Шинкансен и тем подобни, всякакви скорости под 200 км/ч не са никаква модернизация, освен ако не говорим за Африка.
Вярно е, че съм пристрастен, защото имам сантимент към това трасе, от там е минавал Ориент експрес, аз самият съм имал и продължавам да имам приятни пътувания от там. Представете си, че не говорим за Елин Пелин-Септември, а участъка през Искърското дефиле. И там е главна линия, все пак това е транспортен коридор 4. Ако трябваше половината линия да мине в тунели, нямаше да сте толкова равнодушни.
Пак казвам, аз не съм против високоскоростно трасе, точно обратното, но какво пречи да остане старото трасе? Ще кажете, че вероятно технически е необосновано, скъпо и пр., но идеята не е лишена от логика. Погледнете АМ "Тракия", там си остава старият път E80, при тежки инциденти и аварии пренасочват движението от там. Имайки предвид качеството на изпълнение на проекти по ЖП инфраструктурата в България и дълготрайността на обектите, ще има нужда и от "бавното" трасе.