По Пловдив-Свиленград се "разтърчаха" от немай-къде, защото ако не стане до края на годината, после всичко ще си го плащаме от джоба. Те нашите негодяи станаха толкова нагли, че искаха незавършеното да се "фазира" демек да се прехвърли в следващия програмен период, ама от Еврокомисията им удариха завъртник и не им разрешиха. То тези нищо и никакви пикливи 130 километра станаха цяла епопея - от почването през 2001-ва, първо се правеха по предприсъединителните фондове, след като отказаха удължаване на срока за тях, го прехвърлиха към ОП Транспорт, а сега катилите пак поискаха прехвърляне чрез "фазиране" на проекта, ама еврочиновниците им го "дефазираха", та затова са се засилили.........По новоремонтираната линия за Бургас релсите са като спагети, съответно няма как да не е нацвъкано с намаления, а на всичкото отгоре на частните превозвачи вече им писна, та почнаха да пишат доклади до Брюксел, че ж.п. инфраструктурата е в ужасно състояние въпреки огромните такси, които плащат, та ще има шамари.....И тия работи много добре се знаят, но началниците в НКЖИ и БДЖ-ПП се оправдават "ние сме външни на системата, нищо не разбираме и не можем да се месим", та затова "вътрешните" така си въртят далаверките, че бедна ви е фантазията.
Другото положително е, че ЕК отказа на България следваща дерогация или изключване от правилата по отношение на правата на пътниците по ж.п. транспорт и единния европейски ж.п. пазар. Това означава, че след 2019-та всички европейски ж.п. превозвачи ще могат да влизат директно на българска територия, без да искат специално български лиценз, а освен това БДЖ-ПП ще трябва да спазва абсолютно всички регламентирани европейски права на пътниците, включително и да изплаща обезщетения при закъснения.