Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 304853 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #760 on: 27.07.2016, 09:14:22 »
Жители на Вакарел излязоха на протест срещу нова жп линия
Това с урана е велико! Не се знае дали има уран, но ако има - ще увреди района. По тази логика трябва изобщо да се спре строителството на тунели по света.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #761 on: 27.07.2016, 10:45:51 »
Линията София-Пловдив във всички случаи има нужда от сериозно намаляване на наклоните и увеличаване на радиусите на кривите за да се постигне нормална скорост 160-200km/h в леките участъци и 100-120 в по-сложните, което няма как да стане без тунели.  :help:

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #762 on: 27.07.2016, 12:04:27 »
Линията София-Пловдив във всички случаи има нужда от сериозно намаляване на наклоните и увеличаване на радиусите на кривите за да се постигне нормална скорост 160-200km/h в леките участъци и 100-120 в по-сложните, което няма как да стане без тунели.  :help:
По проект линията и в момента отговаря на 100 км/ч в участъка. Въпросът с тунелите е интересен, т.к. при положение, че в равнината строим линия за 160 км/ч не е много логично да правим скъпи тунели пак за такива скорости. Тук решението би трябвало да бъде различно - отново с тунели, но с параметри, които да позволят в момента 160 км/ч, но конструктивно в бъдеще по тях да се движат влакове с 250-300 км/ч. Така или иначе се копае тунел, по-добре да е измислен както трябва, за да не се бием по главата след някое друго десетилетие и отново да дупчим баирите.

Offline emmm_192

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #763 on: 30.07.2016, 12:44:04 »
Освен ремонтите по жп трасетата,разбрах,че имало недостиг и на локомотиви и се изисквали спешни ремонти,затова няма да се движат влакове до доста места.Така чух поне,аз.

Днеска трябваше да пътуваме до Челопеч на гости,но.. в крайна сметка нямаше изобщо удобни разписания до тая посока,дори и с автобус,камо ли с бдж.До местата,където има ремонти има автобуси,само че защо пише в сайта  София Челопеч  2 часа и половина,че дори и повече,като с автобус нормално е час и половина..Да не говорим,че ни и предложиха да отидем до Копривщица с бърз влак,после имало автобус,който да ни довози до Челопеч.Че ти отиваш до по далече и се връщаш обратно,дефакто.

И наистина,заради тея обстоятелства има автобуси на мястото на влаковете,но защо има примерно късно влак,или много рано също така,в зависимост от посоката?!В моя случай до тази наша посока,много рано сутрин има влак,другото са автобуси и последния час по разписание,също се изпълнява с влак,хах..

Да не би причината да е,че тия курсове се изпълняват с влакове,поради това че влаковете са сименсите..

Другото,едно от последните неща,които съм се чудил,като заговорих за сименсите,защо тея наистина доста хубави мотриси ги пускат само,като пътнически влакове?!

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #764 on: 30.07.2016, 17:04:43 »

Другото,едно от последните неща,които съм се чудил,като заговорих за сименсите,защо тея наистина доста хубави мотриси ги пускат само,като пътнически влакове?!

Защото това е тяхната задача - това са влакове за крайградски превози.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #765 on: 30.07.2016, 20:04:54 »
Дезиро Класик са мотриси за пътнически влакове на къси разстояния с времепътувания до около час - час и половина в краен случай два. Не са предназначени за пътувания на дълги разстояния а и не са удобни. :rolleyes:

Offline emmm_192

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #766 on: 30.07.2016, 20:46:20 »
За последното грешиш,определено.Иначе,да,така са предназначени.Е-нищо,че има и до Пловдив и там пътя е определено над 2 часа хах

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #767 on: 30.07.2016, 20:53:25 »
Субективно е, но общо взето не греши. Мотрисите не са удобни за дълъг път с тези тесни и нагъчкани една в друга седалки. За това си има много по-комфортни вагони.
А пътническият влак за Пловдив е за пътуване до/от спирка Бойка, не от София до Пловдив.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #768 on: 26.08.2016, 00:31:25 »
Как върви Септември-Пловдив? Ще са готови ли до 15.09 както пише по табелите? Одеве влезнах в сайта на БДЖ и влаковете София-Пловдив на 16.09 няма под 3 часа, което означава, че няма да има повишаване на скоростта на 15.09.

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #769 on: 24.09.2016, 17:23:28 »
Дали ще доживеем да се возим у нас на такова нещо?


Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #770 on: 24.09.2016, 18:32:13 »
И за какво ни е подобна скорост?!  :neznam:

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #771 on: 24.09.2016, 21:57:34 »
Ти като искаш си се влачи 8 часа в спален вагон до морето като първобитен човек, аз искам да мога да стигам за 1 час дотам. В нормалните държави влаковете още малко ще вдигнат 1000 км/ч, а ние тука още не можем да минем "рекорда" от 100 км/ч.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #772 on: 25.09.2016, 01:38:20 »
Да пътуваш по-малко от час до морето и сега е възможно - със самолет  ;) Та да отговорим и на въпроса кога ще доживеем у нас такова нещо - никога, не ни и трябва.
« Last Edit: 25.09.2016, 01:41:12 by bagercho »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #773 on: 25.09.2016, 10:22:58 »
Аз ще се радвам и от София до Пловдив да стигам за 2, не за 3 часа...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #774 on: 25.09.2016, 11:57:19 »
Достатъчно е поне на първо време да стигнем скорости около 100-120km/h на участъците с по-сложен профил и 160-200 на по-леките - така времепътуването от София до Бургас може да стане около три часа и половина, до Варна около четири може би малко повече при цени близки до тези на автобусите.  :rolleyes: По-високи скорости изискват сериозни инвестиции в инфраструктура и подвижен състав и съответно цените на билетите ще трябва да скочат поне двойно, ако не и тройно съответно ще станат непосилни за повечето хора и влаковете ще са почти празни. :rolleyes: Абсолютно неоправдано е икономически да се търсят такива скорости. :rolleyes:

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #775 on: 25.09.2016, 12:48:21 »
Ти като искаш си се влачи 8 часа в спален вагон до морето като първобитен човек, аз искам да мога да стигам за 1 час дотам. В нормалните държави влаковете още малко ще вдигнат 1000 км/ч, а ние тука още не можем да минем "рекорда" от 100 км/ч.

Ако ще бълваме писане на глупости, признание ли очакваш, какво ли?

Релеф като този на България и с тази площ, влаковете е нормално да се движат на места, където това позволява със скорости, за товарни до 120 км/ч. и за пътнически до 160 Км/ч.

Всякакви други скорости са плод на откровено неразбиране на материята и блянове на болни лаици.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #776 on: 28.09.2016, 22:04:28 »
Ти като искаш си се влачи 8 часа в спален вагон до морето като първобитен човек, аз искам да мога да стигам за 1 час дотам. В нормалните държави влаковете още малко ще вдигнат 1000 км/ч, а ние тука още не можем да минем "рекорда" от 100 км/ч.
А ти готов ли си да платиш 200 лв за билет за да пътуваш 1 час до морето ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #777 on: 29.09.2016, 11:51:12 »
Не виждам кой ще плати 200лв за да пътува един час до морето - има по-евтини двупосочни билети за самолет.  :rolleyes: От друга страна за пътуване около четири часа до Варна и три и половина до Бургас на цена близка до тази на автобусите дори малко по-висока примерно с 10-20 до 30% би имало доста пътници и такъв влак би могъл да излезе на печалба. :rolleyes: За целта е достатъчно по-сложните участъци да са със скорости 100-120km/h, леките - 160-200. :rolleyes:
« Last Edit: 29.09.2016, 11:53:06 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #778 on: 29.09.2016, 12:21:07 »
Мит е, че пътуването от София до Варна трае по-малко от час със самолет. Наистина като полет трае около 45 минути, но това е теоритично време. Като начало те принуждават от летището да идеш да се чекираш около един час по-рано, което даречем с времето за транспорт до летището във Варна около 20-30 мин е час до час половина преди полета. Отделно често самите полети по някакви багажни или други проблеми закъсняват с излитането по 15-20 мин и отделно като кацнеш те извозват пак с автобуси 15-20  мин и после даречем от София ти трябва метро. И какво става:
Варна - 20 мин. до летището
- чекиране 1 час по-рано
- закъснение 10 средно минути
- полет - 45 мин
София - трнаспорт от самоилета 10 мин
Метро - 30 мин
---------------------
около 3 часа
Украйна, победа!

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #779 on: 29.09.2016, 13:08:23 »
Мит е, че пътуването от София до Варна трае по-малко от час със самолет. Наистина като полет трае около 45 минути, но това е теоритично време. Като начало те принуждават от летището да идеш да се чекираш около един час по-рано, което даречем с времето за транспорт до летището във Варна около 20-30 мин е час до час половина преди полета. Отделно често самите полети по някакви багажни или други проблеми закъсняват с излитането по 15-20 мин и отделно като кацнеш те извозват пак с автобуси 15-20  мин и после даречем от София ти трябва метро. И какво става:
Варна - 20 мин. до летището
- чекиране 1 час по-рано
- закъснение 10 средно минути
- полет - 45 мин
София - трнаспорт от самоилета 10 мин
Метро - 30 мин
---------------------
около 3 часа
Не съм съгласен с всичко изброено и дадено за сравнение. Зависи кое с кое сравняваме. Чекирането може да става онлайн и да идеш направо за проверката. Извозването с автобус от/до самолета не е 15-20 минути, а по-малко. Придвижването от/до летището не е редно да се прибавя в сметката, защото по същата логика придвижването до гата/автогара е 30-40 минути. Автобусите/влаковете също имат закъснения (по-големи от тези на самолетите) и никой пътник не отива 2 минути преди потеглянето, а доста по-рано.
И за финал София - Варна за 3 часа наземно е повече от невероятно.

Sent from mTalk for Windows 10