За Своге важи с пълна сила приказката "Искахме да стане хубаво, но стана както винаги".
Нормите на НКЖИ допускат полагане на стрелки в криви с надвишение, но изглежда у нас вече няма специалисти, които да могат да го направят и затова засадиха стрелките между двата пътя на средата на гарата. Сега ако някой пътнически влак с повече от 3 вагона трябва да продължи по път 2, ще трябва да спре така, че половината му вагони да са в камъните. Естествено, за да не се случва, въпросните влакове ще влизат отново на първите коловози, както преди и тези стрелки ще останат безполезни. А щом е толкова нежелано да се полагат в крива, можеха да сложат една или две S-ови връзки след кривата.
По същия начин се скопи и гара София, където преди 50 години по проект, ръчно чертан с рапидограф на оризова хартия са положени четири стрелки в крива, а днес при наличието на всякакъв CAD софтуер се оказва невъзможно да се положи дори една такава стрелка.