Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 280895 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16251
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1140 on: 24.01.2023, 13:01:34 »
Много е спорно доколко има смисъл от подобно начинание. Основната част от трафика по това направление е регионален и ще остане встрани от новата линия, а транзитният трафик е слаб.
То по тази причина е спорен целият проект от Радомир до македонската граница плюс връзката с Куманово.
Мисля, че тук се търси най-вече подобряване на товарния транзитен трафик по направление север-юг. Шорткътът Разменна-Батановци е тотално заеб@н, а там също би се спестявало време.

P.S. Дискусията стана подходяща за тема "Жп инфраструктура"

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8525
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1141 on: 24.01.2023, 13:27:42 »
За международна ЖП линия до Скопие във всички случаи ще трябва ново трасе между Кюстендил и Гюешево - съществуващото има голям брой криви с малки радиуси и по-голямата част не позволява скорост над 40km/h. Нужно е ново трасе за бързите влакове, старото да остане за обслужване на селата най-добре с леки икономични дизелови мотриси тип шинобус. :rolleyes:

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3668
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1142 on: 21.02.2023, 20:45:28 »
Започнал е ремонт на коловозното развитие на гара Владимир Павлов. Към момента всички влакове се обслужват по 2- ри и 3- ти коловози в гарата.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1143 on: 02.03.2023, 20:40:41 »
https://app.eop.bg/today/188709
Ще ремонтират Дъбово - Гурково за 100 км/ч.
Изглежда, че не са се отказали от цитираното начинание. На 6. март се започва с пълно прекъсване. Разбирам мерака за отчитане на дейност, но нека бъде отремонтиран и тунелът при сп. Орешак. Той, за разлика от участъка Твърдица - Дъбово, наистина считам, че се нуждае от основен ремонт. Нямам големи претенции и очаквания - нека поне скоростта му да се изравни с тази на цялото междугарие Гавраилово - Чумерна, която е 60 км/ч. :rolleyes:
« Last Edit: 02.03.2023, 20:42:30 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1858
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1144 on: 03.03.2023, 10:51:34 »
Някой може ли да обясни какво значат следните неща от търга:
Шенаж и репераж, берми.
А за неОтралната вставка без коментар.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1145 on: 03.03.2023, 11:02:44 »
Тодор знае кое какво е. Иначе очевадно някоя неграмотна калинка е писала тръжната документация.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1146 on: 03.03.2023, 11:11:34 »
Шенаж и репераж е комплекс от геодезически операции и изчисления по определяне на положението на железния път спрямо околния терен.
В резултат, накрая трасето е маркирано от репери (бетонни блокчета, трайно забити в земята), на определено разстояние от които е оста на железния път.

Бермите са изкуствени хоризонтални тераси в наклонен терен. Може да имат и канавки за отвеждане на дъждовните води.

Дразнещо е това с проектната скорост от 100 км/ч, което е своеобразна традиция в НКЖИ. Участъкът в план и профил позволява далеч по-високи скорости, но за да не се проектира наново, а само да се поднови, скоростта ще остане същата. Там и сега влаковете се движат със 100 км/ч, така че резултатът от цялото упражнение ще е нулев, въпреки вложените материали, позволяващи по-висока скорост само с по-големи надвишения в кривите и по-дебела баластова призма.
« Last Edit: 03.03.2023, 11:33:49 by bdz43r »

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13801
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1147 on: 06.03.2023, 11:36:05 »
Жалко, там именно имаше нужда от ускоряване на влаковете. Последно, като пътувах миналото лято, на места даже се влачехме с 50-60...

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1148 on: 12.03.2023, 12:08:03 »
Любопитно, че и пътническите влакове между Бургас и Сливен също са с автобус между Зимница и Сливен. Нали уж ремонтът щеше да бъде само между Твърдица и Дъбово?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1149 on: 12.03.2023, 13:37:18 »
И в гара Зимница.

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3668
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1150 on: 14.03.2023, 20:01:57 »
Днес след потеглянето на БВ 3624 от гара Вл.Павлов, изходният светофор продължи да свети зелено в продължение на 2 - 3 минути. Каква е възможната причина за това?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1151 on: 14.03.2023, 20:21:41 »
При гарите с РУКЗ и някои варианти на ЕМЦ, изходният светофор отпада при настъпване на външното изолирано звено - това зад обратния входен светофор или указател "Граница на гарата". Затова светофорите светят доста време след като влакът ги е преминал.
При другите видове ОТ (включително по-новите ЕМЦ), светофорите отпадат поради нарушаване на условието за свободност на маршрута, когато първият контролиран участък след светофора даде "заето" след като влакът го настъпи.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5690
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1152 on: 26.03.2023, 18:49:20 »
В крайна сметка ДП- ТСВ щели да довършат София - Казичене - най-големия батак от доста време по цялата ж.п. мрежа - практически е еднопътно от започването на от поне година за*бания ремонт. А за няколкото километра остатък от този лот между Казичене и Елин Пелин щяло да има нова обществена поръчка.
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8525
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1153 on: 27.03.2023, 13:11:49 »
Най-важното е да има своевременен ремонт на ремонта и по-скоро да се въведат нови промоционални намаления.  :) :fan:

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1154 on: 29.04.2023, 08:39:19 »
Някой по запознат да каже, сега като изкопаха тунел 1 по новата линия, как ще го свържат до Елин Пелин, като съда не разрешава преминаване покрай блоковете? Препроектиране или влака ще е по старото трасе между Вакарел и Елин Пелин ?

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6120
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1155 on: 29.04.2023, 12:54:26 »
Някой по запознат да каже, сега като изкопаха тунел 1 по новата линия, как ще го свържат до Елин Пелин, като съда не разрешава преминаване покрай блоковете? Препроектиране или влака ще е по старото трасе между Вакарел и Елин Пелин ?

Какви блокове? Тези в полето ли? Ами че то там по средата на нивите не им е мястото, ще трябва да ги съборят.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1156 on: 29.04.2023, 17:08:21 »
Някой по запознат да каже, сега като изкопаха тунел 1 по новата линия, как ще го свържат до Елин Пелин, като съда не разрешава преминаване покрай блоковете? Препроектиране или влака ще е по старото трасе между Вакарел и Елин Пелин ?

Изглежда, че и в Министерството на транспорта и НКЖИ още не знаят какво да правят по този казус. Изгледай това предаване на БНТ. Доста обективно е разгледано трагичното състояние на железницата, засегнат е също и въпросът, за който питаш.
« Last Edit: 29.04.2023, 17:11:56 by UMSofia »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1157 on: 19.05.2023, 01:04:20 »
Доколкото обърнах внимание последния път до жк Левски в участъка между Ботевградско шосе и 130-то училище имаше останали стълбове на КМ и налични остатъци от баластовата призма. Но реално пътя ще трябва да се прави на ново - горно, долно строене - всичко +КМ и ОТ.
За ГАЦ - колегата е дал абсолютно точния български превод. Употребих съкращението, мислейки че повечето хора тук са колеги от НКЖИ. За точното положение и разпределение на стрелките в ПдР не бях наясно - мислех че са към МРЦ "Руска блочна" на ПдП. А за пътя ПдР-Биримирци - от едната страна май има някакви останки от коловозното развитие, ама май ще трябва да се прави наново. А доколкото поне аз го мисля май ще е икономически по-изгодно да се пусне посока Искър - че там и без друго централизацията е жива и налична.
Колега, доколкото разбирам си служител в НКЖИ, а пък на мен са ми интересни разни новини и факти около инфрата, та затова искам да те попитам имаш ли информация за гара Зимница? Какво се прави там? Само стрелките, само двата главни коловоза, или цялата гара? Нещо за тунела до спирка Орешак чува ли се/планира ли се?
Също новата част от гара Своге отвориха ли я за движение, или още не?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1182
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1158 on: 19.05.2023, 14:18:42 »
Колега, доколкото разбирам си служител в НКЖИ, а пък на мен са ми интересни разни новини и факти около инфрата, та затова искам да те попитам имаш ли информация за гара Зимница? Какво се прави там? Само стрелките, само двата главни коловоза, или цялата гара? Нещо за тунела до спирка Орешак чува ли се/планира ли се?
Също новата част от гара Своге отвориха ли я за движение, или още не?
Да, в НКЖИ работя. За Зимница - ремонтът е пълен - всички коловози, смяна на стрелките в двете гърловини, смяна на типа ОТ в гарата. Поради това може и да се позабавят нещата. Успоредно с ремонта в едната половина на гарата закриха за движение участъка до Тулово, където тече ремонт и в няколко междугария - планов с подбиване, смяна на звена и заздравяване на пътя.
В Своге - още ремонта върви поради специфични промени в гарата - създаване на допълнителна възможност за преминаване на влаковете между двата текущи пътя и също подмяна в ОТ на гарата.
За Орешак като цяло няма нищо - положението е последна глуха. Предвид ремонта по първа линия гълтащ ресурс не мисля че някой нещо ще хване там.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1159 on: 19.05.2023, 14:32:50 »
За Своге важи с пълна сила приказката "Искахме да стане хубаво, но стана както винаги".

Нормите на НКЖИ допускат полагане на стрелки в криви с надвишение, но изглежда у нас вече няма специалисти, които да могат да го направят и затова засадиха стрелките между двата пътя на средата на гарата. Сега ако някой пътнически влак с повече от 3 вагона трябва да продължи по път 2, ще трябва да спре така, че половината му вагони да са в камъните. Естествено, за да не се случва, въпросните влакове ще влизат отново на първите коловози, както преди и тези стрелки ще останат безполезни. А щом е толкова нежелано да се полагат в крива, можеха да сложат една или две S-ови връзки след кривата.

По същия начин се скопи и гара София, където преди 50 години по проект, ръчно чертан с рапидограф на оризова хартия са положени четири стрелки в крива, а днес при наличието на всякакъв CAD софтуер се оказва невъзможно да се положи дори една такава стрелка.