Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 304841 times)

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1380 on: 04.08.2024, 02:58:00 »
Жп линията скъсява времето за доставки като елиминира претоварванията и бавните кораби.
Китайците знаят какво правят и могат да си го финансират.

Ние ако пуснем китайци да строят у нас, за няколко години ще си прокарат път през нашата мрежа и дори няма да искат пари.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1381 on: 04.08.2024, 08:51:15 »
Те че ще прекарат - съмнение няма. Но да не искат пари? Действат с финансиране от свои банки и със свои работници и хващат страната-приемник в сериозна зависимост. Така е в Сърбия и особено в Черна гора,  също в африкански държави като Габон.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1382 on: 04.08.2024, 12:02:51 »
Ние ако пуснем китайци да строят у нас, за няколко години ще си прокарат път през нашата мрежа и дори няма да искат пари.

И като се събуди и краката ти бяха отвити. Къде си видял китаец да не иска пари? Питай ги в Африка и в Сърбия как са им подарили всичко. За пример можеш да видиш като спряха да им плащат обирджийските лихви в Адис Абеба и какво остава от това което са построили уж безплатно.

Интересен избор на маршрут. Кратък преглед на жп линиите на -станите показва:
...
Вместо това един маршрут от Китай през Казахстан до каспийското пристанище може да тръгне веднага...

Явно не искат през Казахстан, искат да е максимално далече от Русия по стратегически причини, вероятно искат да се презастраховат ако Путин реши да нападне и Казахстан. През Индия или Пакистан също не може по политически причини докато не си изяснят граничните спорове.
« Last Edit: 04.08.2024, 12:42:56 by fafan »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1383 on: 04.08.2024, 12:43:04 »
В Черна гора има една недостроена магистрала и вече млрд. $ дълг само към Китай.
The Grand Tour

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1384 on: 04.08.2024, 13:56:28 »
Ние ако пуснем китайци да строят у нас, за няколко години ще си прокарат път през нашата мрежа и дори няма да искат пари.

И като се събуди и краката ти бяха отвити. Къде си видял китаец да не иска пари? Питай ги в Африка и в Сърбия как са им подарили всичко. За пример можеш да видиш като спряха да им плащат обирджийските лихви в Адис Абеба и какво остава от това което са построили уж безплатно.

Пак си сънувал кошмари с мен.
Нито Африка, нито Сърбия са в ЕС и китайците могат да си разиграват коня както си искат.
Сърбия знае, че докато не признае Косово от ЕС ще получава само трохи, Русия няма пари да я финансира освен за оръжия, остава само Китай.

И въпреки това, Сърбия ще има линия за 200 км/ч от Белград до унгарската граница, докато НКЖИ още си тъпче на 130-160.
« Last Edit: 04.08.2024, 14:00:04 by AAA »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1385 on: 04.08.2024, 15:09:58 »
И въпреки това, Сърбия ще има линия за 200 км/ч от Белград до унгарската граница, докато НКЖИ още си тъпче на 130-160.

И каква е разликата дали ще е 200 км/ч или 160 км/ч единична линия като при нас? За транспортния коридор едва ли е от значение, тази линия през Киргизстан и Узбекистан също сигурно ще бъде бавна и единична, сигурно няма да е и електрифицирана.

Повече за коридора CKU:
https://gfsis.org/en/why-the-china-kyrgyzstan-uzbekistan-railway-matters-more-than-ever/

Историята не е нова, просто сега се задвижват проектите защото китайците вече не вярват че Путин ще надделее в Украйна и коридорите там ще са запечатани през идните години:
https://www.merkur.de/politik/ukraine-krieg-putin-xi-jinping-eisenbahn-europa-gas-plan-china-russland-zr-93116074.html

Досега работеше алтернатива през Грузия, но тя явно е по-бавна и несигурна:
https://www.wiwo.de/technologie/wirtschaft-von-oben/wirtschaft-von-oben-192-mittlere-seidenstrasse-hier-bauen-deutsche-logistiker-die-putin-freie-route-nach-china/28922120.html

Докато нямаше война оборотите бяха около 60 влака седмично, което не е много:
https://www.verkehrsrundschau.de/nachrichten/transport-logistik/neue-zugverbindung-zwischen-china-und-duisburg-2972025

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1386 on: 04.08.2024, 15:36:47 »
Линията Пловдив - Свиленград ще се удвоява. Подготвя се проект вече.
А за Сърбите не бързайте да се радвате... те и сега имат линия за 200 км/ч между Белград и Нови Сад, че и влакове, които се движат с толкова, но имат навика след като нещо е построено и готово, да не го поглеждат повече.
През 2004 г построиха нова гара Цариброд за чудо и приказ и от тогава не са завили един болт по нея. След едно дерайлиране им трябваше цяла година да сменят парче релса, което се държи на няколко болта. Железницата им, дори с китайци на помощ, си остава примитивна, бавна и ненадеждна.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1387 on: 04.08.2024, 18:38:03 »
Линията Пловдив - Свиленград ще се удвоява. Подготвя се проект вече.

Странно защо не беше предвидено удвояване още като я ремонтираха, някои съоръжения например пресичането на магистралата трябва да се преправят сериозно сега.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1388 on: 04.08.2024, 19:31:43 »
Отначало се предвиждаше да е двупътна по цялата дължина и да има тунелен байпас на Симеоновград, но постепенно отпаднаха много неща и се получи каквото е сега. Като цяло, искахме да стане хубаво, но стана както винаги.
На фона на сегашите проекти обаче, този се счита за много сполучлив.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1389 on: 04.08.2024, 20:12:26 »
Само като си помисля как близо 10 години го влачеха Пловдив - Свиленград, 130 километра. Терни, Асталдита, пък до Димитровград само, пък нови договори до Свиленград, пък прехвърляне към следващ програмен период, само че Еврокомисията отказа, та се разбързаха да го довършат. Трябваше да е по предприсъединителните фондове, но след като влязохме в ЕС ни отказаха удължаване по тях, та можеха само да го прехвърлят по програма Транспорт. В същото време ДП ТСВ работеха по удвояването и елекгрификацията на Солун-Атина.
Сетне по Пловдив - Бургас направиха едно голямо нищо?особено покрай Чирпан, сега да ги видим с тия тунели по Ихтиман. Карнобат - Синдел от десетилетия седи засрано и замразено....София - Казичене сигурно още продължава да е нищо.....
« Last Edit: 04.08.2024, 21:26:23 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1390 on: 04.08.2024, 20:32:36 »
София - Казичене в момента се прави.
Карнобат - Синдел не е по никакви програми, а НКЖИ сама си го финансира. Колкото пари заделят - толкова правят.
Пловдив - Бургас каквото трябваше да се направи тогава, беше направено. Чирпан не беше планирано да се прави тогава и се прави в момента. Копаят тунел.
След Ихтиман по тунелите се работи денонощно (буквално).

И ако мислите, че само тук е така - не е. 27-километровият тунел на австрийците закъснява вече 5 години и новият срок е за след 6... до тогава ще закъснее още. Ще стане по-бавно от 57-километровия на швейцарците.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1391 on: 04.08.2024, 22:07:04 »
Като стана дума за Карнобат Синдел, започнали ли са да копаят тунела край Лозарево?

На мен ми стана много чудно, защо само една част от 1- ва линия, а именно участъка след Крумово до Садово или Поповица е удвоен? За толкова ли стигнаха парите по проекта?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1392 on: 04.08.2024, 22:34:06 »
София - Казичене в момента се прави.
На експертизата на ТСВ ли ще разчитаме до края?

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1393 on: 04.08.2024, 22:36:06 »
И въпреки това, Сърбия ще има линия за 200 км/ч от Белград до унгарската граница, докато НКЖИ още си тъпче на 130-160.

И каква е разликата дали ще е 200 км/ч или 160 км/ч единична линия като при нас? За транспортния коридор едва ли е от значение, тази линия през Киргизстан и Узбекистан също сигурно ще бъде бавна и единична, сигурно няма да е и електрифицирана.

Разликата е в мащабността на мисленето. Дали идва от Сърбия или от Китай, не е много важно за крайния резултат. Пълна порнография е нашия международен коридор за до 160 км/ч единична линия с връзка към един от световните мегаполиси. Турците също строят за 200 км/ч към нашата граница.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1394 on: 04.08.2024, 22:38:18 »
Като стана дума за Карнобат Синдел, започнали ли са да копаят тунела край Лозарево?

На мен ми стана много чудно, защо само една част от 1- ва линия, а именно участъка след Крумово до Садово или Поповица е удвоен? За толкова ли стигнаха парите по проекта?

Едва ли е до пари след като оставиха едва 5 км между Крумово и Катуница единично.
Като цяло силно осакатен и много забавен проект. bdz43r и IKAR го описаха по-горе.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1395 on: 04.08.2024, 22:42:53 »
Линията Пловдив - Свиленград ще се удвоява. Подготвя се проект вече.
А за Сърбите не бързайте да се радвате... те и сега имат линия за 200 км/ч между Белград и Нови Сад, че и влакове, които се движат с толкова, но имат навика след като нещо е построено и готово, да не го поглеждат повече.
През 2004 г построиха нова гара Цариброд за чудо и приказ и от тогава не са завили един болт по нея. След едно дерайлиране им трябваше цяла година да сменят парче релса, което се държи на няколко болта. Железницата им, дори с китайци на помощ, си остава примитивна, бавна и ненадеждна.

Позната картинка, нали? По Пловдив-Свиленград май няма още намаления, не знам дали е толкова качествено направена или НКЖИ поддържа, но съпътстващата инфраструктура виждал ли си я - подлези, информационна система и т.н.?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1396 on: 04.08.2024, 23:04:35 »
Информационната система се спомина, но влаковете вървят и без нея.

Сега наред е осигурителната техника. ETCS си остана мъртвороден - аз съм го тествал и (буквално) съм си сложил подписа, че се въвежда в експлоатация, но след това са го пробвали едноцифрен брой хора, а днес вече е частично изключен, защото от него се взимат части за основната осигурителна техника, без която не може. Следващото, което ще отиде в небитието е диспечерската централизация, защото и без нея влаковете ще се движат. Чак, когато ножът опре до кокала, ще започне и подмяна на гаровите централизации. Отначало 1-2, които ще осигурят части за останалите за десетина години напред. Мрачен сценарий, но познат от други подобни, иначе хубави начинания. Е, в случая удвояването може да изпревари събитията и да ги рестартира.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1397 on: 04.08.2024, 23:40:32 »
Искаш да кажеш, че докато дойде и се монтира оборудването на локомотивите, то вече няма да може да се ползва?

https://app.eop.bg/today/333628

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1398 on: 04.08.2024, 23:46:39 »
То вече не може да се ползва. Никой не е минавал с работещ ETCS поне от две години. Най-вероятно част от пътното оборудване е с откраднати кабели, защото в началото имаше такива случаи, а сега няма кой да забележи липсите и друга част е просто изключена по гореописаните причини.
По новите проекти се предвижда диагностика на целостта на кабелите дори да не минават влакове с ETCS, но по съществуващите участъци откраднатите кабели се откриват, когато някой мине и каже, че дадена бализна група не е наред.

За оборудването в локомотивите също не е сигурно, че ще се осъществи... вече няколко месеца минаха от търга, а още не са отворени офертите и не е излъчен победител.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1399 on: 05.08.2024, 11:03:07 »
И въпреки това, Сърбия ще има линия за 200 км/ч от Белград до унгарската граница, докато НКЖИ още си тъпче на 130-160.

И каква е разликата дали ще е 200 км/ч или 160 км/ч единична линия като при нас? За транспортния коридор едва ли е от значение, тази линия през Киргизстан и Узбекистан също сигурно ще бъде бавна и единична, сигурно няма да е и електрифицирана.

Разликата е в мащабността на мисленето. Дали идва от Сърбия или от Китай, не е много важно за крайния резултат. Пълна порнография е нашия международен коридор за до 160 км/ч единична линия с връзка към един от световните мегаполиси. Турците също строят за 200 км/ч към нашата граница.

Мислено е за колкото има нужда, никой не строи магистрали по десет ленти като няма автомобили, това само в Северна Корея го има. 60-те влака седмично се събират и по единична линия на 160 км/ч, а като станат 600 седмично линията може и да се утрои. Важното е да има проектна готовност и осигурено финансиране, останалото става много бързо както виждаш в статията от WiWo която съм пуснал по-назад. Пък и се вижда че не всички контейнери минават през България, голяма част се разтоварва и сортира още в Турция, една част заминава по море към Констанца и т.н.