Информационната система се спомина, но влаковете вървят и без нея.
Сега наред е осигурителната техника. ETCS си остана мъртвороден - аз съм го тествал и (буквално) съм си сложил подписа, че се въвежда в експлоатация, но след това са го пробвали едноцифрен брой хора, а днес вече е частично изключен, защото от него се взимат части за основната осигурителна техника, без която не може. Следващото, което ще отиде в небитието е диспечерската централизация, защото и без нея влаковете ще се движат. Чак, когато ножът опре до кокала, ще започне и подмяна на гаровите централизации. Отначало 1-2, които ще осигурят части за останалите за десетина години напред. Мрачен сценарий, но познат от други подобни, иначе хубави начинания. Е, в случая удвояването може да изпревари събитията и да ги рестартира.