Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 304825 times)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1400 on: 05.08.2024, 13:58:00 »
То вече не може да се ползва.

Същото стана и преди 20 години. Нищо ново ...

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1401 on: 05.08.2024, 20:03:32 »
И въпреки това, Сърбия ще има линия за 200 км/ч от Белград до унгарската граница, докато НКЖИ още си тъпче на 130-160.

И каква е разликата дали ще е 200 км/ч или 160 км/ч единична линия като при нас? За транспортния коридор едва ли е от значение, тази линия през Киргизстан и Узбекистан също сигурно ще бъде бавна и единична, сигурно няма да е и електрифицирана.

Разликата е в мащабността на мисленето. Дали идва от Сърбия или от Китай, не е много важно за крайния резултат. Пълна порнография е нашия международен коридор за до 160 км/ч единична линия с връзка към един от световните мегаполиси. Турците също строят за 200 км/ч към нашата граница.

Мислено е за колкото има нужда, никой не строи магистрали по десет ленти като няма автомобили, това само в Северна Корея го има. 60-те влака седмично се събират и по единична линия на 160 км/ч, а като станат 600 седмично линията може и да се утрои. Важното е да има проектна готовност и осигурено финансиране, останалото става много бързо както виждаш в статията от WiWo която съм пуснал по-назад. Пък и се вижда че не всички контейнери минават през България, голяма част се разтоварва и сортира още в Турция, една част заминава по море към Констанца и т.н.

На това му се вика реактивно мислене:

Quote from: Copilot AI
Хората с реактивно мислене обикновено реагират на събитията и обстоятелствата около тях.
Те често се чувстват като жертви на външни фактори и обикновено обвиняват околната среда или други хора за своите проблеми1.
Реактивните хора са склонни да чакат нещо да се случи и след това да реагират на него, вместо да предвиждат и предотвратяват проблемите2.
Проактивно мислене:

Хората с проактивно мислене поемат отговорност за своите действия и решения.
Те се стремят да предвиждат проблемите и да предприемат мерки, за да ги предотвратят, преди те да възникнат2.
Проактивните хора вярват, че имат контрол върху своя живот и могат да създават своите собствени възможности1.

Да чакаме влаковете да дойдат на границата и тогава да мислим да проектираме, отчуждаваме, рушим* и строим. А междувременно контейнерите ще са се преориентирали към Констанца.

*Удвояването на Крумово Свиленград няма да мине без рушене на новоизградено.

Да си чувал, че добрата услуга създава търсене?
Ако един транзитен влак с камиони стига от Свиленград до Видин за 6-7 часа е едно, ако стига за 24 и нагоре - съвсем друго.

Подобно се отнася и за пътническите влакове - един истински експрес, който поддържа 200 км/ч по цялото трасе (хайде, изключвам планинската част от Елин Пелин до Белово), би привлякъл пътници, които сега дори не помислят да пътуват с влак. Подобно е и със София-Варна, Бургас и всички главни направления. Стандартът ни в равното трябва да е 200 км/ч.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1402 on: 06.08.2024, 10:35:23 »
[бно се отнася и за пътническите влакове - един истински експрес, който поддържа 200 км/ч по цялото трасе (хайде, изключвам планинската част от Елин Пелин до Белово), би привлякъл пътници, които сега дори не помислят да пътуват с влак. Подобно е и със София-Варна, Бургас и всички главни направления. Стандартът ни в равното трябва да е 200 км/ч.

Не е толкова просто както си го представяш. Скокът от 160 на 200 изисква много промени по релсовия път, осигурителна техника и още много други фактори което значи в пъти по-високи цени, а предимството което дава във времепътуване е минимално. Освен това това така или иначе няма директен ефект върху товарния трафик, а ти нали за него се бориш приоритетно.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1403 on: 06.08.2024, 11:21:11 »
Всъщност и в момента от Септември до Пловдив е за 200, но само за влакове с накланящи се кошове, за да не се изправят кривите. Останалото обаче се води, че отговаря на разни норми за 200, поне по отношение на железния път. В историята е записан и влак с пътници с редовно назначено разписание и скорост 200 в графа 2, така че не е чак толкова различно.

Различни са основно правилата за поддържане - колкото по-висока е скоростта, толкова по-често и по-прецизно трябва да се контролира състоянието на пътя, а НКЖИ хич не са силни в това отношение.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1404 on: 06.08.2024, 11:31:47 »
Всъщност и в момента от Септември до Пловдив е за 200, но само за влакове с накланящи се кошове, за да не се изправят кривите. Останалото обаче се води, че отговаря на разни норми за 200, поне по отношение на железния път. В историята е записан и влак с пътници с редовно назначено разписание и скорост 200 в графа 2, така че не е чак толкова различно.

Различни са основно правилата за поддържане - колкото по-висока е скоростта, толкова по-често и по-прецизно трябва да се контролира състоянието на пътя, а НКЖИ хич не са силни в това отношение.
То с тази липса на персонал не очаквай кой знае какво подобрение на поддръжката. То високите скорости искат и техника за поддръжка на линията. Ние нямаме и локомотиви за тази скорост и само група вагони де уж могат

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1405 on: 06.08.2024, 11:35:47 »
Дефинирай "ние". Локомотиви за тази скорост у нас има, просто не са държавни.

Като цяло, дори да си говорим за частни превозвачи, те всички зависят от настроението на НКЖИ, а там положението не е много по-розово от БДЖ. С други думи, замесено ли е държавно предприятие, положението е трагично. Частниците и в момента реват от НКЖИ, но понеже карат само товарни влакове, това остава встрани от общественото внимание.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1406 on: 06.08.2024, 22:25:37 »
[бно се отнася и за пътническите влакове - един истински експрес, който поддържа 200 км/ч по цялото трасе (хайде, изключвам планинската част от Елин Пелин до Белово), би привлякъл пътници, които сега дори не помислят да пътуват с влак. Подобно е и със София-Варна, Бургас и всички главни направления. Стандартът ни в равното трябва да е 200 км/ч.

Не е толкова просто както си го представяш. Скокът от 160 на 200 изисква много промени по релсовия път, осигурителна техника и още много други фактори което значи в пъти по-високи цени, а предимството което дава във времепътуване е минимално. Освен това това така или иначе няма директен ефект върху товарния трафик, а ти нали за него се бориш приоритетно.

Не знам как заключи, че се боря за товарния трафик. Аз голям бизнес, на който да му трябват товарни влакове, нямам.
Не е далече от мисълта да се сетиш, че товарните влакове като по-печеливши могат да оправдаят строителство на по-скъпа инфраструктура, която да се ползва и от пътническите.
Разликата 160-200 въобще не е в пъти и е оправдана за дългите разстояния, които имаме у нас, особено ако добавим и съседните ни столици. София е в географския център на Балканския полуостров и е естествен транспортен възел. Но на ключови позиции се слагат хора, които нямат никаква визия по-далече от заплатата за месеца. Такива като теб са застопорили НКЖИ и БДЖ на 130 км/ч от десетилетия.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1407 on: 07.08.2024, 20:40:51 »

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1408 on: 31.08.2024, 20:14:07 »
На седянка в министерството е писан "екшън план"...

НКЖИ направила екшън план за подобряване на жп инфраструктурата  :fan: :crazy:

https://btvnovinite.bg/bulgaria/nkzhi-napravila-ekshan-plan-za-podobrjavane-na-zhp-infrastrukturata.html
« Last Edit: 31.08.2024, 20:15:49 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1409 on: 31.08.2024, 20:51:11 »
И за тук да писнат кадри как Борисов рисува тунелчета върху салфетка….

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1410 on: 28.10.2024, 15:05:24 »
Вие какво разбрахте от тази новина...

БАН и НКЖИ ще си сътрудничат в областта на чистите технологии  :fan:

БАН и НКЖИ ще си сътрудничат в областта на чистите технологии, съобщават от пресцентъра на НКЖИ

"Генералният директор на ДП НКЖИ инж. Стоян Стоянов и директорът на Института по електрохимия и енергийни системи "Академик Евгени Будевски" към БАН доц. д-р Пламен Николов подписаха Меморандум за сътрудничество в научно-изследователската и развойна дейност в областта на чистите технологии.

Двете институции ще обединят усилията си за осъществяване на съвместни инициативи в свой и обществен интерес. Те ще работят съвместно по теми, свързани със системите за генериране на енергия от възобновяеми енергийни източници, съхранение на енергия в батерии и водород, и изследване и прилагане на водородни технологии в железопътния транспорт, в т.ч. водородна зарядна инфраструктура.

Сътрудничеството между БАН и НКЖИ ще се реализира в научни изследвания, разработване на прототипи, а също и пилотно прилагане и демонстрации на най-съвременни решения, за да бъде доказан потенциалът на новите технологии с цел ефективното им практическо приложение."

https://news.bg/society/ban-i-nkzhi-shte-si-satrudnichat-v-oblastta-na-chistite-tehnologii.html

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1411 on: 28.10.2024, 15:35:40 »
Че ще пишат "проект", чрез който ще се опитат да откраднат едни пари от някъде, от където успеят да ги откраднат, по линия на научни изследвания, иновации и опитни модели.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1412 on: 28.10.2024, 16:12:07 »
Ще ги употребят за най-важните нужди съгласно теорията на проф. Ал. Томов. Редно е да се прави разлика между кражба и ширпотреба - не е престъпление човек да вземе нещо, което му е нужно.  :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1413 on: 28.10.2024, 18:44:01 »
Че ще пишат "проект", чрез който ще се опитат да откраднат едни пари от някъде, от където успеят да ги откраднат, по линия на научни изследвания, иновации и опитни модели.

По подобие на проекта за тролейуса на водород. Не е важен нито резултата, нито приложението на проекта. Важно е финансирането и усвояването.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1414 on: 31.10.2024, 21:51:41 »
https://www.24chasa.bg/biznes/article/19222843

3 години преди крайния срок, вместо Възложителят да настъпи изпълнителите за допълнителна мобилизация, им отпуска още 2 години.
20 км в равното край Ихтиман ще се ритат камъни още 3 години.

Мислих, че 150 км в равното между Крумово и Свиленград е мотане, но тук явно се целят "по-високо".

Ако стане преди 2035-а, ще е за шампанско.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1415 on: 01.11.2024, 08:58:51 »
Нали се отказахме да имаме нов състав за движение по ново трасе… Няма нито защо, нито накъде да се бърза с каквото и да е…  :fan:

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1416 on: 19.11.2024, 21:17:26 »
Николоски издава нещо, което може и да е вярно и което обяснява усърдието при реализацията на проекта София-Драгоман.
Такова усърдие, обаче не се забелязва при модернизацията на линията от София до гръцката граница. А без този участък, конкуренцията на коридор 10 е само в кошмарите на скопиянеца.

Quote
"България има приоритет да работи по алтернатива на Коридор 10 и това е най-голямата битка, която се води зад кулисите в момента, защото Коридор 10 в Южна Европа е най-печелившият. България оказва огромен натиск за създаване на алтернатива на коридор 10, т.е. от Ниш, вместо железопътната линия да се спуска към Скопие и Солун, да тръгне на изток към Босилеград, след което да се спусне по река Струма през България и след това да се свърже със Солун. Това е битката, която се води зад кулисите в момента. Ако тази битка успее, Македония ще се превърне в апендикс на Балканите. И затова са нервни, защото ние нарушаваме тази стратегия, като се фокусираме върху коридор, който е икономически най-изгоден и най-естествен, като в същото време строим и Коридор 8“, отбеляза македонският вицепремиер.


Обратното е - усилено се работи на наша територия по коридор 8. Горкият вероятно не знае, че коридор 8 не свършва в София.
Quote
Македония в момента е единствената, която има дейности по Коридор 8 в железопътния трафик“, подчерта Николоски.
« Last Edit: 19.11.2024, 21:19:40 by AAA »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1417 on: 20.11.2024, 00:04:39 »
Ако Северна Македония и Сърбия продължават да вървят срещу евроинтеграция, конкуренция на коридор 10 няма да е Пирот - Струма, а Крайова - Видин - Струма.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1418 on: 20.11.2024, 00:09:08 »
В кръга на шегата, считам че трябва за задържат приемането ни в Шенген, докато не завършат Ботевград - Мездра. Според мен трафикът към Унария през Видин ще нарастне значително за сметка този през Белград,  особено що се отнася за товарни и гастербайтери.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!