И въпреки това, Сърбия ще има линия за 200 км/ч от Белград до унгарската граница, докато НКЖИ още си тъпче на 130-160.
И каква е разликата дали ще е 200 км/ч или 160 км/ч единична линия като при нас? За транспортния коридор едва ли е от значение, тази линия през Киргизстан и Узбекистан също сигурно ще бъде бавна и единична, сигурно няма да е и електрифицирана.
Разликата е в мащабността на мисленето. Дали идва от Сърбия или от Китай, не е много важно за крайния резултат. Пълна порнография е нашия международен коридор за до 160 км/ч единична линия с връзка към един от световните мегаполиси. Турците също строят за 200 км/ч към нашата граница.
Мислено е за колкото има нужда, никой не строи магистрали по десет ленти като няма автомобили, това само в Северна Корея го има. 60-те влака седмично се събират и по единична линия на 160 км/ч, а като станат 600 седмично линията може и да се утрои. Важното е да има проектна готовност и осигурено финансиране, останалото става много бързо както виждаш в статията от WiWo която съм пуснал по-назад. Пък и се вижда че не всички контейнери минават през България, голяма част се разтоварва и сортира още в Турция, една част заминава по море към Констанца и т.н.
На това му се вика реактивно мислене:
Хората с реактивно мислене обикновено реагират на събитията и обстоятелствата около тях.
Те често се чувстват като жертви на външни фактори и обикновено обвиняват околната среда или други хора за своите проблеми1.
Реактивните хора са склонни да чакат нещо да се случи и след това да реагират на него, вместо да предвиждат и предотвратяват проблемите2.
Проактивно мислене:
Хората с проактивно мислене поемат отговорност за своите действия и решения.
Те се стремят да предвиждат проблемите и да предприемат мерки, за да ги предотвратят, преди те да възникнат2.
Проактивните хора вярват, че имат контрол върху своя живот и могат да създават своите собствени възможности1.
Да чакаме влаковете да дойдат на границата и тогава да мислим да проектираме, отчуждаваме, рушим* и строим. А междувременно контейнерите ще са се преориентирали към Констанца.
*Удвояването на Крумово Свиленград няма да мине без рушене на новоизградено.
Да си чувал, че добрата услуга създава търсене?
Ако един транзитен влак с камиони стига от Свиленград до Видин за 6-7 часа е едно, ако стига за 24 и нагоре - съвсем друго.
Подобно се отнася и за пътническите влакове - един истински експрес, който поддържа 200 км/ч по цялото трасе (хайде, изключвам планинската част от Елин Пелин до Белово), би привлякъл пътници, които сега дори не помислят да пътуват с влак. Подобно е и със София-Варна, Бургас и всички главни направления. Стандартът ни в равното трябва да е 200 км/ч.