Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 304817 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #560 on: 14.06.2013, 20:41:55 »
Дължи се на това, че подбивната машина ги е повлякла, защото не е била напълно спряла при подбиването. Болтовете са стегнати, но се късат или сцепват траверсите на две.
Такива усукани траверси има даже на коловози, където нищо никога не е минавало след като са построени, включително на трамвайното трасе в Дружба още преди да пуснат ТМ23.

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #561 on: 18.06.2013, 21:57:23 »
карта със скорости по линиите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #562 on: 19.06.2013, 03:33:01 »
Картата не е съвсем точна, тъй като при двупътните жп трасета има разлика в скоростта между двата пътя.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #563 on: 19.06.2013, 08:44:05 »
Има и други разминавания. На места сякаш са отбелязали проектната скорост, а не експлоатационната в момента.

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #564 on: 15.07.2013, 17:12:39 »
Можеше да предвидят на Капитан Андреево и Видин един терминал да качват тировете и да ги возят, така хем на шофьора ще му се води почивка, няма да натоварва трафика в БГ, пък хем и може по-евтино да им излиза, може и бонус да им пускат, преминаване на ДМ2 с влакова композиция и да не плащат такси за моста и да ги стоварват в румънско.

При разход 32л / 100 км дизел, за разстоянието 500 км Турска граница - Видин тир би изхарчил за дизел около 400 лв.

Само че дали биха се побрали в необходимият габарит, за да ги превозват на платформи :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #565 on: 15.07.2013, 17:17:57 »
Има специални платформи за ТИР, това е най-малкият проблем.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #566 on: 16.07.2013, 14:29:26 »
Аз не знам в България да е имало влакове за превоз на автомобили или камиони, поправете ме ако греша. Има полза ако пътуването е 1 нощ, както се практикува масово за превоз от Северна Европа през Алпите за Италия и Франция. Цените не са ниски, но за 2 души с колата и спално място се плащат около 700 евро, които съпоставени с цената на самолетен билет плюс кола под наем на място или бензина плюс умората от шофиране са ок. За малките разстояния под 500 км в България ползата е съмнителна.
« Last Edit: 16.07.2013, 14:33:12 by sofianec »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #567 on: 16.07.2013, 15:15:40 »
На нощните влакове за Варна и Бургас имаше по 1-2 вагона за автомобили до 2003 г.
Минаха и няколко пробни Ro-La влака с ТИР-ове.

Ползата само за Видин - Свиленград обаче е никаква. Това се прави или на дълго разстояние (поне 2/3 от цялото пътуване), или през някоя голяма планина (като Алпите).

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #568 on: 16.07.2013, 18:40:31 »
То хубаво се прави на такива големи разстояния, но не виждам как ще има постоянно оборот на такива платформи през 2-3 държави.
Ето примерно може по коридор IV и Х  Свиленград - Унгария, щом до Видин е късо.

Румънците и те ще строят път със 160км/ч по коридор 4

24ч х 160км/ч са над 3800 км колкото до Шотландия или Портогалия и ми се вижда твърде много

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #569 on: 16.07.2013, 20:19:22 »
Точно през няколко държави има по-голям оборот отколкото през една. За автоплатформите през Алпите се чака за място даже въпреки високите цени. Вътрешнонемските са по-свободни с изключение на Зюлт, но там е особено защото няма шосе до острова и автовлака е единствения начин да се стигне. Иначе ТИРа си остава най-евтиния начин за товари въпреки заплата на шофьора. Сметката километри по максимална скорост не е много точна, защото влака не се движи с максимална скорост навсякъде.
« Last Edit: 17.07.2013, 01:11:20 by sofianec »

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #570 on: 16.07.2013, 22:53:22 »
Сметката километри по максимална скорост не е много точна, защото влака не се движи с максимална скорост навсякъде.

Е да, пък и нали позволявали до 120км/ч за товарни на места където позволяват иначе 160км/ч. Пък и със изчаквания за прозорец и за сваляне на някои също би се губило време.
Иначе ТИРа си остава най-евтиния начин за товари въпреки заплата на шофьора.
Е нали заради задължителните почивки наемали уж по 2-ма шофьори, така с комбиниран превоз може да се окаже, че и 1 е достатъчен, защото на тахошайбата ще пише скорост 0км/ч  :)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #571 on: 17.07.2013, 01:10:43 »
Наемат двама трънци, яко се подправят пътни листове и се кара през почивките. Западняците са пропищели от украински, полски и какви ли не тираджии, както ние сме пропищели от турските  :crazy: Имаше едно много показателно документално филмче какво простотии се случват в бранша, ама сега не мога да го намеря. Та именно за това се опитват на запад да свалят тежкия трафик от магистралата и да го прехвърлят на релси, но предвид оскъпяването спедиционните фирми се дърпат.

Специално за автовлаковете - ще трябват и терминали за товаро-разтоварване, които не са евтини. В Хамбург например се шофира през гарата и пешеходците което е идиотизъм ->
. Това с ТИР няма как да го направиш  ;) На Зюлт терминала има по-модерен вид и товаренето става бързо на две нива:
&t=46

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #572 on: 17.07.2013, 13:09:17 »
Хубави клипчета :) Това за Хамбург е наистина странно, но примерно за Пловдив интермодалният терминал ще е на гара Тодор Каблешков /с. Златитрап/ на 4 км от Пловдив, което биха били отделни товарни гари

Иначе може би наистина и да не наемат двама, чувал съм за един който се върнал е една тахошайба пълен кръг 24ч

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #573 on: 08.08.2013, 14:40:06 »
Защо в момента при положение, че Карнобат-Бургас е за 130км/ч, разстоянието от 61 км. се мианва за 1:20 от Чайката? Това прави средна скорост 45 км/ч.
« Last Edit: 08.08.2013, 14:42:22 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #574 on: 08.08.2013, 14:50:06 »
Защото в момента в този участък се извършват ремонтни дейности,движението се извършва само по 1 път.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #575 on: 08.08.2013, 15:13:13 »
Защо в момента при положение, че Карнобат-Бургас е за 130км/ч, разстоянието от 61 км. се мианва за 1:20 от Чайката? Това прави средна скорост 45 км/ч.
НКЖИ подменя изцяло транзитният железен път между гара ВЛ.Павлов и гара Разпределителна .Движението на пътническите влакове е пренасочено през самите коовози на разпределителната гара.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 448
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #576 on: 29.08.2013, 12:06:04 »
Значете ли, че правят реконструкция на Жп трасето от Пловдив до гръцкотурската граница. Ще минава през любимчанския баир. Старата покрай града ще я махат. Повече тук

Offline plastikat

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #577 on: 29.08.2013, 13:32:30 »
Знаем от близо 10 години.......  ;)
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #578 on: 29.08.2013, 13:50:52 »
Защо в момента при положение, че Карнобат-Бургас е за 130км/ч...
Защото не е 130 км/ч... освен споменатото обикаляне през Бургас-разпределителна, която е цялата с 25 км/ч.
Актуалните скорости са 60-100 по причина - пълен провал с параметрите на ремонтираните участъци.
НКЖИ подменя изцяло транзитният железен път между гара ВЛ.Павлов и гара Разпределителна .Движението на пътническите влакове е пренасочено през самите коовози на разпределителната гара.
Само един участък от 300 метра с проблемен мост, който кой знае защо беше пропуснат при предишното прекъсване, когато се направи останалото.
« Last Edit: 29.08.2013, 13:54:32 by bdz43r »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #579 on: 31.08.2013, 13:13:31 »
Една статия от Капитал:

Влакове, асфалт и сълзи

Първата версия на ОП "Транспорт" оставя зад борда големите проекти на Северна България - "Хемус" и Русе - Варна



Национално предателство. Така президентът Росен Плевнелиев нарече тази седмица изваждането на автомагистрала "Хемус" от финансирането за следващия програмен период на еврофондовете. Пътищата и особено магистралите, може би защото са най-видимата част от фондовете, събуждат винаги яростни спорове и вражди в България, както стана ясно в последните години. Затова и оперативна програма "Транспортна инфраструктура", която публикува миналата седмица индикативната си програма за 2014 - 2020 г., в момента е под прожекторите, тъй като поне привидно има рязък завой от магистрали към жп линии (виж графиката).

Големият липсващ

Всъщност, въпреки че "Хемус" присъства в програмата, липсата на пари за нея бе загатната още преди седмица, когато според запознати министърът на инвестиционното проектиране Иван Данов го е съобщил в Габрово. Тази седмица министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева го направи публично достояние, като каза, че средства за "Хемус" най-вероятно няма да има. След това тя бързо продължи с любимите публично-частни партньорства, които доведоха до забатачването на магистрала "Тракия" при управлението на Симеон Сакскобургготски и след това при тройната коалиция.

Но дори елементарните сметки показваха такова развитие още когато миналата седмица бе представено първоначалното разпределение на пари по програми. ОП "Транспорт" получи 1.2 млрд. евро общо, от които по думите на министър Данаил Папазов, парите за пътища ще са горе-долу половината. Само магистрала "Струма", която е абсолютен приоритет, тъй като е започнато строителство в настоящия период и ако не бъде довършена, парите ще се връщат, ще излезе по най-консервативни оценки между 700 и 800 млн. евро (с късмет при търговете). Това означава, че всички пари по тази ос ще отидат за магистралата до Гърция (виж текста).

От агенция "Стратегическа инфраструктура", която отговаря за ключови проекти като "Хемус" и "Струма", казаха пред "Капитал", че ще търсят различни варианти за отсечката до Велико Търново, която прихваща и трафика към Русе, като един от вариантите е публично-частно партньорство. Създателят на тази агенция и понастоящем президент Росен Плевнелиев обаче беше доста остър. Според него предишното правителство е работило упорито с Брюксел, за да вкара "Хемус" в европейските приоритети. "Това беше голям пробив; това означаваше директно, че Брюксел каза – ние ще ви дадем 80% от парите за тази магистрала. Това е златен шанс, за да се случи магистрала "Хемус". Ще извършим национално предателство в момент, в който всички знаем, че "Хемус" е най-важната и перспективна магистрала за периода 2014 - 2020 г., че тя дава шанс на Северна България за просперитет и развитие и я вади от изолацията, ние тепърва да променим работещ инструмент", каза президентът.

Защо се получава това?

Първо, стойността на "Транспорт" е силно намалена. Бившият регионален министър Лиляна Павлова коментира пред "Капитал", че при планирането за периода 2014 - 2020 г., са работили с варианта 1.2 млрд. евро само за пътища. "Бяхме планирали 1 млрд. евро за "Струма" и "Хемус", които могат да се вместят, защото ще има спестявания от търговете. Индикативната стойност на първата е 900 млн., на втората - 450 млн. до Търново." Тя твърди, че още е възможно да се случи това, защото общата сума пари по оперативните програми е почти същата. Но това не отчита два фактора - въвеждането на нова оперативна програма за наука и образование, която дръпна 500 млн. евро от останалите и въвеждането на резерв, който заделя пари от всяка програма. Така при преразпределянето на парите "Транспорт" се оказа най-орязаната програма, вероятно защото общоевропейският фонд Connecting Europe също ще финансира инфраструктурни проекти до 400 млн. евро за България.

Тук вече идва моментът с разпределянето на средства и доколко адекватно е било новото планиране. Европейската комисия настоява заради недобрата готовност на жп проекти миналия период този поне половината от "Транспорт" да е посветена на тях. България може да се съобрази, но може и да спори по това изискване, макар сигналите засега да са, че по-скоро го приема. Зам.-министърът на транспорта Петър Киров твърди, че до края на септември ще бъде направен анализ кои са проектите, които наистина са приоритетни, независимо дали пътни или жп, и те ще бъдат подредени в този ред в програмата. От ЕК неофициално коментираха за "Капитал", че към момента списъкът в "Транспорт" прилича по-скоро на "списък за пазаруване".

Големият проблем е, че дори да получат повече пари този период, от НКЖИ вероятно няма да успеят да осъществят кой знае какъв напредък, извън завършването на направлението Сърбия - Бургас, с разклонение до Гърция и Турция. Плановете извън това приличат повече на свързване на точки - без ясен анализ на товаропотока, докато свършат парите, защото за цялостно обновяване трябват над 4 млрд. евро (виж текста). Така например прословутата линия Видин - София, която да изпълни със смисъл новия Дунав мост 2, дори в най-добрия случай ще стигне от Видин до Медковец, което няма да подпомогне особено транспорта в тази част на страната (да не говорим, че в Румъния също не бързат).

А освен че "Хемус" изпада, без пари засега остава и жп линията Русе - Варна, като по този начин два от големите проекти за развитие на Северна България остават зад борда. Както казва високопоставен източник от ЕК: "На всяка среща с транспорта през последната година и половина препоръчвам да се вземе заем и да се допълнят парите, които ние даваме, за да може да се финансират още проекти." Това изглежда решение, което е било отлагано досега, но очевидно ще трябва да се вземе.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2013/08/30/2131963_vlakove_asfalt_i_sulzi/
храна за мозък - http://www.banitza.net/