Author Topic: Градоустройство, строителство и архитектура  (Read 69172 times)






Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14640
    • View Profile
    • Email
Ремонтират жп гара „Трапезица” след настояване на кмета Даниел Панов
Понеже не мога да се преборя с вашия стенвестник, работи ли фуникулярът до Трапезица (зъбчата железница не е правилна класификация: зъбчатата железница се придвижва с мотор в самата кабина, а фуникулярът се дърпа като асансьор)?

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Фуникулярът е напълно готов, но все още не е пуснат в експлоатация. Първоначално беше обявено, че официално ще бъде пуснат на 26ти октомври 2015 год., когато се навършват 830 години от въстанието на Асен и Петър, но може би няма да бъде пуснат тогава, а по-късно. На хълма "Трапезица" трябва да бъдат изградени подпорни стени и музей, в който да бъде изложено всичко, което е намерено при разкопките на хълма. Трябва да бъде изграден и паркинг в района на жп гара Трапезица, както и пътен възел, за да може да се влиза направо от главния път. Не знам обаче дали е получено финансирането за изграждането на тези неща и въобще дали се работи. Добрата новина в случая е, че ще се ремонтира сградата на жп гара Трапезица, на която преди месец беше пропаднал покрива.

Започна ремонтът на жп гара „Трапезица“
« Last Edit: 04.09.2015, 19:31:50 by ari_91 »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14640
    • View Profile
    • Email
Трябва да бъде изграден и паркинг в района на жп гара Трапезица, както и пътен възел, за да може да се влиза направо от главния път.
Защо му е пътен възел от транзитния път Русе-Стара Загора? Пък и подлез или надлез над жп линията не ми се вижда особено смислен. А идващите откъм Русе трябва да правят ляв завой в изключителна конфликтност с ТИРовете в посока Стара Загора-Русе.
Сегашният подход логично е свързан с другите туристически обекти - Царевец, Асенова махала, Арбанаси, Ксилифор.
Според мен трябва да се използва и жп линията за ретропътувания с парни локомотиви до Дряново или Трявна.