Author Topic: Туристически автобуси  (Read 598743 times)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1440 on: 06.08.2019, 10:11:55 »
Сетрата има и курсове до Рилския манастир.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1441 on: 06.08.2019, 17:42:35 »
Да, беше продадена в Рила и може да бъде видяна и по линиите в района. Отново се продава: https://www.mobile.bg/31542913906789299
« Last Edit: 07.08.2019, 05:09:18 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1442 on: 07.08.2019, 00:17:53 »
Ето още един ветеран на автобусният транспорт от 90-те в България. За съжаление братчето му е свързано с трагедията в река Лим и отлежава в двора на столичното следствие.
The Grand Tour

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1443 on: 07.08.2019, 00:29:58 »
Това не трябва ли да е Ванхуул?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1444 on: 07.08.2019, 00:38:56 »
Не Юнкерс е. Вече не съществува като отделна фирма.
The Grand Tour

Offline Karosa SL11

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1445 on: 07.08.2019, 04:01:20 »
Това не трябва ли да е Ванхуул?
Jonckheere Deauville. Този е на шаси МАН, но са правени също и на шаси Мерцедес, ДАФ, Скания, Волво в различни височини и конфигурации на салона. Такива имаха Пампорово, Албена Автотранс, Златни Пясъци-Травел, Слънчев Бряг Автотранспорт все наследници на Балкантурист ;)
Това Кента-та е най гадния автобус на света!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1446 on: 07.08.2019, 05:12:19 »
Калея също имаха такъв, на шаси Скания - по спомен се беше 113 Jonckheere.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline mitakaailqka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Мразя чолаков! Мразя хебросбус! Мразя петко!
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1447 on: 11.08.2019, 08:57:38 »
Не знам дали това е правилната тема, но съм адски впечатлен от фирмата LUX Express от Естония. Пътувах с тях от Вилнюс до Рига, и след това от Рига до Талин. Билета от Вилнюс до Рига е 11 евро (като е около 290 километра разстоянието). Което до колкото знам е по-евтино и по-далече от Пловдив-Бургас.

Фирмата карат Scania Irizar i6s модел 2019та година. Автоматик, пълни лед светлини, екран с мултимедия на всяка седалка и изключително чиста тоалетна. Дават безплатни слушалки за да си слушаш филмите, също така безплатно можеш да ползваш колкото искаш кафемашината по средата на автобуса и безплатна бутилка вода за маршрутите над 4 часа и половина, като иначе шофьора винаги продава бутилки вода. Пътуват в балтийските държави, западна Русия, Беларус и Финландия. Имайки предвид това, там стандарта на живот е сходен с този в България (освен финландия и беларус)

А моя въпрос е, частните компании в България кога ще се вземат в ръце и да почнат да предлагат нормални услуги?



edit: Не знам защо, но снимките ми не се появяват

mitakis: не беше сложил правилните линкове ; )
« Last Edit: 11.08.2019, 09:09:25 by mitakis »

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 916
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1448 on: 11.08.2019, 14:35:43 »
Повечето автобуси у нас едвам си изкарват маршрутите, а някои и средата не стига: https://www.dunavmost.com/novini/koshmarno-patuvane-do-silistra . За какви допълнителни услуги да говорим.

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1449 on: 13.08.2019, 10:33:35 »
2008 г. имаше някаква надежда. Тогава Ивкони докараха стотици нови автобуси Нохе от Испания, имаха и чисто нови Бови. Етап/Груп караха темсите, но пак си бяха прилични автобуси. По това време Валерос от Ямбол (Елхово/Болярово/Ямбол - София) имаха автобуси с екрани вече. В Русе Ованесови имаха 12 чисто нови Мерцедес и Сетра. В последствие обаче, фирми като русенската бяха смачкани от Ивкони и Етап/Груп (включително с незаконни средства) и противно на всяка пазарна логика, с цената на дъмпинг, картел, договорка с КАТ и ДАИ само русенските автобуси да се глобяват за всякакви нарушения, а софийските да си карат необезпокоявани. Фирми като ямболските останаха и не допуснаха софийските превозвачи в Ямбол, защото имаха партиен гръб, играят в схемите с превозите на мини Марица-изток и т.н. Реално за няколко години големите софийски фирми разчистиха конкуренцията и останаха малки играчи по определени дестинации, без големи амбиции и съответно без ресурс за по-качествени услуги. В същото време на Ивкони им свърши лизинга и автобусите станаха гробници, поеха линиите на Ентуртранс от Бургас и почнаха да внасят всякакви кенефи втора употреба, само и само да има автобус на линия. Етап направиха някакво рециклиране на старите Темси, но авариралия автобус от статията по-горе вече е на около 12 години, тежка експлоатация без поддръжка. Сега Ивкони и Етап ще стават една фирма. Така че скоро при нас добри неща няма да се случат. Лъч надежда са Биомет (но само 2 линии), Арда тур (яко пране на пари, но поне са с чисто нови автобуси), Турист Сервис - много приятни нови и чисти автобуси с интернет и монитори на всяка седалка и още няколко такива. Но по вътрешните линии ще се движат само бараки още доста време.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1450 on: 13.08.2019, 19:16:06 »
При все че по повечето търсени дестинации има ж.п. транспорт е спорно доколко е перспективно фирмите да инвестират и в нови автобуси. При все по намаляващ пътникопоток, при все по-високи шофьорски заплати и цени на консумативи и разходи, къде ще им излезе въобще сметката да возят полупразни автобуси от единия до другия край на БГ? Дори без работеща тоалетна, във влака поне може да се пораздвижиш, да отидеш до тоалетната. Явно просто една епоха отминава, по-добре като са почнали да модернизират ж.п.линиите да се средоточат основния пътникопоток да се превозва така на дълги дестинации, а автобусите да са довозващи. Според мен така ще им е много по-изгодно и ще имат и много повече работа за тях, като БДЖ им докара цял влак с пътници. Може да се развият автобусни терминали на възлови гари и оттам да се довозват по-отдалечени населени места. И преди съм писал, че едните без другите не могат да съществуват пълноценно. Ако тотално се преработят транспортните схеми и едните сътрудничат с другите ще си докарат много повече приходи и пътници, може заедно да правят промоции, комбинирани билети и какво ли не. И да има много повече хляб и за двете страни.

Не знам сега къде им излиза сметката, ама извън сезона виждам дори по дестинации като Варна и Бургас малки автобусчета с дузина пътници. Дори до Стара Загора и подобни съм виждал бусче и то пак не пълно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1451 on: 13.08.2019, 19:45:37 »
Да сравнявате България с Естония е все едно да сравнявате каруцата с мерцедес....Освен че цените са сходни с тези в България, в много случаи и по-ниски.....Преди повече от 25 години, когато правеха "оня" търг в София, и Сканията на Стефан най-много му хареса, по същото време Талин си взема от същите Скании....В момента пък Талин е с безплатен градски транспорт....какво да приказвам повече. У нас всички междуградски линии са ги занемарили отдавна, сега с това че Дрискони и турчолята Груп/Етап са една компания, още по-страшно ще стане. Всичките фирми са догански - Ивкони, Груп, Етап, Дорис, Арда Тур, Ники-Нели, Валерос, бившата бургаско-турска Ентуртранс......
По рейс и по жена не се тича!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1452 on: 13.08.2019, 20:09:53 »
При все че по повечето търсени дестинации има ж.п. транспорт е спорно доколко е перспективно фирмите да инвестират и в нови автобуси. При все по намаляващ пътникопоток, при все по-високи шофьорски заплати и цени на консумативи и разходи, къде ще им излезе въобще сметката да возят полупразни автобуси от единия до другия край на БГ? Дори без работеща тоалетна, във влака поне може да се пораздвижиш, да отидеш до тоалетната. Явно просто една епоха отминава, по-добре като са почнали да модернизират ж.п.линиите да се средоточат основния пътникопоток да се превозва така на дълги дестинации, а автобусите да са довозващи. Според мен така ще им е много по-изгодно и ще имат и много повече работа за тях, като БДЖ им докара цял влак с пътници. Може да се развият автобусни терминали на възлови гари и оттам да се довозват по-отдалечени населени места. И преди съм писал, че едните без другите не могат да съществуват пълноценно. Ако тотално се преработят транспортните схеми и едните сътрудничат с другите ще си докарат много повече приходи и пътници, може заедно да правят промоции, комбинирани билети и какво ли не. И да има много повече хляб и за двете страни.

Не знам сега къде им излиза сметката, ама извън сезона виждам дори по дестинации като Варна и Бургас малки автобусчета с дузина пътници. Дори до Стара Загора и подобни съм виждал бусче и то пак не пълно.
Иво, пак разсъждаваш за някаква паралелна вселена, нямаща нищо общо с нашата действителност.

Целенасочено от 30 години БДЖ се унищожава, оттам се нароиха и автобусните "фирми", които на почти 100% са на мутри/подставени лица и служат за пълнене на партийни каси...

В строителството лесно се крадат огромни средства, а жп проектите са по-скъпи и от пътните.... За далаверите и нагласените поръчки са красноречиви търговете за Елин Пелин-Ихтиман-Септември...

Какво стана в Пловдив?! Дадоха гарата на концесия на Карат-С, те си построиха автогара отпред и проформа съществува гарата, а Столарски диктува на НКЖИ и БДЖ, какво да се случва....
« Last Edit: 13.08.2019, 20:11:50 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1453 on: 13.08.2019, 20:19:52 »
Е И? Ако нямат пътници и все повече хора са по колите какво те грее това, и каква им е далаверата като нямат приходи а разходите се увеличават все повече и повече? Къде ти излиза сметката да закараш цял голям автобус от единия до другия край на БГ с 12-13 човека, и това си е нормално извън уиикендите и повечето време на годината. Мислиш ли че това нещо може да излезе на печалба и то сериозна, при все че по цял свят обществения транспорт се субсидира. Сметни по средно наем на автобус 3 лева на километър къде излиза сметката....времената се променят. Това не е преди 15 години когато нафтата беше лев и нещо и заплатите по 500-600 лева.

Самия факт че дори до Варна пускат малък автобус вече често, а до Стара Загора дори бусче говори достатъчно колко са на печалба и надалавера, и че все повече линии вече не се обслужват или са силно орязани. Тази за Никопол е един от многото примери. Като бях тия дни във Варна на автогарата има сума ти задраскани курсове от разписанието, по някои дестинации дори повече от половината, и дори като линии Варна-Балчик трудно намират превозвач и замалко ми разказваха че да останат без такъв и автобуси, защото вече само се набутваш с разходи а пътниците намаляват буквално всеки ден.

Когато пътниците ти намаляват ежедневно, разходите ти се увеличават а приходите намаляват какво значение има кой си, ако ще автобуса да е собственост на царя или пъдаря тогава все тая.
« Last Edit: 13.08.2019, 20:25:27 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1454 on: 14.08.2019, 04:19:39 »
Населението на държавата непрекъснато намалява, следователно с него ще намалява и пътникопотокът. Не може да не се отбележи обаче и пренасищането по отношение на общ брой автобусни линии/курсове към определени градове - все пак, колкото и желаещи за пътуване да има, толкова много са и вариантите за пътуване като часове, различни фирми и т.н. Отделно на това, съществуват и множество алтернативни начини за придвижване като личен транспорт, жп транспорт и споделено пътуване. Преди години междуградските линии бяха оборотни, понеже тогава се стигаше много по-бързо спрямо конкурентния жп транспорт, автобусите бяха сносни към онзи момент и услугата беше качествена, а също така нямаше толкова много лични автомобили на глава от населението. В момента цари анархия по отношение на съгласуваността между различните транспортни схеми - на много малко места у нас има съгласуваност между общинска, областна и републиканска транспортни схеми, които да са в услуга на пътника, така че тръгвайки дори от най-малкото населено място да стигне до столицата без да се налага да пътува няколко дни. Да не говорим, че все още има множество автогари, които нямат дори уеб сайт, където да качват разписания и актуална информация ?! Цените на билетите също не са за подценяване, тъй като всеки пътник си прави сметката...

Дори в момента, поради липса на пътникопоток, а от там и на превозвачи не се изпълняват множество линии между големите градове вътре в страната от съответните областни транспортни схеми. В бъдеще проблемът вероятно ще стане още по-сериозен като е възможно цели области да останат без линии и превозвачи и да разчитат изцяло на преминаващите автобуси, които пък в момента са нежелани или пък не им се разрешава да качват/свалят пътници от/до определен град по маршрута. На практика се получава пренасищане от автобуси и автобусни линии, които возят повече въздух, отколкото пътници. В резултат винаги се получава така, че в моменти на натоварване като национални празници и няколко поредни почивни дни, винаги има недостиг на автобуси и вагони, все някой се оплаква и винаги има недоволни. Интересно каква е практиката в другите европейски държави относно начина, по който създават републикански транспортни схеми, така че повечето фактори да са уравновесени ?

« Last Edit: 14.08.2019, 04:23:24 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1455 on: 14.08.2019, 11:58:18 »
Голям проблем е и това, че няма конкуренция. Ивкони като вземат линията София-Русе, за местните превозвачи остава да возят до Букурещ, ама за там си трябват повече пари за всички лицензии и т.н. и за Варна. Другите линии нямат капацитет за повече от 1 автобус на ден, особено 45 места или повече. Но ако имаше русенски превозвач по двете доходоносни линии, можеше да му възложим да вози и по по-малко популярни дестинации, и да му се вързва бюджета. Обаче като софийските фирми оберат лъвския пай, за местните остават трохички, които не са достатъчни за качествена услуга. Да не говорим за селските линии до областния център.
Вижда се, че по линиите София - Бургас/Варна има конкуренция и има различни превозвачи, с различни автобуси и различни цени. По линията София - Русе цената отдавна е една и съща на всички и се сваля и вдига едновременно.
В Ямбол пък например, точно покрай Дичони и Валерос, които държат доходоносните линии, поне общините Стралджа, Елхово и Болярово получават качествен транспорт до областния център, както е и при Котел - Сливен. Но като цяло е драма из страната и докато няма разбиване на изкуствено създадените монополи и безконтролната експлоатация на негодни превозни средства, защото сме на абонамент в ИААА, нищо няма да се промени.

Offline mitakaailqka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Мразя чолаков! Мразя хебросбус! Мразя петко!
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1456 on: 14.08.2019, 17:57:55 »
Между другото, съмнявам се да е до заплатите, тъй като в литва и латвия стандарта е сходен с нашия, но държавите са дори по-малки по население. И те са бивш соц но явно там не се е отразило толкова зле.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1457 on: 14.08.2019, 19:27:08 »
Такива линии като София-Русе са с разделени квоти - демек половината от курсовете се отдават от Столична Община, другата половина - от Русе. Та от община Русе, като обяви конкурс, зависи дали ще даде своята квота на Дрискони, Етап или на русенска фирма....Има и нещо друго - задължително в пакетите линии, които се отдават от всяка община, влизат както курсове до София или други големи градове, така и селски линии. И превозвачите ако искат да кандидатстват, кандидатстват за цял пакет, не за отделни линии от него. Та не може един да вземе всички курсове за София, а друг - само селата. Да не говорим, че за нерентабилни селски линии превозвачите получават субсидии и от общината, и от транспортното министерство - този факт леко се крие и не се споменава никъде. Въпреки всичко превозвачите хитруват - не изпълняват курсове, които са заложени в схемата и които са ги взели с конкурс, порари липса на достатъчно пътници, понеже общините си затварят очите...........в случая се сещам за баницата. Отделно има цели пакети, които не се изпълняват, поради липса на кандидат-превозвачи за тях. Като цяло всички гледат да са с колите, набляга се и на споделените пътувания, понеже в крайна сметка е по-евтино - четири човека в кола е много по-изгодно от четири билета за автобус, да не говорим, че много фирми таксуват и децата под 7 годишна възраст, което е абсолютно незаконно.
По рейс и по жена не се тича!

Offline mitakaailqka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Мразя чолаков! Мразя хебросбус! Мразя петко!
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1458 on: 14.08.2019, 20:03:30 »
Има доста междуградски линии които са прекалено скъпи. Като примери за които аз знам: Пловдив-София с хеброс бус е 14 лева, Пловдив-Велинград е 10 лева с някаква благоевградска фирма.

Дори да се возя сам в колата за мен горивото е буквално по-евтино отколкото билета за автобус в тези маршрути. На карат-с до софия за 9.50 си струва и го предпочитам спрямо да ходя с кола, но иначе за мен не е рентабилно да пътувам с тези автобуси, както и за много други хора. Да не говоря ако споделя разходите за пътуването с някой.
При такива ненормални цени въпреки пълните автобуси, как да накараш хората да ползват обществен транспорт?
« Last Edit: 14.08.2019, 21:51:41 by difian »

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1459 on: 14.08.2019, 23:05:26 »
IKAR, квотите нямат значение, при положение, че натискът идва директно от най-високо ниво. Тук не става дума, че софийската фирма е взела хляба на русенската, а по-скоро, че една фирма е платила където трябва  и е обрала всичко. Не знам от 13 курса на ден София-Русе, кой на коя община се води, то част от тях са общински по дестинацията Русе-Плевен, други са по Силистра-София, Силистра-Русе, Плевен-София. Така че играта е голяма, схемата е сложна, но не съм видял в русенско Ивкони да вози по селски линии, освен че спира по селата през които минава автобусът.