Населението на държавата непрекъснато намалява, следователно с него ще намалява и пътникопотокът. Не може да не се отбележи обаче и пренасищането по отношение на общ брой автобусни линии/курсове към определени градове - все пак, колкото и желаещи за пътуване да има, толкова много са и вариантите за пътуване като часове, различни фирми и т.н. Отделно на това, съществуват и множество алтернативни начини за придвижване като личен транспорт, жп транспорт и споделено пътуване. Преди години междуградските линии бяха оборотни, понеже тогава се стигаше много по-бързо спрямо конкурентния жп транспорт, автобусите бяха сносни към онзи момент и услугата беше качествена, а също така нямаше толкова много лични автомобили на глава от населението. В момента цари анархия по отношение на съгласуваността между различните транспортни схеми - на много малко места у нас има съгласуваност между общинска, областна и републиканска транспортни схеми, които да са в услуга на пътника, така че тръгвайки дори от най-малкото населено място да стигне до столицата без да се налага да пътува няколко дни. Да не говорим, че все още има множество автогари, които нямат дори уеб сайт, където да качват разписания и актуална информация ?! Цените на билетите също не са за подценяване, тъй като всеки пътник си прави сметката...
Дори в момента, поради липса на пътникопоток, а от там и на превозвачи не се изпълняват множество линии между големите градове вътре в страната от съответните областни транспортни схеми. В бъдеще проблемът вероятно ще стане още по-сериозен като е възможно цели области да останат без линии и превозвачи и да разчитат изцяло на преминаващите автобуси, които пък в момента са нежелани или пък не им се разрешава да качват/свалят пътници от/до определен град по маршрута. На практика се получава пренасищане от автобуси и автобусни линии, които возят повече въздух, отколкото пътници. В резултат винаги се получава така, че в моменти на натоварване като национални празници и няколко поредни почивни дни, винаги има недостиг на автобуси и вагони, все някой се оплаква и винаги има недоволни. Интересно каква е практиката в другите европейски държави относно начина, по който създават републикански транспортни схеми, така че повечето фактори да са уравновесени ?