Author Topic: Туристически автобуси  (Read 377511 times)

Offline BulgariaBuses

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1540 on: 15.06.2020, 21:54:06 »
АвтобусЪТ е уникален! Днес го снимах на автогарата на Алексиев във Видин. Снимките може да видите във Фликъра ми.
Какво му е уникалното!?  :eek: :neznam:
Салона му е уникален! Вози много добре и не друса при движение. Евро-5 Туризмо е и е купен от "Бохемия", а знаем че те залагат на добри автобуси.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1541 on: 15.06.2020, 21:54:46 »
Не се интересувам много от туристически автобуси, но нищо уникално няма в него. Даже според мен това въобще не е нов автобус, ами такъв втора употреба. Не е да кажеш уникален правен специално по наша поръчка за България.

Такива автобуси има 100-тици по Европа в движение, ако не и хиляди. Новият модел дори има доста по-грозен според мен дизайн, този точно е с най-готината маска като дизайн.

Разбира се, че ще вози хубаво ще е тих и няма да друса. Все пак е автобус от ново поколение, технологиите са напреднали много с годините, комфорта е светлинни години спрямо едно време.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1542 on: 16.06.2020, 00:20:29 »
Нищо уникално. Преди повече от десет години бях на екскурзия в Швейцария с Бохемия точно с такъв автобус. Турчее отвсякъде...Не са им много читави автобусите и екскурзиите, то и шефът на Бохемия, познавам го лично, преподавател в Геолого- географския факултет, Байко Байков, е едно леке....Настаняват хората в калпави хотели, прекалено много се спи по автобусите, програмите са претоварени, минава се всичко на тъгъдък и др. Също така при тяхна екскурзия се издавиха децата в р. Лим.
« Last Edit: 16.06.2020, 01:59:36 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1543 on: 16.06.2020, 15:44:26 »
Ти от автобусите на Бохемия, ако се оплакваш, не знам какво ще кажеш за другите. Масово туроператорите у нас ползват автобуси на много години в много съмнително състояние. Докато на Бохемия са нови. Най-забавно е по празниците на екскурзиите до Черна гора, като почнеш да виждаш на всеки втори завой аварирал български туристически автобус - тежичко им идва.
Но е факт, че това, на което ние се дивим и си викаме - ей, колко е як тоя автобус, в Германия примерно го приемат за нисък клас. Справка - Фликсбус. Пътувал съм с тях из Европа и автобусите са нови, здрави, широки, място за зарядни, интернет. Нищо общо с кочините на Ивкони и Груп. И немците са недоволни от това, щото не били кой знае какво автобусите. Всички мнения за Фликс бус са, че предлагат евтин транспорт и съответно не можеш да очакваш много от автобусите.
То и при нас Турист сервиз и Арда тур примерно са доста по-луксозни, но все пак е доста показателно.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2596
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1544 on: 16.06.2020, 20:05:08 »
АвтобусЪТ е уникален! Днес го снимах на автогарата на Алексиев във Видин. Снимките може да видите във Фликъра ми.
Какво му е уникалното!?  :eek: :neznam:
Всичко!!!

По-добре да се запознаем със значението на думата, вместо да се изказваме така категорично с 3 удивителни  ;)
Уникален може би е Неопланът на Николина Чакърдъкова, защото освен, че е модел, от който са произведени доста малко бройки ексклузивно за рок групи и други пътуващи трупи, тя го е обзавела по нейна идея, и друг автобус, който да го повтаря може и да няма. В случая имаме напълно стандартно Туризмо, един от най-масовите автобуси за екскурзии и междуградски превози, да хубав е, модерен, съвременен, но нищо уникално няма в него, дори това, че някой му харесва толкова много не го прави такъв...
« Last Edit: 16.06.2020, 20:07:28 by bagercho »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1545 on: 16.06.2020, 22:02:37 »
Със сигурност съм виждал такъв 4-осен двуетажен Неоплан на редовна линия у нас, някъде към 2004-та или 2005-та, горе-долу беше на откриването на сегашната автогара през пролетта. Беше на Старозагорска фирма и даже имаше статия за него тогава в списание Камиони че е доста рядък и такъв е попаднал втора употреба у нас.

У нас имаше и още по-уникални, съчленени туристически Неоплани. Виждал съм един в Сопот, даже седеше в един гараж и се виждаше от влака сума време, също и в Несебър.

Интересно че у нас до към 2005-та 2007-ма примерно имаше и доста двуетажни автобуси. Имаше към Пловдив, на юг към Сандански, от Пловдив към Асеновград и по други дестинации. Сега е е изключително рядко да видиш двуетажен автобус у нас, по редовна линия не знам дали въобще има някъде вече.

И то като цяло междуградските автобусни пътн.превози у нас са на доизживяване. Като отидете на произволна автогара масово се пускат бусчета, пътниците са единици, дори и на Ц.автогара в София вече сума линии са с бусчета. Дори такива до Стара Загора, Кърджали, Плевен че и до Варна и Бургас извън сезона пускат малки автобуси. както е тръгнало съвсем скоро май БДЖПП ще остане единствен превозвач на пътници междуградско. Освен разбира се там където няма влак. На автогара Овча купел има дни когато освен бусчета и някой друг заблуден пътник голям автобус не може да се види. Например уж има автобусна линиядо Благоевград, а много пъти като видя автобуса пътниците са единици. Не знам как въобще се издържат от толкова малко пътуващи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1546 on: 17.06.2020, 13:51:30 »
Проблем е нерегулярното пътуване. Петък и неделя автобусите са препълнени, а в останалото време има курсове за които е трудно да си покрият разходите. Превозите областен град - София ще останат още дълго, защото за работа, за документи, за лечение - за много неща се налага да се пътува до София, да си свършиш работата и да се върнеш. Курсове Пловдив - Варна, Русе - Варна, също ще ги има още, защото просто движението е много сериозно. Но е факт, че примерно от Русе за Южна България има 2 курса за Бургас, от които май единият е сезонен и един до Момчилград, който общо взето пътува около 8 часа, ако не и повече. Спряха за Сливен, за Ямбол, дето го е имало още по социализма, за Пловдив дори няма връзка. Няма го Разград-Благоевград. Отдавна го няма Шумен-Ямбол. От Търново са останали до Сливен, май имаше и до Ямбол. Общо взето курсовете между областните градове са силно редуцирани. Остават селските автобуси, повечето вече микробуси, с малки изключения, София, и евентуално сезонно за морето.
За това има редица фактори. Автобусите често се чупят и все повече заприличват на БДЖ, а имаше времена когато си бяха лукс спрямо железницата. Липсата на конкуренция и убийството на регионалните превозвачи от Ивкони и Груп обаче си каза думата. Между областните градове, които не са покрити от линиите за София, трафикът рядко е толкова голям и значим, а фактът, че автобусът обикаля през всички населени места по пътя и пътува на практика цял ден, отказва и малкото пътуващи. Например Русе-Ямбол с кола, без напрежение, е около 3 часа. Автобусът го взимаше за 6.30, като правеше няколко 20 минутни почивки, за да обере всякакъв трафик. Споменах и за Момчилград - тоя автобус спира на всяка керемида, невъзможно е да разчиташ да пътуваш в рамките на един ден с него и да се върнеш, и общо взето успешно конкурира, спрения заради него "Шалвар експрес" на БДЖ, който взимаше Русе-Подкова за около 11часа.
За селските линии - работниците се извозват вече с ведомствен транспорт, че иначе не можеш да разчиташ, децата се возят с училищни автобуси. Реално почти никой не остава. Има малко по-големи общински центрове или села,които са близко до областния град, където си има нужда от големи автобуси. 

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15983
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1547 on: 17.06.2020, 14:15:28 »
Всичко е следствие на деградацията на държавата ни като цяло. Липсата на експертиза е повсеместно и като че ли до скоро поне в държавното упрсвление не беше чак толкова зле, вече съвсем не е така. Изказването на Ревизоро за Алепу и "аргументът" му е същият като този по-горе в темата, където с три удивитрлни се обосновава обобщението "всичко"....

Всичко е навързано и проблемът не е само е политиките в сферата на транспорта. Като започнем от демографското развитие и мерките по него, и в планирането и насочването/концентрирането на инвестиции (публични и частни), за да стигнем до транспортните схеми - обвързване и синхронизиране на различните видове транспорт и транспортни схеми - локални/регионални/национални/международни...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1548 on: 17.06.2020, 14:18:52 »
Е добре де големите превозвачи имат ли някакво допълнително финансиране, субсидии?  Съмнява ме при толкова намален пътникопоток да се издържат само от билети, и да разчитат само на петък и неделя. Ако няма външно, то значи рано или късно ще останат курсовете само петък и неделя например. Щото не ми е ясно примерно как един автобус София-Благоевград ще превози 6-7 човека и ще излезе на печалба. Нафта, заработки, винетка, данъци.

Учудващо дори до скоро една от най-силните линии до Перник е пропаднала. Преди си беше като градска линия, с големи автобуси на 30 минути. Сега е силно разредена и са само някакви изпотрошени бусчета. Миналата седмица ги загледах на автогарата в Перник, бусчето за София замина със 2-ма човека. Също и там на автогарата все едно бомба е паднала. Единици пътници, бусчета, разредени разписания до немай къде. А само до преди 13 години, ходих да снимам там 2007-ма почти всички линии бяха редовни като ГТ до селата с големи автобуси Чавдар 11М4, 11Г5 и западни втора употреба, имаше опашки от пътници, чакалнята беше пълна. не мога да повярвам че това се е случило само за 13 години. Да не говорим какво е било 90-те, не става и дума за 80-те. И то тоя пример пак е що-годе добре, я виж примерно Сандански. В Русе края на 90-те също на автогарата беше голяма навалица, много автобуси, пътници. В Добрич сега също почти само бусчета...90-те сума от тези линии бяха дори със съчленени автобуси до селата и близките градчета. Не може оправданието да е само "ми те хората си накупиха коли" Напротив ако има удобни, нови модерни автобуси, промоционални карти, удобства, доста хора ще ги предпочетат пред това да поддържат автомобил.

Все пак мисля за правилно, там където има влак да няма автобус и да си останат на доизживяване. Усилията да се насочат към первозите там където няма влак. Да се създадат транспортни центрове около възловите гари с довозващи модерни автобуси до местата където няма влак, билетите да са комбинирани и примерно като си купиш билет София-Смолян на касите на централна гара да важи за цялата дестинация, нищо че на Пловдив или Асеновград трябва да се прекачиш на автобус. Също и примерно от София ако пътуваш до Балчик, Каварна и подобни. И автобусите да тръгват от ж.п. гарите, а не да са на другия край на града. В това отношение много добре направиха в Дупница. Там селските автобуси спират точно на гарата и правят връзка с влаковете, което е супер удобно а преди това автогарата беше далеч от гарата. Също БДЖ да оправи връзките север-Юг с повече директни влакове. Ако наистина пуснат пак Русе-Момчилград с връзки за Пловдив ще е напредък.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15983
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1549 on: 17.06.2020, 14:28:56 »
Е добре де големите превозвачи имат ли някакво допълнително финансиране, субсидии?  ....
Че то даже го има обратното - за "спечелените" линии се "спонсорират" и "субсидират" кметове, партии и т.н. Разбира се, този модел не е устойчив и виждаме разрухата и срива на всичко...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1550 on: 17.06.2020, 15:15:59 »
Това може да е ставало през 90-те или до към 2004-2005-та когато имаше наистина много пътуващи.

Така де, през тоя преход сме минали през толкова грешни пътища, очевидно всичко това води до разруха и вече е дошъл момента и в този сектор да има реформи и да се поучат от грешките. Тотално нови транспортни схеми, минаване към държавата или общините подобно на ГТ и БДЖ ПП, участие в европрограми за субсидиране, покана на специалисти, сдружения, местни за разработката на нови схеми, работа съвместно с БДЖПП. Така дори и частниците може да намажат, едно е да довозваш един вагон слезли пътници от влак на 30-40 километра и да получаваш сигурни пари субсидия, друго е да разхождаш празен автобус от единия до другия край на БГ и да чакаш петък и неделя да си избиеш разходите(ако е хубаво времето)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1551 on: 17.06.2020, 20:01:03 »
Иво, спри се, бре човече. По селата и по областните градове просто няма хора, няма кой да пътува. Отделно има по пет коли на семейство - една на таткото, една на майката, една на сина, една на дъщерята, една на зетя/снахата. Такава ни е народопсихологията. Те автобусните превозвачи и в момента получават субсидии за линии до нерентабилни села, но явно са недостатъчно. И мен ме гони носталгията по времето, когато слизах на Кулата от гръцкия вагон и отсреща чака с отворени обятия чисто нов, още ухаещ на лепило Аквариум, но това е минало-бешело, сега реалностите са други. И при мен специално около Торонто и в Квебек има субсидирани превози, обслужвани с двуетажни влакове и автобуси доста на често, както и безплатни паркинги, на които да си оставиш колата и да се качиш на влака или рейса за центъра, но в други части на Канада е пълна скръб - Едмънтън, Ванкувър, Калгари масово автобусите са на половин час, а в малките градчета и села въобще няма такива, нито вътре, нито междуселищни, и съответно без кола загиваш. Има летища със супер скъпи вътрешни полети, а автобус до тях няма....
БДЖ пък от десетилетия сами си гонят пътниците с рехаво разписание, закъснения, изпускане на връзки, калпави влакове само означени като бързи, разнебитени и мръсни мотриси и вагони...
« Last Edit: 17.06.2020, 20:04:23 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2359
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1552 on: 18.06.2020, 08:01:32 »
Проблемите са предимно демографски и от тях започва всичко. Никой частник няма да успее да извози един вагон пътници в провинцията по простата причина, че в по-голямата част от годината вагонът просто няма да се напълни. Казано по друг начин - физически хората ги няма. Не защото пътуват с колите си или споделено, а просто защото ги няма. За последните 20 години населението на държавата се е стопило с над 2 милиона души - емигрирали трайно или пък починали, поради което сме свидетели на случващото се днес. Може да звучи песимистично, но ако нещата продължат в този дух и демографската криза се задълбочи, много е вероятно след няколко години да се стигне до далеч по-големи изменения и проблеми, като например спиране обслужването на цели направления или още по-лошото - оставане на цели области от държавата без организиран транспорт.

Липсата на каквато и да е съгласуваност между различните транспортни схеми е голям проблем, но и липсата на адекватна за 21 век система за информиране на пътниците - също. Замислете се колко автогари нямат уеб сайт или каквото и да е друго присъствие в уеб, при това говорейки за областни градове. Повечето млади хора привикнаха да стигат до всичко с 2-3 клика, а когато нямат налична информация, се преориентират - и съответно избират споделеното пътуване, въпреки всичките рискове, което крие то спрямо организирания обществен транспорт.

Но за големия отлив на пътници и самите превозвачи имат вина - немарливото изпълнение на поетите ангажименти, изразяващо се в технически неизправни автобуси, лошо обслужване, неспазване на разписания, чести аварии, негативен имидж, прекомерно висока цена на услугата и т.н. БДЖ пък нямат алтернатива в съотношението цена-качество, така че не е нужно непременно и навсякъде да бъдат оплювани. Защото масовият българин не обича да си плаща за качествен транспорт и дори не би заплатил по-висока цена - той обича да сравнява немската и френската железници, но не и цените на билетите там.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1553 on: 18.06.2020, 21:54:31 »
Е чак цели области надали ще останат необслужени, по-скоро ще се пътува с прекачвания с влак. Примерно за да стигнеш до Габрово ако спрат всички автобуси ще се пътува през Горна. Или за да стигнеш до Ловеч или Троян през Левски. Разбира се пътуващите така ще са малко, повечето ще се ориентират към автомобили заради заобиколните и дълги мршрути.

Не мисля че основните причина са само и единствено демографски. Вярно, повечето младо активно население е в областните градове, ама те не са чак толкова малко, и са разпрострени на цялата ни територия.  Не сме като Сърбия само с един Белград и Ниш. Тук имаме Варна, Русе, Бургас, Пловдив, Стара Загора, Благоевград, В.Търново, Плевен, Дупница, Търговище, Шумен,  и още сума ти населени и активни градове с 5 и дори 6 цифрен брой жители. Вярно от областните има като че ли и такива със затихващи функции, но като цяло повечето предлагат доста добри условия на живот и буквално има всичко. Вярно, много бързо се обезлюдяваме, но има държави които са далеч по-зле в това всичко да е концентрирано само в 2-3 града.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1554 on: 19.06.2020, 11:35:58 »
Определено липсата на политика в областта на транспорта, различна от това нашите хора да вземат линиите до София и автогарите, си казва думата. Самите транспортни схеми са отживелица, бият се на общинско, областно и национално ниво. Дадени са лъскавите и доходоносни линии на големи превозвачи, които печелят не малко, а останалите са на някой местен ентусиаст, който има 2-3 стари автобуса, или както в Русе - някой любимец на местния феодал, който има всичко на всичко 2 еднакви автобуса и заявява, че ще обслува линията с един нов и с един 25 годишен автобус и така покрива изискванията за средна възраст... Това отблъсква хората, и всеки гледа да се спаси и да избяга от тия тъпотии. Самите линии за София едно време бяха нещо, което не може да преживееш на друго място - нови автобуси, климатик, чисто, бързо. 2008 г. София-Русе се обслужваше от 5-6 фирми, Ивкони бяха с чисто нови Нохе, Ованесови с 12 чисто нови автобуса Сетра и Мерцедес, Етап/Груп с Темсите, Биомет със Скания и още една софийска и една русенска фирма с по-стари автобуси. Сега са останали Биомет с 1 курс, Ивкони и Етап/Груп. Конкуренция няма, а автобусите са същите от 2008 г. Вътре е погорм - изтърбушени, счупени седалки, мръсотия... А в русенските медии всеки месец има поне по 1 новина за пътници чакащи счупен автобус да бъде заменен по няколко часа. Едно време за 3 такива случая взеха линията на едната русенска фирма. За Ивкони обаче правила и закони няма.
Това кара и самите превозвачи да се отнасят нехайно - знаят, че са платили където трябва и ще са те, каквото и да стане. Съответно няма смисъл от нови автобуси, няма смисъл да се плащат добри заплати на шофьорите, няма смисъл от поддръжка дори. И това в комбинация с обезлюдяването и евтините и достъпни лични автомобили, води до ниво на услугата, в пъти по-ниско отколкото беше преди десетина години. И това е по линиите са София, които са най-печеливши и най-използвани. За другите междуградски е скандално. А е и скъпо, много по-скъпо отколкото за същото разстояние по линията за София. За семейство често излиза по-скъпо отколкото с личен автомобил. И така. 

Offline BulgariaBuses

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1555 on: 25.06.2020, 09:11:55 »
Един от автобусите на Юнион Ивкони във Видин.
Разбрах за още автобуси на Юнион Ивкони във Видин.Има и два Спринтера,от които един е с транзитни регистрационни табели.