Author Topic: Туристически автобуси  (Read 598741 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1800 on: 06.04.2024, 17:37:28 »
Така е, но не беше така преди да влезем в ЕС. Тогава ако не си с група, искаха на границите хотелски резервации, достатъчно средства, билети за връщане и т.н., въпреки че нямаше вече визи. И пак нямаше гаранция, че граничният полицай ще е задоволен и нямаше да те върне - може да си измисли хиляди причини. Това защото много българи работеха из Европа нелегално. А върне ли те, ти слагат името в системата, че ти е отказано влизане. На братовчедка ми мъжа и беше по това време в Гърция с работна виза. Въпреки това два пъти гърците я върнаха на Кулата, без да я питат въобще къде отива и с каква цел - туриха и черен печат в паспорта - а мъжът и и двата пъти я чакаше от другата страна. Ако си със самолет, беше друго, разбира се, но тогава нямаше Уиз Еър, Райън и подобни - билетите си бяха скъпи.
По рейс и по жена не се тича!

Offline marina

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1801 on: 08.04.2024, 18:38:44 »
Понеже вчера се навършиха 20 години от жестоката трагедия в река Лим и ми изникнаха някои въпроси. Дали някой от вас знае коя фирма е организирала тази злополучна екскурзия и какъв модел е бил автобусът? Гледах кадри, но не можах да установя какъв модел е по тях, а и част от тях бяха от изваждането на автобуса, което се е случило месеци след трагедията.
Голяма трагедия!

Не знам дали наистина е отнет лиценза на фирмата, която направи белята (Дилижанс експрес), ама дори и да е направено, то е било безпочвено. Веднага след трагедията същите собственици започват да работят под друго име, за да не ги свързват със случката. Старата фирма просто я зарязват - дори и да са ѝ отнели лиценза, това няма значение. Новото име беше нещо като Дискавър или Дискавъри. И са продължили да правят абсолютно същите мизерии. Ама законите са на тяхна страна. Спомням си един репортаж, в който журналиста каза, че законът не му дава право да каже името на новата фирма, въпреки че много му се иска. Свободата на словото не е валидна, когато има големи търговски интереси.

Около тази история имаше доста съмнителни неща. Например държавните институции отказваха да извадят автобуса, защото било опасно за водолазите. Двама от бащите на загинали деца са доказали, че не е така така като на място са плували до автобуса и обратно. А те не са били професионални водолази.

Всъщност основната причина за толкова много починали деца е това, че възрастните са бързали да се спасят и никой не е помагал на децата в автобуса. Аутопсиите са доказали, че причината за смъртта на всички загинали е удавяне, което значи че са били живи при катастрофата.

Въпреки промените в законите и до ден днешен туристическите агенции си правят какво искат. Покрай работата ми с деца и ученици съм чувала десетки пъти за екскурзии, при които се пътува през нощта или пък отново нелегално се качват външни лица - възрастни хора. След пускане на сигнали до институциите - отговорът е "Не са намерени нарушения", защото проверки се правят само по документи.

Има и нещо, което сигурно повечето хора не са чували, защото медиите удобно прикриват подобни неща. През годините туристическите и транспортните фирми няколко пъти са правили опити за промяна на нормативната уредба - за връщането на старите правила отпреди трагедията в Лим. 

И още нещо, което аз лично съм чувала директно от представител на туристическа агенция пред родители - "Ако искате всичко да е по правилата, ще е много по-скъпо." И съответно има бедни родители, чиито деца никога не са пътували някъде и едвам могат да си позволят дори и "евтиният" вариант и се навиват.

Децата от Лим и тези от Индиго, както и много други хора, станаха жертва на новото време и на новите ценности.

Както и при Хитрино, само шофьорът отнесе цялата отговорност. Разбира се, че няма да пипнат големите бизнесмени, които са всъщност са виновни за такива инциденти. А шофьорът всъщност е изкарал присъдата си при много лек режим. Години след това е открит починал при лека самокатастрофа. Причината за смъртта не е била катастрофата, а инфаркт.

То като цяло да се записваш на организирана екскурзия в развитата част на Европа според мен е глупаво. Има толкова редовни влакове и обществен транспорт че по-добре сам да си пътува човек. Честно аз на оганизирана екскурзия никога не съм ходил, взимам си билети за самолет, влак и си гледам каквото искам.
Всяко нещо си има своите предимства и недостатъци.

При организирана екскурзия имаш гид, който може да ти разкаже много повече неща. А също така ще говори на езика в съответната държава, което е чудесно, ако ти самият не го владееш.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1802 on: 22.04.2024, 18:14:03 »
Това туризмо беше бяло, наскоро са му поразчупили визията.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Туристически автобуси
« Reply #1803 on: 22.04.2024, 18:51:12 »
Много хубава снимка, Mitakis!  :fan:
Да, това Туризмо беше на Лулчев, чисто бяло си беше. Миналата година (ако не се бъркам) го купиха Надрумтур. Заедно с него купиха и Иризар ПБ от Алекс-М Транс от Костинброд, червен на цвят. Туристическата агенция е сравнително новичка, на украинец е... :rolleyes:
Транспортът във Видин

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Туристически автобуси
« Reply #1804 on: 22.07.2024, 23:10:05 »
Време е за малко снимки на туристически автобуси, които успях да "уловя" във Видин през последните месеци.  :)
 :arrow: Мерцедес-Бенц Туризмо 15РХД на Вип Транс от Плевен (Туризмото е бивше румънско)
Mercedes-Benz Tourismo 15RHD-II from Pleven from company Vip Trans by Antonio Mitkov, on Flickr
 :arrow: Мерцедес-Бенц О580 Травего на Монтана АТ, която се е прочула с О303-ките си, които удържат фронта все още безотказно. Напоследък си подновиха доста прилично автопарка, ако някой се интересува повече, мога да разкажа и обобщя какво и защо.  :)
Mercedes-Benz Travego O580-15RHD by Antonio Mitkov, on Flickr
 :arrow: Мерцедес-Бенц Травего 15РХД на Елит 94 от Плевен (Травегото е бивше берлинско на Berlinmobil)
Mercedes-Benz Travego 15RHD by Antonio Mitkov, on Flickr
 :arrow: Сетра 517ХДХ Топ класа от Австрия (шофьорът се оказа кореняк от Балканите, и беше изключително дружелюбен, каза че Сетрата струва 250 хиляди евро и е купувана 2022-ра година)
Setra S517HDH by Antonio Mitkov, on Flickr
 :arrow: ВДЛ Футура на Нира Бус от Варна (една от последните им придобивки от миналата година)
VDL Futura FHD2-129 Nira Bus from Varna by Antonio Mitkov, on Flickr
 :arrow:






Транспортът във Видин

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #1805 on: 10.08.2024, 21:49:41 »
https://dariknews.bg/regioni/sofiia/avtobus-se-zapali-na-carigradsko-shose-v-sofiia-snimkavideo-2391359

Да кажем чао на Туриното 2153 на Алекс Транс Костинброд

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1806 on: 25.11.2024, 13:28:55 »
По коментарите съдя, че има интерес за закупуването на автобуса:

Quote
Продавам , автобус Магирус Доиц 2000 от Това е бил клубния автобус на ЦСКА през 90 -те , а от началото 2002 г е използван от националната гвардейска част.
Машината поръчкова и е с всички екстри за 84-та . Има малък пробег едва 327 000км оборудвана е с 8 цилиндров, 12 литров Deutz двигател с два турбокомпресора. Двигателя е с въздушно охлаждане и мощност 288 к.с.( Deutz V8 Deutz BF8L413F / BF 8 L 413 F) . Каросерията е в добро състояние , а автобуса дълго време се е съхраняван на закрито .  Има тоалетна,  климатик , телевизор . Носят се митове и легенди че е подарък на ЦСКА от немски футболен отбор,  но дали е така.........
Документите са изрядни и е задължително да се прехвърли .
Цена 11000лв при сериозен интерес е възможен коментар. 
За въпроси пишете на лично.

Източник

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1807 on: 25.11.2024, 17:40:36 »
Това е доста добро и комфортно, не знам само с това въздушно охлаждане в големите жеги и с климатик дали няма да има ядове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1808 on: 25.11.2024, 19:03:10 »
Няма проблеми с въздушното охлаждане в жегите.  :)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1809 on: 26.11.2024, 04:31:12 »
Беше бял с червени ленти, червени надписи и гербове на ЦСКА с петолъчка. Не се учудвам на малкото километри - при мачове в чужбина пътуваха със самолет. Един от последните произведени Магирус, вече са били под шапката на Ивеко. Беше си и с военни номера. Славия имаха Сетра от същия клас, бяла със зелени линии, собственост на строителни войски. Локомотив София - тъмночервено бял Икарус 250 от първите, с ръчна врата и метални дръжки. На всички останали ДФС-та не им се полагаше нищо повече от 11М4.
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1810 on: 26.11.2024, 10:13:14 »
За футболните отбори е трябвало да осигурят Чавдар 11М3 заради отличния възстановителен масаж. Проф. Томов беше дал синя птичка на школата на ЦСКА и бяха много доволни от възстановителния масаж по време на пътуване. :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1811 on: 26.11.2024, 17:37:50 »
Хубав е автобуса но който го купи не знам за какво ще го ползва. Твърде луксозен е за линии на разстояние до 100-200 км. и твърде стар за дълги дестинации.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1812 on: 27.11.2024, 15:58:28 »
Ама ти мислиш, че някой би купил тая скрап за да извършва превози с нея ли?  :laugh:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1813 on: 28.11.2024, 17:09:17 »
Че то се обслужват линии с къде къде по големи кочини на по милион километра без особени екстри, та защо да не извършват превози с автобус на 300 000 км. всички екстри и луксозно обзаведен?

Състоянието и километрите са важни.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1814 on: 28.11.2024, 18:23:07 »
Мислиш ли, че 40 годишен автобус, стоял незнайно колко години извън движение нещо ще става от него? Освен това вече никъде не обслужват линии чак с толкова стари автобуси, сам знаеш че всичко почти е с бусчета из провинцията. Да не говорим, че е бил луксозен по стандартите от 80-те години, сега филми на VHS ли ще пускат на пътниците?

Offline gelepz

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1815 on: 29.11.2024, 08:44:01 »
Вчера автобуса го теглеха покрай ЛИДЛ на Смирненски с репатрак посока гара Подуене

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Туристически автобуси
« Reply #1816 on: 29.11.2024, 08:59:57 »
Освен това вече никъде не обслужват линии чак с толкова стари автобуси, сам знаеш че всичко почти е с бусчета из провинцията.
В интерес на истината, Монтана АТ обслужват както линии, така и специализиран превоз на ученици с автобуси Мерцедес О303, които са на годините на този ветеран. Даже има и по-стари, спомням си, че шофьор ми казваше, че най-старият е производство 1979 г.
Транспортът във Видин

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Туристически автобуси
« Reply #1817 on: 29.11.2024, 09:22:26 »
Ако е добре поддържана техника защо не? На мен честно казано такива са ми много по комфортни от бусчета преправяни на автобус. Да не говорим за хора с двигателни проблеми.

Та като нищо в тази връзка и това Ивеко да е по комфортно от 60-70 процента от това което се движи у нас. Явно и веднага се е продало, честито на новия купувач.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Туристически автобуси
« Reply #1818 on: 29.11.2024, 10:45:00 »
За хората с двигателни проблеми туристическите автобуси с висок под реално не са по-удобни от бусчетата с по-нисък особено за по-кратки разстояния.  Най-дългата линия на Монтана АТ е около 200 km в посока - София-Белоградчик през Враца и Монтана и за такова разстояние стар автобус не е толкова сериозен проблем, бусчета обикновено се пускат на по-къси линии примерно съм виждал Варна-Търговище, Варна-Дулово и т.н. :rolleyes: