Author Topic: Как трябваше да изглежда нашето метро с примери!  (Read 6310 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нека в тази тема всеки се чувства задължен на гледно да покаже какви станции би трябвало да имаме в нашето метро с нагледни примери от други страни. Всички се състезават да хейтват, нека да подходим градивно по въпроса и да видим какъв снобски или изтънчен вкус имаме. Аз няма да давам пример от моя страна, защото нямам такива негативни претенции към родното ни метро, нито пък вечер имам мокри сънища по някое чуждо. Та, дерзайте...  :P

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Към сегашните освен тесните изходи претенции нямам, но много бих се радвал, ако станцията в Дружба, дето пуснаха конкура за нея, изглежда по подобен начин на Střížkov на Пражкото метро: http://metroweb.cz/metro/stanice/linka_c/SZ/SZ.htm
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Поне по подложките за конкурса, вестибюлът го готвят със стъклен покрив, но перонът ще си е с изкуствено осветление.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Така като гледам и МС 20 ще е с един ред колони по пероните като Цариградско шосе и вестибюл, подобен на неиният - че дори и няма да има и безпатно преминаване от единият на другият перон.


Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
От снимките, които си дал не виждам някаква свръх разлика. Единствено пероните може би са тесновати на последните станции от МД1, но по другите точки кой знае каква разлика няма

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Сега попадам на тази тема - и според мен си струва да си помечтаем за подобни интермодални станции на метрото като тази чешка, която колегата е цитирал:
http://gtsofia.info/galerypics/Uploaded/CKD/365/00_00_0000/Cerny_most-3_1267017423.jpg
Аз към момента виждам подобна възможност да се осъществи на новата станция Обеля, също би могло да се мисли за нещо подобно (и поне се надявам да го мислят подобно) за метростанцията до Ринг мол

Достъпно интегрирано с останалия градски транспорт:
http://gtsofia.info/galerypics/Uploaded/CKD/365/00_00_0000/Cerny_most-3_1267017423.jpg

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Сега попадам на тази тема - и според мен си струва да си помечтаем за подобни интермодални станции на метрото като тази чешка, която колегата е цитирал:
Аз към момента виждам подобна възможност да се осъществи на новата станция Обеля, също би могло да се мисли за нещо подобно (и поне се надявам да го мислят подобно) за метростанцията до Ринг мол

На мен лично чешката интермодалност не ми допада много, твърде много стълби, твърде много разстояние между отделните видове транспорт. Под интермодалност разбирам по-скоро ето такива решения:





Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
На мен лично чешката интермодалност не ми допада много, твърде много стълби, твърде много разстояние между отделните видове транспорт.
Комплексът Černý most от снимката горе има стълби и няколко нива, но реално метрото и междуградските автобуси са на едно ниво. От перона на станцията до автобуса са 20-30 метра. Само за обратната посока трябва да минеш отгоре за другия перон.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Технически аз не мога да си представя трите основни вида транспорт - метро, автобус/тролейбус и трамвай/градска железница на едно ниво - двете нива ми се струват задължителни. Иначе немския вариант е много симпатичен и подобни спирки имаме и у нас.
Единствената по интермодална връзка имаме на МС Обеля като там се е получило добре, макар че като цяло метрото е отдалечено от другите видове транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Технически аз не мога да си представя трите основни вида транспорт - метро, автобус/тролейбус и трамвай/градска железница на едно ниво - двете нива ми се струват задължителни. Иначе немския вариант е много симпатичен и подобни спирки имаме и у нас.
Единствената по интермодална връзка имаме на МС Обеля като там се е получило добре, макар че като цяло метрото е отдалечено от другите видове транспорт

Между метро и градска железница:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/43/S-_und_U-Bahnhof_Wuhletal%2C_Bahnsteig.jpg
между трамвай и автобус (имаме и ние някакви жалки опити, ама то така както го правим ние не се прави по принцип):
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/M%C3%BCnchner_Freiheit%2C_Trambahn-_und_Bushaltestelle.jpg
между метро и автобус:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/U-Bahnhof_Garching-Hochbr%C3%BCck.jpeg

Варианти и комбинации можеш да си ги представиш всякакви, теоретично и между 3 вида транспорт може да се организира интермодална спирка на едно ниво, трябват ти дълги рампи и място, конструкцията на станциите се оскъпява в пъти разбира се, а ние гледаме да ни е евтинко.



Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Варианти и комбинации можеш да си ги представиш всякакви, теоретично и между 3 вида транспорт може да се организира интермодална спирка на едно ниво, трябват ти дълги рампи и място, конструкцията на станциите се оскъпява в пъти разбира се, а ние гледаме да ни е евтинко.
Точно казано. А отделно гледаме и все пак да е сравнително компактно - предвид факта, че се строи в градска среда - не сме на гола поляна да си направим станция няколко декара.
А за цените - не знам до колко вкарвайки нещо под или над земята не се оскъпява също проекта. Не съм специалист да им направя план-сметка