Poll

Кои е любимия ти градски транспорт?

Трамвай
52 (39.1%)
Тролейбус
30 (22.6%)
Метро
20 (15%)
Автобус
31 (23.3%)

Total Members Voted: 133

Author Topic: Автобус,трамвай или тролейбус,кой има повече фенове?  (Read 40163 times)

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Аз съм фен най-вече на автобусите (в Бургас), а след тях са тролеите.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
С риск да получа още някой процент за офтопик - евала Жоре за изказването , че трамвая пречи.Иначе освен на Дондуков и Васил Левски не се сещам да има на друго място спирка на трамвай и същевременно да преминава и тролейбус

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
...
То трамваите възпрепятстват другите превозни средства а не обратното. Те са били за едно време добри защото не е имало такова интензивно движение като днес. На колко места представете си има следната ситуация .Тръгваме от светофара обаче след него има спирка трамвая спира и всички спираме пак. За да слязат и се качат пътниците част от потока остава в кръстовището става пълен хаос а ако е тролейбус или автобус те си спират в дясно другите заобикалят и горе долу си се движим. :) Да не говорим за левия завой на трамвая където се спира цялото друго движение за да мине той . И други подобни ситуаций .

трамвайте според мен са най неефективният и отживял транспорт в София. С исключение на местата където е отделен от пътния поток. Както например 5цата , широкорелсовия в някой участъци и други места. И то отделянето да не е за сметка на булеварда по който се движат.Представете си например булевард България без трамвая по средата с колко повече ленти би бил и тролейбус на негово място най отдясно да не говорим че това трасе има вече огромен проблем във връската  му с  центъра заради спирането му по витошка.Има безумни идей за прокарването му по патриарха , дано не се реализират.На много места трамваите могат да се заменят от тролейбуси като се исползва подземната кабелна инфраструктура която съществува и е еднаква .Но затова трябва новаторско мислене и разбира се финанси като  дългосрочно ползите и печалбите ще са налице.

На който му пречат трамваите - да си ходи на село ... там трамваи няма!
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Според мен трамвайния транспорт в София е отживяла транспортна система която трябва да се премахне почти от всякъде кадето се движи по средата на улицата и задръства цялото друго движение.Трябва да е само там кадето трасето е подобно като на 5цата по бул. Цар Борис.
Трамвайния транспорт първоначално тръгва с конска тяга  още преди да има автубуси и тролейбуси които след изобретяването им го обесмислят до някаде.Но в София това не го осъзнават явно.Е разбира се има хора които си го обичат и харесват не знайно защо.Както парните локомотиви например които са си цяло зрелище  :)
« Last Edit: 11.11.2015, 13:40:12 by georgi64 »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Според мен трамвайния транспорт в София е отживяла транспортна система която трябва да се премахне почти от всякаде кадето се движи по средата на улицата и задръства цялото друго движение.Трябва да е само там кадето трасето е като на 5цата по бул. Цар Борис.

Да! Да се премахне целия МГТ!

PS: Жоре намери си клавиатура, на която има "ъ" ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Затова в много западноевропейски градове връщат трамвайния транспорт, защото е отживелица. Айде по-сериозно! След метрото, той има най-голяма превозна способност. В София е оставен на доизживяване, затова не е особено атрактивен. В повечето градове на запад, трамвайният транспорт е съвременен, удобен, бърз и комфортен начин за превоз в градски условия. Днес забелязах, че наистина по повечето трасета, главите на релсите са с наслоен тънък филм, вероятно от падащите листа и съответно трамваите буксуват. А това да се мият трасета, май в София е научна фантастика.
« Last Edit: 11.11.2015, 20:57:19 by UMSofia »

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Според мен трамвайния транспорт в София е отживяла транспортна система която трябва да се премахне почти от всякъде кадето се движи по средата на улицата и задръства цялото друго движение.Трябва да е само там кадето трасето е подобно като на 5цата по бул. Цар Борис.
Трамвайния транспорт първоначално тръгва с конска тяга  още преди да има автубуси и тролейбуси които след изобретяването им го обесмислят до някаде.Но в София това не го осъзнават явно.Е разбира се има хора които си го обичат и харесват не знайно защо.Както парните локомотиви например които са си цяло зрелище  :)
Напълно съм съгласен с тебе!
Да не говорим, че постоянно сменят и правят нещо по релсите и КМ и хората не могат да използват трамваите пълноценно.
« Last Edit: 11.11.2015, 18:17:29 by pepi1997 »

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Трамвайната система има огромен потенциал, стига да се проектира и експлоатира нормално. В белия свят трамваите се доближават до леко метро и са максимално ефективни. При нас системата си е побългарена- разбити трасета, остарял подвижен състав, разписания, предвидени за пешеходна скорост и още куп други проблеми, всички породени от един типичен български фактор - липса на всякакво желание от всички отговорни страни.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Според мен трамвайния транспорт в София е отживяла транспортна система която трябва да се премахне почти от всякъде кадето се движи по средата на улицата и задръства цялото друго движение.Трябва да е само там кадето трасето е подобно като на 5цата по бул. Цар Борис.
Трамвайния транспорт първоначално тръгва с конска тяга  още преди да има автубуси и тролейбуси които след изобретяването им го обесмислят до някаде.Но в София това не го осъзнават явно.Е разбира се има хора които си го обичат и харесват не знайно защо.Както парните локомотиви например които са си цяло зрелище  :)
А как си представяш тролей или автобус в гората над Журналист или по пешеходна зона като Графа?
Отделно, че централно разположено трамвайно трасе може да се преобразува или като дясно разположено, или да се обособи с физически прегради.
Кой автобус или тролей може да поеме толкова пътници като ето това нещо в Будапеща:
http://www.railforthevalley.com/wp-content/uploads/2010/07/combino_supra_2036_in_budapest.jpg

Ако трамваите бяха отживелица, щяха ли производителите да прилагат в конструирането им върхови технологии?
« Last Edit: 11.11.2015, 20:58:44 by blagun »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Според мен, по-уместно е да се каже, че тролеите са отживелица. Метрото и трамваите са къде-къде по-ефективен електрически транспорт, а автобусите са къде-къде по-гъвкав откъм маршрут. Дано електрическите автобуси се наложат скоро като стандарт :)
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Кой автобус или тролей може да поеме толкова пътници като ето това нещо в Будапеща:
http://www.railforthevalley.com/wp-content/uploads/2010/07/combino_supra_2036_in_budapest.jpg
А забележете, трамвайното трасе е в средата на улицата, и то оградено с красиво изглеждащи ограничители, за да се обособи :)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
То дори и да не е обособено..........Там нема четири-пет в това отношение. Всичко се наблюдава с камери и а си се качил на линията, а получаваш по пощата честитка със снимка и яка глоба - от 100 евро нагоре, независимо че може да е станало в три през нощта, когато трамваите не вървят. Ако си попречил по някакъв начин на трамвай или още повече, е станал инцидент, следва минимум 300 евро глоба и 6 месеца книжката "на трупчета". Така един наш хубостник точно в Будапеща се опитал да избегне задръстванията, тръгвайки да си пердаши "по трамвая". Само че там трамваите нормално си пердашат с 80 през центъра, та с тази скорост предницата му заминала, а той естествено-заминава за полицията. После две дела и присъди - за задръжка на движението и от друг собственик на кола, върху който са се разхвърчали парчетиите. В Германия, Белгия, Холандия и т.н. положението е още по-страшно - има трамвайни прелези, еднопътни линии с двупосочно движение, също и "обезличено" движение - демек трамваят може да се движи по "неправилния" път и не знаеш откъде ще ти долети. И а стане бела, освен естествено, яка глоба, книжката заминава за най-малко 6 месеца, като връщането и е свързано с проверочен изпит, големи разходи и т.н. Така че ще си помислиш преди да се качиш на трамвайната линия.

Иначе електрическите автобуси са все още недостатъчно развита технология, да не говорим, че тяхната цел е да заменят автобусите, а не тролеите.
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Наистина електрическите автобуси още не са развити достатъчно съответно са скъпи като първоначална цена и експлоатационни разходи, имат сравнително малък пробег с едно зареждане и т.н. Ако достигнат пробег с едно зареждане достатъчен да изкарат спокойно една смяна на линия при достатъчно ниски експлоатационни разходи и първоначална цена биха могли в бъдеще да заменят освен автобусите и тролейбусите - тролейбусната контактна мрежа има сравнително високи разходи за поддръжка. :rolleyes: Трамваят е транспорт за значително по-големи потоци от автобусите и тролейбусите - при обособени трасета може да превозва 20000 пътници на час, метротрам системите с блокировка и сигнализация дори 30000.  :) От друга страна изграждането и поддръжката на трамвайно трасе особено скоростно такова са доста скъпи съответно не е оправдано изграждането му по направления където няма поне 5000 - 7000 пътници на час в пик. :rolleyes: За направления с не повече от 3000 пътници на час пик автобусите са единственото разумно решение евентуално електрически такива.  :rolleyes:
« Last Edit: 12.11.2015, 14:09:29 by V.Peichev »

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Според мен, по-уместно е да се каже, че тролеите са отживелица. Метрото и трамваите са къде-къде по-ефективен електрически транспорт, а автобусите са къде-къде по-гъвкав откъм маршрут. Дано електрическите автобуси се наложат скоро като стандарт :)
Тролеят като се строши задният го заобикаля и продължава. Трамваят като се строши назад става опашка от 1 км и хората висят по спирките по 1 час.
На трамвая като му правят ремонт по трасето пускат автобуси - хората се прекачват, дупчат 2 билета и закъсняват и това е всяка седмица. По жиците на тролея като правят нещо тролеите си минават.
Не знам как стоят нещата в други държави, но е много малоумно ватманът да слиза зиме, лете и да върти стрелките
Нещо ти е изкривена представата за "по-ефективно".

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
При нормална поддръжка сериозна повреда на трамваен вагон се случва максимум няколко пъти в годината. Изтеглянето на авариралия вагон при добра организация би трябвало да отнеме доста по-малко от час.  :rolleyes: При ремонт на трамвайно трасе наистина се пускат заместващи автобуси, но ако вместо допотопните перфоратори имаше нормални валидатори и нормална система за таксуване по време или разстояние прекачването не би било проблем.  Разписанията на заместващите автобуси са съобразени с тези на трамваите и сериозни закъснения са възможни само при задръствания или други форсмажорни обстоятелства. :rolleyes: Стрелките е нормално да се превключват дистанционно от ватманите вместо ръчно.  :rolleyes: Като цяло и трамваите и тролейбусите имат своето място в транспортната система - първите трябва да обслужват потоците прекалено големи за автобуси и тролейбуси, но твърде малки за метро и градска железница, вторите имат своето място при средни и големи потоци поне докато се появят електрически автобуси способни да изкарат смяна без презареждане с достатъчно ниски първоначална цена и експлоатационни разходи.  :rolleyes: Примерно в София потоци за метро има между големите квартали с високо строителство и висока плътност на застрояване като Младост, Дружба, Люлин, Надежда, Обеля, Левски, Х. Димитър и Овча Купел и т.н. и центъра както и центъра и Хладилника с близките крайградски райони, трамвайни потоци има на повече места примерно от Княжево, Илиянци, Красна Поляна, Борово, Стрелбище, вътрешността на Лозенец към центъра, Левски около Ботевградско Шосе и т.н. :rolleyes:
« Last Edit: 12.11.2015, 16:19:29 by V.Peichev »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
В другите държави, Пепи, има тупици и буферни коловози. Но не един за цялото трасе, ами един на всеки 3-4 спирки, за да може максимално бързо да се изтегли закъсалото превозно средство. А докато това стане идват заместващи автобуси да превозват хората за тези няколко спирки.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
В другите държави, Пепи, има тупици и буферни коловози. Но не един за цялото трасе, ами един на всеки 3-4 спирки, за да може максимално бързо да се изтегли закъсалото превозно средство. А докато това стане идват заместващи автобуси да превозват хората за тези няколко спирки.
Е да, ама не и тук :)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Вярно е, но все пак се стремим към развитие именно към горепосочените държави. Ако сме с нагласата да не променяме системата, защото няма да има смисъл, то ще тъпчем все на едно място.

За сравнение - при въвеждането на първите (полу-)автоматизирани машини в заводите във Великобритания през 18-ти век, първата работа на работниците е била да ги изпочупят, за да "не им вземат работните места".