Author Topic: Градски и жп транспорт в Сърбия  (Read 34326 times)

Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1771
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #280 on: 09.09.2017, 20:02:44 »
Икарбус правят каросерии на шасита Мерцедес и МАН. Производство на модели на Мерцедес няма.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 241
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #281 on: 13.09.2017, 11:55:45 »
Икарбус правят каросерии на шасита Мерцедес и МАН. Производство на модели на Мерцедес няма.
Ами явно емблемата ме е заблудила преди време, просто съм хвърлил бегъл поглед. Иначе като гледам сега, баш Икарбус си е. Нов автобус от Икарбус в сътрудничество с Мерцедес:





« Last Edit: 13.09.2017, 12:02:46 by difian »
Нация от лошо гледащи директори

Offline lion_sofiq

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1334
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #282 on: 01.11.2017, 12:21:31 »
Още няколко августовски снимки от Белград - като продължение на поста ми на 19.08.

















Който проявява интерес, тук може да разгледа всичките 30 снимки от албума: https://flic.kr/s/aHsm6ZQWCe

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2897
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #283 on: 11.11.2017, 14:59:36 »
Някой знае ли дали Дювазите се движат в Белград и по коя линия?
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #284 on: 12.12.2017, 09:02:49 »
Движат се. Преди седмица бях там и ги видях. За линия не мога да кажа, защото не ми се наложи да ползвам ГТ.

Впечатленията ми от МГТ там са смесени. Като състояние и възраст автопаркът там е една идея по-добър от софийския, но преобладават руските кочини при автобусите и тролейбусите. Изключение са Икарбусите и Соларисите. При трамваите преобладават взетите на доизживяване от Западна Европа - Дюваг и ЧКД. ЧКД-тата (КТ4) през делниците се движат в СМЕ, а уикендите по единички, като съществуват ясни белези кои мотриси са обичайно втори. Боята им е в трагично състояние, явно са мацани по няколко пъти. Не мога да не спомена CАF-овете, които са доста прилични (все още).

Трамвайната мрежа е доста развита и сравнително добре поддържана. Няма дрънчане и тресене.

Но водачите в МГТ правят най-фрапиращите нарушения.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #285 on: 12.12.2017, 09:33:32 »
Движат се. Преди седмица бях там и ги видях. За линия не мога да кажа, защото не ми се наложи да ползвам ГТ.

Впечатленията ми от МГТ там са смесени. Като състояние и възраст автопаркът там е една идея по-добър от софийския, но преобладават руските кочини при автобусите и тролейбусите. Изключение са Икарбусите и Соларисите. При трамваите преобладават взетите на доизживяване от Западна Европа - Дюваг и ЧКД. ЧКД-тата (КТ4) през делниците се движат в СМЕ, а уикендите по единички, като съществуват ясни белези кои мотриси са обичайно втори. Боята им е в трагично състояние, явно са мацани по няколко пъти. Не мога да не спомена CАF-овете, които са доста прилични (все още).

Трамвайната мрежа е доста развита и сравнително добре поддържана. Няма дрънчане и тресене.

Но водачите в МГТ правят най-фрапиращите нарушения.
И в София ежедневно се правят нарушения, ела виж как завива 204 под моста в Дружба посока Цариградско шосе :D

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #286 on: 12.12.2017, 09:39:15 »
Сигурно ти е направило впечатление, че возилата се движат с прилична скорост, даже и най-големите кочини.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2976
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #287 on: 21.12.2017, 16:00:15 »
Някой знае ли дали Дювазите се движат в Белград и по коя линия?

Движат се, има една нова (ако не се лъжа, че е нова) линия с номер 11, върти на Зоопарка и минава покрай крепостта, по нея се движат само по-новите жълто-червени Дювази, които лично на мен са ми любими. Иначе както жълто-червените, така и по-старите тъмнозелени Дювази могат да се засекат мисля през всеки работен ден по линии 3 и 12.
« Last Edit: 21.12.2017, 20:58:47 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #288 on: 23.12.2017, 00:22:23 »
Сигурно ти е направило впечатление, че возилата се движат с прилична скорост, даже и най-големите кочини.

Да, но смея да твърдя, че в Белград трафикът е доста по-зле уреден, така че кел файда. Ужасни задръствпния, нулева култура, клаксони, псувни... И има еди светофаои, дето едновременно светят червено и зелено за надясно, така и не можах да ги разгадая. :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #289 on: 23.12.2017, 10:28:34 »
Позволяват да завиеш на червено след като дадеш предимство.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #290 on: 17.07.2018, 11:28:31 »
А в Белград се готвят да закрият тролейбусите и да ги заменят с електробуси...

https://www.blic.rs/vesti/beograd/beograd-ostaje-bez-trolejbusa-posle-70-godina-trole-bi-mogle-da-odu-u-istoriju-jer/0cjq7x8



« Last Edit: 17.07.2018, 11:30:07 by mgk »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2013
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #291 on: 17.07.2018, 12:07:24 »
Няма да им е за сефте. Още през 70-те са закрити всички тролейбусни линии на левия бряг на р. Сава, към унгарското село Земун, както и в новата част на Белград. От тогава мрежата, кажи-речи не е мръднала и метър. И с тия ужасни Белкомунмаш тролеи, както и с останалите ЗИУ-9 - производни говна беше ясно, че няма да прокопсат. А преди да се напълнят с руски боклуци, тролеите са били италиански и в последствие местно производство по италиански лиценз. То и при нас, преди години, като "модернизираха" Инеконите, купиха съчленените Конекта и БМЦ-тата със заем от Световната банка, имаше и търг за 20 съчленени тролея, спечелен от Белкомунмаш. Нашите тогава се усетиха и ги отказаха, ама банката беше кредитор и на завода. И каза ако не искате тролеи от Белкомунмаш, няма да получите никакви тролеи, и съответно си прибра тази част от заема. Така стана и с БМЦ-тата, но там пуснаха нов търг, който пак бе спечелен от БМЦ заради ниската цена, съответно зле написани условия, при които цената е водеща.
Но поне си взеха трамваи CAF и  мотрисни влакове Щадлер.
« Last Edit: 17.07.2018, 12:17:03 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4266
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #292 on: 17.07.2018, 12:23:37 »
Като им е толкова акъла, да си закриват тролейбусния транспорт и да правят глупости, поне не е като да няма от кого да гледаме.  ;)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #293 on: 17.07.2018, 12:54:59 »
To radi i Moskva, kao što je gradonačelnik Sobjanin rekao Siniši Malom i meni kad smo ga posetili pre dve godine – rekao je tada Vesić.

Ей начи, опасни са сърбите. Каквото правят руснаците, това и те, да не са по-назад от братята руси.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2347
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #294 on: 17.07.2018, 16:16:26 »
To radi i Moskva, kao što je gradonačelnik Sobjanin rekao Siniši Malom i meni kad smo ga posetili pre dve godine – rekao je tada Vesić.

Ей начи, опасни са сърбите. Каквото правят руснаците, това и те, да не са по-назад от братята руси.
Друг е въпросът, доколко това наистина се прави в Москва, където тролейбусни линии биват заменян и от автобусни, а не от електробуси такива. За съжаление, обаче в цяла източна Европа електробус ът бива представян, като наследник на тролейбуса и под този предлог постепенно се унищожават множество тролейбусни системи...

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2013
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #295 on: 17.07.2018, 18:51:04 »
Бъдете сигурни, че ако СССР/Русия произвеждаха теснорелсови трамваи, и трамваи щяха да си вземат оттам. Винаги в историята, ама винаги, руснаците са подкрепяли сърбите. Включително немалко са ощетили и нас в тяхна полза. Това е свързано най-вече с панславизма - когато през 1453-та Цариград окончателно пада в турски ръце, без шансове да бъде върнат, руснаците почват да се вживяват като "защитник" на източноправославните народи. И дип, че Сталин и Тито разпърдяват гърнето, иначе с безрезервната подкрепа на нашия непрокопсаник Георги Димитров щяха да подарят и Благоевградска област на Югославия. Първо песента е "Сталин, Тито, Димитров", после става "Сталин, Дупка,Димитров". В комунистическата военна книжка на дядо ми, пише националност "македонец", имали са и "македонски" паспорти. Неслучайно Димитровград в Сърбия се казва точно така. През 90-те Милошевич безчинства не без подкрепата на Русия, а сега има сума ти мерзавци, вече осъдени и в самата Сърбия за военни престъпления, но Русия им е дала гражданство и отказва да ги екстрадира. Като Велко Кадиевич, жена му на Милошевич и др. Знаете, че посред Белград има няколко сгради, умишлено оставени да "напомнят" за бомбардировките на НАТО, една от тях, на бул. Княз Милош (който всъщност е нашия княз Михаил или Княз Борис 1-ви, основател на Белград), се представя като детска болница, а всъщност е била сграда на МВР. И накрая сърбите загубиха всичко, вкл. Черна Гора, а там са си сърби. Остава и Воеводина да поиска отделяне и хептен ще я втасат.....

Сега да ги видим и метро колко ще направят, те 30 и кусур години не можаха да си завършат гарата, зееше като огромен кратер в самия център на Белград. Имат си също и други бараки от сорта на ЛиАЗ 5256,има и МАЗ.....
« Last Edit: 17.07.2018, 19:01:16 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #296 on: 17.07.2018, 19:49:18 »
Княз Милош (който всъщност е нашия княз Михаил или Княз Борис 1-ви, основател на Белград)
Княз Борис-Михаил е основател на Белград, но княз Михайло и княз Милош са от династията Обренович - една от двете конкуретни династии в нова Сърбия. Другата - Караджорджевичи. Повечето князе, а след Берлинския договор - крале, са или убити, или детронирани. Сърбия твърдо държи европейския рекорд по убити или свалени държавни глави. От 1804 до 1945 нито един княз/крал не е изкарал доживотния си мандат: единствено Милош Обренович, веднъж свален, успява на стари години да се възкачи отново и година и половина да управлява до смъртта си. В нови времена: премиерът Зоран Джинджич - убит.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #297 on: 18.07.2018, 00:47:48 »
Бъдете сигурни, че ако СССР/Русия произвеждаха теснорелсови трамваи, и трамваи щяха да си вземат оттам. Винаги в историята, ама винаги, руснаците са подкрепяли сърбите. Включително немалко са ощетили и нас в тяхна полза. Това е свързано най-вече с панславизма - когато през 1453-та Цариград окончателно пада в турски ръце, без шансове да бъде върнат, руснаците почват да се вживяват като "защитник" на източноправославните народи. И дип, че Сталин и Тито разпърдяват гърнето, иначе с безрезервната подкрепа на нашия непрокопсаник Георги Димитров щяха да подарят и Благоевградска област на Югославия. Първо песента е "Сталин, Тито, Димитров", после става "Сталин, Дупка,Димитров". В комунистическата военна книжка на дядо ми, пише националност "македонец", имали са и "македонски" паспорти. Неслучайно Димитровград в Сърбия се казва точно така. През 90-те Милошевич безчинства не без подкрепата на Русия, а сега има сума ти мерзавци, вече осъдени и в самата Сърбия за военни престъпления, но Русия им е дала гражданство и отказва да ги екстрадира. Като Велко Кадиевич, жена му на Милошевич и др. Знаете, че посред Белград има няколко сгради, умишлено оставени да "напомнят" за бомбардировките на НАТО, една от тях, на бул. Княз Милош (който всъщност е нашия княз Михаил или Княз Борис 1-ви, основател на Белград), се представя като детска болница, а всъщност е била сграда на МВР. И накрая сърбите загубиха всичко, вкл. Черна Гора, а там са си сърби. Остава и Воеводина да поиска отделяне и хептен ще я втасат.....

Сега да ги видим и метро колко ще направят, те 30 и кусур години не можаха да си завършат гарата, зееше като огромен кратер в самия център на Белград. Имат си също и други бараки от сорта на ЛиАЗ 5256,има и МАЗ.....
Не знам защо се пише за история във форум за ГТ, но като  се е почнало и модераторите не се месят, да почна и аз с историческия преглед :D България и Сърбия ВИНАГИ са били марионетки в ръцете на Великите сили, от как са се откъснали от Османската империя. Първоначално Русия подкрепя България, а Австро-Унгария подрекпя Сърбия, в последствие се разменят. Тези две империи използват 2-те балкански държави като "домашни любимци" и ги насъскват една срещу друга, макар самите те помежду си (Австро-Унгария и Русия) да не са врагове в онзи период. След като Батемберг си разваля отношенията с Императора, подкрепата се разменя, но отношението е същото. Първата световна война, особено поводът за започването й е абсолютна исценировка на австрийците, това вече мисля никой не го вярва, че сърбите са убили принца. От там нататък, историята е ясна, само в едно градче в Североизточна Франция умират около 1 млн. германци и французи. Тогава Франция и Русия са съюзници, но това сега е неудобно явно и "историците" го пропускат, но фактите са факти. Ние, българите, не губим толкова от "дружбата" с Руската империя, колкото от некадърния Фердинанд и неговите импулсивни решения. Нека да не забравяме, че той е "открит" и поканен за княз на българите в едно австрийско казино от българската делегация, когато е на 27г., така че не знам как са очаквали от един бисексуален женкар и комарджия да доведе до нещо добро :D

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2976
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #298 on: 19.07.2018, 09:57:28 »
Този "популярен урок по история" на български ли го прочете някъде или в оригинал на руски?  :)
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 241
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #299 on: 21.07.2018, 12:21:24 »
Не е по темата и не ми се иска да политизираме форума, ама ако си направим елементарна сметка, май с Фердинанд сме си взели най-голямата беля. Лично Стамболов прави доста за довеждането на Фердинанд, до голяма степен за да намали влиянието на Русия, а по-късно  споделя, че това е най-голямата му грешка(не намаляването на руското влияние, а довеждането на монарха), която народът едва ли ще му прости. Както и да е, предлагам повече да не "зацапваме" форума с политика. Има хора, които натрапчиво и не еднократно ни напомнят за политическите си убеждения и не е никак готино.
Нация от лошо гледащи директори