Author Topic: Градски и жп транспорт в Сърбия  (Read 44048 times)

Online bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2267
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #360 on: 30.07.2019, 20:10:40 »
Ако се беше случило с някой всеобщ форумен любимец като Ситаро или МАН, чийто компресор също е имал повреда, същото ли щяхте да пишете? Казвал съм и друг път, почетете из сръбските форуми и ще видите на какво ниво е поддръжката, как се правят ремонти, как автобуси се разпадат и се палят през месец на линия и как десетки сравнително нови автобуси пълнят клетките за брак. В това отношение ние сме направо на швейцарско ниво в сравнение с Белград, че даже като се запалят един два рейса спираме цялата серия...
« Last Edit: 30.07.2019, 20:13:22 by bagercho »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4037
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #361 on: 30.07.2019, 20:53:05 »
Не виждам как поддръжката може да допринесе за това резервоар със сгъстен въздух на почти нов автобус да избухне. Това според мен се дължи на производствен дефект.

Online The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3227
  • TM 303
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #362 on: 30.07.2019, 20:55:07 »
В това отношение ние сме направо на швейцарско ниво в сравнение с Белград, че даже като се запалят един два рейса спираме цялата серия...

E посмали малко де, единствената спряна серия автобуси заради инциденти в София бяха Тедомите, от които от 9 изгоряха 2 и то именно заради блестящата ни поддръжка... И повярвай ми, ако имаше необходимост от тях за дадени линии, пак нямаше да ги спрат, просто са ни такива разписанията, че в скоро време и със сто автобуса ще се оправяме... Не оправдавам сърбите, но не е редно да омаловажаваме малкото предимства, които има транспорта им - примерно че возилата не се влачат с пешеходна скорост, интервалите на повечето линии са по-човешки, и има адекватен нощен транспорт, а не 4 бутикови линии на по 40 мин. Пък и това те колко са зле не ни прави нас цвете ни най-малко.
« Last Edit: 30.07.2019, 21:00:10 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Online bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2267
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #363 on: 30.07.2019, 21:39:21 »
Това беше сарказъм от моя страна, за бързината и организацията съм съгласен. Но явно поддръжката им куца. Ако се върнем в годините назад ще преброим десетина случая на запалване на возила, при тях е обичайно. Икарбусите явно са супер зле като качество, защото проблемите им са основно с тях, може би имат и дефицит на части, защото се ремонтират с подръчни, пращат ги на ОР направо в завода, а скоро отново не приличат на нищо. С други модели като Конекто, Соларисите и Мановете, които са им подарък от Япония нямат чак такива проблеми.  Може би липсата на метро си казва думата и експлоатацията е тежка, но на външен вид автобусите там са по-зле от софийските, а знаем те как се поддържат.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3030
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #364 on: 30.07.2019, 22:59:28 »
Още от югославско време всичкото Икарбус, Санос, ТАМ, Неретва, Дубрава, Необус - Нови Сад и т.н. и т.н. е пълен боклук, нищо, че Санос беше по лиценз на Мерцедес, ТАМ е лицензионен МАН, Необус-Волво, Икарбус - също МАН и т.н. Знам го от сърби и македонци, които с години са имали допир с тази техника. Абсолютно на всички слабото им място е изключително калпавата сглобка на всичко - двигатели, шасита, каросерии - същото се отнася и за съчленените тролеи Шкода-Санос (по онова време едни от най-дългите в света, без да броим двойносъчленените). Неслучайно за Югославия казваха, че се работи като при Хонекер, а се живее като при Кол - оставят си ръцете, а заплатката тече. Не че лицензионните продукти на Мерцедес, МАН или Волво са били лоши....Имаха известни продажби из Полша, Йордания, Сирия, Саудидска Арабия, Куба, Ангола, Гамбия и др., но несравними с това, което бяха постигнали унгарците....В крайна сметка всички се споминаха, Икарбус надали ще изкарат още дълго, а при бракята край Вардарот, в бившия Санос, произвеждат..........Ван Хоол.
А че в Белград, въпреки автобусите и тролеите трошляци, се кара както трябва, и че интервалите са каквито трябва да бъдат, и че нощният транспорт е нормален, не като при нас, спор няма.
« Last Edit: 30.07.2019, 23:15:06 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2204
    • View Profile
Re: Градският Транспорт в Македония
« Reply #365 on: 08.10.2019, 01:24:56 »
Няколко нови китайци (Higer) днес минаха по АМ "Струма" (бяха с надписи "Скопje" и характерната червена ливрея) на платформи, теглени от влекачи на гръцката Stavridis - Солун. Две информативни снимки, втората е взета от фейсбук групата "Виждам те ДАИ".

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 794
    • View Profile
Няколко нови китайци (Higer) днес минаха по АМ "Струма" (бяха с надписи "Скопje" и характерната червена ливрея) на платформи, теглени от влекачи на гръцката Stavridis - Солун. Две информативни снимки, втората е взета от фейсбук групата "Виждам те ДАИ".
За Белград са китайците, чакат 174 Higer.
https://i.postimg.cc/66n0Y8ms/received-454967708697245.jpg
https://i.postimg.cc/ncx15nyX/received-457449045114266.jpg
https://i.postimg.cc/mkYyDnHZ/received-941731866190585.jpg

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:822996-GSP-naplacuje-penale-od-146-miliona-evra-Hajger-nije-isporucio-autobuse-u-dogovorenom-roku