Author Topic: Градски и жп транспорт в Сърбия  (Read 136123 times)

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #440 on: 31.07.2022, 15:44:15 »
На 25-ти май, с The Bulgarian Rail (Александър Бахчевански) успяхме да посетим Ниш, Сърбия.  :)
 :arrow:Nis/Serbia by Antonio  #3, on Flickr
 :arrow:Nis/Serbia by Antonio  #3, on Flickr
 :arrow:Nis/Serbia by Antonio  #3, on Flickr
 :arrow:Nis/Serbia by Antonio  #3, on Flickr
 :arrow:Nis/Serbia by Antonio  #3, on Flickr
 :arrow:Nis/Serbia by Antonio  #3, on Flickr

Цялата галерия със снимки от Ниш и Зайчар може да разгледате тук:  https://www.flickr.com/photos/195431409@N02/albums/72177720299411896
Транспортът във Видин

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #441 on: 15.08.2022, 11:50:58 »
Трамваи в Белград на площад Сава. Savski trg е наскоро реновиран площад пред бившата жп гара, който вече не функционира поради изграждането на селището Белград на водата. ЖП гарата се премести на ново място в село Прокоп, като част от новата гара все още е в процес на изграждане. Трамваите на площад Сава идват от улица Nemanjina и завиват надясно към Velesaj или наляво, откъдето можете да пресечете стария мост Sava до Нови Белград или направо по улица Karađorđeva до обръщалото Pristanište uz Sava и по Калемегдан до центъра на Белград


Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #442 on: 26.08.2022, 10:11:25 »
Инцидент на автобусна линия 23 в Белград


Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #443 on: 01.09.2022, 10:44:42 »
Днес трамвайна катастрофа в Белград


Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #444 on: 13.09.2022, 13:45:27 »
В Белград най-натоварената тролейбусна линия - 40 - минава на смесено обслужване от тролеи и автобуси. Причината е, че всички съчленени тролейбуси Белкоммунмаш - БКМ33 са спрени от експлоатация и ги чака брак - това са първите съчленени БКМ, каквито щяха преди 20 години да ни докарат и на нас по оня заем за Конектата, БМЦ-тата и Инеконите, добре, че успяха да ги откажат - но пък банката, като кредитор на същия завод, си прибра парите за тролеите, бяха намалени от заема, съответно не получихме 20те съчленени тролейбуса. БМЦ-тата все пак успяха след втори опит пак да спечелят търга и да ни ги пробутат.
По рейс и по жена не се тича!

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #445 on: 29.09.2022, 18:42:51 »
Автобуси на частния превозвач Lasta в Белград


Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #446 on: 18.10.2022, 19:25:19 »
Trace Group Hold ще модернизира жп линията от Просек (Сичево) до Димитровград (около 100 км), като част от цялостната модернизация на линията Ниш - Димтровград. Дупе да им е яко на сърбите...

Източник: danas.rs

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #447 on: 19.10.2022, 12:54:52 »
Истината е, че там работят доста по-качествено. Те строиха и магистралата от Ниш до Димитровград и засега е доста добре.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #448 on: 19.10.2022, 14:52:42 »
Явно неофициалната част от цената е по-малка. В България за големи инфраструктурни обекти може да е половината.  :)

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #449 on: 20.10.2022, 14:03:15 »
Истината е, че там работят доста по-качествено. Те строиха и магистралата от Ниш до Димитровград и засега е доста добре.
Абсолютно всички работят според конкретните условия, или по-точно според тоягата. Щрабаг примерно също - в Австрия са изрядни, но у нас.....И Трейс ако имат късмета да вземат обект в Германия, ще го направят като хората. Магистралата Димитровград - Ниш щеше да стане много по-рано, но великото австрийско Алпине Бау фалира, което даде възможност на Трейс да вземат участие. Великият Алстом, които са уж най-най-най в транспортното машиностроене, колко Дезира успяха да ремонтират вече една година и кусур след подписването на договора? Иначе Просек е почти до Нишка Баня, значи ще правят всичко до началото на възел Ниш. Част от удвояването и електрификацията на Солун-Атина го прави нашето ДП - ТСВ. А осралите се гърци от Терна - 10 години едно Пловдив - Свиленград. Последното, което чух от България е, че смешката София - Елин Пелин е направена наполовина и зае*ана, без изгледи скоро да се довърши, а влаковете между София и Искър се движат еднопътно....Както навремето зае*аха за близо две години магистралата Сандански - Кулата.
По рейс и по жена не се тича!

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #450 on: 05.11.2022, 10:13:24 »
Трамваи ČKD Tatra KTYU в Белград. Същият модел KT4YU кара само в Загреб. Други градове в бивша Югославия, които имат трамваи, Осиек в Хърватия и Сараево в Босна, не са имали такива модели трамваи.


Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #451 on: 03.12.2022, 20:31:26 »
Градски транспорт на кръговото кръстовище Славия в Белград


Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #452 on: 28.12.2022, 14:55:43 »
Нали уж никакви влакове не се движат между Димитровград и Ниш заради ремонта на линията, който в момента китайците правят с български подизпълнител? Как са пуснали влак точно с цистерни с амоняк?
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #453 on: 28.12.2022, 20:57:34 »
Не знам кой те е излъгал, но никакъв ремонт не се случва там. Евентуално догодина по някое време ще започне след поредното му отлагане и въпреки желанието на сърбите за пълно прекъсване, превозвачите са много против и може и да не стане точно така.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #454 on: 28.12.2022, 22:11:47 »
Разбирам ги превозвачите. В противен случай, трябваше да обикалят през Крайова - Калафат - Враца, или направо през Русе, но така става прекалено голямо обикаляне. Но пък така щеше да има някакво раздвижване по нашата седма главна жп линия. Ако наистина искат спиране, поне да изчакат македонците да построят до Крива паланка през тунела до Гюешево, както и нас да си оправим Гюешево - Кюстендил - Радомир :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #455 on: 28.12.2022, 22:30:03 »
Не знам реално какво се случва на терена, но навсякъде по сайтовете пише, че никакви влакове не се движат между Ниш и Димитровград заради ремонт.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #456 on: 29.12.2022, 02:29:42 »
Не знам реално какво се случва на терена, но навсякъде по сайтовете пише, че никакви влакове не се движат между Ниш и Димитровград заради ремонт.
Да, но ремонтът е авариен - линията е разорана, а обърнатият влак е още там. Преди това движението не е спирано трайно за планови ремонти, поне не и в последните 10 години.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #457 on: 29.12.2022, 09:07:44 »
Странното е, че на официалното разписание на Zeleznice Srbije няма никакъв влак от Ниш към Димитровград,  Прешево и Прищина
https://www.srbvoz.rs/red-voznje-kurir/
Няма влакове и от Нови Сад до Суботица, както и до Хърватия. Изобщо международните им влакове са два летни до Бар в Черна гора. А, и от Цариброд до София.
Имат си една единствена скоростна гордост - ежечасни влакове от Белград до Нови Сад за 36 минути.
« Last Edit: 29.12.2022, 11:23:14 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #458 on: 29.12.2022, 11:32:54 »
Поне още 5 дена няма да има движение в участъка:

Вдигат цистерните с амоняк край Пирот, ще продължи 5 дни

Между другото край Зайчар се е обърнала днес и цистерна с фосфорна киселина, явно сръбските железници са по-зле и от БДЖ:

Вагон с фосфорна киселина дерайлира край Зайчар

А пък ние успяваме да пренасочим едва 4 влака през Дунав мост, останалото седи и чака, вече са се натрупали 20 влака и чакат сърбите да отворят участъка:

Над 20 товарни влака чакат в България заради инцидента до Пирот


Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Сърбия
« Reply #459 on: 30.12.2022, 20:42:10 »
Официалното обяснение за участъците, по които няма влакове е, че се извършват ремонти. Дали такива реално се извършват е отделен въпрос. За Прищина, Косовска Митровица и т.н. се знае, че косовските власти не допускат сръбски влакове. На запад към Шид линията биваше, вероятно хърватите се ебават. За Нови Сад - Суботица имам личен опит. Преди 15 години пътувах с Авалата (Белград - Виена) до Будапеща. До Нови Сад скоростта биваше, но сетне към Суботица майка плаче - абсолютно право трасе, насред равното като тепсия поле, а влакът едва крета с пешеходна скорост. Та още тогава имаше крещяща нужда от ремонт. Поне вагоните бяха много хубави, рециклирани, с много широки, меки и удобни седалки, дори във втора класа. Вагон-ресторантът беше на ниво, още си спомням панираното филе от акула с ориз със зеленчуци и задушени картофи за 5-6 лева наши пари. Билетът също не беше скъп. И всичко това при положение, че тогава на сърбите още им бяха необходими визи, за да пътуват в ЕС. БДЖ по това време нямаше нито един свестен международен влак, то кога ли е имало след промените.
Преди 20 години в Румъния влаковете бяха цигански, във всякакъв смисъл, но скоростта от Букурещ плътно до унгарската граница беше умопомрачителна, каквато не бях виждал на българска територия. Тогава не посмях да се кача на Авалата, понеже в Сърбия още не бяха свалили Милошевич и тормозът към българите от страна на сръбските митничари и полицаи беше пословичен - вземаха пари за щяло и нещяло, не си ги бил декларирал и т.н. Нямаше също и нискотарифни авиокомпании.

Ужасяваща история е и Белград - Ниш - минимум близо 6 часа за 250 километра.
« Last Edit: 30.12.2022, 20:53:15 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!