Author Topic: Локомотиви  (Read 105165 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4075
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #380 on: 29.01.2021, 12:43:26 »
В България няма ли GSM-R?
Има. По една линия и само 10 локомотива имат СИМ-карти. Включвам го само аз в редките случаи, когато попадна на такъв локомотив. И не за дълго, защото не знам колко още ще работя в железницата. GSM-R е система, наследник на класическата радиовръзка и понеже традициите в това отношение у нас са вече унищожени, новата система също е в немилост.
Иначе работи перфектно и в някои гари го ползват за вътрешногарови връзки с преносими GSM-R телефончета, които приличат на Нокия 3310, само че са жълти. Жичната част от системата се ползва пълноценно за връзка между гарите и диспечерите.
Quote
PMR определено не е подходящ комуникационен канал за такива отговорни дейности като железниците, крие сериозни рискове за инциденти.
Не е, но така им е било най-бързо и евтино - купили са си най-обикновените преносими станции. И са от старите, 8 канални, понеже те са най-масови, поради което каналите от 9 до 16 са на практика празни. НКЖИ разполага с 22 канала за вътрешногарови и маневрени радиовръзки в обхват 150 MHz. БДЖ ползват от тези канали за маневрени връзки в някои гари. Не съм запознат дали НКЖИ поставя някакви условия или иска заплащане, но останалите превозвачи, които работят с преносими радиостанции за маневра, ползват или PRM, или свои честоти, някои си ги плащат, други нелегално ползват свободни такива. Но доколкото познавам част от експертното ръководство на превозвачите, най-вероятно изобщо не знаят, че НКЖИ имат такива канали и нямат идея при какъв режим се ползват.
« Last Edit: 29.01.2021, 13:25:18 by bdz43r »

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 409
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #381 on: 07.02.2021, 11:07:52 »
Много им дреме на хората, че ги дърпа нов локомотив със същата скорост в същите мизерни вагони, че сигурно и закъсненията пак си ги има.

Дреме им до толкова, че поне този няма да се развали по пътя и да трябва да чакат друг локомотив 2 часа.
То гаранция, че няма да се развали и да остави влака няма, ама вероятността определено е по-малка. Пък и този едва ли ще се запали.
Нация от лошо гледащи директори

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1408
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #382 on: 24.03.2021, 22:06:41 »
Едно хубаво нещо, дето се е случило. Красота!

https://news.bg/bulgaria/bdzh-se-pohvali-s-nov-lokomotiv.html

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #383 on: 19.06.2021, 22:51:51 »
Едно интересно видео свързано с Експрес Сервиз - Русе.
0:00-3:59 - история на завода
4:00-18:59 - маневрен локомотив MDD5
19:00-23:59 - модернизацията на теснолинейните локомотиви
24:00-30:36 - производството на електрически локомотиви


Offline Forest1865

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 61
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #384 on: 10.08.2021, 22:45:31 »
Като некомпетентен питам и задавам въпрос!В какви случаи се използват пантографите на 'шкодите'!Смисъл виждал съм да се използват три варианта!Стандартния със задния пантограф,преден пантограф или двата заедно!Наред са специалистите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4075
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #385 on: 10.08.2021, 23:24:02 »
На всички локомотиви с два пантографа, по подразбиране се работи със задния. Причините са много - ако се счупи, да не потроши и предния, при високи скорости задният е в по-благоприятна позиция по отношение на въздушния поток и др.
Това правило разбира се има изключения:
- При два и повече локомотива начело, предните работят с предния пантограф, отново по няколко причини - ако се счупи, да не счупи на задния локомотив прозорците и да рани машинистите (ако има такива) и другата основна причина е работещите пантографи да са максимално отдалечени един от друг, за да не повдигат заедно контактната мрежа повече, отколкото е допустимо, което може да доведе до закачване на някои ниски елементи над проводника.
- При повреда на задния пантограф се кара с предния;
- Зимата при замръзнала мрежа може да се кара и с двата, за да остъргват леда от проводника. Това не се отнася за стрелки и изолатори, където трябва да се минава само с един пантограф;
- Отново зимата, при престой се вдигат и двата, за да не замръзнат, което се случва често;

Това е за нашата железница и по-специално БДЖ, макар това за предния пантограф при два локомотива да не е писмено правило, но се спазва от (почти) всички, било то и формално нарушение. Частните превозвачи могат да имат свои правила по този въпрос и те да са различни, но почти във всяко отношение се работи по същия начин. Модерните локомотиви дори сами вдигат противоположните си пантографи, когато бъдат свързани по СМЕ. В другите железници важат подобни правила, но по-подробни. При превоз на определени опасни или специални товари в първия вагон, се кара с предния пантограф, за да е по-далече от опасния товар или графитния прах да не цапа новите автомобили примерно. У нас опасните товари се пазеха с определен брой оси (най-често 1-2 вагона), но това отпадна без да се въведат допълнителни правила за пантографите. Сега е напълно нормално, дори задължително да се работи със задния пантограф, дори първият вагон да е с газ или бензин.
При постояннотокова контактна мрежа има и правила при престой през зимата, особено с пътнически влакове да се вдигат и двата понтографа, заради големия ток за отопление на влака - графитните плъзгачи понасят много по-малък ток при престой, отколкото в движение.

Offline Forest1865

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 61
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #386 on: 10.08.2021, 23:32:28 »
Благодаря господине!Компетентен и изчерпващ отговор от машинист без да се направи на интересен!!Поправи ме,ако не греша.но в един друг форум се представяш като чичо Манчо!Със здраве!
« Last Edit: 10.08.2021, 23:49:13 by Forest1865 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #387 on: 30.09.2021, 09:20:06 »
Вчера един от членовете на династията тоест Смартрон, имаше необичайна разходка по пета линия с пътническия влак за Дупница от 18:30.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12908
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #388 on: 30.09.2021, 10:05:13 »
Случва се, аз и до Генерал Тодоров съм пътувал със Смарттрон, след Благоевград като ПВ. Освен това и вагоните на ПВ понякога се случва да са най хубавите, 44, 63 и 97 серия.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #389 on: 30.09.2021, 15:29:29 »
И локомотивите, и вагоните си имат график и обвръзки. След пристигането на един влак в София примерно, веднага отиват на друг, после на трети и т.н. Затова не е необичайно Смартрон или хубави вагони на пътнически, съответно Шкода или калпави на бърз/БВЗР. Няма достатъчно търкала, за да се отделят все хубави вагони за определени влакове, а за селските да са от другите...

Аз преди години редовно сядах във втора класа с билет за първа заради на нищо не мязащи "първокласни" вагони.
« Last Edit: 01.10.2021, 15:16:58 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14159
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #390 on: 23.10.2021, 00:12:35 »
По този повод се сещам, че преди около 14-15 години се случваше състава на ПВ до Лакатник да е със състава на експрес Яантра примерно. Ама със все багажния вагон,  вагон-ресторанта, първата класа 7-8 вагона състав, всички салонни климатизирани. Но тогава населението ни още не се беше стопило така и имаше толкова много пътници че дори на ПВ всичко се запълваше.

А съвсем наскоро като се връщах от Пловдив ме изненада че обикновен следобеден ПВ Пловдив-София беше със състава на експрес Слънчев бряг, пак с новоремонтираните вагони, 2 първокласни и вагон-ресторанта, 7 или 8 вагона. Нямам идея как може тоя състав да е попаднал на ПВ по това време трябва да е бил в Бургас този състав.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #391 on: 24.10.2021, 13:47:29 »

А съвсем наскоро като се връщах от Пловдив ме изненада че обикновен следобеден ПВ Пловдив-София беше със състава на експрес Слънчев бряг, пак с новоремонтираните вагони, 2 първокласни и вагон-ресторанта, 7 или 8 вагона. Нямам идея как може тоя състав да е попаднал на ПВ по това време трябва да е бил в Бургас този състав.

Предполагам става въпрос за 25ти септември, тогава имаше някакъв инцидент край Димитровград и 8601 продължи от там до Бургас със състава на 1613. После неговия състав се прибра към София с ПВ Пловдив - София.