В София има място и за 1435 мм и за 1009 мм трамвайно междурелсие. Така са се стекли събитията.
Вярно е, че по широкото междурелсие трамваите са по-стъбилни и евентуално по-бързи. Факт е обаче, че в София не са чак толкова по-бързи от тесните с традицията от 1901 г.!
Вероятно през следващите години, ако въобще се развива този транспорт, превес би трябвало да имат трасетата 1435 мм!
Така например никак не е трудно, невъзможно и чак толкова скъпо трамвайното трасе до Захарна фабрика да стане 1435 мм. Ще бъде дори и по-удобна връзката с центъра. Чудя се обаче защо все още това не е факт. Защо не се прави и не се говори нищо по въпроса?
Затова и не мога да повярвам, че трамваят до Дървеница по Г.М.Димитров ще бъде възстановен скоро. Всъщност то не е само възстановяване, а и ново строителство. Дано след изграждане на метрото до Младост-1 се помисли по-сериозно за това трамвайно трасе. А то трябва да е на 1009 мм, което ще продължи традицията! Вярно, донякъде не се връзва с концепцията за постепенно преминанаване към 1435 мм, но за момента няма друга алтернатива.
И когато тръгне трамваят по Симеоновско и Г.М.Димитров А88 би могъл да мине през студентския град.