Author Topic: Интегрирано управление на трафика  (Read 6872 times)

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Отварям нова тема, макар че нещата сме ги обсъждали и споменавали и по други поводи. Основната причина, за да отворя темата е ето тази статия (на линка има снимки с допълнителен коментар към тях):

Quote
В отдела "Координация и контрол" в Центъра за градска мобилност с ръководител Ангел Иванов се осъществява прякото наблюдение, координация и контрол на Столичната община върху движението на автобусите, тролейбусите, трамваите.
При кризисни ситуации всички са длъжни да изпълняват разпорежданията на координационното и контролното ниво на Центъра за градска мобилност. Той им пряка връзка със СДВР, Бърза помощ, Гражданска защита, Пътна полиция. Когато има закъснение, работа на отдела е да установи причината. Ако закъснението е предизвикано  от действия на шофьора или оператора, се налагат санкции.
Ако причината е друга, същото звено координира усилията и отстранява причината. Част от експертите в отдела извършват окачествяване на курсовете. Червените са нередовни, зелените - редовни, жълтите са в интензивно движение. Всеки експерт наблюдава по 120-160 превозни средства. Работи се денонощно. Отскоро експертите имат поглед и върху колите от почистването - по разпореждане на кмета Йорданка Фандъкова и заместник-кмета по транспорта Любимир Христов. Идеята е да се провери дали в снежно време тези автомобили могат да се включат в почистването. Върху тях обаче диспечерите нямат права да се разпореждат. Но почистващите коли знаят, че са наблюдавани, и това е допълнителен стимул за работата им. 

Тикет системата и философията на тарифирането

"Градският транспорт ще има предимства, ако не "засяда" в задръствания и ако няма закъснения, смята Антон Деспотов, ръководител направление експлоатация и АСКУП в Центъра за градска мобилност. За това ще помогне проектът по ОПРР за интегрирания градски транспорт, който предстои да стартира в София. Сега най-важната придобивка на Центъра за градска мобилност е джипиес системата. Тикет системата, чийто първи етап е завършен от чешката фирма "Микроелектроника", ще бъде завършена през тази година, като се приложи и в автобусите. В тях ще бъдат поставени бордови устройства, валидатори, билетни автомати. Като мине година и половина, ще се проучи какъв е ефектът от нея и ще се започнат обсъждания за философията на тарифирането. Предстои въвеждане на гъвкаво тарифиране по пропътувано разстояние. Ако пътникът не валидира картата си, може да бъде глобен с 1 лев, напомня Антон Деспотов.
От Центъра за градска мобилност предлагат промяна на наредба №2 за транспорта. Според нея сега право за бус лента имат само три булеварда - "Цариградско шосе", "Данаил Николаев" и "Сливница", защото само те отговарят на изискваното от наредбата 3-лентово платно, 60 превозни средства на градския транспорт на час.

Зрелостта на светофарите

"На територията на София има 348 кръстовища със светофари, казва Петър Несторов, началник-отдел "Безопасност на движението" в Центъра за градска мобилност. От тях  320 са са с подменени лампи - със светодиоди, т.е. повечето намаляват разхода за енергия 3 пъти в сравнение с ламповите и се поддържат по-лесно. На 60 кръстовища има обратни броячи, които отчитат времето на зеленото  и червеното. С оператор се управляват 32 кръстовища, 60 имат звукова сигнализация за незрящи. В координация работят 16."
Делян Рачински, ръководител на Центъра за управление на светофарните уредби, разказва, че с модернизацията на светофарите контроли преди три години от тези 350 светофара 150 са с безжична връзка с Джи Пи Ар Ес модеми, при което в реално време на видеостената се вижда какъв е статусът на светофарната уредба. Зелените са с координиран режим, сините - локален, червените - с проблем в светофара.   С видеонаблюдение са снабдени  10 от най-натоварените кръстовища - тези по бул. "Сливница" от Сточна гара до "Опълченска"  и по "Дондуков"  от "Раковска" до "Злепово", както и на бул. "Левски" и "Оборище".  Идеята е всички кръстовища да бъдат снабдени с безжична връзка с центъра тази година, а още 10 натоварени кръстовища да имат видеонаблюдение.
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1750614

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На надежденските Шкоди са монтирали антена на неотваряемата част на прозореца до шофьора, а зад електронната табела има поставки като за монитор и са изкарали кабел с накрайник, вероятно за видео сигнал.... Дали не е за системата за контрол на кръстовищата или за видеонаблюдение?!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
На надежденските Шкоди са монтирали антена на неотваряемата част на прозореца до шофьора, а зад електронната табела има поставки като за монитор и са изкарали кабел с накрайник, вероятно за видео сигнал.... Дали не е за системата за контрол на кръстовищата или за видеонаблюдение?!

Би трябвало да е свързано с новите "ентелегентни" кръстовища.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Големи телевизори, които ще заместят Мусат системата. Първите 6 месеца двете системи ще работят паралелно. Повикването на светофарите също е вътре. Започнали са да ги слагат на въможно най-малоумните места из превозните с.едства. Ватманите на бъларските трамваи ще се налага да си чанчат главите и погледите на тавана на кабината! А съвсем отделен въпрос е, че vasko ще може да вижда авансите и закъсненията от последната седалка... :help:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Големи телевизори, които ще заместят Мусат системата. Първите 6 месеца двете системи ще работят паралелно. Повикването на светофарите също е вътре. Започнали са да ги слагат на въможно най-малоумните места из превозните с.едства. Ватманите на бъларските трамваи ще се налага да си чанчат главите и погледите на тавана на кабината! А съвсем отделен въпрос е, че vasko ще може да вижда авансите и закъсненията от последната седалка... :help:

Това ония малките дисплейчета, приличащи на GPS ли са? Които в някои автобуси са ги сложили вече, зад ел. табелата (челна)?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Големи телевизори, които ще заместят Мусат системата. Първите 6 месеца двете системи ще работят паралелно. Повикването на светофарите също е вътре. Започнали са да ги слагат на въможно най-малоумните места из превозните с.едства. Ватманите на бъларските трамваи ще се налага да си чанчат главите и погледите на тавана на кабината! А съвсем отделен въпрос е, че vasko ще може да вижда авансите и закъсненията от последната седалка... :help:

Това ония малките дисплейчета, приличащи на GPS ли са? Които в някои автобуси са ги сложили вече, зад ел. табелата (челна)?
Да...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
На надежденските Шкоди са монтирали антена на неотваряемата част на прозореца до шофьора, а зад електронната табела има поставки като за монитор и са изкарали кабел с накрайник, вероятно за видео сигнал.... Дали не е за системата за контрол на кръстовищата или за видеонаблюдение?!

Уж били за "зелена вълна". Но изобщо не ми е ясно как ще действа.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Има клипчета в нета на подобни системи. Общо взето е с размяна на сигнали и предаване на данни между превозното средство и умния светофар. Дали тази система ще е такава, ще разберем в последствие. :)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
На надежденските Шкоди са монтирали антена на неотваряемата част на прозореца до шофьора, а зад електронната табела има поставки като за монитор и са изкарали кабел с накрайник, вероятно за видео сигнал.... Дали не е за системата за контрол на кръстовищата или за видеонаблюдение?!

Уж били за "зелена вълна". Но изобщо не ми е ясно как ще действа.
Интересно ми е като едно кръстовище като Орлов мост например, на което постоянно минава ГТ кой ще мине пръв.
Ще пусне един, а другите ще закъснеят.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Вече сме в офтопик, но есе пак би трябвало да пропуска приоритетно тези с по-голямо закъснение.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Радко, можеш ли да преместиш тези мнения в съответната тема :)

Иначе съм на мнение, че трябва да се приложи някой алгоритъм, който да гарантира честност при пропускане на потоците (fairness). Защото иначе потокът по Канала (десен завой към Плиска), както и ляв завой към НДК и направо към СУ, на практика ще свети почти постоянно зелено, заради закъснелите коли на А204, А604 и А76. Зелено би светвало само когато се приближи някой много закъснял А280 откъм Военна Академия, или тролей откъм СУ. Но пак в повечето време ще свети зелено за потоите от Канала.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Сто процента ще има алгоритъм и съобразяване на кръстовищата с трафика и посоките в които се движи. Вярвам че трябва да изчакаме да започне да функционира системата, преди да се опасяваме от нея. Смятам че като нещо ново и технологично, системата ще се окаже добър помощник и ще помогне на трафика и пътникопотоците.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Докато зеленото човече е горе и насмита цялото движение и съществува структурата НСО никаква система не помага.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Хрумна ми една хубава идея - ама може би прекалено хубава, за да е истина - да се автоматизира до такава степен, че да не позволята системата да се превключва на ръчен контрол.  :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Смятам и че колите на НСО ще имат подобни нововъведения. Съответно човечетата на "умните" кръстовища, няма да ги има.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Да пратят всички тези от вишките да глобяват по бус лентите.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
След като включат "умните" системи по кръстовищата, тия от кабините ще изчезнат. За съжаление ще отидат към останалите в Пътна полиция, а няма да ходят да глобяват шофиращите неправомерно по бус лентите.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
От темата Skoda 26Tr:
1611 също е с бордово устройство, по подобие на 1607.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Вчера наблюдавах устройството на 1611, изключително точно е. На всяка секунда улавя превозното средство в движение спрямо картата. Само се чудя, как можаха да сложат това устройство, чак над огледалото.  :D
И когато мусати-те изчезнат, това устройство сто на сто, ще трябва да се мести на удобно място за водача.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Но дупките ще останат :/