излишно усложнявате нещата.
Всъщност моето предложение цели да улесни нещата! Според мен теоретичното наличие на два диаметъра при физически съществуване само на един обърква хората. Само ако погледнем схемите над вратите: на тях отсечката от Джеймс Баучер до Обеля е отбелязана със синьо, а от Сливница до Цариградско шосе с червено като легендата гласи, че синьо означава линия 2, а червено линия 1. Това какво общо има с реалната ситуация при движението на влаковете днес (а и през последните 2 години)???? Човек, който не е транспортен фен и не е запознат с подробностите би си обяснил тази схема по следния начин: има влакове от Джеймс Баучер до Обеля и други от от Сливница до Цариградско шосе.
Също така на схемите по станциите има информация, която обърква пътниците. Върху схемите при станция Сердика е използван символ, който показва, че там може да се осъществи прекачване, но същия символ е използван и при станция Обеля (края на диаметъра). Логично мислещия човек ще стигне до извода, че на Обеля също се осъществява прекачване, което не е вярно. Другото нещо по тези схеми, е че при символа за прекачване на Сердика І е отбелязано "Лозенец" от едната страна, и "Централна гара" и "Обеля"от другата, а при символа на Обеля е отбелязано "Лозенец" и "Централна гара". Ще ви разкажа две случки, породени точно от тези символи и неясната и объркваща информация в метрото:
Влак, движещ се между станциите "Софийски университет" и "Сердика І", две жени си говорят. Едната се опитваше да убеди другата, че трябва да слязат на Сердика, защото според схемата на станцията, от която са се качили е имало стрелка на Сердика и надпис "Обеля" до нея, което означава, че трябва да се прекачат за Обеля (всъщност добра логика...), а другата твърдеше, че е чувала, че влакът продължава до Обеля. Тогава първата жена посочи схемата над вратите и отбеляза това че червената линия (линия 1) свършва преди Обеля т.е. влакът, на който се намират не ходи до там, а синята линия ходи до Обеля и за това трябва да се прекачат. Първата жена победи в спора и те слязоха на Сердика. Като се замислим, чисто логично, според схемите, тя беше права...
Станция "Обеля", току-що съм слязъл от влака, идващ от посока Сливница. Влакът потегли и един човек, който също току-що беше слязъл от влака, ме попита къде трябва да се прекачи за Централна гара. В първия момент аз му казах, че не разбирам какво точно ме пита, защото влакът, от който е слязъл продължава до Централна гара без прекачване. Тогава той ми обясни, че пътува за пръв път с метрото, качил се е от Мусагеница и от схемите на станцията и във влака е разбрал, че връзката се прави на Обеля. Обясних му, горе-долу, как стоят нещата в метрото и му казах да се качи на следващия влак.
Случаите, в които на някого му трябва да мине през Обеля са редки и ако на някого му е наложи му се обяснява, че влакът всъщност продължава през станцията и реакцията е "Еха, то готино решено така!".
Изобщо не съм съгласен. Стотици пътници преминават през Обеля и двете посоки. В пиковите часове влаковете пристигат на Обеля от Ломско шосе дори с правостоящи, а в обратната посока заминават почти винаги със всички заети места за сядане.
Според мен,проблемът идва от това, че при първоначалните планове на метрото първи и втори диаметър не са се събирали. Но нещата с времето са се променили и днес имаме два слети диаметъра. Ако бяха отделни, тогава нямаше да има проблем! Но сега това разделяне води до объркване на пътниците. Според мен трябва цялото съществуващо нещо сега да се прекръсти официално на Диаметър 1, а това, което ще се строи в бъдеще да бъде Диаметър 2. Което ще доведе до промяна на схемите и по-лесно възприемане на информацията от всички.
По лесно за обяснение при сегашното движение без участъците до Летището и Бизнес парка е следното:
Метрото има два маршрута. Постоянния маршрут е от Баучер - Централна гара - Обеля - Кн. Величков - Сердика 1 - ИЕЦ. А допълнителния маршрут само в пикови часове през седмицата е Сливница - Младост 1 по първи метродиаметър.
Мисля, че това обяснение може да подобри моето, защото включва и междинни станции. Аз, като се замисля, до сега винаги като съм обяснявал на някого, съм го правел пред схема, а така може да се прави и без схема. Благодаря! Но мисля, че трябва да се махне това първи метродиаметър! Той в момента е само един!