Предполагам, че при много по-сложните системи по света няма такива двусмислици като нашите линия 1 и линия 2. Това е все едно да вземем някоя наземна линия и условно да я разделим на две, но без нищо да се променя на практика. Например - автобус 204: да кажем, че от Дружба до Плиска е линия 204, а от Плиска до Борово вече е 205 и да не променим нищо спрямо сега. Така стоят нещата в метрото днес.
Напротив. Ако разгледаш чуждите системи редовно има интересни попадения. Например във Виена линиите имат едновременно номера и цветове. Пет линии са, но линия U5 няма, а има U1, U2, U3, U4, U6. В Брно има трамвай 2, който ходи или до края на маршрута или до едно обръщало доста преди това и е обозначено като 2A - какво значи А разбираш след известно возене и разглеждане. В Мюнхен линия 1 S-bahn се разделя за няколко спирки накрая. S7 пък съвсем не е диаметър и се движи само в южната част на града, или поне по схема е така. В Брюксел нещата са особено шарени с различните видове транспорт, а за Париж няма да отварям дума, че там само в метрото можеш да се загубиш тотално с 14 или колкото там бяха линии, а всичките други видове транспорт добавят разкош към картинката.
С нашата една джувка, която е разделена на два диаметъра създаваме проблеми единствено на селяни на гости, на които домакините са им казали да четат табели, а те не знаят какво е това, защото в селото знаеш всеки от петте рейса къде отива.