Author Topic: Идеи за отклонение Студентски град  (Read 31456 times)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Някакви идеи какво би могло да бъде трасето към Студентския? Маршрут, крайна станция и т.н.

Offline slap86

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
    • View Profile
    • Email

Снимка от другия форум

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Тази линия по Симеоновско шосе ли е?

Иначе, първото трасе за Студентския както ще видите, беше предложено още на една от старите карти:



Ама хич не мога да схвана къде точно са показаните станции.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
Ами то си е точно по старата карта :) Трасето от Лозенец продължава нагоре по бул. Черни връх през Кръстова вада и след това завива посока Студентски град, пресича Симеоновско шосе и отива към Зимния дворец. Според мен е рано да се говори къде точно ще са станциите (макар че сигурно ще има на Симеоновско шосе и д-р Иван Странски и на Зимния), както и за самото трасе, за което ще е необходимо отчуждаване. Аз това продължение го виждам някъде около 2020 година да се реализира, дано не се наложи да бутат нови кооперации.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Тази линия по Симеоновско шосе ли е?

Иначе, първото трасе за Студентския както ще видите, беше предложено още на една от старите карти:
Ама хич не мога да схвана къде точно са показаните станции.

Моята схема, цитирана във втория пост е уточняване точно на схемата, която показваш ти: трасето минава по Черни връх, след Парадайс Център има още една станция, след това се отделя, пресича Симеоновско шосе северно от новите жилищни групи и се включва в ул. Проф. Д-р Иван Странски до Зимния дворец, откъдето може да се продължи към Младост или да се посвети изцяло на Студентски град и да се завърти зад НСА, през парк Мир и Дружба и така да обхване НСА, УНСС, ЛТУ, ТУ и ХТИ с две станции, съответно зад спортните бази на НСА и една в парка Мир и Дружба, която е на 5 минути от всички изброени университети.

Ето какви са сценариите, които намирам за най-удачни:
1) Симеоновско шосе - НСА - Климент  Охридски - Г.М.Димитров

Трасето минава под големи булеварди и ще е лесно за изпълнение. Обслужва Дървеница и Мусагеница, но се отклонява от Студентки и УНСС остава далече от трасето, за сметка на приближение до Дървеница, която така или иначе си има Мусагеница.

2) Симеоновско шосе - НСА - ТУ - Г.М.Димитров

Трасето минава близо до УНСС, НСА и разполага станция директно до ТУ, което го доближава много до ЛТУ, ХТИ и ХТМУ.

3) Симеоноско шосе - НСА - УНСС - ТУ - Г.М.Димитров

Трасето минава през терените на НСА, зад УНСС, което го доближава много и позволява директно обслужване, станция пред ТУ и връзка с МД-1

4) Симеоновско шосе - НСА - Младост 2

Трасето се отдалечава от Студентски град и реално не върши никаква работа...
« Last Edit: 04.02.2012, 13:00:03 by boleroto »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16572
    • View Profile
    • Email
Тази линия по Симеоновско шосе ли е?
Ама хич не мога да схвана къде точно са показаните станции.
Не, по Черни връх си е: Георги Трайков=Черни връх, Волоколамско шосе=Симеоновско шосе, Червена звезда=Дианабад.

Има междинна станция между Св.Наум и Баучер, но силно ме съмнява, дали при този наклон и дълбочина на това място би имало техническа възможност да се реализира. На това място никога не е имало каквато и да е било спирка на МГТ.

@boleroto: Ориентиране на метродиаметъра в северозападна посока към МС Г.М.Димитров няма да покрие толкова нови райони, колкото на диаметър през Южна Дървеница и Младост-2 - просто ще се припокрият зони на конвергенция на МД1 и 2. Ако целта ти е била перспектива към комплекса - зала Армеец+бъдещия правителствен център, тя може да се постигне и през Младост-2, 1 и Окръжна болница.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email

@boleroto: Ориентиране на метродиаметъра в северозападна посока към МС Г.М.Димитров няма да покрие толкова нови райони, колкото на диаметър през Южна Дървеница и Младост-2 - просто ще се припокрият зони на конвергенция на МД1 и 2. Ако целта ти е била перспектива към комплекса - зала Армеец+бъдещия правителствен център, тя може да се постигне и през Младост-2, 1 и Окръжна болница.

Не включва никакви нови райони за съжаление. Мисля, че го написах: целта ми е това отклонение да е отредено за обслужване на Университетите, защото ако всички големи университети са навързани с МД-2 петък вечер ще е една много спокойна вечер за всички на повърхността.

Трасе, което да има метростанция до всеки голям университет: НСА, УНСС, ТУ и ЛТУ/ХМТУ и ХТИ + връзка с Г.М.Димитров ще позволи Студентски град да стане изцяло независим от наземен транспорт, а продължаването на отклонението към Младост 2 ще добави долната част на Дървеница (която сега се планира да се довозва с трамвай), южната част на Младост 1, която е на 5 минути от МС Младост 1, северната част от Младост 2, която от лятото ще се довозва с МС Младост 1 с удължението на ТБ-5. А оттам това отклонение ще може да продължи накъде? Към Дружба 2 по Копенхаген?

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 977
    • View Profile
    • Email
Като гледам идеите за маршрути към Студентски град и оттам към Младост ми хрумва идеята трасето към Младост 4 да бъде прехвърлено към МД2. Така МД1 ще остане без раклонения и свързаните с това неудобства: синхронизация и по малко на брой влакове след разделянето към Младост4 и летището. Метростанции от 14 до 17  на МД1 все още не са изградени и може да станат част от МД2 а между МС Младост1 и бъдещата метростанция при Деница да има просто резервна връзка. Нямам предвид вариант 4 на Болерото а маршрут минаваш по 8-и декември или проф.Иширков и оттам по Андрей Ляпчев.
« Last Edit: 06.02.2012, 13:50:01 by elbi »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Като гледам идеите за маршрути към Студентски град и оттам към Младост ми хрумва идеята трасето към Младост 4 да бъде прехвърлено към МД2. Така МД1 ще остане без раклонения и свързаните с това неудобства: синхронизация и по малко на брой влакове след разделянето към Младост4 и летището. Метростанции от 14 до 17  на МД1 все още не са изградени и може да станат част от МД2 а между МС Младост1 и бъдещата метростанция при Деница да има просто резервна връзка. Нямам предвид вариант 4 на Болерото а маршрут минаваш по 8-и декември или проф.Иширков и оттам по Андрей Ляпчев.

Това според мен е трудно за реализация, предвид че в ОУП отклонението към Младост 4 е предвидено като част от МД1.

На всичкото отгоре за Студенстски град се предвижда трамвая през Дървеница, Трамвая по Тодор Каблешков до Арена Армеец (засяга периферно студентски с възможност за връзка с Г.М.Димитров), така че за мен е безсмислено да се говори за метро там, при положение, че трябва първо да завършим МД2, да започнем МД3 и МД1 до летището...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 977
    • View Profile
    • Email
Като гледам идеите за маршрути към Студентски град и оттам към Младост ми хрумва идеята трасето към Младост 4 да бъде прехвърлено към МД2. Така МД1 ще остане без раклонения и свързаните с това неудобства: синхронизация и по малко на брой влакове след разделянето към Младост4 и летището. Метростанции от 14 до 17  на МД1 все още не са изградени и може да станат част от МД2 а между МС Младост1 и бъдещата метростанция при Деница да има просто резервна връзка. Нямам предвид вариант 4 на Болерото а маршрут минаваш по 8-и декември или проф.Иширков и оттам по Андрей Ляпчев.

Това според мен е трудно за реализация, предвид че в ОУП отклонението към Младост 4 е предвидено като част от МД1.

На всичкото отгоре за Студенстски град се предвижда трамвая през Дървеница, Трамвая по Тодор Каблешков до Арена Армеец (засяга периферно студентски с възможност за връзка с Г.М.Димитров), така че за мен е безсмислено да се говори за метро там, при положение, че трябва първо да завършим МД2, да започнем МД3 и МД1 до летището...
Според ОУП МД3 има маршрут който няма нищо общо с наскоро приетия. Общината въобще не се съобразява с приетите маршрути на релсовия електротранспорт в ОУП, а и с другите му аспекти. А колкото до трамвая за Студентски град, това поне засега е една идея с неясно бъдеще. Засега единствено се шуми за трамвая за Дървеница който явно има лоби и се предвижда да се строи всяка следваща година. Едва след неговото построяване се мисли за продължение на трамвая към Студентски град. Като се има предвид заобиколния му и бавен маршрут, неясното преминаване през гара Пионер, необходимото преместване на електропровод високо напрежение по Симеоновско, възможно засягане на паркови площи, стесняване на Никола Габровски, този трамвай ще е доста скъпо решение а и до голяма степен безсмислено.
« Last Edit: 06.02.2012, 16:13:39 by elbi »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Метро в Студентски град има сериозен резон:
1) От Черни връх до Симеоновско метрото ще обслужва територии, които сериозно ще се запълнят с кооперацийки и блокчета;
2) Връзка на МД-2 със Студентски град означава студентите да се превозват само с него, а околните трамваи да останат за Дианабад и Дървеница;
3) Не мисля, че съществува солиден аргумент против изграждане на станция на 30 метра от Технически Университет - София, УНСС и НСА, при това от диаметър, който има пряка връзка с жп и автогарата: тези три университета съставляват сигурно 50% от студентския трафик в региона;

Освен това... преди време се коментираше изграждането на нов Студентски град над между Илиенци и Нови Искър - възможността новия и стария Студентски град и учебните бази на университетите с една метролиния е остатъчен аргумент едното разклонение на МД-2 да се затапи по този начин.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Според мен трябва да се изгради до последната спирка на трамвая при Балканкар и така ще има и метро за Ст. град и от Дървеница и мусагеница ще имаме достатъчно избор ня коя линия да се возим. И като слижим 294 да си върти и да довежда до двата диаметъра всичко е наред. Ако над метрото се изгради и булевард от южната страна на НСА виждам доста сериозна урбанизация на района и сериозно облагородяване.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Според мен трябва да се изгради до последната спирка на трамвая при Балканкар и така ще има и метро за Ст. град и от Дървеница и мусагеница ще имаме достатъчно избор ня коя линия да се возим. И като слижим 294 да си върти и да довежда до двата диаметъра всичко е наред. Ако над метрото се изгради и булевард от южната страна на НСА виждам доста сериозна урбанизация на района и сериозно облагородяване.

А защо трябва да се връзва с автобусен транспорт, като може да се отдаде изцяло на учебната база, а единствения автобус в комплекса да се замести с тролейбус (А94). Така се ограничава наземния транспорт, университетите се връзват с метростанции, което ще подобри обслужването им. В Техническия университет годишно учат около 10 000 студента. Над половината от тях са на общежития. УНСС също не е малък университет и транспорта до него е безумие...

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
По принцип бих искал да се изгради тролей от 4-ти километър по Г.М. Димитров и да обхваща целия Ст. Град. Аз съм привърженик на ел. транспорта и за мен няма по-добро решение. Казах автобус по-скоро в смисъла на наземен транспорт. Струва ми се малко вероятно да направят връзка м/у двата диаметъра на Г.М.Димитров независимо от студентите. Да, те са много, но дали са достатъчно да се вложат няколко стотин милиона евро?
Но ново тролейно трасе, което да прави връзка с 2МД в Ст. град е идея, която подкрепям. Остава да доживея да я видя :)
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline slap86

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
    • View Profile
    • Email
Втората графика на болерото е много добра, сигурен съм, че ще облужва едно 100к души допълнително за МД2. Това са 7 станции допълнително към сегашните, които се изграждат. Не знам колко ще струват тия 7 станции, но ако сметнем набързо, че на км ще е 30млн евро за тия 7 станции + подвижен състав ще са нужни около 300млн евро. Вече зависи дали ще е  надземно, подземно, как ще се строи и тн. Но според мен 300млн евро са добра цена за да обслужи най-голямата мобилна група в София, а тя е студентите, пък и не само те. Всички знаем какво става Петък и Събота вечер по това направление - Студ. Град.
Но просто стават много проектите за близко бъдеще. Имаме да харчим 800млн за МД3, 150млн за разклонението към Младост 4, а те ще са преди всичко друго, защото ще имат технически проект до 2014, Младост 4 има вече. За това мисля, че близките 10 години колкото и да го мислим няма да има МД2 до Студ. Град, но ползите ще са доста големи, ако се изгради.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email


Ето какви са сценариите, които намирам за най-удачни:

На мен лично 2) и 3) ми харесват най-много, те са най-ползотворни и обхващат най-важните места в Студентския. 1) дублира МД1, а 4) е прекалено отдалечен от важните места.
Една станция на Симеоновско шосе близо до Зоопарка би помогнала за неговия пиар.
Рано е още да се говори, но трябва от рано да почнем да дискутираме тази тема, както направихме с МД3. Така ще се оформи най-изгодното трасе и ще го внесем като предложение когато му дойде времето.
Може пък да не е точно метро, а друг вид скоростен транспорт до Студентския, по-евтин и по-бързо изграждащ се.
Арена Армеец може да бъде обслужвана от отклонение на МД3 през Слатина.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7068
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Според мен е добре да се изчака какво ще измъдрят с тролейбусния транспорт (нали искат да пускат тролей за Студентски град) и тогава да мислим. Другия вариант е да комбинираме сега двата вида транспорт и да го внесем като официално предложение до ДАГ, Фандъкова, Христов и Тошев.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
А има ли яснота по повод тролеите и изобщо бъдещия нов транспорт до Студентския? Защото при едно метро някои маршрути могат да се обезсмислят.
За нов студентски град до Илиянци за първи път чувам, но идеята ми допада. Може пък да се изгради истинско студентско градче с библиотеки и читалища, а сегашният Студ.град да стане нещо като Разврат-сити или Алкохол-сити :P А сега сериозно, ако изградят и там студентски град, може метрото да стане връзка между двата студентски града. Знам че това вече е една друга тема, но в последно време в много столици изграждането на нови делови центрове и тем подобни и строителство на нови метростанции вървят ръка за ръка. Затова щом пак толкова упорито лансират идеята за метро до Илиянци, значи имат нещо предвид там, я нов бизнес център, я технопарк. А може и заради новия студентски град :)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Това със студенстки град в илиенци е като университета в Перник - неразбран бъзик, който може и да стане реалност. Около сегашния студентски има много свободни площи, на които могат да се изградят при необходимост нови общежития, на всичкото отгоре в студентски са половината университети - УНСС, ТУ, ХТМУ ....... Ще е цяла идиотщина да местят студентски без да местят университетите, а това са СТРАШНО МНОГО ПАРИ

Въпрос: евентуалният тролей в Студентски до Семинарията и след това по Черни връх/Арсеналски ли ще минава?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7068
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз наскоро прочетох за мрежа по Г.М Димитров от Винарово колело до Студентски град, но нито имаще точни улици, нито нищо. Предполагам, че ще дублира маршрута на 94 или 280.
храна за мозък - http://www.banitza.net/