Author Topic: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин  (Read 17938 times)

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #20 on: 28.10.2013, 21:17:13 »
Аз пък мисля, че точно сега му е времето да се мисли за продължаване с 1-2 станции в Люлин. Сега има инерция за бързо развитие с по 1 станция, а и си мисля, че много ще помогне при маршрутизирането след завършване на източните ръкави. Люлин има население колкото Левски и Овча купел взети заедно, а голяма част от него няма достъп (обозрим) до метрото. Тази несправедливост трябва да се поправи и си мисля, че няколко десетки милиона лева, които иначе биха потънали от Оперативните програми могат да бъдат спасени точно така.

Ясно е, че усилията ще бъдат насочени към изграждането на целия трети метродиаметър, но това незначи, че не трябв да има готовност за реакция при възможност да се реализират и разклонениятата по останалите линии.

За мен разклонението на втори метродиаметър към Илиянци не е жизнеспособно в сегашната ситуация, но раклонение на МД-1 в Люлин не само е жизнеспособно, а е и крайно наложително.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #21 on: 29.10.2013, 15:58:14 »
Една станция в края на Царица Йоанна и още една на пресечката с Захари Стоянов.

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #22 on: 29.10.2013, 16:34:19 »
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Не трябва да се скриваме зад Третия метродиаметър и да спираме развитието на останалата мрежа.
Добър пример е удължаването на Втори метродиаметър.
Сега е времето да се проучи, да се проектира и ако има някаква пролука и се намери финансиране защо да не се изгради.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #23 on: 29.10.2013, 17:54:08 »
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Не трябва да се скриваме зад Третия метродиаметър и да спираме развитието на останалата мрежа.
Добър пример е удължаването на Втори метродиаметър.
Сега е времето да се проучи, да се проектира и ако има някаква пролука и се намери финансиране защо да не се изгради.
;)
Не трябва обаче и да позволяваме на желаното да взема връх над действителността.
Това разклонение е оставено заради евентуално разширение на запад (в случай, че градът се разрасне в тази посока).
И то няма никакво намерение да обикаля, завива из Люлин.
Това е далекоперспективна възможност (оставяне възможността за отворена линия на запад) - колкото и да ни се иска да обслужваме незабавните си интереси, няма да стане.
Нещо повече: окончателно ще убие всякакви надежди за разрастване на мрежата при развитие на града!
Дори от гледна точка на обслужването на линията не бива да се прави това разклонение, преди да са разделили окончателно двата диаметъра и да се  преобразува маршрутното движение.
Едва ли ще стане, преди да са изградили захода към депото от север.
Казвам това, защото с пускането в експлоатация на двете разклонения ще се увеличи пътникопотокът и наложителните мероприятия би трябвало да бъдат какво да се направи за съкращаване на интервала, а не това отново да се усложнява с добавянето на още едно разклонение и още един маршрут.
Въобще: всяко нещо с времето си. :rolleyes:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #24 on: 29.10.2013, 18:31:49 »
Аз не виждам какъв е проблема в случая. Нищо не пречи да се направи разклонение с една метростанция в западна посока. Така голяма част от Люлин, която в момента времето за довозване е съизмеримо с времето на пътуване с метрото ще получи удобен достъп до метрото. така няма да се "закривява" и ще остане възможност за по-нататък за се развие според града. Също така дори в настоящият момент може да се експлоатира при сегашната ситуация, като вместо да "обръща" на Сливница, влакът ще е до въпросната станция.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #25 on: 29.10.2013, 22:42:38 »
Не може, защото извън пик маршрутът е един, което означава по втора линия да се движат през това време влакове на всеки 14 минути, а само по общия участък - между Люлин и Младост - на 7 минути.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #26 on: 30.10.2013, 00:38:09 »
Не може, защото извън пик маршрутът е един, което означава по втора линия да се движат през това време влакове на всеки 14 минути, а само по общия участък - между Люлин и Младост - на 7 минути.
То сегашната схема ще престане да съществува още с пускането на лъчите до Летището и Бизнес парка.

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #27 on: 30.10.2013, 09:07:01 »
Не трябва обаче и да позволяваме на желаното да взема връх над действителността.
Именно, трябва да погледнем действителността в очите и да отчетем грешката от преди двадесет  и повече години, защото тогава се говореше за това трасе като основно на запад, а не сегашното трасе към метростанция "Сливница"

Това разклонение е оставено заради евентуално разширение на запад (в случай, че градът се разрасне в тази посока).
И то няма никакво намерение да обикаля, завива из Люлин.
Говорите така, като човек живеещ някъде далече от София, къде Ви предлагат да обикаля из Люлин.
Да не би градът да не се е разширил на запад.

 А и как стигнахте до съждението за евентуалното разширение?

Това е далекоперспективна възможност (оставяне възможността за отворена линия на запад) - колкото и да ни се иска да обслужваме незабавните си интереси, няма да стане.
Нещо повече: окончателно ще убие всякакви надежди за разрастване на мрежата при развитие на града!
От къде тези умозаключения, че е далекоперспективна възможност.
Чии интереси трябва да обслужва метрото, ако не на хилядите ползващи този транспорт?
Защо ще убие наждите за разрастване на мрежата? Та това Е разрастване на мрежата.

Дори от гледна точка на обслужването на линията не бива да се прави това разклонение, преди да са разделили окончателно двата диаметъра и да се  преобразува маршрутното движение.
Едва ли ще стане, преди да са изградили захода към депото от север.
Казвам това, защото с пускането в експлоатация на двете разклонения ще се увеличи пътникопотокът и наложителните мероприятия би трябвало да бъдат какво да се направи за съкращаване на интервала, а не това отново да се усложнява с добавянето на още едно разклонение и още един маршрут.
Знаем, че минималният интервал е 90 секунди, какво пречи този минимален интервал да е в участъка, където двете линии ще вървят по едно трасе. А в останалата част минималният интервал да е три минути.

Въобще: всяко нещо с времето си.

Да, сега му е времето!

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #28 on: 30.10.2013, 10:38:24 »
Нещо не схващам защо си чешете езиците толкова сериозно в тая тема и родихте такъв спор :neznam:
На мен ми изглежда адски просто решението - метростанция в Л4 и след МС Люлин МД1 завива наляво за крайна станция. Обеля минава към МД2, а съставите от депо преминават транзит и се включват в МД1 в посока Летище от Люлин. Двата МД се припокриват само в една спирка, която даже е транзитна за единия. Губим връзката между МД1 и МД2, но двата ще са автономни и на равни интервали и отпада чакането по 10мин за прекачване на Сердика.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline radamant

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #29 on: 30.10.2013, 10:48:05 »
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Не трябва да се скриваме зад Третия метродиаметър и да спираме развитието на останалата мрежа.
Добър пример е удължаването на Втори метродиаметър.
Сега е времето да се проучи, да се проектира и ако има някаква пролука и се намери финансиране защо да не се изгради.
;)
Не трябва обаче и да позволяваме на желаното да взема връх над действителността.
Това разклонение е оставено заради евентуално разширение на запад (в случай, че градът се разрасне в тази посока).
И то няма никакво намерение да обикаля, завива из Люлин.
Това е далекоперспективна възможност (оставяне възможността за отворена линия на запад) - колкото и да ни се иска да обслужваме незабавните си интереси, няма да стане.
Нещо повече: окончателно ще убие всякакви надежди за разрастване на мрежата при развитие на града!
Дори от гледна точка на обслужването на линията не бива да се прави това разклонение, преди да са разделили окончателно двата диаметъра и да се  преобразува маршрутното движение.
Едва ли ще стане, преди да са изградили захода към депото от север.
Казвам това, защото с пускането в експлоатация на двете разклонения ще се увеличи пътникопотокът и наложителните мероприятия би трябвало да бъдат какво да се направи за съкращаване на интервала, а не това отново да се усложнява с добавянето на още едно разклонение и още един маршрут.
Въобще: всяко нещо с времето си. :rolleyes:
Напълно съм съгласен с колегите!Според мен приоритет е изграждането на МД3,след него продължението на МД2 посока Студентски град,както и 1-2 станции към Свобода (Илиенското отклонение) и чак след това евентуално продължаване на МД1 според нуждите на града...Лично според мен не трябва да се забравя,че всяко ново строителство на участък на метрото е много скъп процес и в момента единствената възможност за финансиране е ЕС.Затова каквото и да коментираме тук е ясно,че ще се осъществи само най-належащото...Трябва да стискаме палци МД3 да се финансира в пълния си вид,а не "на парче",каквито са предварителните индикации!

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #30 on: 30.10.2013, 12:35:38 »
Не може, защото извън пик маршрутът е един, което означава по втора линия да се движат през това време влакове на всеки 14 минути, а само по общия участък - между Люлин и Младост - на 7 минути.
А защо по общия участък интервалът извън пик да е 7 мин., може да бъде 4 мин. например

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #31 on: 30.10.2013, 13:00:33 »
Нещо не схващам защо си чешете езиците толкова сериозно в тая тема и родихте такъв спор :neznam:
На мен ми изглежда адски просто решението - метростанция в Л4 и след МС Люлин МД1 завива наляво за крайна станция. Обеля минава към МД2, а съставите от депо преминават транзит и се включват в МД1 в посока Летище от Люлин. Двата МД се припокриват само в една спирка, която даже е транзитна за единия. Губим връзката между МД1 и МД2, но двата ще са автономни и на равни интервали и отпада чакането по 10мин за прекачване на Сердика.
Едни се чешат, други обсъждат.

Нещо пропускате две метростанции - действащата Сливница и полупостроената под жп линията за Сливница.

Защо трябва да се губи връзката м/у линия 1 и линия 2. Едната тръгва от Лозенец до Летището, а другата от Люлин (така е добре да има повече от една станция до възловата Люлин) до Младост. Още повече в общия участък, където има и повече пътници влаковете ще са по-начесто.


Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #32 on: 30.10.2013, 16:04:44 »
Нещо не схващам защо си чешете езиците толкова сериозно в тая тема и родихте такъв спор :neznam:
На мен ми изглежда адски просто решението - метростанция в Л4 и след МС Люлин МД1 завива наляво за крайна станция. Обеля минава към МД2, а съставите от депо преминават транзит и се включват в МД1 в посока Летище от Люлин. Двата МД се припокриват само в една спирка, която даже е транзитна за единия. Губим връзката между МД1 и МД2, но двата ще са автономни и на равни интервали и отпада чакането по 10мин за прекачване на Сердика.
Едни се чешат, други обсъждат.

Нещо пропускате две метростанции - действащата Сливница и полупостроената под жп линията за Сливница.

Защо трябва да се губи връзката м/у линия 1 и линия 2. Едната тръгва от Лозенец до Летището, а другата от Люлин (така е добре да има повече от една станция до възловата Люлин) до Младост. Още повече в общия участък, където има и повече пътници влаковете ще са по-начесто.

Сливница какво пречи да се запише към МД2? Ако единствената пречка за един хубав интервал от 3мин или по-малко е това, че метрото преминава между МД1 и МД2, ако се разделят двата - пречката отпада. В момента ползвам редовно метрото от Сливница до Дж. Баучер и нямам нищо против ако ми трябва спирка от МД1 да се прекачвам на Сердика. А и нямам навика да пътувам вътре в квартала с метро, затова директна връзка със станциите до К. Величков не ме блазни.

Някак ми се струва странно да се прави разклонение на маршрута заради една метростанция. Ако наистина има план да се свърже с МД3 под Южен парк започва да придобива смисъл, но пак ми се струва прекалено сложно - през един влаковете от МД1 отиват за МД2 или МД3, откъдето произтичат и сложните сметки колко време отнема да се обърне влака в края на този или онзи МД и хора започват да обясняват колко е сложно да се пусне метро през 90сек, а други да обясняват как това не е Москва и не може така.

Между другото, не знаех за полупостроената станция, защо не се ползва? Тя няма много връзка с това накъде да се развива МД1 според мен, но все пак защо я има наполовина?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #33 on: 28.04.2020, 17:34:11 »
Тъй като тази тема е за фантазия, а тя поне все още е безплатна, ще се пробвам и аз, като ще се опитам да бъда максимално кратък. Тъй като имам твърде оскъдни данни за това, което вече е построено, идеята може да търпи корекции. Съобразил съм се с това, което момента ми е известно.
Както знаем, комплексът понастоящем се обслужва от три метростанции, които с оглед както на съществуващото положение, така и на бъдещото развитие на квартала, са крайно недостатъчни. Това дава основание обслужването да се определи като лошо. В добавка към другото станция "Люлин" е разположена крайно неудачно (встрани от главната ос север-юг), което я прави изключително трудна за обвързване с наземен транспорт. За подобряване на обслужването към момента се предвижда изграждане на отклонение от съществуващото трасе в западна посока с две станции по протежение на бул. "Царица Йоанна". За него още при строителството на действащото трасе са направени уширения от двете страни на тунела веднага след МС "Люлин" в посока към депото за бъдещо преминаване на второ ниво под съществуващия път, но самото преминаване не е реализирано.


Фиг. 1. Построеното към момента според цифровия кадастър

Решение с две станции в посока запад с нищо няма да подобри обслужването на гъстонаселената южна половина на комплекса. Поради това предлагам алтернатива, която ще реши и този проблем, без да отпада предвиденото вече западно разширение. Тя може да се реализира на два етапа.

Етап 1
Изгражда се предвиденото трасе под бул. "Царица Йоанна" с две станции, както следва:
1. "Люлин – нова" с източен вестибюл в района на кръстовището с бул. "Панчо Владигеров" и западен при ул. "Матей Преображенски";
2. "Добринова скала" при кръстовището с едноименния булевард. Точното й разположение ще се определи според нуждите.
При изграждането на предвиденото преминаване под сегашното трасе се залага още едно разклонение в южна посока (фиг. 2).


Фиг. 2. Съществуващо трасе (в червено), западно (в жълто) и южно (в черно) разклонение. Показано е примерно местоположение на МС "Люлин – нова"

Тъй като единият път в посока "Добринова скала" ще трябва да мине на второ подземно ниво, а станция "Люлин- нова" е необходимо да бъде в максимално възможната близост до кръстовището, най-вероятно в района на станцията няма да е възможно двата пътя да бъдат на еднаква дълбочина. Поради това двата перона може да бъдат разположени на различни дълбочини, което предполага интересно и уникално у нас архитектурно решение за перонната зала.
След влизането в експлоатация на двете станции от етап 1, МС "Люлин – стара" се закрива, а перонната й зала се преоборудва с бретел и един или два (колкото позволява габаритът) тупикови коловоза за престой на подвижен състав. Тук има един голям проблем – перонната зала е колонен тип, а такова преустройство със сигурност ще изисква премахването на някои от колоните (в участъка на бретела). Това нямам представа дали ще е възможно. Във всеки случай, ако не се поставят такива съоръжения, при въвеждането в експлоатация и на двете разклонения захранването на линията с подвижен състав ще е крайно трудно.
При реализиран етап 1 станция "Люлин" попада на логичното си място и се обвързва по правилен начин с наземния транспорт. Отпада директната връзка "Люлин"-"Сливница", която се компенсира с подходящ наземен довозващ транспорт от южен Люлин до станция "Сливница" (например А108 по бул. "Захари Стоянов" с подходящ брой коли). Впрочем аз винаги съм твърдял, че подобна връзка е необходима.

Етап 2
Изгражда се разклонение в южна посока под кооперативния пазар, бул. "Панчо Владигеров" и бул. "Райко Даскалов" с две станции, както следва:
1. "Панчо Владигеров", разположена под едноименния булевард между бл. 442 и 608 (фиг. 4);
2. "Райко Даскалов", ситуирана в района на кръстовището с бул. "Добринова скала" (фиг. 5).
Всички криви на трасето са с изискеумия минимален радиус от 300 м (фиг. 3).


Фиг. 3. Окръжности с радиус 300 м по протежение на предлаганото трасе


Фиг. 4. Разположение на МС "Панчо Владигеров"

На територията южно от ул. Филиповско шосе" се изгражда голям буферен паркинг за влизащите в София от АМ "Струма", а на кота терен се разполага новата автогара "Запад".


Фиг. 5. Разположение на МС "Райко Даскалов" с буферен паркинг и автогара

При изграден етап 2 трамвайното трасе в сегашния си вид става излишно и  може да бъде преместено в друга част на комплекса или закрито. В метрото може да се организира маршрутно движение в няколко варианта според нуждите.

Забележка: Имената на станциите са примерни. Станция "Добринова скала" в духа на установената от Общината традиция може да се казва "Македония", именно защото няма нищо общо с Македония, а другите две на юг – напр. "Цивилизационен избор" и "Североатлантически договор". :D
« Last Edit: 28.04.2020, 17:40:17 by alpha_adversativum »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #34 on: 28.04.2020, 19:57:45 »
Навремето е предвидено метро по Панчо Владигеров нагоре, до Петър Дертлиев (Люлин-5). Но сега чичо ти Стоян твърди, че не може да стане заради прекалено големия наклон по Панчо Владигеров. Затова уж вкараха отклонението на запад по Царица Йоанна.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #35 on: 28.04.2020, 21:03:49 »
Ако трамвай 8 се удължи до тролейбусното ухо в Люлин 3 (~1км от сегашното обръщало в Люлин 8), няма ли да се обезмисли създаването на метро към 4-та, 5-та и 6-та част? Трамвая може да довозва пътници до МС Люлин и до новата станция в района на кръстовището на Добринова скала и царица Йоанна.
« Last Edit: 28.04.2020, 21:11:59 by Dimitar155 »

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #36 on: 28.04.2020, 21:26:22 »
Казваш, че 3 метростанции в един квартал са крайно недостатъчни? Обслужването не е лошо, защото има 3 станции, а защото наземният транспорт не е добър и е нужно да се помисли върху него, така че моля не заменяйте всичко за скапаното метро!Не може да има по 5 метростанции в квартал и да са на пешеходно разстояние, все едно си в автобуса. А и не е нормално в такъв периметър да са нагъчкани толкова много хора, през 10 метра по 15 етажни блокове, ама какво да се прави, не са мислили навремето. Или просто не е трябвало да се маха жителството, кой знае?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #37 on: 28.04.2020, 21:50:08 »
Казваш, че 3 метростанции в един квартал са крайно недостатъчни? Обслужването не е лошо, защото има 3 станции, а защото наземният транспорт не е добър и е нужно да се помисли върху него, така че моля не заменяйте всичко за скапаното метро!Не може да има по 5 метростанции в квартал и да са на пешеходно разстояние, все едно си в автобуса. А и не е нормално в такъв периметър да са нагъчкани толкова много хора, през 10 метра по 15 етажни блокове, ама какво да се прави, не са мислили навремето. Или просто не е трябвало да се маха жителството, кой знае?
Нали знаеш, че в Младост са точно 5 метростанции и всички се използват и товарят прилично. Да има по-слаби времеви пояси и дни, но като цяло са доста ползвани. Да не говорим, че Младост е с по-малко население(някои казват два пъти по-малко от Люлин). Транспортът си стои и има автобуси, които са пълен въздуховоз, но стоят( гледаме към теб 113, временно 306 замина, но не се учудвам ако си остане така). 111 и той редовно след БП е празен, признавам си ползвал съм го от Люлин до Младост, но само ако имам време, иначе самият автобус основно се пълни с бабички ходещи до пазара във вътрешната част на Младост. 314 също е бая празен из Младост, но да кажем, че той има довозващите функции към планината и подходящ за туризъм. Основните линии като 305, 213 и 76 са перфектни за младост и успяват да покрият по-голяма част, като включим 413 и тб 5 в микса и Младост всъщност има доста адекватен довозващ транспорт, като не броим линии със затихващи функции.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #38 on: 29.04.2020, 00:55:09 »
Метрото в Люлин е така разположено, че адекватно се обслужват само 10, 9, 8 и от части 7 район, останалите Люлинчета са леко ощетени от използването на метро, но при един адекватен довозващ транспорт мисля, че не е проблем. Да не говорим, че Люлин си има и две удобни тролейбусни линии и една трамвайна. Никой не е казал, че всички трябва да се набутат в метрото, но за съжаление нещата се развиват натам - бърз превоз на пътници, за да се избегнат задръстванията и какафонията която се получава в пиковите часове, макар че то не че и метрото ни е много адекватно де...
« Last Edit: 29.04.2020, 01:08:27 by Mammoth »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #39 on: 29.04.2020, 13:28:10 »
Метрото в Люлин е така разположено, че адекватно се обслужват само 10, 9, 8 и от части 7 район, останалите Люлинчета са леко ощетени от използването на метро, но при един адекватен довозващ транспорт мисля, че не е проблем. Да не говорим, че Люлин си има и две удобни тролейбусни линии и една трамвайна. Никой не е казал, че всички трябва да се набутат в метрото, но за съжаление нещата се развиват натам - бърз превоз на пътници, за да се избегнат задръстванията и какафонията която се получава в пиковите часове, макар че то не че и метрото ни е много адекватно де...
Писал си приказки наизуст добре заучени фрази но нямаши общо с Люлин. Люлин има три метростнации но реално двете са на края и особено Сливница е по скоро да обслужва Божурище,Банкя и околностите отколкото Люлин. Хубаво е че Люлин има две тролейбусни линии но те нямат никаква връзка с метрото и поради спецификата на контактна мрежа няма как и да имат довозваща функзция до метрото. Докато Младост е проектиран около една ос Александър Малинов Люлин е направен на по гъсти булеварди и направата на довозващ транспорт е много по трудна. Дори да приемем Царица Йоана за ос на Люлин по нея не се движи никакъв градски транпорт в участъка на метростанциите за разлика от Младост, където там се движи почти целия наземен градски транспорт. Така хем имат удобен градски трнаспорт до Центъра хем той служи и за довозващ до метрото. Само довозваща линия не е удачно решение защото никой не иска да плаща два билета вместо един, пътникопотока е на приливи и отливи а ако довозващия транспорт спира и не на самата метростанция а на няколкостотин метра от нея направо не върши никаква работа. Имаше някакъв опит да има довозваща линия в Люлин но не просъществува дълго. А приказки че никой не казал че трябва да се набутват в метрото е най обичанта мантра в този форум, но това е пожелание а не реалност. Както в пазарната икономика търсенето и предлагането определят цената така и тук скоростта на придвижване и удобството опредлеят кой с какво да се вози а не някой отстрани да ти обяснява как по бавното било по бързо и със административни мерки как ще го постигнем.