Author Topic: Т8М-300(България 1300)  (Read 150662 times)

Offline T6M700

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1120 on: 09.09.2019, 22:38:52 »
Ами не, не е така. Т6М 700 и сие са единствените прилични български трамваи, както и Републиките. Много силни думи употребяваш, аргументирай се защо според теб са боклуци. Приличен ремонт на каруците България е напълно безсмислен. Много по-лесно беше, като правиха карданните синьо-жълти да добавят нископодова секция и да сменят контролера с джойстик-тихи и комфортни трамваи, по нищо неотстъпващи на краставиците и освен това пригодени за нашите трасета. :) На Българиите много повече неща ще трябва да се сменят при приличен ремонт и той ще излезе по-скъп. Капацитетът им не беше много по-голям от на пенделите и от на серия 900.
Изгледай видеото и ми кажи честно, от това нещо може ли да стане нещо друго освен тенджери и тигани.

До @Freshmaker: Ами по-сбъркани ще са разбира се, защото се е очаквало да бъдат модерни и в крак с новите технологии, докато Българиите се очаквало да бъдат същата помия като София 70, само че с нова каросерия.
« Last Edit: 09.09.2019, 23:02:53 by T6M700 »

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3214
  • TM 303
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1121 on: 09.09.2019, 22:40:40 »
Нещо изпуснах смисъла на зародилата се дискусия - нали са бракувани, който ги мрази, вероятно спи спокойно че ги няма вече, къде е драмата? И София 65 и София 70 също приличаха на тоалетни още на доста млада възраст, поради чудната ни поддръжка вероятно, в съчетание със съмнителното качество, но и едните и другите си бяха емблематични за облика на града дълги години, но го схващам този хейт по адрес на покойни машини... Пък точно за 303 не очаквах точно от Жоро да обяви колко зле е бил, знаейки, че не беше, реално беше най-добрият от вида си ако не броим шума от единия преден двигател :blink: Иначе с цялото ми уважение, но карданните са в пъти по-сбъркани на чертожната дъска спрямо пиньонните БГ трамваи.
« Last Edit: 10.09.2019, 10:40:17 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 224
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1122 on: 09.09.2019, 23:05:45 »
Не искам да споря, но в серия Т6М 700 няма нищо хубаво. Шумни са като Българиите, а са даже и по-тромави. Ако толкова не ти харесват тези трамваи или искаш средна нископодови секция, то тогава Софиите можеше да бъдат оборудвани с такава. Въпросът не е в това, а в идеята, че купиха едни трамваи, които уж трябваше да заменят нашите стари трамваи, а те се скапаха преди трамваите, които трябваше да заменят. За това аз казвам, че можеше да обновят българските трамваи с тези пари и още щяхме да ги имам в движение. А в същото време влизат и в категорията „ добре позната техника в депото“ така че нямаше да има и проблем с поддръжката, но щяха да вършат подходяща работа.

Offline T6M700

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1123 on: 09.09.2019, 23:37:26 »
Шумни са единични бройки:701, 711, 722, 802, 805- 5 броя. Останалите са прилични, а има и много хубави- например 807, днес се возих и съм изумен- най-добрият карданен трамвай. :) Софийските трамваи не развиват много високи скорости, така че 50-55 км/ч е добре. Софията 100, ако я видя с нископодова секция, единственото нещо, което ще направя е да се смея силно на глас, докато не разбера колко пари са дали за това изчадие. Аз съм твърдо против наливането на пари в съмнителни трамваи втора употреба, защото нашите трамваи са единствените, които возят прекрасно по разбитите трасета и нищо не им става, единствените, които изискват минамална поддръжка, единствените, които са създадени за нас. Динозаврите бяха огромна грешка, краставиците според мен също не трябваше да се взимат, защото не са създадени за разбити трасета и за адски условия. Вече на всички им дрънчат колелата и дори имаме и виещ като България екземпляр-674. :laugh: Все пак карданните трамваи са най-добрите в отношението комфорт/издръжливост, това не може да се отрече. :)  Това което се чува от клипчето дори не се доближава до шума на гореизброените 5 мотриси.

До @davidcho 10:  Препоръчвам ти да се повозиш в 807 по 4 по нанадолното по Цар Борис. Няма да е толково шумно, виещо и дрънчащо, но ще ти е интересно. Много бързо набира, вдигна 56км/ч и звукът беше нещо като пищене, освен това има мека тапицерия на седалките. :) За останалата част без коментар..... надявам се да се усетиш каква глупост си написал.
« Last Edit: 10.09.2019, 00:01:54 by T6M700 »

Offline davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 788
  • AUDI RS6-R C7 ABT<3
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1124 on: 09.09.2019, 23:46:46 »
Никой карданен не може да ти даде потребителското изживяване на България или София... дори и да тракаха и да не бяха особено добри, емоцията от тези трамваи не се забравя, нито звук, нито интериор, нито вибрации или каквото и да е! Карданните са супер скучни и с неудобни седалки, изключение прави само 701, както съм казвал неведнъж.
Няма два еднакви карданни дори...
А трисекционните са още по - зле, твърде са мудни, ако им бяха сложили по - мощни двигатели, можеше и да са "бонбон", но за жалост такъв мерак не е имало.
311
2707
373
26.05.14
18.01.19
09.06.19

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1125 on: 09.09.2019, 23:50:59 »
Спрете се, бре хора, молим вас! Проектът за коша на София 100, респективно България, е направен от инж. Петко Мишев. Същият, който малко по-късно създава Чавдар В13-20. Само че с тази разлика, че трамваят по задание е следвало да бъде максимално опростен и примитивен, защото това са били възможностите на "завода". Не мязахя на нищо още когато бяха нови, не исках да се возя с тях, все се надявах да дойде София или София-70 с фазер - тогава по-хубави просто нямаше. Само че ние пътувахме основно с тройката, а там бяха само от тенекеджийските. Карданните с нищо не впечатляваха освен, че бяха по-тихи и с новичката боя, чавдарски плоскости и седалки. Нормални трамваи видях есента на 89-та, няма и два месеца преди промените, когато по 20-ката тръгнаха първите чешки. А и предната година на панаира, може би - 503. Аман вече от глупости....трасетата не били за хубави трамваи, по депата не можели да се справят с тях....нема що!
« Last Edit: 09.09.2019, 23:54:13 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8529
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1126 on: 10.09.2019, 09:31:24 »
Никой карданен не може да ти даде потребителското изживяване на България или София... дори и да тракаха и да не бяха особено добри, емоцията от тези трамваи не се забравя, нито звук, нито интериор, нито вибрации или каквото и да е! Карданните са супер скучни и с неудобни седалки, изключение прави само 701, както съм казвал неведнъж.
Няма два еднакви карданни дори...
А трисекционните са още по - зле, твърде са мудни, ако им бяха сложили по - мощни двигатели, можеше и да са "бонбон", но за жалост такъв мерак не е имало.

Прекалено си нов за да знаеш кой трамвай с какви седалки е бил. Но това не ти пречи да се изказваш неподготвен.
Седалките на София 100 и България 1300 бяха неудобни и малки за разлика от карданните които бяха със седалки от Чавдар. Сегашните седалки на карданните са слагани при ОР, както и тези на 701, чийто оригинални седалки бяха същите като в София 100.
Относно серия 900, трамваите си бяха двусекционни и се движеха отлично, но решиха да сложат още една секция, защото София 70 бяха към края на ресурса си.
« Last Edit: 10.09.2019, 09:33:24 by RADOCVET »

Offline davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 788
  • AUDI RS6-R C7 ABT<3
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1127 on: 10.09.2019, 10:11:46 »
Аз говоря за седалките на които аз съм се возил, преди 30 години как са били не знам, но знам към този момент...
Какво ще рече "неподготвен", професоре, тук да не е някаква точна наука?
Софиите и Българиите бяха с удобни и меки седалки, както и някои трисекционни карданни, примерно 900. Обаче говоря за момента, че само на 701 са удобни, дали едно време е бил с такива или не не знам, но и не ме интересува при положение, че говоря за днешни дни. Ако се чувстваш комфортно в легените на 936 или пък другите седалки, които фабрично имат извивки уж като удобство, което е точнл обратното, би ми било странно...
Като са ги направили фейслифт ми е чудно защо са се стискали и не са сложили седалки, като на Инекон.
Относно трисекционните, чувал съм, че като двусекционни били бързи и много удобни, но сега не е така.
311
2707
373
26.05.14
18.01.19
09.06.19

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8529
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1128 on: 10.09.2019, 10:32:44 »
Седалките на София 100 нямат нищо общо с кой да е карданен трамвай. Няма как да правиш сравнение без да отчетеш факта че въпросните модели трамваи са се движели в различни времена - сиреч ако София 100 или България 1300 бяха в движение, то щяха да бъдат със същите неудобни седалки. Така че ако искаш обективно сравнение е редно да сравняваш при равни условия.

Offline T6M700

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1129 on: 10.09.2019, 11:06:48 »
Аз говоря за седалките на които аз съм се возил, преди 30 години как са били не знам, но знам към този момент...
Какво ще рече "неподготвен", професоре, тук да не е някаква точна наука?
Софиите и Българиите бяха с удобни и меки седалки, както и някои трисекционни карданни, примерно 900. Обаче говоря за момента, че само на 701 са удобни, дали едно време е бил с такива или не не знам, но и не ме интересува при положение, че говоря за днешни дни. Ако се чувстваш комфортно в легените на 936 или пък другите седалки, които фабрично имат извивки уж като удобство, което е точнл обратното, би ми било странно...
Като са ги направили фейслифт ми е чудно защо са се стискали и не са сложили седалки, като на Инекон.
Относно трисекционните, чувал съм, че като двусекционни били бързи и много удобни, но сега не е така.
Софиите бяха с малки бебешки столченца, на които кожата беше твърда като камък-нормален човек не можеше да седне и да му е удобно. Карданните бяха със седалки от Чавдар, които бяха по-удобни. Легените на 936 са отвратителни-хем на ниско, хем облегалката е на 90 градуса, хем са от евтина пластмаса. По-удобно ще ти е, ако седнеш на земята. :D Новите седалки са много хубави и според мен са по-качествени от на Инеконите, но всичко зависи от тапицерията. Тази тъмносиня напикана тапицерия е твърда и некомфортна, докато например седалките в 707, 708, 806, 807 и други са с мека тапицерия и са приятни. Не знам какво си чувал за Т6М 700М, но категорично не е вярно. Бяха много скапани и недодялани, хич не бяха бързи. За малко ги бяха пуснали да катерят баира на Черни връх-едва кретаха, тръгваха на паралел и катереха с максимална скорост 15 км/ч. А пък докато вървяха в гората доста често им изпадаха карданите, мисля, че от този модел идва забраната за български трамваи в гората. :)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8529
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1130 on: 10.09.2019, 11:15:58 »
Последният излетял кардан беше на някой 7**.
Иначе си катереха гората без проблем. Дори след спирането на български трамваи в гората само 700М се движеха там. За Черни връх е нормално да са имали трудности.
« Last Edit: 10.09.2019, 11:17:39 by RADOCVET »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8521
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1131 on: 10.09.2019, 16:07:36 »
Това, че съм написал , че е шумен , не значи ,че не е бил добър. Това, че съм написал , че 322 беше без ел. спиране , не значи, че не спираше по-добре и от Т6М-700. Разбира се с малко подобрение.
А за Т6М-700 - ще си замълча...


Последния ден на 11-та линия с тези трамваи.
« Last Edit: 10.09.2019, 16:11:06 by София 70 »

Offline davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 788
  • AUDI RS6-R C7 ABT<3
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1132 on: 10.09.2019, 16:31:26 »
Коя е точната дата, когато са ги спрели Българиите?
311
2707
373
26.05.14
18.01.19
09.06.19

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8529
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1133 on: 10.09.2019, 16:36:57 »
От днес има заповед за спиране от движение на серията "България 1300". Честито на губещите и печелившите. След 34 години по софийските улици, последно на линия на 31.01.2014 излезе 311. Всички мотриси от серията ще бъдат бракувани и нарязани.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1134 on: 10.09.2019, 19:36:36 »
T6M700(M), Жоре, и къси едвам кретаха, а като ги "удължиха" да не говорим....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1855
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1135 on: 19.09.2019, 16:29:06 »
322, заснет на пл. "Света Неделя" в началото на 90-те години.