Сега какво ни остана откъм Чавдари 141..., само един, и то най -старият. Добре, че и него не са го сложили в кюпа! Той и 4094 са най-здрави като купе, а вторият и като двигател не се е развалял за дълго. Може би това е и най -здравият като цяло. Добре, че Прототипа го боядисаха и постегнаха по преди, щото и той заминаваше.
Онзи ден, в неделя ходих в ''Меден Рудник'' и на връщане по пътя, който е и линия на 211 и Т видях една табела. За подобна, мисля че беше споменато, та ако става въпрос за същата, лепната на излизане от комплекса, по главния път за центъра – то е ясно, щото друг път няма, но го споменавам защото в този комплекс, продължават на останалата част от града да казват: ''Отивам в Бургас". Тя е сложена точно като указателна табела, и то седи в края на населеното място. А на нея пише ''Бургас... място за живене''.
Мисълта ми е, калко ирония може да се събере тукa! Не знам дали има по-напред, на входа от Средец поставена такава, но на тази, мястото не й е загадъчно. А градската управа явно е харесала модела на развитие на София от преди години. Това, че ''Расте, но не старее'' работи повече против, отколкото ''за'' София. Тези процеси може и необратими да изглеждат, но подобни глупости неминуемо водят до тяхното ускоряване, а какво остава когато те са повече нежелани, а и има примери, от които да се учиш!
Преди две години имаше инициатива, и последва комитет за отделяне на ''Меден Рудник''. И всичко това, с тази табела, само в каква последователност съществува: Един град и един отделен комплекс, а на пътя помежду им табела, от която, аз оставам с убеждение, че не се отнася за отделената част. А мястото й, не вярвам да е избрано случайно!
Да пусна и две снимки от тогава, тук предварително да се извиня за качеството, като гледам горните и това "не на всякакви снимки във форума'', но самото мястото от което ги правих, струва ми се идеално, въпреки, че се срещат пак оттам, но не точно.
На първата присъства героят от Ботевград, ей това му е уникалното на този град като транспорт! Останалото, ката разнообразие в природата, го има навсякъде, стига да го забележиш и оцениш!
На втората един МАN – с инв.н. 59 и поражение по покрива.
Друго интересно нещо, преди няколко дни шофьорът на 4471 ми писа, че ДАФ-ът 308 в момента е в Ямбол, той самият си го е познал при едно ходене до там.
Ако някои има път нататък и реши да го снима, 308 има номер в купето най-отзад и не вярвам да са го заличили, имаше и капаци на гумите – ако тях не са ги махнали.
Особенно са интересни двата Daf-a като се бутат
Намалелият пътникопоток явно оказва своето влияние. След като ББ закупиха 3 или 4 Хюндайчета от "Комфорт" (от тях оцеля само едно) се започна изпълнението на линии с такива микробуси. Виждал съм някои от тях да ходят до Габър, мина Росен, а имаше един период, в който линия N13 се обслужваше от две Хюндайчета. Даже и в сегашно време може да се видят микробуси, които не са на ББ да изпълняват курсове по линии обслужвани от превозвача. Така например линията Бургас - Елхово в делничен ден се изпълнява от син бус Mercedes Sprinter.
А за Варна пътува бял Спринтер.
Някои междуградски линии и сега са си на ''БургасБус'', просто са предостъпени на други певозвачи. Например линията за М. Търново. Обедните курсове за Приморско през Веселие от края на лятото се изпълняват от такива микробуси. Вероятно и 5 е на такъв принцип през почивните дни. А преди около 4 години, въпреки, че е имало хора, сутрин са пускали тия микроби на ''Комфорт". И сега едното микробче с надриси ''ББ'' стои в техния гараж. Това си е загатка, сигурно са ги зимали на заем?
За Варна половината курсове остават на Варна, другата половина на Бургас – така е било преди. През 90-те се появяват много ''нелегални'', може би втората половина въвеждат някакви правила. Тогава има и търгове, и "ББ'' участва с големи автобуси, отначало сутрин и обед. По-късно интервалите на движение зачестяват и такъв автобус се пълни трудно, така допреди две години, до окончателното отдръпване на ''ББ". Въпреки че и до сега част от тази линия е на ''ББ'', и от това получава наем от предостъпването й. Оттам пък е сладка за ''агресори'' и такива, дето искат да я интегрират. Че преди да се отдръпне имаше курсове само сутрин, после пак сутрин само лятото, последно преди две години. И аз съм пътувал последно преди около три години и имаше хора, а от Сл. бряг се напълни нацяло.
Пропуснах да отбележа, по предната неделя, единият от Tedom-ите за Айтос се беше развалил на ''Младост''.