Author Topic: Новини и общи дискусии - АРХИВ  (Read 1035228 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5680 on: 27.02.2019, 09:42:37 »
Изкуствено и естествено тъпите журналисти и техните малоумни въпроси са най-големия бич за тая държава в момента и в частност за Варна и градския транспорт.
Понякога ми се иска да има кой да вземе интервюта от журналистите.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline Forest1865

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5681 on: 27.02.2019, 17:17:03 »
Като тоталната медийна дезинформация на БТВ!Столичния автотранспорт набирал шофьори срещу 2000 лв заплата,ама нямало кандидати!И дълбоката провинция се втурнала към София,ама не било компютри,а компоти!Сега като им оправят общежитието,ще намерят шофьори от цялата страна

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5682 on: 28.02.2019, 18:39:28 »
Някой път си говорим с колеги учили във Варна за картите за градски транспорт във Варна и винаги човек се чувства добре след това, че не си купува такава за 45 лв и не се реди на опашка за да си купи мартенска, априлска и т.н. карти

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5683 on: 28.02.2019, 19:25:07 »
Уважаеми клиенти,

„Градски транспорт“ ЕАД Варна, Ви информира, че във връзка с  Голяма задушница на 02.03.2019 /събота/ г. ще обслужва автобусни линии 40, 18, 118, 118 А и 55 със следното разписание:

Линия 40
от ЖП Гара: 06:45, 07:10, 07:30, 07:50, 08:10, 08:30, 08:50, 09:10, 09:30, 09:50, 10:10, 10:30, 10:50, 11:10, 11:30, 11:50, 12:10, 12:30, 12:50, 13:10, 13:30, 13:50.

от Гробищен парк: 07:25, 07:50, 08:15, 08:35, 08:55, 09:15, 09:35, 09:55, 10:15, 10:35, 10:55, 11:15, 11:35, 11:55, 12:15, 12:35, 12:55, 13:15, 13:35, 13:55, 14:15, 14:30

Линия 18
от ЖП Гара: 05:15, 06:10 (до с. Казашко), 07:00, 07:40, 08:20 (до с. Казашко), 09:00, 09:55, 10:40, 11:20 (до с. Казашко), 12:05, 12:55, 13:25, 14:10 (до с. Казашко), 15:00, 15:50, 16:40 (до с. Казашко), 17:30, 18:20 (до с. Казашко), 19:10, 20:00 (до с. Казашко), 21:00, 22:15 (до с. Казашко).

от с. Тополи: 05:30, 05:50, 06:55, 07:40, 08:20, 09:10, 09:40, 10:35, 11:15, 12:10, 12:35, 13:30, 14:00, 14:55, 15:40, 16:30, 17:25, 18:10, 19:05, 19:50, 20:45, 21:30, 22:50

Линия 118

от Почивка: 06:25, 06:55, 07:15, 07:35, 07:55, 08:15, 08:35, 08:55, 09:15, 09:35, 09:55, 10:15, 10:35, 10:55, 11:15, 11:35, 11:55, 12:15, 12:35, 12:55, 13:15, 13:35

Линия 55  - Гробищен парк „Аспарухово“ има допълнителен курс от ЖП Гара в 10:00 часа, от Кантара в 11:10 часа.

“Градски Транспорт” ЕАД-Варна

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5684 on: 01.03.2019, 09:08:32 »
1612 първа смяна- изключително любезна и усмихната кондукторка- честитеше празника на всичко пътници. И не за първи път съм свидетел на добро отношение от нея. Дай Боже повече такива хора.  :fan:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5685 on: 04.03.2019, 23:12:12 »
Недоволство от градския транспорт във "Виница"
Quote
Жителите на варненския квартал "Виница" недоволстват, че само две автобусни линии на градския транспорт свързват квартала с града. Хората нямат удобен транспорт нито до големите болници, нито до центъра, а до гимназиите учениците сменят по няколко автобуса."Виница" е един от най-отдалечените от центъра на Варна жилищни квартали. С всяка изминала година той се разраства и в момента там живеят близо 30 хиляди души. Единствените две. автобусни линии, които обслужват района, стигат до ЖП гарата, без да пресичат централните части на града.

Заради липсата на достатъчно линии на градския транспорт, които да свързват квартала с различни точки на града, живеещите в района са принудени да пътуват с колите си.

Хората са подали жалба, подкрепена с подписка, до кметството на район „Приморски". В нея настояват не само за повече автобусни линии, но и за по-чести курсове на автобусите.

Жалбата ще бъде препратена до Община Варна и разгледана от Комисията по Транспорт към Общинския съвет. Ако искането на живеещите в квартал "Виница" бъде одобрено, ще бъде внесено предложение за промяна на транспортната схема, което трябва да бъде гласувано от общинските съветници.


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5686 on: 05.03.2019, 04:20:58 »
Вининчани отдавна реват за допълнителни линии. Проблем във Варна продължава да е билетната система, което прави пътуването необосновано скъпо и протяжно, и агонично. Затова всички искат линии да кръстосват целия град, за да могат да пътуват с един билет или карта за една линия.
Лошото е, че дори нововъведеното машинно таксуване е още по-идиотско и недодялано от системата с кондукторките! Как един не се намери да му се работи за същината на работата, а не само да отчита дейност и да мисли как да има някаква помпозност за пред медиите...
Ако картите и билетите са с валидност ЦГМ доста дълги линии ще могат да се разкарат или разбият на малки. Пример- 209 до Златни пясъци. Защото пътниците ще могат свободно да си продължат пътуването с друга линия. Примерно Галата-Виница- слизат си на Катедралата и се прехвърлят на 31. В подобен вариант удължения като 17А ще могат да се редуцират, без това да се усеща толкова драстично. И вместо това линия като 39 да е на 20 мин. с мидибуси.
Ако продължават в тоя темп, варна ще заприлича на нещо като Добрич откъм градски транспорт. Знам, че дори властимащи четат тоя форум и се надявам поне един да се трогне, че направеното е... гадно.

Offline george79

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5687 on: 05.03.2019, 09:15:40 »
В интерес на истината аз си пътувам с един билет от Виница и после се прекачвам на друга линия пак със същия билет от системата за таксуване. Самата система наистина не е добре измислена, защото при навалица ми се вижда не особено функционална, отделно по спирките автоматите са разбити и не във всички автобуси работят. В повечето мисля, че работят обаче, но колкото и рядко да ползвам автобус взимам само от автомата и после се качвам в друг със същия билет, за момента това е алтернативата. Иначе система като тази в София би била доста по-полезна, предвид, че града доста расте като население, а в същото време хората предпочитат коли, тъй като ГТ не излиза по-евтино, а за екологичната гледна точка не мисли почти никой, поради това са и честите задръствания в града.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5688 on: 05.03.2019, 10:18:36 »
Билет с валидност 60 минути за всички градски линии и възможност за прекачване е напълно достатъчен за придвижване в рамките на Варна - разстоянията и времепътуванията са по-малки от софийските, доколкото видях във www.varnatraffic.com най-дългите градски линии като 14, 88 и 148 са с курс 45-50 минути в посока, повечето са около 30-40.  :rolleyes: При наличие на автомати в автобусите това не би трябвало да е трудно за реализиране. :rolleyes: В София няма подобен билет дори валиден само в електротранспорта, където има автомати и устройства за валидиране, още се използват допотопни перфоратори. :rolleyes:
« Last Edit: 05.03.2019, 10:25:15 by V.Peichev »

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Новини и общи дискусии
« Reply #5689 on: 05.03.2019, 10:55:24 »
45-50 минути в идеалния случай, когато няма задръствания...

Напоследък забелязвам вечер когато са най-големите закъснения и се настигнат две коли, тази която е най-закъсняла тръгва без табели от Владиславово и се включва на ТИС Север. Това е добра идея и трябваше да почне да се прави доста отдавна.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5690 on: 05.03.2019, 11:14:30 »
Голям проблем и причина за това много хора да използват автомобилите си е лошата система за карти за градски транспорт. Карта за 1 линия за 1 месец струва 45 лв, което при цена 1 лв на билета я прави абсолютно безсмислена при средно 22 работни дни на месец и за това хората искат директни линии или ползват коли. Това при 50 лева за всички линии в София, като тук въобще не правя сравнение с годишната за София, където цената идва около 30 лв. на месец, е безумно и не стимулира използването на градски транспорт.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5691 on: 05.03.2019, 16:09:18 »
Аз и Тишо коментирахме тоя проблем още 2010-12г. Както съм писал и в други теми- лоша практика е, че се опитват предприятието за градски транспорт да се занимава само с возенето на пътници и обслужването на линиите. А това неимоверно води до загуба, ако върши работата си качествено. Вместо към центъра за мобилност да се включат и другите мобилни дейности за населеното място, като платено паркиране, будки по спирките и тн, генериращи пренебрежимо малко инвестиции, на фона на постъпленията за да покриват возенето.

Билетната система е осрана с начина й на въвеждане с извънградските зони най-вече. А едно време даваха обещания, че ще прилича на западните с две зони и тн. Тва е коментирано многократно. Ама цялата работа, за пореден път ще кажа, е отчитане на дейност, а не работа по съществото.

Многократно съм изказвал мнение, че първо Варна и Аксаково трябва да се спогодят са взаимен градски транспорт, дотиран от двете общини. Въвеждане на две зони А и Б, съответно билет една зона за 1 час и междузонов за 1:30 часа, за 1,50 и 2 лева. Също въвеждане карти за ЦГМ от 1 ден до 30 дни поне, висш пилотаж да има за 365 дни за една зона и междузонови. В същото време освежаване на маршрутната мрежа, като не е нужна БРТ линия. Така да има едно 10 основни линии на 10 мин. и още 10-15 допълнителни в това число и квартални на 15на мин., като празник, неделя интервалите да стигат 15-30 мин. максимум. Така сумарно ще се возят повече пътници, ефективността ще е по-голяма, а няма да са нужни съчленени автобуси. Нагледен пример със сега- ако картите са за ЦГМ и линиите 7, 14, 20, 22, 41, 48, 82, 88, 118, 209 може би и 121 се движат на интервали 10-15 мин. делник, съчетано, ще отнемат много от префърцуненото 148, като всички ще са достатъчно равномерно населени, за да се карат със соло. Но за въвеждане на подобна система едно, че трябва хора, които да са отговорни и работни за да я изработят и въведат. Но друго- ДАПа няма автобуси. Те сегашните си линии не покриват, като остават графици без автобуси. Трябват поне 20 автобуса за да имат свобода за ремонти и тн. Сега разчитат, че Соларисите са още сравнително нови и не влизат за сериозни ремонти. Ама да се сетят, че не са вечни. Вместо да се опитват да купуват някакви глупости, като електрически и хибриди, да се насочат по същество на нуждите си. Вместо да купят 10 електрики със същите пари ще купят сигурно 15 газови или дизелови.

Надявам се Мизерна (димек Варна, извинявам се за вътрешната си ненавист към населеното място) да не въведе система на таксуване подобна на Бургаската, на където върви. Тогава ще се изгуби идеята за интегриран градски транспорт.
« Last Edit: 05.03.2019, 16:51:39 by dj_the_bus »

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5692 on: 05.03.2019, 17:04:35 »
То няма лошо, но кой ще ги кара тези допълнително 20 автобуси?Автобуси и да има, няма кой да ги управлява!В момента проблемът е липсата на водачи.С тези "очарователни" заплати никой няма да се прецака да кара автобус в градски условия.Не виждам смисъл и полза да се правят тези зони.Пускаш едни карти на нормални цени за всички линии и проблемът е решен.

Аз пък се чудя как някакво си мижаво градче, което до 2004 г. бе село, на пръв поглед притежава немалка площ в сравнение с град с почти 350 000 жители.От доста години ми държи влага този въпрос.



Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5693 on: 05.03.2019, 17:14:33 »
Пак идва моментът на какъв принцип се работи в градския транспорт. А до колкото чета наряда на ДАПа има си шофьори. НО няма машини. В краен случаи поне да бяха си сглобили половината Рена за оборотни и да ги бутат на 23, 32 и глухи линии. 9 свободни (без персонал) автобуса са крайно недостатъчни. При това сега не се покриват всички разписания. 148/7 редовно седи открита в наряда.
Апропо- ако ДАПа въведе билетната система и финансовата политика за която фантазирам, ще може да вкара частници да карат линии под шапката на центъра за мобилност. Така ще могат да решат патовата ситуация в която са сега- да няма достатъчно автобуси.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Новини и общи дискусии
« Reply #5694 on: 05.03.2019, 17:24:46 »
148/7 вече се обслужва редовно.

Quote
Уважаеми клиенти,

поради временно затваряне на участъка между ул. "Мир" и бул." 8-ми Приморски полк" линии 7 и 209 НЯМА да обслужват спирки "Дубровник".

“Градски Транспорт” ЕАД-Варна

7 минава по Цар Освободител.
« Last Edit: 05.03.2019, 17:32:58 by Mammoth »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5695 on: 06.03.2019, 05:42:13 »
Това с Цар Освободител и Дубровник не му видях връзката... Или довърши освен по Цар Освободител къде другаде ходи?

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Новини и общи дискусии
« Reply #5696 on: 06.03.2019, 09:33:43 »
ХодеШЕ...

Ми то няма къде да ходи като цяло като се има в предвид че Цар Освободител от проектантска е затворен. Промените бяха за 1 курс, заради намерен снаряд на бул. Левски.

След сп. МУЗЕЯ, пл. Съединение /Цар Освободител/, ОКР. БОЛНИЦА /Цар Освободител/, Проектантска и се включваше по временния маршрут през сп. Лятно Кино Тракия. Наобратно вече беше отворено като се връщаха.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5697 on: 06.03.2019, 17:05:50 »
То няма лошо, но кой ще ги кара тези допълнително 20 автобуси?Автобуси и да има, няма кой да ги управлява!В момента проблемът е липсата на водачи.С тези "очарователни" заплати никой няма да се прецака да кара автобус в градски условия.Не виждам смисъл и полза да се правят тези зони.Пускаш едни карти на нормални цени за всички линии и проблемът е решен.

Аз пък се чудя как някакво си мижаво градче, което до 2004 г. бе село, на пръв поглед притежава немалка площ в сравнение с град с почти 350 000 жители.От доста години ми държи влага този въпрос.

В момента принципа на градския транспорт във Варна е като да тръгнат компания пияници от кръчмата в долния край на село и да се чакат на кръчмата в горния край на село, обаче всеки да мине по различна улица.
Много е тъпо да имаш 10 линии гиганти по едно направление и всяка да минава по различни булеварди и комбинации от тях.
То първо няма как да излезе нещо свястно от система при която пътникопотока едвам се поема от превозните средства и второ пътищата не поемат превозните средства. Идва един момент при който се разкарват едни хора като чувал с картофи по черен път.
В IT инфраструктурата варненския модел е еквивалентен на нещо каквото беше преди (сега незнам дали е тала) Интербилд. Някакви компютри със стотици и хиляди са свързани с еднакви права в нещо си и из целия хаос от липса на ред някакви трафици летят насам-натам.
Другата аналогия е една банка, при която има централни сървъри, права на потребители и наложен ред кой какво може да прави.
Украйна, победа!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5698 on: 06.03.2019, 17:30:28 »
TCV бившата Интербилд имат голям брой суичове и рутери, които управляват трафика сравнително интелигентно далеч по-добре от диспечерите и ръководителите на градския транспорт във Варна. :)

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5699 on: 07.03.2019, 21:05:16 »
Отново пропуснат курс на 148- в 20:21 от Почивка.  :help:  Колата в 20:30 си е тръгнала на часа, а не малко по-рано, както трябва да бъде, и в момента даже следващата е на две спирки назад.
Поне 148 да си обезпечават с резерви като са набутали целия град да пътува с нея.
Преди няколко дни пък две коли се настигнаха при празнично  разписание  и  след 22 ч. по посока Владиславово. Не знам кой как е карал и кога е тръгвал, но си зейна една голяма дупка след тях.
Не знам в някой от големите градове да има такава пародия на превозвач и такова отвратително обслужване по всички параграфи...

Идва ред и да "похваля" Транстриумф. Фирмата се смени, но гадния навик да се пропускат спирки си остана. Селските линии по Владислав изобщо не признават спирките, освен ако няма някой да слиза. Положението не е по-различно и при 121. Днес си профуча покрай Карин дом, а имаше хора, които искаха и се бяха подготвили да се качат, даже като видяха, че няма намерение да спре махнаха, но без резултат.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.